{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
619 visninger | Oprettet:

ANGST for hunde {{forumTopicSubject}}

Jeg havde Zif med på arbejdet i min SFO......hvilket jeg har med jævne mellemrum.......og opdagede at der er en dreng det er ekstrem bange for hunde da han er blevet bidt af en hund tidligere.....

Jeg dækkede Zif af godt 25m fra ham og han og jeg fulgtes skridt for skridt over med Zif mens jeg snakkede med ham om hans oplevelser. Det var meget grænseoverskridende for ham kunne jeg mærke, og da vi var ca 7m fra Zif blev han hentet af sin far. Vi aftalte at vi skulle fortsætte en anden dag......indtil han kunne røre Zif.......

Nu vil jeg gerne høre fra jer der har / har haft angst for hunde.......er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg griber de sidste meter bedst an......????
Jeg er godt klar over at god tid og tålmodighed er en del af svaret, men er der andre ting jeg kan gøre for at fremme processen?

Hilsen Lise.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ANGST for hunde
  • #1   3. feb 2007 Det er drengen selv der styrer farten......men jeg kunne mærke at de sidste meter bliver svære for ham.....derfor søger jeg råd......
    Jeg har prøvet at lægge godbidder foran Zif og ladet drengen sige "værsågod".......og derved vist ham at han kan styre hunden......det kunne jeg se var godt......men andre der har gode ideer?

Laura*TeamWufferWomen *
    Tak for rosen.......men han vil bare så gerne være med til at lege gemme med Zif og de andre børn kan jeg se.....he he

• #2   3. feb 2007 Vi har haft en dreng på SFOén der var fuldstændig panisk overfor hunde, når vi var på tur foregik det som regel med mig eller en anden voksen i hånden, så han en hund komme mod ham på fortovet stak han simpelhen af, hvis vi ikke havde ham i hånden og han kiggede sig ikke for smiley

Kom der forældre ned på arbejdet og hentede deres børn med hunde, låste han sig ude på toilettet.

Da skolen havde DKK ude i forbindelse med deres hund/barn gik han også i panik og gemte sig på skolen.

Det eneste tidspunkt han var rolig på var når vi f.eks sad bag et vindue, der kunne vi snakke om hunden så sød ud og sådan.

Kan desværre ikke lige på stående fod huske hvordan det lykkedes drengen at komme nogenlunde over sin forbi for hunde.

• #3   3. feb 2007 OK Rene......må se om der dukker gode ideer op....tak for dit svar....

• #4   3. feb 2007 Mit barnebarn (7½ år) var bange for Bingo, især da hunden var ca 6 mdr. og vimsede rundt., hvilket nok dels skyldes at han ikke kunne lege med vores gamle Bingo (ikke særlig børnevenlig)dels at han havde en oplevelse med en stor schæfer unghund der væltede ham og nappede ham lidt. Jeg købte een af de nye trælege ting til hunde Dog-Tornado tror jeg den kaldes. Hunden skal finde godbidder i nogle fordybninger og huller der fremkommer ved at der skubbes rundt med nogle træskiver. Det flyttede hundens fokus væk fra drengen og drengen var optaget af at putte godbidder i hullerne igen, så de legede faktisk sammen. Nu er han ikke bange for Bingo mere og det er en enorm lettelse for alle parter.

• #5   3. feb 2007 Bare et forslag: Prøv at sige hundens tanker højt....eks: Jeg kan godt mærke den lille dreng er bange for mig......han ved jo ikke jeg ikke er farlig.....o.s.v.

;0)

• #6   3. feb 2007 Jeg vil mene tålmodighed og atter tålmodighed, det med at give noget til hunden så den ikke har fokus på drengen lyder osse som en god ide, så føler drengen nok ikke at det er så presset hvis den ikke kigger på ham.

Det med vinduet kan osse bruges, du kan dække hunden af uden for et vindue og drengen kan være tæt på hunden uden den kan komme til ham og han kan se at den ikke bliver vild selv om han er tæt på.

Held og lykke med dit gode projekt.. ;o)

• #7   3. feb 2007 ja tro det eller lad vær' smiley
    men jg har været hundeangst for hunde som lille!
    Uden egentlig at være blevet bidt.

Jeg fik angst- og panikanfald når en hund kom og snusede til mig, især de store - INGEN kunne trøste mig elelr få mig til at klappe den!
    Det var min største skræk som lille!

Men det gik en dag væk, da jeg kom hjem til en veninde, som have en sød labrador med hvalpe... smiley
    der lagde min skræk sig lidt.
    Og sjovt nok endte det med at vi fik en lilel sort labrador hjem 1½ måned senere .... smiley

• #8   3. feb 2007 Tusind tak for svarene allesammen.......dejligt at få god inspiration og førstehåndsoplevelser fra jer.......jeg vil prøve mig lidt frem og måske snakke med forældrene først....

Kommentér på:
ANGST for hunde

Annonce