{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
668 visninger | Oprettet:

Tinna
Tinna
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789

Angst for dyrlægen {{forumTopicSubject}}

Har lige været ved dyrlægen med Lilly til en simpel konsultation - intet farligt.
Men allerede fra da vi trådte ind af døren røg Lillys krøllede hale helt ned og hun nærmest krøb rundt.
Hendes øjne blev store og lyste langt væk af angst og på bordet blev hun stiv som en pind mens hun rystede og fældede som bare pokker.

Og uanset hvor meget dyrlægen talte stille til hende og prøvede at gøre hende god igen krøb hun bare længere og længere ind i mig.

Det var virkelig ikke sjovt at se hende så bange og ville gerne at det ikke fortsatte. Hun er normalt ikke en bange hund, men en lille sej tæve. Og hun plejer ikke at være bange for dyrlægen.

Hvad kan jeg gøre for at gøre det bedre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Angst for dyrlægen
  • #1   11. jan 2010 Det problem har vi heldigvis ikke med Zacho, han springer rundt derinde, og elsker det i det hele taget, det er det gode ved at have en hund der gør alt hvis man har godbider i hånden (:

Vores Dyrlæge har tørede coctail-pølser, og det er bestemt en god kur mod angst smiley

• #2   11. jan 2010 Lea: Det havde dyrlægen også i dag - men Lilly vil ikke have noget.

• #3   11. jan 2010 For nogen år siden havde jeg en hund, der på sine ældre dage udviklede samme angst for dyrlægen... Hun var vel 8 måske 9 år og jeg ved ikke hvorfor?

Jeg gjorde det at jeg i en lang periode kørte forbi dyrlægen en gang om ugen,,, Gik ind i venterummet, snakkede med personalet, hunden fik et par godbidder og efter nogen minutter gik vi igen.
    Jeg husker ikke hvor længe vi gjorde dette, men det var længe, dog til sidst ikke så ofte som i starten og det gav pote til sidst. Hun endte med at synes at et besøg ved dyrlægen var dejligt ;o))

• #4   11. jan 2010 Ja og min ligger en bustur en time væk. Det er ikke så nemt når man ikke har bil :o(

• #5   11. jan 2010 Ja, det er ikke nemt... I må begge flytte *GGG*

• #6   11. jan 2010 Hos de fleste dyrlæger står en vægt. Tag nogle, evt 2 tur om mdr forbi dyrlægen, vej hunden , giv den en guf og gå igen.
    Så er det ikke så slemt hver gang.

• #7   11. jan 2010 Jeg har en teori om at hunden kan mærke på os hvis vi er urolige eller anspændte ved situationen og det er derfor de udvikler angst. Og alligevel er det lidt et mysterium. Min gamle hund f.eks. udviklede af uforklarlige årsager aldrig angst for dyrlægen, trods det at hun var indlagt der op til flere gange, hun var virkelig syg. Den sidste gang jeg tog hende med til dyrlægen sagde sygeplejersken oven i købet at hun synes det var utroligt hvordan hun bare kunne blive ved med at logre med halen og være glad for at komme der. Jeg var virkelig ulykkelig over hendes tilstand, men måske kunne hun mærke på mig at jeg også var tryg ved dyrlægen?

• #8   11. jan 2010 Jeg har samme problem med min lille prinsesse, men jeg vil da lige tage tippet til mig om at køre forbi dyrlægen ugentligt!! De bor godt nok 30 min herfra i bilkørsel, men ja det er sgisme ikke sjovt at se sin lille øjesten så bange så jeg hiver sgu lige den time til halvanden det tager mig ud af kalenderen til det! Håber det giver en bedre oplevelse af dyrlægen for hende smiley tak for tippet!!

• #9   12. jan 2010 Min har også fået det magen til efter nogle ganske ubehagelige besøg. Så nu er det mundkurv fra starten.

• #10   12. jan 2010 Nu vil jeg ikke hænge nogen ud, men vi skiftede dyrlæge og alt frygt forsvandt, før løftede vi corrado ind til dyrlægen, nu går han glad med hævet hale derind. Og har ellers kun hørt godt om den dyrlæge vi havde før. men vores hund kunne åbentbart ikke lide stedet. smiley

• #11   12. jan 2010 Jeg vil ikke skifte dyrlæge. Aalborg Dyrehospital er de bedste og sødeste og det er ikke altid den samme dyrlæge vi er til. Men tror måske angsten kommer af at sidst hun var der, var for at blive steriliseret og der gik jeg jo fra hende.

• #12   12. jan 2010 Har de oplevet noget ubehageligt, så husker de det...selvfølgelig

Kommentér på:
Angst for dyrlægen

Annonce