{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.399 visninger | Oprettet:

Truet på livet???????? {{forumTopicSubject}}

Jeg var ude og gå en dejlig tur med Balder, ser så 2 løse hu nde i vild galop opppe fra landevejen og ned over strandengen hvor vi går. Så kommer en bil fræsende, stopper med vinene bremser, ud kommer en stor mand og en kvinde.
De indfanger hurtigt den ene af hundene, som så får det glatte lag af manden, den anden bliver ved med at undvige ham og tage kontakt til Balder, Det er lysende klart at manden er mere end almindelig ophidset. Pludselig brøler han ad balder at han slår den ihjel hvis den ikke skrupper ad helvede til, jeg siger så roligt til ham at han skal ikke røre min hund.
Balder er jo en omplaceringshund, som var forkert trænet til at angribe mænd, når han er i snor og de kommer imod ham.
Det har vi så trænet væk igen.
Men pludselig springer manden helt hne foran mig, og jeg mener helt hen, giver mig et voldsomt skub i maven, mens han skriger at han satemig skal smadre mit hovedet.
Han kommer igen så tæt opå at hans spyt sprøjter mig ud i ansigtet mens han skriger at han smadre mig.
Jeg tænker kun 3 ting i disse sekunder, 1. jeg må ikke falde bagover når han skubber. 2. jeg skal bevare øjenkonteakten med ham. og endelig bare Balder ikke går til angreb, for han er nemlig ved at hidse sig op, Snerre og har rejst alle børsterne mens han kredser om os.
Så pludselig flytter denne sindsyge mand sig og langer ud efter sin egen hund som er kommet til også. Den får nogle knytnæveslag, mens han begynder at gå tilbage til bilen. I forbifarten får den kvinde som kom sammen med ham en på hovedet så hun trimler omkuld.
Jeg får kaldt Balder til mig, og går op til vejen, hvor deres bil stadigvæk holder. Får noteret nr.
Ringer til polizen da jeg kommer hjem. Mine ben er som vingummibamser.
De vil meget gerne tage sig at sagen men jeg kan ikke være anomym.
Anmelder så ikke.
Suk sikken et langt indlæg. Men det hjalp at få det skrevet.
Vågnede 2 gange i nat fordi jeg drømte han stod der og skreg mig i hobedet at han ville smadre det på mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Truet på livet????????
  • #1   11. jun 2008 tja - det havde jeg fan... anmeldt !!!

    Sådan en idiot skal man da lede længe efter.

    Håber du og hunden er ok igen after sådan et chok :-))


  • #3   11. jun 2008 Puha sikke en oplevelse.

    Jeg ved faktisk ikke om jeg ville turde anmelde det.. Selvom man jo burde gøre det..

    Øv altså.. og konen gør det jo nok ikke selv..


  • #5   11. jun 2008 Jeg havde meldt ham - både for dyremishandling OG trusler/vold - imod dig og kvinden...

    Han kan få 1½ år i brummen for trusler alene...


  • #6   11. jun 2008 Ja det jeg er mest bekymret for næsten er om jeg nu skal starte forfra med Balder.
    Og nej man melder ikke sådan en sindsyg mand, fordi der ikke er nogen retssikkerhed for mig som anmelder.
    Når man mangler den fine grænse mellem at udøve vold over for sagesløse, Så ville hans første træk være når politiet var kørt, for han ville jo ikke blive arasteret p.gr. af det, Det ville jo være at finde ud af hvor jeg boede, hvilket ville være mere end nemt for ham i vores lille samfund.
    D4er er så desværre også en sansynlig mulighed for at møde ham og han stakkels hunde igen.
    S¨å det jeg overvejer er , at købe en peberspray, Og så se om vi lokalt kan løse problemet. For han må være en kendt skikkelse i det kriminelle miljø her oppe.
    Måske. Kan jo også være at han er her på ferie???.
    Nej jeg har det ikke særlig godt.
    Jeg er rystet over at sådan noget kan ske som lyn fra en klar himmel.
    Og så på min fridag.
    Skal heldigvis først på arbejde igen fredag, hvis jeg kan.


