959 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 44 Svar

Irriterende hunde Irriterende hunde

vi har jo alle sammen vores favoriter når det gælder hunderacer --

og heldigvis er der jo en ejer til hver en hund - som mener at deres race er noget gankse specielt...

jeg har da også et par racer som jeg aldrig ville drømme om at anskaffe mig.. og har faktisk også et par racer jeg finder direkte irriterende...

hvilke racer bryder I jer ikke om

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.
  • Møbel samling kommode og teol 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Irriterende hunde
  • #1   13. jul 2008 Altså kan nu lide alle racer - men synes altså gravhunde kan være irriterende med al deres gøen af alt og intet!! Vil meget gerne opleve en gravhund som IKKE gør af alt - kan det lade sig gøre?!

• #2   13. jul 2008 Bryder mig ikke om de fleste spidshunde, schæfere, Labrador eller Amstaffer.
    Ville heller aldrig eje en gravhund, Cairn Terrier, Westie eller en Coton

• #3   13. jul 2008 jamen tråden er ikke ment som udhængning og hvis folk føler sig truffet så har de sikkert for små sko. heldigvis er det jo sådan at det ikke er alle der ønsker den samme hund.

personligt syntes jeg en dansk svensk gårdhund er irriterende.. men det hænger sammen med at jeg indtil nu kun har mødt en enkelt af racen jeg brød mig om.. det er sådan en lidt vimmer hund.. det giver mig dårlige nerver..

• #4   13. jul 2008 der er mange hunderacer der ikke er mig. men siger, som Sascha Hilton, hvorfor hænge dem ud.
    det kan jo gøre de folk med den race, kede af det.

• #5   13. jul 2008 Jeg er ikke meget for at sætte en specifik race på. Men hvis jeg tænker på de hunde, jeg har kendt gennem tiden, vil jeg nok mene at dem, der har været mest irriterende (ved at gø meget, virke lidt aggressive og utilnærmelige, og ikke høre efter hvad der bliver sagt til dem) nok overvejende har været:
    Dværgpincher og Pekingeser.

Jeg er så overbevist om at de10 % skyldes hundens temperament og 90% har været ejerens "fortjeneste" smiley

• #6   13. jul 2008 Jeg er fuldstændig ligeglad med at stå ved hvilke racer jeg ikke kan lide. Jeg er også fuldstædig ligeglad med om folk ikke kan lide de racer jeg kan lide. Det er jo heldigvis en smagssag.
    Kan folk ikke tåle at der er nogle der ikke bryder sig om deres race, kan de lave en tudefilm om det.

• #7   13. jul 2008 Bryder mig ikke om, amstaff, bullterier, rotter, cairn terrier, schæfer og nogle andre, men disse kunne jeg lige komme på.

• #8   13. jul 2008 Jeg kan lide de fleste racer, men vil aldrig selv have en der savler eller lugter stærkt af hund.........selv om det er nogle skønne hunde der gør det.
    Jeg kan heller ikke så godt med hunde der "galper" / hyler meget.

• #9   13. jul 2008 Jeg kan nemt nemt sige hvilke hunde jeg ikke er særlig tosset med... Alle hunde der er så store at de kan hoppe op og nå mine skuldre med deres forpoter... Det bryder jeg mig ikke om... Men jeg syntes stadigvæk at der er mange af dem der er rigtig flotte... De skulle bare ha været mindre hvis jeg skulle ha haft en af dem

• #10   13. jul 2008 man nedgøre da ikke andre, ved at fortælle hvilke racer man mindre bryder sig om. Hunde racer er en smagsag, vi er jo ikke alle ens, altså hvis man kan blive sur over, hvis folk ikke kan lide nogle specifikke racer så er man altså ikke stor nok...
    Jeg elsker hyrdehunde og der er nogle der ikke kan lide hyrdehunde, så er det det, jeg bliver da ikke ked over at folk ikke kan lide hyrdehunde, så er der jo flere til mig smiley

• #11   13. jul 2008 Det er nok nemmere at pege på hvilkn type hundeEJERE, man synes er irriterrende *SS*

• #12   13. jul 2008 der er vel ikke nogen der ude som er så naive at tro at desres race bliver voldelsket af alle mennekser.. den tror ikke engang jeg på -- selvom jeg selvfølgelig har verdens bedste hunderacer...

• #13   13. jul 2008 miemiv --- uhhhh ja --- det kunne blive til en sjov tråd.. der har jeg vist et par stykker mere på listen *lol*

• #14   13. jul 2008
    Martin -En AST er kun en AST hvis der er tavle på !

Kan se nogle af svarerne er blevet slettet igen, for der var ihvertfald 3 stks, som sagde med det samme at de ikke ville hænge nogle ud og gør folk kede af det, derfor mit svar... smiley

• #15   13. jul 2008 martin - hvor hyklerisk er det lige når man har et profil navn der lyder Martin -En AST er kun en AST hvis der er tavle på --- sårer man så ikke også dem der har en hund uden tavle som andre ikke vil anderkende.. *gg*

• #17   13. jul 2008 Amstaff og Amstaff

• #18   13. jul 2008 Jeg kender da også hunde af nogle af de racer jeg ikke kan lide, hvor jeg kan lide hunden, men ikke racen. Fx 2 søde gravhunde, en sød Labrador og der er vist også en enkelt amstaff jeg kan sammen med.

