923 visninger
|
Oprettet:
Dyrlæge+angst for fremmede {{forumTopicSubject}}
Hej med jer
Sagen er den at jeg skal til dyrlæge i morgen med Aya, hun skal vaccineres.
Hun er bare ræd for fremmede mennesker.
Jeg kan bare umuligt forestille mig, at det kommer til at gå godt. Jeg gruer en smule for det.
Hvad hvis hun spræller så meget, at det ikke er til at undersøge eller stikke hende? Hvad hvis hun bider dyrlægen??
Hun har dog aldrig bidt nogen før.
Håber hun er medgørlig!
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.643
okt 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 491
Jeg er enig i at dyrlægen højst sandsynligt vil kunne læse din hund, og gøre det mest 'smerte frit'. Ikke pylre din hund, så den bliver bekræftet i at det er okay at være bange.
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 693
Hos dyrlægen har vi ikke de store problemer, jeg står op ad bordet så han ikke falder ned, og så prøver de at give ham godbidder og tage det roligt i begyndelsen (det virker dog ikke, nemo spiser ikke når vi er der ;))
Men vaccination og undersøgelse generelt er ikke noget problem
Held og lykke!
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 949
Min far bruger hende, han siger hun er en sød men skrap dame
Det er ikke kun ved dyrlægen, men det er generelt alle nye mennesker hun er utryg ved. Der skal helst gå nogle timer før hun er nogenlunde tryg ved dem.
Og jeg vil selvfølgelig være afslappet og glad i mit kropssprog (så godt som jeg kan), og ikke virke anspændt.
maj 2012
Aya er virkelig madglad, men hvis hun er så tæt på en fremmed, der også skal røre hende, så er hun slet ikke interesseret i mad
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.182
Jeg ville opsøge en hundeadfærdskonsulent, for at få klarlagt hvad årsagen er, da du ellers må kæmpe med en, der er bange og sky i fremtiden.
maj 2012