{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
688 visninger | Oprettet:

Angst for store hunde {{forumTopicSubject}}

Hej Alle
Jeg skriver fordi jeg gang på gang oplever at mange har en instinktiv angst for min hund...
Malthe er en blanding mellem ruhåret hønsehund, lab og schæfer og er derfor en ret stor hund på 40kg taget i betragtning at han kun er 10 mdr.
Jeg ved godt at ikke alle menesker elsker hunde og det er jeg også helt ok med, men hvorfor er der bare nogle som absolut skal pointere at han havde været sødere hvis han var en lille hund.
Små hunde kan lige så let være aggressive (selvom skaderne ved overfald dog nok er større hvis det drejer sig om en stor hund)
Malthe er så mild så mild og viser det også til folk med det samme, men han er samtidig også enormt glad for alle mennesker og dyr og elsker at hilse.

Jeg ved jo også godt at der er mange grumme tilfælde til sammenligning, men bliver bare så såret og ked af at de ikke kan mærke at han er godheden selv....

Elsker virkelig min hund over hele verden og ville sådan ønske at han kunne få lov at være fjollehvalp selvom han er en stor hund.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Angst for store hunde
  • #1   21. maj 2008 Små hunde kan lige så let være aggressive (selvom skaderne ved overfald dog nok er større hvis det drejer sig om en stor hund)

JEg ville heller skambides af en sotr hund end en lille.. de kan udgøre lige stor skade. dog tager det længere tid for en lille ;).

Men for at svare på dit emne. Sådan er det generel. Alle synes min Bamse dreng er helt vild sød. men at min søsters store hund er flot.

Tror bare generelt folk synes det. MAn behøver dog ikke at være angst. dog ville jeg nok selv se lidt sjov ud hvis min hund blev løbeti møde af en MEGET glad stor 40kg hund.

• #2   21. maj 2008 Undre mig over at du møder den modstand .. Vores vejer 65 kg, selv i går blev Albert " overfaldet" af en flok drenge fra en børnehave, der spurgte om de måtte klappe bamsen.. Nøøj hvor er han stor, min far kan ikke bære ham, var der en lille gut der sagde *ss*

• #3   21. maj 2008 Hejsa, ja vi kender godt følsen... Vi har Loke som er en blanding af rotte, schæfer og norsk elghund. Han er en dejlig hund på 43 kg. og virker meget stor når man lige ser ham. De fleste holder sig også væk og virker enten nervøs eller bange for ham. Loke er så rolig og som din elsker han at hilse på alt med 2 og 4 ben *ss*

Vi passer en samojede iøjeblikket og når folk ser os gå med dem er det altid samojeden de vil hilse på. For den er jo så lille og sød!!! Men som dig tænker jeg at små hunde kan være lige så arig som en stor. De når også at bide dig flere gange en den noget størrer hund ville gør.

• #4   21. maj 2008 Ja det er en pudsig ting. Har den holdning, at har men ikke noget fornuftigt at sige, så skal man hellere holde sin mund. Hvorfor give udtryk for at ens hund ville se sødere ud hvis den var på en anden måde. Nu er den jo nu engang født således, så den tiltale er fuldstændig irrelevant.
    At folk ikke kan lide hunde, respektere jeg fuldt ud. Men må indrømme at jeg synes det er tæt på hykleri når folk begynder at bære deres små hunde når de ser min. Hvalp på 9 måneder, der ikke gør, kun logrer voldsomt med halen når den ser en anden hund.

Sjovt nok, er det også altid børn der kommer hen, og vil kramme og ae vores hunde.
    Undrer mig tit over at det oftest er vores sorte schæfer, og ikke Freja, amerikansk bulldog og Charlie en blanding af amstaff og rottweiler, folk går en bue uden om, på trods af at han er en gammel tussedreng, der næsten er helt blind, og som lunter bag os med logrende stolt hale.

Tror oftest det er ældre der har den med schæfere, da det jo tidligere var dem der blev brugt i krigen og senere som vagtværnshunde.

Nå, men jeg er rigtig glad for mine hunde. Jeg kender deres mentalitet, de er både glad for ældre og børn i vores familie, har aldrig gjort skade på noget levende væsen, og er vandt til at gå med vores to tamkatte og andre tamdyr som to tamrotter i familien.

• #5   21. maj 2008 Sådan er det også med Baloo mange gange.. Nogen lunde samme vægt klasse som din og rimelig høj efterhånden... Så sent som igår kom en pige mod os hoppende hvor efter han hopper hen for at lege, jeg træker ham tilbage og siger han bare vil lege, og derfor hopper ud.. Hun nikker og går to skridt hvor efter hun begynder at hoppe igen..

Han er også blevet kaldt en kamphund, ved dog ikke hvorfor?!... Underlig person...

• #6   21. maj 2008 Tror ikke det er pga størrelsen, men pga udseende/ racerne der er i hundene....

• #7   21. maj 2008 Tjaaa... syntes nu ikke at baloo ser særlig farlig ud når han pænt lyder når jeg beder ham sætte sig og han render altid og logre..

• #8   21. maj 2008 nææ, men I har alle bla. schæfer i jeres hunde, og siden i oplever denne holdning.. Kan jo ikke bare være pga størrelsen, når f.eks min er 1½ gang højere og 2 gange breddere ;o)

• #9   21. maj 2008 Jeg er faktisk sikker på det er størrelsen:-)
    Malthe lígner jo virkelig bare en stor bamse...Han har slet ikke aggressive træk (siger jeg jo selvfølgelig fordi han er min) og gør aldrig af folk han logrer med hele kroppen, det burde da vise folk at han er overstadig af lykke og plejer da også at sige til folk at han ikke kunne gøre en flue fortræd (nårh ja okay så måske en flue, men ikke en kat, dem er han nemli pissebange for)

• #10   21. maj 2008 Det sjove er at Thor, vores schæfer er stærkt overvægtigt, så der er meget "bamse" over ham for tiden.
    Af de tre hunde vi har, burde det være ham folk er mindst bange for, da de to andre ser typisk "kmaphunde-agtige" ud...

• #12   21. maj 2008 jamen for po.... malthe ligner jo ikke engang en schæfer. Han har silkebløde hængeører og en stump næse med masser af pjuske-pels rundtom. Han har ikke engang schæfer-kropsholdning....jeg ved virkelig ikke hvorfor. Han er lydig og kærlig

• #15   21. maj 2008 Kennel Mamaki - mine ser også så dovne ud *g*

• #18   21. maj 2008 Kennel Mamaki -... Vi bor på landet, og fremmede tør ikke gå ind, men er vi ude på tur, og møder fremmede er der slet ikke noget... Børnehavebørnene i går var fantastiske, stod ½ meter fra Albert og kikkede længselsfulde efter at få lov til at nusse hans pels.. jeg sagde at de sagtens kunne klappe ham, og de kom hen, var meget rolige, så han nød det bare....
    Hvis du kommer på udstilling i Varde, kan du møde Albert *s*

Kommentér på:
Angst for store hunde

Annonce