  • #7   11. jun 2008 alt hvad der hedder trusler på livet skal meldes til politiet, evt tag et lille papir og en kuglepen med næste gang du går ud i et godt stykke tid, skriv nr plade ned, farve på bil evt mærke, jeg vil mælde det før der går lat for mange dage

  • #9   11. jun 2008 HVOR kan jeg købe en peberspray.?????

  • #10   11. jun 2008 sikke mange § han kan blive sigtet for , fro det føste at true dig, for det andet skubbe dig bagover , for det 3 give sin hund en knytnæve - så helt klart fortæl alt til politiet

  • #11   11. jun 2008 Peper spray må du ikke bruge - det er vist kun politiet

  • #13   11. jun 2008 jeg syntes ikke ligefrem, at man skal opfordre til brug af peberspray...
    men den mand skal anmeldes, det du bare nødt til!!


  • #14   11. jun 2008 Kan man ikke købe sådan en lille hårlak til rejsebrug?

    Jeg har godt nok ondt af dig - sikke en oplevelse. Håber både dig og Balder kommer jer uden men!


  • #15   11. jun 2008 Snow du er NØDT til at melde ham - måske vil du være bange i starten, men tænk på hvor bange du vil være fremover hvis du IKKE melder ham ?
    Så kommer han jo ikke i brummen.. Sådan en mand skal bare straffes...


  • #16   11. jun 2008 Nu har jeg jo tidligere i 19 år. haft tvangsfjernede børn i familiepleje. Og ved derfra meget sikkert hvor magtesløse div. kvinder har været, og sagsbehandlerne også. De fædre som der har været på børnene har alle haft lange straffe attester. Og intet har forhindret dem i at slå deres sagsbehandlere til plukfisk, og det samme med mødrene til børnene.
    EEn af sagsbehandlerne blev skudt i sit hjem med et oversavet jagtgevær.
    Så ja selvfølgelig skulle han anmeldes. Ingen tvivl om det. Men jeg lever i den virkelige verden, og hvis han hat slået mig til spillemand, så kan jeg ikke lige se at jeg vil have nogen glæde af en anmeldelse.
    Så neh. Jeg må desværre indrømme at jeg ikke tør.
    Hvis jeg havde værfet en stor stærk mand, så var det en hel anden snak, men så havde han formentlig ikke gkjort som han gjorde.
    Jeg er jo en hvidhåret lille kvinde, så derfor tør han godt. OG konen hun var åbenbart vant til mosten.


  • #17   11. jun 2008 Pas på med peberspray, for lige pludselig står du i den forkerte ende af en voldsoptrapning. Jeg tror nu at en politianmeldelse er sikrere end at spraye sådan et menneske i ansigtet.
    Men jeg forstår dig nu godt. Sikke en lorte-situation at have stået i.


  • #18   11. jun 2008 Sikke en skrækkelig oplevelse, føler med dig.... Ikke noget man ønsker at opleve....

    Håber at både dig og Balder kommer jer over denne ubehagelige oplevelse??? smiley


  • #19   11. jun 2008 ville os have anmeldt ham, os for konens skyld. hun tør ik gøre noget da hun sikkert får mange tæsk hver dag, og du er ligesom vidne på at han slår hende. men kan godt se du jo er bange for han måske kommer efter dig.

    men håber da du får det bedre med din nattesøvn


  • #21   11. jun 2008 Snow ... og alle andre ...

    den med en lille hårlak er gangbar.. det er at regne for forhåndenværende... Tåregas og peberspray er ulovlig våbenbesiddelse


    ( siger jeg der selv har kørt rundt med tåregas.) I øvrigt er der meget mere effekt i hårlak end i tåregas......


  • #22   11. jun 2008 Tak for jeres venlige ord.
    Og ja det var helt klart en oplevelse jeg meget gerne ville have undværet.
    Eet er at møde volden når man er på arbejde. Noget helt andet er at møde den når man har fri. Og er der for også helt og aldeles uforberedt.
    Er jo tidliger blebet truet på livet, men det har været i jobbet.
    Endelig, så bor jeg alene. Selvfølgelig har jeg hundene.


  • #23   11. jun 2008 Rigtig kedelig oplevelse smiley

    Kan dog godt forstå du ikke anmelder ham, specielt hvis der ingen vidner er, så er det slet ikke sikkert der kommer noget ud af det, andet end måske ballade til dig.

