Angst og hunde ejere. {{forumTopicSubject}}
Sagen er den at jeg pt. arbejder som gadehverver for Greenpeace, med at snakke med folk om miljøet etc. Et dejligt job i sommer vejret. MEN, når nu jeg står ude i gade billedet møder jeg da også massere af friske hunde ejere som man får sig en lille snak med.
Igår stod jeg og snakkede med en dame, da en ung fyr med langt hår kommer gående forbi, han har en blå amstaff i snor som kommer hen og snuser lidt til mig, og jeg kunne da mærke på den at den helt sikkert gerne ville klappes, Men jeg kunne simpelthen ikke. Var bange for om hunden kunne finde på at bide etc. Syntes også det var lidt grænseoverskridende at han bare lader sin hund rende rundt alle vegne i lang snor
Så idag står jeg og taler med en dame som har hendes Golden retriever ved sin side, og et ungt par kommer gående, pigen med en dobermann blanding vil jeg gætte på og manden med en amstaff. Hundene vil gerne hilse på golden'en men amstaff'en knurrer lidt, så først hilser den lille dobermann blanding pænt på den, også manden at amstaffen sagtens kan hilse uden problemer, hvor så ejeren med golden'en slipper hendes hund løs, så den kan hilse, hvor hundene så går mere eller mindre i totterne på hinanden og amstaff'en mere eller mindre angriber den og golden'en trækker sig så tilbage.
Men hold op hvor var det ubehageligt, måtte flytte mig tilbage også da jeg stod ved siden af golden'en til at starte med da amstaff hunden gjorde det første "udspring" med blottede tænder mod golden'en.
Men syntes bare der er så svært når man oplever det her i en del episoder.
Skal også lige tilføjes at min mors venindes gravhund blev skambidt af en løs amstaff som punkterede hans lunge og rev 3 ribben af ham.
Så syntes godt nok det er svært ikke at have angst overfor Amstaff'en især, men diverse muskel hunde typer.