{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.206 visninger | Oprettet:

Hugorme i fælledparken Østerbro ???? {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Læste i et indlæg et sted , som jeg så ikke kunne finde igen , og skrive en pb til vedkommende .
At der skulle være hugorme , i hundegården i fælledparken,
da der var en der havde slået op , på facebook , at hendes hund , var blevet bidt der, af en hugorm, og efter døde af det .
Da jeg bruger fælledparken hver dag , og tit hundene gårdene , er det vigtigt for mig at få mere af vide ?
Er der nogen der kender noget til det ?
For er skide bange .

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hugorme i fælledparken Østerbro ????
  • #1   5. aug 2014 Hugorme findes jo "overalt" -du kan lige så vel støde på dem på en gåtur i skoven. De er ikke så sjældne at det er så simpelt som blot at undgå et enkelt område.
    Vi har dem osse flere af de steder hvor jeg jævnligt lufter, og jeg tager da forholdsregler, men helt lade være at lufte eller kun gå på fortorve og cykelstier kan jeg jo ikke.

• #2   5. aug 2014 Michelle det er jo for vildt , har aldrig set en , og håber ikke jeg kommer til det smiley
    Vidste ikke at de var så mange steder, men tænker at vis der er en i hundegården
    , skal den da fjernes smiley

• #3   5. aug 2014 Nu aner jeg ikke hvordan sådan en hundegård ser ud -er det en hundeskov eller hvordan?

For så siger jeg da bare god fornøjelse med at finde den smiley

Hugorme er en del af dansk natur, så jeg har det nok lidt sådan at det er en risiko man tager med når man går tur i "deres" område. Og her hvor jeg bor har vi en del af dem -det er trods alt temmeligt sjældent nogen bliver bidt.
    Når det sker gælder det om at komme til dyrlægen med det samme. Hugorme er ikke SÅ giftige, så oftest vil det ikke være dødeligt, men der er self forskel på om det er en hund på 2 eller 30 kg der bliver bidt, og jo hurtigere man kommer til dyrlægen jo bedre

Læs evt her: http://www.netdyredoktor.dk/hund/sygdomsleksikon/h/hugormebid.aspx

Jeg bor i vestjylland op af hede o.l. så rent hugormeparadis. Da jeg var barn så vi dem jævnligt, men i en årrække synes jeg ikke jeg har set nogen. De seneste par år har der igen været en del.
    Med det gode vejr vi har haft, kan man, her i hvert fald, jævnligt se dem i sandede områder hvor de ligner nogen der er ret glade for solbadning smiley

Hvis man kender området, lærer man jo så hvor man i hvert fald skal holde sig fra eller være påpasselig, men det er self ikke en garanti

• #4   5. aug 2014 Nå ja, og så er de jo i øvrigt fredede, så det er måske meget godt lige at huske på inden man går på slangejagt smiley

• #5   5. aug 2014 Det er sjældent hunde dør af hugormebid, sker oftest kun hvis behandling ikke sættes ind.
    Ja, hugorme er en del af naturen, også for byboerne, velkommmen til den virkelige verden

• #6   5. aug 2014 Jeg så opslaget, det var slået op på gruppen for hundegårdene i fælledparken, men hunden var ikke blevet bidt i fælledparken. Jeg tror ikke der er ret meget andet dyreliv end div fugle i fælledparken...

Hvis du fx gerne vil være fri for hvepse skal du bare gå i fælledparken smiley

• #8   5. aug 2014 Hugormen er temmelig sjælden på Sjælland, så tvivler stærkt på at du kan finde en i Fælledparken. Nævnte hund er bidt i Sverige, men advarslen er jo nok ment mere generelt.

• #9   5. aug 2014 Hvis man søger på hugorm på i Hundegårdene Fælledparken på kommer der to opslag op; det ene med skakkels Jack Jack, der blev bid i Sverige og så et opslag fra d. 13 sep, 2013, hvor der er én, der mener hendes hund er blevet i bidt af en hugorm i Fælledparken (ikke inde i hundegården, såvidt jeg kan se).

Tror dog ikke, du skal være bekymret, tror det hører til absolut sjældenhederne at en hugorm forvilder sig ind midt i København smiley

• #10   5. aug 2014 Jeg tvivler stærkt på at der er hugorme i fælledsmarkedslande. Det er slet ikke deres normale områder.

• #14   5. aug 2014 Ved hunde der bliver bidt af en hugorm SKAL man søge dyrlæge med det samme. Slangegift kan absolut ikke sidestilles med hvepsestik, giften giver organskader, nogle gange meget alvorlige, i værste fald dødelige, så hurtig dyrlægehjælp er altafgørende.

• #15   5. aug 2014 Vi ser en del hugorme smiley I Nordsjælland.

Men inde i Fælledparken ville jeg ikke være nervøs for at møde en...

• #16   5. aug 2014 Det var et dansk dyrehospital, i Valby tror jeg..

• #17   5. aug 2014 Tak for alle jeres svar smiley
    føler mig ikke bange på samme måde nu ,men på vagt smiley
    Men hvor er det frygteligt og læse , om Jack Jack smiley
    først ser man han skriver og advarer andre ,
    men at hans hund , nok skal klare den , og så et par dage senere er den død smiley gør ondt i mit hjerte .

• #18   5. aug 2014 Ok, så blev jeg da lige klogere på hvor og hvad Fælledparken er for noget smiley

Nej, der ville jeg så nok heller ikke være så bekymret. Men vi har som nævnt en del af dem i området. Jeg undgår gerne de områder når middags/-eftermiddagturen skal klares, simpelthen fordi min vovse er så tåbelig at synes det er en god plan at dutte til sådan nogen.
    Jeg synes de er flotte og ærgrer mig altid over at kameraet endnu ikke har været med når jeg har set en

• #19   5. aug 2014 Michelle undskyld jeg glemte at svare dig på det med hundegården smiley
    Men kan forstå du selv har undersøgt det smiley glad for du siger jeg ikke skal være så bekymret smiley tror min vovse , ville prøve at drille den , vis så en smiley han kan være ret fræk . Så må virkelig holde øje , vis går i skov områder smiley

Kommentér på:
Hugorme i fælledparken Østerbro ????

Annonce