Synes det er nemmere at skulle nævne dem jeg kan lide - har nemlig en meget speciel smag i hunderacer som bla er Chinese Crested, Bedlington Terrier, Puli, pudeler og afghansk mynder - som andre folk tit rynker på næsen af.

• #19   13. jul 2008

har set et par pitt som var helt mørkerøde, mørk leverfarve med ravfarvede øjne, og så var den kampkuperet altså der er slet ingen rester tilbage af øret, bare to huller i kraniet..

DRRdd er ked af hvis i har sådan en , men føj jeg kom til at tænke på zombie hundene i resident evil... de er godt nok grimme helt uden øre

• #20   13. jul 2008 martin *LLLLLLLLLLOOOOLLLLLLL*

• #21   13. jul 2008 Tyson & co. Har set flere af den slags grimme kuperinger herinde :o( Sørgeligt!

• #22   13. jul 2008 jeg kan altså ikke fordrage den race (kender ikke navnet), der har et menneske gående ca. 100m bag ved, sig som råber ...den gør ikke noget..grrr.

• #23   13. jul 2008 Selvom div. hunde er "voldkuperede" er det jo ikke hundens skyld. Den kan være ligeså god og sød som andre, på trods af det farlige udtryk. Der er det igen ejeren, der efter MIN mening har misforstået et eller andet.....

Jeg vil da også påpege at, fordi jeg har mødt nogle uheldige eksemplarer af bestemte racer, ser jeg det ikke som noget generelt for racen. Hører vist også til dem, der stort set elsker aller hunde uanset race.

• #24   13. jul 2008 Ka' li' stort set alle hunde, måske med undtagelse af Pudler! Syntes de er hidsige og ik' særlig kønne...

(og så bryder jeg mig ik' om hunde med kuperet ører...)

• #25   13. jul 2008
    Martin -En AST er kun en AST hvis der er tavle på !

LooooL...var ikke klar over, at racen havde et navn.

• #26   13. jul 2008 hmm... Cairn terrier, Border terrier, Gravhunde jo mange af de små terriere bryder jeg mig ikke meget om, jeg kan godt lide at snakke med dem og snakke med ejerene.. ville bare ikke selv eje en, de eneste terriere jeg godt ville eje er amstaff'en og staff'en.. yes dem er jeg forelsket i smiley

• #27   13. jul 2008 Jeg kan godt li´ AST, Pudler, Collier, Mopser, Spidser, Schæfer, øh og mange andre både små og store, men havde aldrig troet, at jeg skulle få mig en D/S Gårdhund, jeg kendte kun nogle få uopdragne eksemplarer af racen.
    Men jeg får altså også kvalme, af hunde der savler, klamt, slimet tyktflydende snask...

• #28   13. jul 2008 martin - *LLLLLOLLLLL* hold da helt ferie en god bemærkning.....

tror heller ikke den dansk døv snorløs er særlig godt beskrevet i standard.. for jeg møder altså også meget forskelligt udseende hunde inden for racen

• #29   13. jul 2008 Martin - En....... : Ja den race er yderst irriterende... *LOOOOOL*

• #30   13. jul 2008 Synes ikke, jeg som sådan har nogle racer, jeg ikke bryder mig om..

Men der er individer, jeg synes er irriterende....

• #31   13. jul 2008 Vil nu sige at det sjældent er racen jeg ikke kan lide, men de enkelte hunde, fordi de ikke er opdraget ordentligt. Der er ingen type hund jeg ikke kan lide...

Der er hunderacer jeg íkke er til, men dem er der mange af. Gravhunde er jeg dog ikke så meget til, og en D/S gårdhund, kører bare i for højt gear til mig. Men det er igen bygget på de individer man møder, og derfor mere på ejerene end på hundene. Det er jo hundens opførsel der er irriterende, og det kan jo være alle der hopper op, gør, trækker, napper, og hvad ved jeg.. Så hvis ejeren tog fat ville hunden jo slet ikke være irriterende... Men verdens mest irriterende hund bor for øvrigt hos min pap-farmor!!

• #32   13. jul 2008 Martin- Kæft den var sjov...... Jeg tænkte nok at den race måtte have en navn, Sån en har jeg mødt forleden aften. :o)

• #33   13. jul 2008 Dansk Døv Snorløs .. HAHA!!
    jaah, dem ser vi desværre mange af ..

• #34   13. jul 2008 Der er mange dejlige racer MEN! mange folk burde tænke sig om ved valg af hunderace Jeg syntes f.eks at vælge en jagthund eller en brugshund hvis det ikke er det man vil benytte den til er fjollet ,og tit synd for hunden hvis den ikke bliver aktiveret, for så findes der jo så mange andre racer man kan vælge.

