1.206 visninger
|
Oprettet:
Hugorme i fælledparken Østerbro ???? {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Læste i et indlæg et sted , som jeg så ikke kunne finde igen , og skrive en pb til vedkommende .
At der skulle være hugorme , i hundegården i fælledparken,
da der var en der havde slået op , på facebook , at hendes hund , var blevet bidt der, af en hugorm, og efter døde af det .
Da jeg bruger fælledparken hver dag , og tit hundene gårdene , er det vigtigt for mig at få mere af vide ?
Er der nogen der kender noget til det ?
For er skide bange .
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
Vi har dem osse flere af de steder hvor jeg jævnligt lufter, og jeg tager da forholdsregler, men helt lade være at lufte eller kun gå på fortorve og cykelstier kan jeg jo ikke.
dec 2013
Følger: 37 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 132 Svar: 960
Vidste ikke at de var så mange steder, men tænker at vis der er en i hundegården
, skal den da fjernes
jan 2007
For så siger jeg da bare god fornøjelse med at finde den
Hugorme er en del af dansk natur, så jeg har det nok lidt sådan at det er en risiko man tager med når man går tur i "deres" område. Og her hvor jeg bor har vi en del af dem -det er trods alt temmeligt sjældent nogen bliver bidt.
Når det sker gælder det om at komme til dyrlægen med det samme. Hugorme er ikke SÅ giftige, så oftest vil det ikke være dødeligt, men der er self forskel på om det er en hund på 2 eller 30 kg der bliver bidt, og jo hurtigere man kommer til dyrlægen jo bedre
Læs evt her: http://www.netdyredoktor.dk/hund/sygdomsleksikon/h/hugormebid.aspx
Jeg bor i vestjylland op af hede o.l. så rent hugormeparadis. Da jeg var barn så vi dem jævnligt, men i en årrække synes jeg ikke jeg har set nogen. De seneste par år har der igen været en del.
Med det gode vejr vi har haft, kan man, her i hvert fald, jævnligt se dem i sandede områder hvor de ligner nogen der er ret glade for solbadning
Hvis man kender området, lærer man jo så hvor man i hvert fald skal holde sig fra eller være påpasselig, men det er self ikke en garanti
jan 2007
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.828
Ja, hugorme er en del af naturen, også for byboerne, velkommmen til den virkelige verden
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.930
Hvis du fx gerne vil være fri for hvepse skal du bare gå i fælledparken
jun 2011
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
feb 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 180
Tror dog ikke, du skal være bekymret, tror det hører til absolut sjældenhederne at en hugorm forvilder sig ind midt i København
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 126 Svar: 736
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Men inde i Fælledparken ville jeg ikke være nervøs for at møde en...
jun 2011
dec 2013
føler mig ikke bange på samme måde nu ,men på vagt
Men hvor er det frygteligt og læse , om Jack Jack
først ser man han skriver og advarer andre ,
men at hans hund , nok skal klare den , og så et par dage senere er den død gør ondt i mit hjerte .
jan 2007
Nej, der ville jeg så nok heller ikke være så bekymret. Men vi har som nævnt en del af dem i området. Jeg undgår gerne de områder når middags/-eftermiddagturen skal klares, simpelthen fordi min vovse er så tåbelig at synes det er en god plan at dutte til sådan nogen.
Jeg synes de er flotte og ærgrer mig altid over at kameraet endnu ikke har været med når jeg har set en
dec 2013
Men kan forstå du selv har undersøgt det glad for du siger jeg ikke skal være så bekymret tror min vovse , ville prøve at drille den , vis så en han kan være ret fræk . Så må virkelig holde øje , vis går i skov områder
Hugorme i fælledparken Østerbro ????