    Trusler på livet......hmmm....ved ikke om det vil gå ind under, og måske han ville slippe med en bøde..


  • #24   11. jun 2008 Når jeg ved hvad der sker her oppe hver week. Uden at voldsmændene bliver starffet sååå.
    Hvor er jeg også lykkelig for at han ikke fik ram på Balder når han sparkede efter ham.
    Og det er også godt at Balder er så ung.
    Hvis han var blevet rigtig voksen så ved jeg han var gået imellem.


  • #25   11. jun 2008 Jeg bliver trist til mode af at læse dine ord... Mest fordi, det ender ud i, at det ingen konsekvenser får for den mand.

    Jeg ville ønske, du turde melde ham.

    Det lyder ganske enkelt rædselsfuldt.


  • #26   11. jun 2008 Er det ikke i hundested dur bor mener jeg, det var der jeg måske skulle flytte til,men det bliver så ikke der når der er så meget ballade, håber ikke du oplever det igen

  • #27   11. jun 2008 Sæt endelig ikke lighedstegn mellem Hundested og sådanne oplevelser.. Hundested er en dejlig by..

    Alle byer har denne type hændelser, desværre..


  • Lotte M
    Lotte M Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #28   11. jun 2008 Snow K

    Pyha sikke noget du har oplevet, jeg har fuld forståelse for du ikke melder det, og jeg håber du hurtigt får bearbejdet hændelsen så du igen får din nattesøvn
    en deo eller hårspray har næsten samme virkning, jeg mener at den afleder den angribende og de er ikke omfattet af våbenloven,


  • #31   11. jun 2008 tina T- det er ikke godt at have en pitol i sit hjem i det heletaget- selvom man er bange 6 frygter ting kan ske for en selv eller ens kære, kan det ende med at du kommer til at bruge den i selvforsvar og sker der er nu det at du kommer til at skyde nogle- dette ville du alrig tilgive dig selv- jeg bryder mig heller ikke om knive - det er en af grundene til at jeg ikke vil bo i et tætbeboet område eller i en by hvor der er mange mennesker hvor der både er ulovlige hunde racer,men også løse hunde er også uforsvarligt efter min mening

  • #32   11. jun 2008 Snow: Sikke da en grim oplevelse..... :o(
    Bliver så gal på vores retssystem, synes visse ting slet ikke fungere og virker totalt håbløst.
    Synes bestemt han skulle meldes, men tror heller ikke selv jeg turde gøre det.... Især også når man ved hvor lidt konsekvens det ofte får.

    Knus håber du kommer dig over den ubehagelige oplevelse.


  • #33   11. jun 2008 Brian. Ja jeg er temmelig sikker på at det ikke er første gang han gør sådan noget, Og måske skal jeg enda sige at jeg var heldig, at han ikke fuldførte sin trussel. Hans øjne var virkelig sindsyge. Tro mig jeg kender det udtryk.
    Vil egentlig ikke sige at jeg er bange for at anmelde ham, for det gjorde jeg jo, men de ville ikke love at jeg kunne være anonym.
    Jeg er bange for at blive mere end truet, fordi det ville give mig ar på min sjæl på en helt anden måde.
    Endelig, er det et dejligt sted jeg bor, meen der er nogle belastede miljøer.
    Men dem behøver man jo slet ikke have kontakt med. Det har jeg jo ikke.
    Han overfald kom fuldstændig bag på mig og fuldstændig umotiveret.
    Det var jo ikke på en bytur, eller andet lignende.
    Og han var fuldstændig fremmed for mig.


  • #34   11. jun 2008 Brian. Ja men det er ikke ligegyldigt for mig, netop fordi jeg ikke er på job og netop for di jeg ikke kender ham.


  • #35   11. jun 2008 Ja. Men retssystemet er der jo ikke for ofrene. Det er vder for forbryderne. Dem er det sååå synd for. Og de bliver løsladt gang på gang, hvis de i det hele taget bliver taget...

  • #36   11. jun 2008 Logger af nu. Det hjælper altid at skrive. Så kommer det hurtigere ud af systemet.

