{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.043 visninger | Oprettet:

Hvad gør politiet reelt ved pits? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen, der har erfaringer med at anmelde folk, som holder pit bulls?

Folk er jo så hamrende ligeglade med at deres hund er ulovlig og lader ikke til at være det mindste bekymrede. Gør politiet noget som helst, hvis de får en adresse på en pit?

Svinger det fra politikreds til politikreds?

Gerne egne erfaringer og ikke for mange teorier og vandrehistorier. smiley Send gerne pb, hvis I foretrækker det.

I det tilfælde, jeg lige nu har i tankerne, drejer det sig om en ung rednose, som den absurd inkompetente ejer fortæller er en pit fra polsk kennel. Så den har den karakteristiske farve.

Med lidt detektivarbejde og noget held, kan jeg muligvis finde ud af, hvor idioten bor. Men jeg er godt nok noget modløs - vil gerne gøre noget ved sagen, men bliver der gjort en fis ved det? Hva' fa'en stiller man op?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør politiet reelt ved pits?
  • #1   4. jul 2008 Reelt gøres der ikke noget som helst.

Politiet skal kunne bevise at hunden er en pit bull, og for at kunne det sådan rent teknisk kræver det en dna-prøve fra hundens forældre, som værende pits, for at kunne bevise at det er hvad den er.

• #2   4. jul 2008 Øv, det er sgu lige som jeg frygtede. Hvor er det bare frustrerende, at ikke engang de få mennesker, som gider gøre noget ved det, når de ser det, kan komme nogen vegne.

Tak for svarene.

• #3   4. jul 2008 Har en bror der er politibetjent, og har faktisk spurgt ham om de overhovedet har lært hvordan de skal reagere i tilfælde af at en pitbull eller tosa bliver anmeldt.. Han svarede ærligt "det ved jeg faktisk ikke, det har vi ikke lært nej". Han formodede at det måtte være op til en dyrlæge at bevise at hunden var ulovlig - det er nemlig ikke ejer der skal bevise den er lovlig, det er op til politiet at bevise den er Ulovlig..
    Kan de ikke bevise at hunden er ulovlig, kan de kun behandle den som endhver anden hund - hvis den er bidsk eller angrebet kan de behandle den under vilkår som alle andre..

• #4   4. jul 2008 Det er da latterligt at gøre en hund ulovlig, hvis man alligevel ik har tænkt sig at håndhæve loven, når den bliver brudt.

• #5   4. jul 2008 Cappy - enig x) Men tror nu ikke det er fordi betjentene ikke "gider", men fordi de ganske simpelt ikke aner hvordan de skal håndtere sagen..

• #6   4. jul 2008 Line- Det har du sikkert ret i. Men så må de på et lille kursus i at spotte en rednose:)

• #7   4. jul 2008 Cappy - ja, det synes jeg bestemt også =) Men samfundet synes jo politiet skal kunne det hele, og gerne efter alles smag.
    De burde bruge flere penge på at uddanne og lønne betjentene bedre =)

• #8   4. jul 2008 Line- Og så når de er i gang kan dyrlægerne komme på det samme kursus. Så de kan melde det hvis der kommer en rednose på klinikken.

• #9   4. jul 2008 Ej, det driver mig bare til vanvid, at man ikke kan gøre andet end at blive grint i hovedet af en psykopat, som udemærket godt ved, der ikke sker det fjerneste ved alle hans ulovligheder. Og så ellers vente på, at hunden vokser sig stor, stærk og sindssyg nok til at angribe.

Kan godt se problematikken, men de burde da i det mindste kunne gøre noget, når farven viser, det er en pit. Idioten her, havde netop købt en pit, fordi den skulle være præcis den farve, som ikke fåes hos amstaff!

Den pågældende er registreret som blanding af racer og har endda været ved dyrlæge for at få kigget til de klippede ører - jeg fatter simpelthen ikke, de kan være sig selv bekendt at sidde på den åbenlyse info og ikke gøre en skid.

Jeg frygter virkeligt, at min hund skal blive angrebet af de forbandede kræ. Jeg kan slet ikke have det, at man bare kan sidde passiv og vente på at problemerne vokser.

