Angst og hunde ejere. {{forumTopicSubject}}
Sagen er den at jeg pt. arbejder som gadehverver for Greenpeace, med at snakke med folk om miljøet etc. Et dejligt job i sommer vejret. MEN, når nu jeg står ude i gade billedet møder jeg da også massere af friske hunde ejere som man får sig en lille snak med.
Igår stod jeg og snakkede med en dame, da en ung fyr med langt hår kommer gående forbi, han har en blå amstaff i snor som kommer hen og snuser lidt til mig, og jeg kunne da mærke på den at den helt sikkert gerne ville klappes, Men jeg kunne simpelthen ikke. Var bange for om hunden kunne finde på at bide etc. Syntes også det var lidt grænseoverskridende at han bare lader sin hund rende rundt alle vegne i lang snor
Så idag står jeg og taler med en dame som har hendes Golden retriever ved sin side, og et ungt par kommer gående, pigen med en dobermann blanding vil jeg gætte på og manden med en amstaff. Hundene vil gerne hilse på golden'en men amstaff'en knurrer lidt, så først hilser den lille dobermann blanding pænt på den, også manden at amstaffen sagtens kan hilse uden problemer, hvor så ejeren med golden'en slipper hendes hund løs, så den kan hilse, hvor hundene så går mere eller mindre i totterne på hinanden og amstaff'en mere eller mindre angriber den og golden'en trækker sig så tilbage.
Men hold op hvor var det ubehageligt, måtte flytte mig tilbage også da jeg stod ved siden af golden'en til at starte med da amstaff hunden gjorde det første "udspring" med blottede tænder mod golden'en.
Men syntes bare der er så svært når man oplever det her i en del episoder.
Skal også lige tilføjes at min mors venindes gravhund blev skambidt af en løs amstaff som punkterede hans lunge og rev 3 ribben af ham.
Så syntes godt nok det er svært ikke at have angst overfor Amstaff'en især, men diverse muskel hunde typer.
Jeg må ærligt indrømme at jeg kommer til at være meget obs på diverse store hunde når jeg får min vaps hjem, for ville aldrig kunne tilgive migselv hvis der skete ham noget.
Jeg syntes også det er et stort problem med angreb og andre ting man ser hele tiden, og især hunde ejere som er psykotiske som har en kamphund og er fuldstændigt ligeglad om deres hund skambider en anden hund.
maj 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 49 Svar: 1.514
Amstaffen fortalte goldenen, at den ikke ville snakke med den, hvorefter den forstod hvad amstaffen sagde og trak sig tilbage.... Et helt almindeligt møde mellem 2 hunde. Selv om en hund kan være nok så venlig, og normalt ville hilse pænt o.s.v. så kan vi da ikke forlange at de skal elske alle andre hunde.
Jeg mangler endnu at møde et menneske der elsker alle andre mennesker, så hvorfor forlange det af vores hunde???
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Jeg forstår heller ikke hvorfor hunde skal hilse på fremmede hunde, når de ikke skal have noget samvær ellers.. Bare et tilfældigt møde..
Det er da at bede om problemer.
Det er muligt jeg siger som jeg gør, fordi mine hunde ikke altid hilser pænt..
Og fordi mine forældres hund flere gange er blevet overfaldet af løse hunde og også hunde, hvor ejeren havde sagt god for at de kunne hilse.
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 345 Svar: 2.135
maj 2008
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 322
Så når golden'en ikke engang har snuset eller hilst på den, og amstaff'en tykker i snoren for at komme hen til den anden hund samtidigt med den knurrer. Det er da i mine øjne ikke et møde mellem to hunde.
Det var først bagefter golden ejeren gav sin hund løs, da manden med amstaff'en sagde at hans hund sagtens kunne hilse.
Ejeren tog også fat i nakkeskindet på amstaff'en og skældte den ud efter episoden.
maj 2008
Især da jeg ikke er meget for især Amstaffer i forvejen.
Det kan også være lidt svært at forklare 100 % i skrift, men syntes da det er en grænse overskridende opførsel fra en hunds side når den trækker i snoren for at komme hen til en anden hund, samtidig med den blotter tænder og knurrer.
Hvis den hund havde været løs havde den da røget lige i flæsket på golden'en.
apr 2005
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 19 Svar: 294
Nu er det jo ikke "in" at rakke ned på en Golden , men derimod meget nemmere at give Amstaffen skylden fra starten .. da den jo er udskældt i forvejen ..
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 189 Svar: 2.955
maj 2008
Og nej jeg forsvarer hende skam ikke, men syntes stadigvæk det er en ubehagelig opførsel fra en andens hund side at den bliver fjendsk så snart den får øje på den anden hund.
feb 2006
maj 2008
Jeg står og snakke med en dame som har sin golden MED snor i hunde sele.
Jeg står med ryggen til gaden og hunden står ved siden af hende, på den modsatte sige af hvor parret kommer gående.
Deres hunde får øje på golden'en som bliver stående ved sin plads. Dobermann blandingen vil gerne hilse, og amstaffen kommer derefter ind for række vidde hvor den knurrer og viser tænder. Lige hvor jeg står faktiskt.
Jeg rykker mig lynhurtigt væk, og manden med amstaff'en trækker sin knurrende hund væk fra de andre, hvor damen så lader dobermann'en hilse og det går fint.
Så lader hun sin hund løs og den løber hen og hilse på amstaff'en hvor de så begge markere med tænderne uden at bide ordentligt til.