  • #38   11. jun 2008 Ja, anmelder du ham og i kommer i retten, så står dit navn og adresse på den udskrift han får af dommen fra retten

  • #39   11. jun 2008 Puha en oplevelse.. Ved ikke om jeg havde anmeldt ham.. Om det ville gøre en forskel på ham.. Han lyder jo ikke rask i bøtten..

    Sådan en gut,havde nok bedre af,at prøve egen medicin,selvom man ikke må det !

    Håber du kommer dig over oplevelsen


  • #40   11. jun 2008 Pyyyhha sikke en oplevelse!!! Det lyder helt vanvittigt!!
    Håber du og din hund har det godt, og kommer videre efter denne hændelse.
    Derudover vil jeg også sige, at jeg klart mener du skal anmelde ham. Han skal ikke slippe afsted med at te sig sådan, han skal lære at der er noget der hedder konsekvenser!!!
    Kan sagtens forstå du er nervøs/bange for hvad der kan ske, men han bliver nødt til at blive stoppet


  • #41   11. jun 2008 Sikke en grim oplevelse......

    Jeg havde meldt ham.

    Har selv prøvet det samme - været sammen med en mand i 10 mdr. som i stigende omfang viste voldelige tendenser. Han endte med at true mig på livet, sidde på min mave og true med en brødkniv.

    Jeg stak af ........og blev forfulgt i 3 år. Boede under jorden.......

    Jeg gik til politiet, eftersom han fandt ud af hvor jeg boede, og sendte dagligt breve om han ville forfølge mig til jeg døde o.s.v.

    De ville end ikke give tilhold, fordi han ikke havde nødt op på adressen. Men jeg satte hælene i, og det endte med jeg blev udstyret med en falck-alarm, med direkte forbindelse til politiet. De medgav de mente han var meget farlig, men ikke lovgivningsmæssigt kunne gøre noget, før han havde forulempet mig fysisk.

    Nu er det noget andet - for jeg boede sammen med ham ( inden jeg stak af ), og er der noget politiet er bange for at pille i, så er det vold inden for parforhold.

    Ham her er dig helt fremmed - og har skubbet til dig, og råbt af dig, så du blev overdænget af hans spyt. Det er et overgreb.

    Jeg forstår levende du er bange- husker udemærket hvordan jeg havde det, men helt principelt må de typer bare ikke vinde. Ligesom med hunde faktisk - de lærer at dårlig adfærd betaler sig. Grænsen skal markeres......

    Det er min holdning, og hvis vi "gode" borgere står sammen og hjælper hinanden, så tror jeg det er vejen til at få minimeret sådan en adfærd.

    Vi skal tage afstand fra det, og ikke vende den anden kind til af frygt.

    Min eks blev diagnostiserceret som havende en karakterafvigende personligheds-struktur. Det er det som i gamle dage hed psykopat. Fuldstændig utilregnelig.

    Den eneste måde at vinde over dem på, er ved at vise de ikke kan nå en. At man ikke er bange for dem.

    Jeg tog kampen op - og han er rejst til udlandet, da han ikke kan bo i et fascistisk land ( hans udtalelse ). I dag er jeg ikke bange for ham eller folk at hans type.

    Jeg nåede frem til at det værste han kunne gøre mig, var at jeg skulle sidde resten af livet og være bange for ham - så derfor besluttede jeg at det ville jeg ikke finde mig i,. Rankene ryggen og gik på gaden, trods talrige mordtrusler. Det var bedre at han kom og prøvede at gøre alvor af det, end at jeg skulle sidde og være bange i min lejlighed resten afl livet.

    Han kom ikke.......

    Og min indstilling tror jeg var stærkt medvirkende til at han har trukket sig. De lever på folks angst for dem.....

    Synes du skal melde det........og så få venner og bekendte til at kigge forbi dig jævnligt.


