{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
460 visninger | Oprettet:

problemer ??? {{forumTopicSubject}}

Hej alle interesserede !

Jeg har et problem jeg meget gerne vil have hjælp til at løse?
Jeg har to hunde hvorfra den ene er 19 uger gammel. Problemet ligger i at den anden hund ( Anton) gentagende gange er gået amok og har givet ham en ordentlig røffel. Nogle gange kan jeg ikke se om der er nogen grund til disse attacks. Sidste episode fandt sted i går. Begge hunde sov, den ene på gulvet og den anden i kurven. Ligepludselig tog fanden ved Anton og han angreb Aiko så jeg så mig nødsaget til at gå i mellem. Aiko (på 19 uger )var rædselssalgende og tissede af angst. Heldigvis var der kun tale om små skader tilfølge. Men er denne opførelse normal ? har du/ i oplevet noget lignende ?
Jeg er desperat, kan ikke hitte på en god løsning. og har i tankerne at han måske ville kunne finde på at gøre det mod børn eller andre personer. Det skal lige siges at han ikke da jeg skilte dam ad bed ud efter mig og har aldrig gjort det.

Pernille


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  problemer ???
  • #1   23. nov 2004 Mange tak for din mening...

    Anton er stadig øverst på rangstigen. Det forholder sig sådan at Anton er min hund og Aiko er min kærestes. Det betyder at jeg først siger hej til anton og dernæst aiko. Han (aiko) får heller ikke så meget opmærksomhed som anton fra min side. Det er mig der går tur med ham. Han er meget tæt knyttet til min person. Det kan have noget at gøre med hans opvækst...Jeg fik ham først da han var 9 md. Kender dog opdrætteren og ved at han ikke har været den bedste. Han er bla bange for lyde og spader.....

    Du har lige misforstået at jeg har skrevet at Anton netop ikke bider ud efter mig eller kæresten for den sags skyld. Men jeg synes stadig at det er mærkeligt at han flyver op uden grund...Det er selvfølgelig sket andre gange men der har der også været grund til det. Feks mad eller lignende..og her lader vi dem om at finde "vejen".

    Tusind tak


  • #2   23. nov 2004 Hej Pernille,
    håber jeg kan bidrage til at hjælpe, jeg har arbejdet med hunde i mange år, snart 20, uden at jeg af den årsag er expert, men jeg kan ihvert fald gi' dig et par rettesnore.
    1. det er dig der bestemmer hvor langt Anton må gå, du er leder.
    2. Det er vigtigt at du aldrig glemmer at Anton var der først, derfor skal han altid ha' først: Modtagelse ved hjemkomst, mad, godbidder, kram o.s.v. o.s.v. hvis han bliver jaloux på Aiko pga. manglende opmærksomhed eller en af førnævnte f.eks, vil han rette sin agression mod ham. Så husk du er leder og fotæller Anton hvor grænsen er.
    3. vær meget konsekvent, en go' leder gir trykhed, en go' leder tar' hele tiden ansvaret.
    4. ros altid Anton når han viser accept af Aiko, især i de siturationer hvor han ikke plejer at accepterer ham.

    Slutteligt vil jeg fotælle lidt om min egen oplevelse, har nemlig lige (for 14 dage siden) fået en 8 uger gammel hvalp hjem til en 7 år gammel han med meget stort H, det projekt havde jeg mildesttalt en del spekulationer over. Den lille er min kærestes og skulle selfølgelig helst ikke lide nogen form for overlast. De første timer Hannibal var i huset knurrede Libaax af ham hver gang Hannibal kom inden for en radius af 3 meter, dette var ikke acceptabelt, som leder fortalte jeg Libaax at det var forkert med et stort NEJ. Allerede efter 3 dage var der store fremskridt og i dag er der stort set ingen problemer, efter bare 2 uger. Den gamle hund skal selvfølgelig også ha' lov selv at sætte grænser, og det er nok her det bliver svært, for hvornår skal du og hvornår skal den gamle selv, men her er lige en "tommelfinger" når den gamle er urimelig skal du sætte grænsen, og hvis den lille er det må den gamle selv gøre det, og du viser accept ved ikke at gribe ind, Anton må naturligvis kun knurre eller gø og ikke flå Aiko. En af de første dage vi havde Hannibal lå Libaax i sin seng, Hannibal synes tilsyneladende at Libaax skulle op og lege, så han gøede og gøede af Libaax som svarede ved at knurre højlydt, men Hannibal kom nærmere og nærmere og fortsatte med at gø, til sidst blev det selvfølgelig for meget for den gamle og han sprang op og sagde, VOV VOV VOV meget højt og meget hurtigt, lige ned i hovedet på Hannibal som kvitterede ved at hyle hjerteskærende i et helt minut, ja vel gør det ondt at høre sin lille hvalp græde på den måde, jeg kan få tårer i øjnene bare ved at tale om det, men Hannibal lærte noget af Libaax på een lektion som jeg ikke ville kunne lære ham på 25 lektioner, han har lige siden vidst at når Libaax knurre bliver det snart "uvejr", så det er også vigtigt at den gamle selv får lov. Håber du kan bruge denne smørre smiley


  • #3   23. nov 2004 Tak for alle dine tools...Jeg vil straks gå i gang.



  • #4   23. nov 2004 Tror også det kan være "hårdt" for en gammel hund som er vandt til at være allene, pludseligt at få sådan en ung lømmel i huset, så vi skal nok bære over med de gamle hvis de er lidt knottne nu og da.. smiley

  • #5   23. nov 2004 Det er vel meget rigtigt...alle har vel prøvet at få el ny i familien og det er jo ikke altid at man er lige enige i beslutningen...

    Jeg ville bare lige høre andres mening da jeg ikke er alt for velbevandret i emnet.....

    Tusind mange tak for jeres respons
    Pernille


  • #6   23. nov 2004 Tak for det May-Britt, det tog også det meste af formiddagen *SS*

  • #7   23. nov 2004 May-Britt *LOL* du er bare så sjov, har faktisk fjernet et af sove billederne, kun for din skyld *GGG*

  • #8   23. nov 2004 aaaaaaj hvor pinligt *rødmer helt vildt* og det sker ellers aldrig......... hmmmmmmm nå men jeg har tænkt på det i dag det er jeg sikker på, og skal nok få det gjort, kun for din skyld *SS*

    PS: hvem er Rikke ????????


  • #9   23. nov 2004 Er sq da bange for at Rikke er fake *LOOOOL* min samlever hedder Jette, nu falder jeg snart af stolen, du er simpelthen for sjov at skrive med.. *GGGGG*

  • #10   23. nov 2004 om ti minutter er der nye billeder, kun for din skyld, så kig ind lige om straks *SS*

    ja det er da næsten for morsomt det her, nå jeg må hellere få lagt nogle nye billeder ind smiley


  • #11   23. nov 2004 SÅDAN, to nye og de er kun få timer gamle.... *SSS*

Kommentér på:
problemer ???

Annonce