{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.139 visninger | Oprettet:

Angst hund, har brug for råd!!! {{forumTopicSubject}}

Vi er desværre kommet i den situation at vores DSG er blevet panisk bange for store hunde. Alle hunde, der er større end hun selv er.
Dette er pga en ret vild hvalp, der bare ville lege og sidenhen et decideret overfald fra en lab og en mh lign hund( dette skete i lørdags og det var min mand, der oplevede det).
Det var så lige en kort baggrundshistorie.

Det korte af det lange er, at hun er bange, hun flygter langt væk, når der kommer en stor hund. Selv hvis vi står stille, så forsøger hun at gemme sig bagved os indtil "faren" er drevet over. Hun forsøger end ikke at vise tænder eller markere overfor den anden hund, hun flygter bare/gemmer sig.
Hun er meget på mærkerne overfor omgivelserne, når hun luftes og hun bliver hurtigt stresset, når hun opdager en stor hund.
Hvad kan jeg gøre for at træne hende til at hun igen kan være sammen med lidt større hunde uden at blive panisk bange???
Det skal lige siges, at vores anden lille tøs er en provo uden lige, men osse bange for større hunde, hun bider dog fra sig ( det gør bare ingen skade, da hun næsten ingen tænder har).

Jeg har brug for nogle råd og ideer.
Både råd til træning og råd angående hvad der kan være årsag til hendes angst... Hvad kan vi gøre for at gøre hende glad???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Angst hund, har brug for råd!!!
  • #3   4. apr 2011 Ikke nødvendigvis, men vi tager sjældent nogen steder uden vore hunde og holder nytår sammen med nogle venner, der har en Schæfer. Den er hun OSSE bange for og vi nægter at lade hende være alene hjemme nytårsaften og synes heller ikke deres hund skal være lukket inde i et rum for sig selv en sådan aften.
    Men vi ville jo gerne kunne træne hende til at kunne snakke med alle hunde og da vi på sigt påtænker os at anskaffe en Dobermann, så ville det være godt at have trænet hendes angst væk...

• #5   4. apr 2011 Jeg kan godt se hvad ud mener, Krumme.
    Det er bare det, at vi faktisk ikke når at træde ind foran hende, når vi så møder en anden hund, da hun kommer hurtigere om bagved os end vi når at reagere.
    Så på den måde fortæller hun jo, at hun ikke vil snakke med den anden hund.
    Men er der noget galt i det??? Hun fungerer godt sammen med vores venners lille papillon han, mine svigerforældres DSG han, vores egen papillontæve og hun møder af og til en løs westie, som hun osse snakker godt med. Så det er KUN store hunde.

Men jeg kan ikke forstå, at jeg skal lære hende at ignorere de store hunde, når vi jo selv påtænker os - med tiden - at anskaffe en stor hund. Det ville jo være dejligt om hun ville kunne fungere sammen med den...

• #7   4. apr 2011 ok, jeg kan godt se hvad du mener.
    Men kunne godt bruge flere ideer... Og tak for dit råd, Krumme!!!

• #8   4. apr 2011 Min Lady var meget usikker på børn, ggville gå den anden vej hvis hun så børn lege.
    Jeg startede med at belønne hende hvergang hun tog kontakt til mig, når hun så børn.
    Efter 4 måneders træning kan vi nu have børn på besøg og hun vil gerne hilse på dem, når vi møder dem på trappen. Bor i en opgang med mange børn

Kommentér på:
Angst hund, har brug for råd!!!

Annonce