  • #42   11. jun 2008
    Nette - hvalpene er nu flyttet hjemmefra .
    Vil bare sige: Skræmmende læsning, men jeg synes det er stærkt gået af dig! Tror også, du gjorde det helt rigtige smiley


  • #43   11. jun 2008 Nette.
    Godt gået af dig. Nu er som du skriver din situation en anden. Du havde et samliv med ham inden du var nødt til at flygte. For dig har det handlet om din overlevelse ganske enkelt.
    Det gør det jo ikke for mig lige nu og her. Måske kunne det komme på tale hvis jeg anmeldte ham.
    Jeg er så også sikker på, at min direkte øjnkontakt med ham gjorde at han ikke guldførte det han truede mig med.
    Jeg har da jeg var på din alder stået i mit hjem med en bøsøgende far til et af mine plejebørn. Han var fuld da han kom og under besøget, springer han lige pludselig frem imod mig for at lange mig nogen tæsk som han plejer at gøre ved sine sagsbeh. og moderen til barnet.
    Da griber jeg en stor brændeknude fra stablen lige ved siden af mig bevarer øjenkontakten men jeg går baglæns med den løftede brændeknude. Da vidste jeg at en sådan oplevelse kunne komme, fordi det var sådan han havde skaffet sig af med de tidligere plejefamilier. Det var mit hjem og jeg var i min bedste alder.
    Og der er ikke skygge af tvivl i mit sind om, at jeg havde brugt den til at forsvare mig med, hvis han var fortsat frem imod mig.
    Et år senere slog han moderen til mit plejebarn ihjel.




  • #44   11. jun 2008 tina T - en skræmmende oplevelse og sandelig også for Snow K - forstår godt at I ikke vil anmelde det for som Snow K skriver:

    Jeg lever i den virkelige verden !

    tænk over dette og lad være med at presse folk til at anmelde noget hvor personen ikke ønsker det .......... Snow K skriver fornuftigt og tydeligt hvorfor hun ikke vil anmelde det ............ jeg synes du har taget situationen pænt - føler med dig og håber ham fyren/overfaldsmanden får sin straf en dag ad anden vej ........... hans dame må tage vare på sig selv, ingen tvivl om det - hvordan har Balder det så idag ?


  • #46   11. jun 2008 Anna A - naturligvis bliver man bange, men du løb jo ikke skrigende hen til den nærmeste politistation og anmeldte hvad der var sket ? Synes folk tror og mener at politiet er til for borgerne i alle situationer og til alle tider og det er de altså ikke ...................... om de burde være det kan man diskutere - Det kræver faktisk også et vist mod at skulle anmelde et overfald ........ og så lige: hvorfor er det mænd, der er de mest voldelige i denne verden ? men det kan måske tages i en anden tråd ...

  • #47   11. jun 2008 Pia P. Jeg gik med vilje den samme tur idag med Balder.
    Han stoppe lige op en gang da vi kom frem kiggede sig omkring, men boldleg fik ham hurtig afledt. Nu ligger han og gnaver i ugens kalveknogle. Og tak fordi du skriver det som jeg selv har tænkt under debatten.


  • #48   11. jun 2008 Pia: Ja selvfølgeligt skal man da selv have lyst og turde at anmelde det, kan skam også følge Snow i det, ville selv have det på samme måde, men helt ærlig, hvad er det for noget, at man skal behandles sådan og ikke engang turde at melde det, fordi "han" kan komme efter en, synes nogen ting burde laves om i vores ret system.
    Tænk på, hvor mange der oplever sådanne frygtelige ting som folk ikke tør melde???
    Hører også gang på gang folk der har været vidner til bande opgør osv, endda med døden til følge, men ikke tør melde eller vidne, da de så ved hvem man er . Desvære har mange af dem også kontakter og vil de finde en gør de det...Man ved jo aldrig hvad det foregår i hovedet på andre mennesker------desværre ellers ville alting være meget nemmere.


  • #49   11. jun 2008 Ja hvi den politimand jeg talt med i telefonen da jeg kom hjem, havdet kunne love mig at jeg ville være anonym, så havde jeg ikke trukket min anmeld. tilbage.
    Det skulle være nok, at politiet fik oplysninger om hvem jeg var, hvorfor skal den syge mandsling lige have det at vide også.
    Kan godt forstå, at jeg ikke kunne være anonym i forhold til politiet. Men det andet det frohindre vores retssamfund i at fungere rigtigt. Der er større beskyttelse af den voldelige end den voldsramte. Og ganske rigtigt, det kan man læse om dagligt eller se på tv. Folk tør ikke vidne.
    Hvad vinder vores samfund ved det????


