Puuha, stor hund angreb. {{forumTopicSubject}}
Ja, så er det vores tur til at blive føjet til statestikkerne, hvor store hunde er gået til angreb på vores lille vaps.
Var ude at gå aftentur nede i mosen, og ser over en bakketop en stor hvid schæfer, komme traskende. Jeg kan ikke umiddelbart se nogen ejer, men jeg tænker at de jo nok er lige bagved. Så ser schæferen Nando og sætter farten op. Den hverken logrer eller lægger an til hilsen. Jeg når lige at tænke at jeg måske burde tage Nando op (har jeg aldrig gjort før, men det var bare en truende situation) og så springer hunden frem mod Nando med tænderne blottede. Nando skriger op og jeg reagerer bare. Skriger så højt jeg kan AH AH (som jeg siger til Nando, når han gør noget forbudt), samtidig med at jeg springer frem mod hund foroverbøjet. Den får det største chok og stopper i springet. Jeg skriger til den: Skrid med dig. Væk VÆK! og så lunter den ellers bort. Jeg kan stadig ikke se nogen ejere af hunden nogensteder, men ved ligesom med mig selv at jeg lige skal have Nando væk fra hunden, inden jeg begynder at lede efter dens ejer.
Vi går rundt om et hjørne og ser en dreng komme løbende. Han ser fuldstændig panisk ud, så kan jo godt regne ud at det er hans hund. Den er åbenbart stukket af hjemmefra.... Det kan jo ske, men ØV et chok vi fik.
Nu er vi hjemme i igen. Nando virker ikke påvirket af det mere. Han er tilgengæld mægtig glad for mig lige nu *gg* Så en forskrækkelse har han jo nok fået...
Men puuha, at det ikke gik værre...
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 261 Svar: 2.130
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 245 Svar: 6.758
dec 2006
Følger: 30 Følgere: 39 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 1.214
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
Jeg bruger samme metode som dig, hvis der kommer løse hunde løbene over til mine. Springer også frem med foroverbøjet krop og skriger VÆK eller KAN DU KOMME HJEM !
Indtil nu har det virket fortrinligt, men tænker da en gang imellem - tænk hvis hunden så angriber mig - GYS !
okt 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 434
Anne: Ja, det var så ikke bevidst hvad jeg gjorde, men det må jo have været det rigtige, for det hjalp ihvertfald fortrinligt Hunden fandt nok ud af at jeg var stærkere end den.. Eller ihvertfald mere dominerende, og så falder det vel også en hund mere naturligt at adlyde et menneske end en lille tæppetisser *gg*
feb 2007
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 142 Svar: 1.978
Anne R: Lyder som om du har prøvet det flere gange?? :\
feb 2007
Jo, har prøvet det nogle gange igennem årerne og det har altid virket, så har heldigvis aldrig oplevet at mine hunde er nået at blive overfaldet.
Når mine hunde er i snor, synes jeg ikke det er i orden at fremmede løse hunde bare kommer løbene - venlig eller fjendsk.
Gjorde det også den gang jeg red og f.eks. var på tur og der løb hunde efter hestene.
Puuha, stor hund angreb.