• #35   13. jul 2008 og til dig Martin hvis du ved hvem han er ham med lorten,så saml dem i en pose og læg den foran han dør med venlig hilsen osv.

• #36   13. jul 2008 ja og bind en avis fast til og sæt ild til den.. så voldjokker han på den for at slukke ilden og det stinker helt vildt at brændt bæ bag efter *gg*

• #37   13. jul 2008 Der er maaaaange racer jeg aldrig ville eje men jeg går mere efter hundens personlighed.. kunne f.eks. aldrig drømme om at købe mig en hårløs .. men eeeeeeeelsker Tinna's lille Silas fordi ham kender jeg og han er bare for skøn (lige meget hvad Tinna selv siger) :oP

• #38   13. jul 2008 Maiken - kom og mød min gravhund, den gøer næsten aldrig smiley

• #39   13. jul 2008 der er MANGE racer jeg aldrig ville overveje at anskaffe mig, men direkte irriterende hunde har jeg dog aldrig oplevet hænger sammen med racen.
    men hunde der gør meget synes jeg er irriterende (og der er jo selvf. racer der gør mere end andre)

• #40   13. jul 2008 godt kisser jeg har også selv haft schæfer engang og jeg trænede ham i rigtig mange år men corgierne kræver ikke så meget de minder jo om schæferen i sind.

• #41   13. jul 2008 Dansk Døv Snorløs :-)) Det tror jeg, at jeg vil kalde min. Altså bortset fra snoren, lyder det meget rigtigt...

• #44   13. jul 2008 Uopdragne hunde irriterer mig!

Og deres ejere gør mig jævnligt ufatteligt harm. Jeg bliver gang på gang chokeret over, at jeg åbenbart er en af de eneste hundeejere i verden, som går op i tingene og betragter træning (af alting) som en selvfølge.

Eksempler, jeg ser særligt ofte:

Små jappende terriere, som får lov at spasse ud for enden af en lang flexline, eller vogte over ejere, bænke og alt andet i hundeskove. Og ejere, som kigger fornærmet efter den farlige, store hund, som vover at sige vov efter at være blevet knurret og snappet af i flere minutter af deres bæst - hvilket de selvfølgelig ikke opdager, eller endda blot skyder hen med en dårlig kommentar om, at den rigtigt passer på dem, hva'... (Ihja, vær endelig stolt over dine manglende lederevner).

Kamphunde og andre store, voldsomme hunde, der slæber rundt med ejeren - og får lov til at springe ud efter min. Også selvom de "bare er legesyge". Ejere, som ikke har forstået, at hunde kan og bør trænes... træning. Træææniiing! Folk som bare "accepterer" problemerne og lallende generer andre (og deres egen hund) eller endda udsætter andre for fare.

Møgkøtere, der får lov til at rende fri, selvom de jagter katte og ikke reagerer på ejeren (som dog sjældent forsøger at bremse "legen"). Folk er utroligt ansvarsløse. Og det er selvfølgelig altid hunden, der "ikke vil lystre" - ikke ejeren, der er absurd inkompetent.

Fede labradors, der næsten ikke engang kan gå stykket hen for at tigge mad af alle. Og ejere, som fortæller, hvor synd det er for den stakkels lille pusserunghund, der som den eneste har en fornuftig foderstand... uha, den sultne stakkel må da proppes med deres usunde godbidder - især lige efter, man har kaldt på den, så de også lige kan ødelægge ens træning.

Uf, her er mange, der ikke burde have hund.

• #45   13. jul 2008 Der er flere racer jeg aldrig selv ville have men det gør jo ikke hunden mindre dejlig i andres øjne så derfor nævner jeg ikke nogen her... Der er tilgengæld mange hundeejere jeg ikke kan lide især dem der bor herude som slet ikke kan styre deres hysteriske små hunde og der så angriber alt hvad der bevæger sig... De er sku belastende...

• #46   13. jul 2008 Jeg har så udviklet en voldsom uvilje mod nogle ret forskellige racer. de mest irriterendre i min verden er
    Labrador, border collie, rotte og chi - det er bare slet ikke min type hunde.. er heller ikke helt vild med amstaff, staff og bull og slet ike de kuperede

ligesom jeg heller ikke er vild med at se min egen race med skamferede ører.

• #48   14. jul 2008 Hmmm crested hårløs, puddel, gravhund.. Alle små fisehunde eller alle små hunde der bare gør og gør med deres store skræppende stemme over absolut INTET... Derefter Afgangsk mynde og alle de efterfølgende hårløse hunde både store og små... Så kommerturen til de madglade hunde som simpelthen ikke tænker på andet.. Og så er der vidst kun lige schæferen bordercollien og Malamutten(Også alskan og sibiren)tilbage.. Kan nu også godt lide rotteren, mANGE SPIDSHUNDE HELST DE STORE(Ups!! det var med stort) ..og mange af bamsehundene:-P.. stadig helst de store:-).. Og så kalder jeg mig for dyreelskeren..????

Kommentér på:
Irriterende hunde

Annonce