  • #50   11. jun 2008 Ja lige præcis, det er også det jeg får helt kvalme af....
    Fatter ikke hvorfor de skal have agtindsigt i noget skidt de selv laver, så længe man kan stå ved sit ord og politiet ved hvem man er.
    Mange af sådanne personer har jo langt flere handlinger bag sig, men får sig truet fri for dommmmm. Uha man kan blive gal.


  • #51   11. jun 2008 Jeg synes ikke, der er nogen som presser Snow K eller prøver på det! At folk giver deres mening til kende, er da helt "lovligt":
    Jeg kan sagtens forstå, hvorfor man i sådanne situationer bliver bange for hvad der eventuelt kan ske, hvis man melder det. Men det er stadig vigtigt at få stoppet sådanne folk, og man bør gøre det hvis man har mulighed for det og føler sig stærk nok.
    Den der sætning: "Jeg lever i den virkelige verden"
    -hva mener du med den?


  • #52   11. jun 2008 Pia p - helt enig.

    Jeg ville ikke turde melde det heller hvis det var mig.
    netop af samme grunde som Gitte P nævner.

    Det danske rets system bør godt nok ændres, for det er bare ikke godt nok.
    Som en anden også nævnte så tager de sig mere af forbryderen end offeret, hvad er det for en syg ide?

    Føler med dig snow, og de andre der har oplevet skrækkelige ting.

    mht. konen, ja hun må sku sejle i sin egen sø - hun har selv valgt ham, så det er hendes eget problem, der kommer ikke nogen supermand og redder folk der sidder i bæ til halsen.

    Lad være med at købe en peberspray, køb en hårspray i rejse størrelse - Den er ligeså effektiv og helt lovlig.


  • #53   11. jun 2008 >Tiger< ! når der er flere der skriver "jeg vil melde det" eller "meld ham" - er det så ikke at presse een til noget vedkommen ikke ønsker og giver begundelser herfor ? Sætningen "Jeg lever i den virkelige verden"
    opfattede jeg som der står ..............

    Luna Snart med Gizmo - systemet er til for forbryderne, ikke ofrene - det ser man jo gang på gang - jeg har respekt for Snow, at hun skriver hændelseforløbet og hvorfor hun ikke vil melde voldsmanden til politiet - som jeg skrev tidligere får voldsmanden nok sin straf ad anden vej -

    og du foreslår hårlak ! en god ide .................. :-)))



  • #54   11. jun 2008 Snow K - godt at høre, at Balder ikke har haft nogen form for trauma over den kedelige episode .............. stort kram til Balder :-))

    politiet er jo håbløse i mange ting ................. men nok om det før jeg får startet ..................


  • #55   11. jun 2008 Jeg tror ikke folk skriver "meld ham" eller "jeg ville melde ham" i en ond mening.
    -Selvfølgelig er folk interesseret i at sådan en idiot får sin straf, for det er jo helt grotesk, det han havde gang i!!

    Jeg lever også i "den virkelige verden" og er realistisk, men derfor synes jeg stadig at voldspsykopater skal straffes for deres gerninger!


  • #56   12. jun 2008 Pia: Jamen hvad ligner det ,at man skal have en hårlak med, hver gang man skal lufte sin hund !!!!!!!!!



  • #57   12. jun 2008 Gitte P - et trist samfund som trænger til nogle ændringer i forhold til loven og noget politi som skal tage sig gevaldigt sammen! smiley

  • #58   12. jun 2008 Tror da nogen burde melde sig ind i politik....gg

  • #59   12. jun 2008 Gitte P - det ligner heller ikke noget at skulle have hårlak med sig ......... det er ganske absurd at man ikke kan være i fred - men verden i dag er skruet anderledes sammen end da jeg f.eks var yngre hvorfor jeg kan tillade mig at sammenligne og måske (og kun måske) skrive lidt på en anden måde end nogen, der ikke har prøvet de ting man har i min alder ................. vi kan dog hurtig blive enige om, at voldsmænd burde straffes men ikke på offerets bekostning - ofrene har lidt nok

  • #60   12. jun 2008 NEMLIG Pia....

  • #61   24. jun 2009 Ej shit man han havde da virkelig et problem med at styre sit tempermen man kan sku da ikke behanddle folk omkring sig sådan:( og stakkel dig, ej en psyko

Kommentér på:
Truet på livet????????

Annonce