839 visninger
|
Oprettet:
Stamtavle .. {{forumTopicSubject}}
Mit første spørgsmål går på om det er normalt man kan vente op til flere uger på at få stamtavlen til sin hund? Nu har jeg nemlig snart ventet i 5 uger, og synes måske det er en smule mærkeligt det ikke går stærkere, når nu det er en hund der er købt fra hvalp i Danmark ..
Men det er nok også fordi jeg er så uvidende omkring det
En anden ting.. DKK, DHL osv .. Hvor meget forskel er der på det? Altså så længe hunden vel bare har stamtavle, så er det vel stort set det samme uanset hvor den er?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.055
Jeg er bange for du kan være blevet snydt og jeg synes du skal få fat i opdrætter og rykke for tavlen -og så se hvad denne siger.
Der har været MANGE tilfælde hvor tavlen efter sigende ville blive sendt, men hvor køber aldrig modtager den.
Hvor er hunden stambogsført (hvilken klub?)
Og der er meget stor forskel på klubberne og hvilke krav de stiller til hundene før avl, og hvad der stilles af krav til opdrætterne
feb 2006
Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 3 Emner: 775 Svar: 6.115
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.055
Snak med opdrætter og kommer tavlen ikke, så henvend dig til DHL
okt 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.911
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.177
DKK er den eneste af klubberne, der er anerkendt i FCI - det siger eftermin mening det hele om, hvilken klub der er den bedste.
maj 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 4 Emner: 8 Svar: 75
2 af de hunde vi har er købt som hvalpe og de er stambogsført i DHL og der har slet ingen problemer været med at få stamtavlen tilbage..
Er bange for du er blevet snydt
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 6 Svar: 22
Altså har stadig kontakt til sælger, og hun har lovet mig den er på vej nu. Hun skriver også at man kun kan ringe til DHL om onsdagen (?!) Men hun virkede ellers meget reel..
Men må vente en uge eller 2 mere. Man kan vel sagtens kræve at få nogen af pengene retur, så man ik har betalt fuld pris for en hund uden tavle?!
Stamtavle ..