{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.184 visninger | Oprettet:

Hugorme? {{forumTopicSubject}}

Ja, nu bor vi jo på landet, og lige op til haven har vi en bakke hvor der er stor risiko for hugorme.

Vi har fundet to baby-hugorme i haven. Døde - halvt ædt op af myrer...

MEN min store frygt er, at én af hundene bliver bidt af sådan en satans orm!

1) Er der noget man kan gøre for at forhindre at de kommer ind i haven?
2) Er der noget man kan gøre for at hundene ikke reagere livstruende på deres bid?
3) Er der noget man kan gøre selv hvis hunden bliver bidt - eller er det bare direkte til dr. dyr?

/Anne

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hugorme?
  • #1   7. jun 2008 Da Mester blev bidt af en hugorm var det babu babu til dyrlægen...

Ved ikke om man kan få noget til at sprøjte med så de ikke vil ind i haven eller noget...

• #2   7. jun 2008 Jamen i følge netdyredoktoren så er det også babu babu til dr dyr... Men det kunne jo være rart hvis man havde noget til at holde dem ude af haven med....

Tør knap nok at fylde vand i hundenes bassin fordi de tiltrækkes af vand når der er så tørt udenfor....

• #3   7. jun 2008 I Australien gør det det at de sørger for at holde vegetationen helt lav, så slangerne ikke har noget at gemme sig i.. De brænder græsset væk eller holder det helt slået ned og det er de færreste, der har blomsterbede og skyggefulde buske........

• #4   7. jun 2008

Det er desværre en af de ulemper man må leve med når man har valgt, at bo på landet - tror ikke der er så meget, at gøre for at forebygge hugorme kommer i haven, men omvendt tror jeg ikke, at de vælger et område hvor der er aktivitet.
    Så hvis hundene færdes frit i haven tror jeg, at en hugorm vil søge til områder, hvor der er mere fredeligt - har selv både vand i haven, og græs i 1 meters højde og har kun en gang haft besøg af en hugorm, og
    jeg bor i nærheden af plantager, og her er meget sandet jord.

/ Trine

• #5   7. jun 2008 Hvis hunden er sund og rask skulle den gerne overleve, har den en eller anden svaghed/sygdom kan det godt ende rigtigt galt. Men afsted til dyrlæge med det samme. Kender en jack russell der blev bidt og han kom sig uden mén, men dyrlægen fortalte om en anden hund et stykke tid før, der var død af det. Så bedste middel, hold hunden sund og rask ;O)

Kommentér på:
Hugorme?

Annonce