Hun får så fat i sin hund og manden trækker sin hund væk.
Nej, jeg syntes ikke det er deres skyld alene, men syntes stadigvæk det er pisse ubehageligt at stå der i den situation hvor hunde ejerne ikke har ordentligt fat i deres hunde.
Det var nok den konklusion jeg ville have lavet.
apr 2005
feb 2006
maj 2008
** Fru B Y * * - aner det ikke hvis jeg skal være ærlig. Jeg spurgte ikke da jeg var temmelig chokeret i forvejen.
Charlotte P - indrømmer gerne at over for netop den slags hunde kan jeg ikke rigtig være objektiv, men det giver ikke racen et bedre ry når det sker på den måde.
Syntes heller ikke det gør det bedre for racen af nogle bestemte typer går efter netop den slags hund, og når deres hund overfalder en anden hund brutalt gør politiet ikke en dyt.
maj 2008
Især da dem jeg har mødt har haft nogle "ustabile" ejere.
feb 2006
Indrømmet at der er ufattelig mange fjolser derude med netop den type hunde - men her mener jeg ikke amstaffen kan "dømmes"
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
man kan hurtig dømme...
Ronja >> Men jeg vil give dig ret i, at ens hund ikke skal snuse til andre mennesker, før de har givet deres tilladelse... man kan ikke se hvem der li hunde eller ej...
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 62 Svar: 654
Sikke der da bliver råbt op om, at folk skal være objektive og ikke give den staaaakkels amstaff som bare "siger fra" skylden.
Ja, det er da hamrende dumt at slippe sin hund, når der er en aggressiv satan til stede.
Men glemmer I ikke lige at det ikke er optimal adfærd for en hund at være så fjendtlig, at den trækker hen for at kunne angribe en anden hund, der (til at starte med) stod/sad roligt i snor?!
Folk har sgu lige så travlt med blindt at forsvare kamphunde, som andre - nogle gange med rette - har med at hetze dem, og det hjælper dælme ikke på imaget. Kig på hvad der skete, så godt som det nu kan vurderes ud fra et forumindlæg, og lad være med at fare i forsvar eller flint, så snart der bliver nævnt en race. Det fører sgu ikke til nogen seriøsitet.
apr 2005
jan 2007
vovse >> læs lige igen... ast og dober gik sammen... den ene passer på den anden... ast ejer trækker sig så de andre kan hilse, da ast allerede har knurret og "sagt" jeg kan ikke li dig" du skal ikke gøre dober noget... det er ikke = aggressiv satan.... men vi læser nok teksten forskelligt og fred være med det...
feb 2006
maj 2008
Det var også lidt af et tilfælde at det lige netop var en amstaff og ikke en anden golden feks.
Det hjælper jo heller ikke på amstaffens ry over for mennesker som mig der ikke bryder sig om racen pga. dårlige oplevelser med netop denne hund.
Jeg har faktisk aldrig nogensinde før stået i sådan en situation, hvor en hund er fjendtlig uden de har hilst.
apr 2005
Vil man læse det negativt , så gør man det ..
Otto er også en af de hunde der vil hilse på alle andre hunde .. Probs er bare at alle andre hunde ikke vil hilse på ham .. Fair nok .. så trækker vi bare videre forbi ,..
maj 2008
Og vi forsvarer ikke nogen blindt men der er sgu ikke noget i vejen for at den siger fra.."
quote -"Jeg står og snakke med en dame som har sin golden MED snor i hunde sele.
Jeg står med ryggen til gaden og hunden står ved siden af hende, på den modsatte sige af hvor parret kommer gående.
Deres hunde får øje på golden'en som bliver stående ved sin plads. Dobermann blandingen vil gerne hilse, og amstaffen kommer derefter ind for række vidde hvor den knurrer og viser tænder. Lige hvor jeg står faktiskt."
Hunden er IKKE løs da amstaffen starter med at knurre og viser tænder. Den står pænt ved siden af sin ejer og har ikke gjort mine til at hilse.
jan 2007
min schæfer var nogengange udfarende aggr. mod andre når vi gik tur... det er ikke sjovt, når en hund opfører sig sådan... men jeg tror da lige, at der var en hundesprogs expert, der skulle læse denne omgang og se hvad de siger... så er vi da fri for at diskutere frem og tilbage... mod eller for racer...
apr 2005
Det har jeg så oplevet , agressivitet inden møde ,, Fint nok , så skal de 2 så bare ikke snakke . Længere er den jo ikke !!!
jan 2007
at hilse på, jamen det gøres da ikke kun ved at berøre hinanden... det er allerede gjort på forhånd... de er hurtige de hunde.. smiler
maj 2008
Især min angst for racen er fordi min mors venindes gravhund elvis blev overfaldet af en familie hund som rendte løs ved siden af ejeren. Som jeg skrev længere oppe var han rigtig tæt på at dø og de kalder ham mirakel hunden på dyrekliniken.
Ejeren af amstaff'en som gjorde dette har den stadig, på trods af min mors veninde begærede en del gange om at hunden burde aflives.
Han var vist også lidt bims og hun var en smule bange for ham, da det ikke kunne vides havd ejeren selv kunne finde på.
De havde udover den, to andre amstaff's + en kone og 2 børn.
Syntes det er skræmmende og at den hund skulle have været aflivet og han skulle have haft frataget retten til at have dyr.
også oplever man de her to "episoder" lige efter hinanden.
feb 2006
Angst og hunde ejere.