• #10   4. jul 2008 Det er så typisk det politi. "Her kommer vi, og holder orden i sagerne, lad os gøre pitten ulovlig, og lade folk have den hemmeligt, det må de selvom." >_<

Men de gør heller ikke noget ved den sindsyge hund, som flere gange er blevet anmeldt pga overfald på både hunde og mennesker, som bor her i kvarteret.

Jeg syntes godt nok politiet er blevet for meget. /:

• #11   4. jul 2008 Et af problemerne ligger i at selv en DNA test ikke kan afgøre om det er en Pitt eller en Amst. da generne i racerne er de samme. Det kan jeg huske politifolk og politikere udtalte dengang pitten blev gjort forbudt tilbage i '91, så de mente de stod meget svært i forhold til at håndhæve forbudet.

• #12   4. jul 2008 Fatter altså heller ikke helt den idé med at gøre en race ulovlig, når man i realiteten INTET kan gøre..... Synes meget hellere man skulle forebygge problemet ved at indføre hundekørekort, om ikke andet - så ihvertfald til de racer.

Det "sjove" er jo netop at de ihhhh og åhhhh så frygtede pit's, er hverken mere eller mindre "sindsyge" end de helt almindelige amstaff's som er fuldt ud lovlige. Problemet er bare at specielt rednose tiltrækker de HELT forkerte typer, men det er sig desværre også gældende for de andre typer pit's og amstaff.

Indførte man hundekørekort til ALLE "kamphunde-typer", så var det MEGET nemmere for politiet at skride ind. Nøøøøøøj det er altså ikk' studenter-huen der trykker hos politikerne :S

• #13   4. jul 2008 indfør stamtavlepåbud, så løser problemet sig selv

• #14   4. jul 2008 Næh, et stamtavlepåbud vil nok bare gøre, at der kommer flere med forfalskede tavler fra udlandet. Det finder jo sted allerede nu.

• #15   7. jul 2008 Mcfluff...... Ahhhhr, den tror jeg altså ikk helt på den der. Det ville være ALT for svært og kræve for mange resourser at tjekke op på. "Kørekort" er vejen frem, der ville mange useriøse og stupide ejere falde fra..... Det håber jeg da ihvertfald. Ellers er de stakkels dyr da på herrens mark smiley

• lee  a
    lee a Tilmeldt:
    jun 2005

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 3
    #16   7. jul 2008 Mange pit bulls er ikke farlige.... min mening er at hunde bliver som folk opdrager/ behandler dem... jeg kender en pit bull og hun er nok den mest opdragende og sødeste hund jeg nogensinde har kendt....

• #17   7. jul 2008 Hvis de skal gøre noget,er det eneste nok at ta hunden ind til test,for at se om den udviser farlig adfærd..
    Men det tar tid og penge at få hunden igennem systemet..

Den er jo uskyldig til testen viser andet..

• lee  a
    lee a Tilmeldt:
    jun 2005

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 3
    #18   7. jul 2008 ja, men hvorfor skal de igennem et system, når jeg feks blev bvidt i hovedet af en gravhund for nogle år siden, men jeg har aldrig hørt om nogen gravhund der blev sendt ind til nogen test. På trods af at de nok er mere hgidsige end muskelhunde

• #19   8. jul 2008 Lee a..... Der er stor forskel på at blive bidt af en gravhund og en pit.... MEGET!!!! Jeg tror heller ikke der er nogen herinde der siger at der som sådan er noget i vejen med pit'en..... Det er nogen af dem der ejer dem der er nogen fjolser og i mange tilfælde også dem der avler dem.

Man kan ikke stoppe hunde der bider, uanset race. De vil altid være her, og ja, lige præcis det at de bider mennesker, har nok meget med opdragelsen/opvæksten at gøre. Problemet med muskelhundene, eller "kampracerne" er jo egentlig at de bider og slår andre folks hunde og kæledyr ihjel fordi det er et "instinkt"..... Det kan man ikke opdrage ud af dem. Nogen har ikke "kampinstinktet" og de er naturligvis ganske venlige og velopdragne smiley

Kommentér på:
Hvad gør politiet reelt ved pits?

Annonce