Angst for store hunde {{forumTopicSubject}}
Hej Alle
Jeg skriver fordi jeg gang på gang oplever at mange har en instinktiv angst for min hund...
Malthe er en blanding mellem ruhåret hønsehund, lab og schæfer og er derfor en ret stor hund på 40kg taget i betragtning at han kun er 10 mdr.
Jeg ved godt at ikke alle menesker elsker hunde og det er jeg også helt ok med, men hvorfor er der bare nogle som absolut skal pointere at han havde været sødere hvis han var en lille hund.
Små hunde kan lige så let være aggressive (selvom skaderne ved overfald dog nok er større hvis det drejer sig om en stor hund)
Malthe er så mild så mild og viser det også til folk med det samme, men han er samtidig også enormt glad for alle mennesker og dyr og elsker at hilse.
Jeg ved jo også godt at der er mange grumme tilfælde til sammenligning, men bliver bare så såret og ked af at de ikke kan mærke at han er godheden selv....
Elsker virkelig min hund over hele verden og ville sådan ønske at han kunne få lov at være fjollehvalp selvom han er en stor hund.
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 618 Svar: 3.633
JEg ville heller skambides af en sotr hund end en lille.. de kan udgøre lige stor skade. dog tager det længere tid for en lille ;).
Men for at svare på dit emne. Sådan er det generel. Alle synes min Bamse dreng er helt vild sød. men at min søsters store hund er flot.
Tror bare generelt folk synes det. MAn behøver dog ikke at være angst. dog ville jeg nok selv se lidt sjov ud hvis min hund blev løbeti møde af en MEGET glad stor 40kg hund.
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.683
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 1.312
Vi passer en samojede iøjeblikket og når folk ser os gå med dem er det altid samojeden de vil hilse på. For den er jo så lille og sød!!! Men som dig tænker jeg at små hunde kan være lige så arig som en stor. De når også at bide dig flere gange en den noget størrer hund ville gør.
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 336 Svar: 2.124
At folk ikke kan lide hunde, respektere jeg fuldt ud. Men må indrømme at jeg synes det er tæt på hykleri når folk begynder at bære deres små hunde når de ser min. Hvalp på 9 måneder, der ikke gør, kun logrer voldsomt med halen når den ser en anden hund.
Sjovt nok, er det også altid børn der kommer hen, og vil kramme og ae vores hunde.
Undrer mig tit over at det oftest er vores sorte schæfer, og ikke Freja, amerikansk bulldog og Charlie en blanding af amstaff og rottweiler, folk går en bue uden om, på trods af at han er en gammel tussedreng, der næsten er helt blind, og som lunter bag os med logrende stolt hale.
Tror oftest det er ældre der har den med schæfere, da det jo tidligere var dem der blev brugt i krigen og senere som vagtværnshunde.
Nå, men jeg er rigtig glad for mine hunde. Jeg kender deres mentalitet, de er både glad for ældre og børn i vores familie, har aldrig gjort skade på noget levende væsen, og er vandt til at gå med vores to tamkatte og andre tamdyr som to tamrotter i familien.
maj 2004
Følger: 8 Følgere: 10 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 342
Han er også blevet kaldt en kamphund, ved dog ikke hvorfor?!... Underlig person...
mar 2007
maj 2004
Følger: 8 Følgere: 10 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 342
mar 2007
nov 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 11
Malthe lígner jo virkelig bare en stor bamse...Han har slet ikke aggressive træk (siger jeg jo selvfølgelig fordi han er min) og gør aldrig af folk han logrer med hele kroppen, det burde da vise folk at han er overstadig af lykke og plejer da også at sige til folk at han ikke kunne gøre en flue fortræd (nårh ja okay så måske en flue, men ikke en kat, dem er han nemli pissebange for)
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 336 Svar: 2.124
Af de tre hunde vi har, burde det være ham folk er mindst bange for, da de to andre ser typisk "kmaphunde-agtige" ud...
nov 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 11
mar 2007
mar 2007
Hvis du kommer på udstilling i Varde, kan du møde Albert *s*
Angst for store hunde