hvor villig er jeg til og beskytte min hund?! {{forumTopicSubject}}
Det her er en blandning af og få luft og måske et råd på vejen . Mit hjerte sider helt op i halsen!!
Jeg bor i et lille mini samfund i min by hvor stor set alle har hund og det er jo til stor glæde for min lille dreng.
Jeg fik et opkald af min ven om han måtte låne en spand og tænkte jeg tager da min hund med på tur derover da han altid blir så forkælet af min ven og vi var derover og fik afleveret spanden og skulle så hjem igen.
Jeg når ikke mere end 3 min. væk fra min ven og ud af øjenkrogen ser jeg en stor kamphund kom farende i mod os og uden og tænke videre over det hiver jeg slf baluh op og helt op på skulderen i håb om den så ik vil kunne gøre ham noget hvis nu den ikke var så flink.
Nå det ender med at denne hund løber helt op til mig og så krænger den ellers læberne op og blotlægger alle sine fine hvide tænder mens hårene er rejst på den, efter lidt tid stående med hund på skulderen og en hund der i hver fald ikke lader mig komme forbi og så kom ejeren, og råber walter ind! Spørger ham slf om han ik burde have den i snor når den virker så truende, Svaret var bare det klikker kun for den nogen gange!!!!!
Hvad?! Tager han fis på mig???
Hvad kan man gøre og hvordan skal man forholde sig til det en anden gang??
skulle lige puuha have det ud af kroppen da...
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.870
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
Jeg vil gå langt for at beskytte mine hunde :O)
maj 2011
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 5 Emner: 9 Svar: 73
maj 2011
maj 2011
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.988
maj 2011
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
Ved du hvilken slags hund, der er tale om?
maj 2011
jan 2010
Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 525
Hos min mor er der 2 hunde der skaber sig helt vildt når man går forbi, hegnet går helt ud til fortovet. Og ejeren har klippet et lille hul så de kan få snuden/hovedet ud. Så hun gik altid ovre på den anden side med sin lille hund. Men en dag springer den ene over og render over til dem, og har BESTEMT ikke søde tanker i hovedet. Min mor råber aldrig, men dér der råbte hun så hele byen kunne høre det. Og ejeren sagde osse bare noget med, det har den ellers aldrig gjort før. Han så ikke den hoppede over hegnet og tilbage. Fra den dag turde hun ikke gå forbi. Men jeg har så fået lokket hende forbi, sammen med Akila (den vil ikke ha en chance mod hende). For jeg mener ikke det kan være rigtigt at man skal være bange for at gå i sit kvater.
Heldigvis er min mor´s hund blevet modig igen efter at Akila er gået med (den ser op til hende).
Og nu flytter jeg over for mine forældre, og JEG går den vej. Så hvis den kommer igen må vi se hvem der bestemmer her! Jeg vil beskytte min hund ALT hvad jeg kan og hun vil beskytte mig!
jun 2007
Følger: 19 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 8 Svar: 46
i det område jeg bor, møder jeg hverdag hundeejere som går med deres hund udensnor, og de har slet ikke styr på dem. Jeg har en lille chihauhau som er blevet rendt ned flere gange, og han er utryg ved større hunde.
Har op til flere gange kommet op og toppes med flere hundeejere nu, det eneste jeg gør at bede dem pænt om at tage deres hund i snor! her for lidt tid siden blev han løbet ned af 2 store schæfere uden snor, og endte med et bukket rigben. Ringede til politiet - de kiggede ikke på pablo, de tog kun lige en hurtig snak med ejeren og tog afsted igen!! Troede det var en joke. Fik nummeret til ejeren, og så måtte vi selv løse det sagde politi manden! Ringede så til pigen, hun undskyldte mange gange, og betalte self min dyrelæge regning - da pablo skulle have smertestillende og tjekkes da han haltede på venstre bagben.
Men pigen går stadig med sine schæfere uden snor!!!!
Forstår ikke hvorfor folk skal have så lidt respekt overfor andre hundejere!!! Det er til at blive skør over!
jun 2007
Følger: 19 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 8 Svar: 46
maj 2011
Hehe jeg er næsten helt på jorden igen heldigvis Hehe jeg var ved og skide i bukserne men godt det bare var det hihi
Tro mig jeg var rigtig glad for det kun lige er en fyr på 6 kg jeg har, kunne lige se hvis det havde været en af vores gamle store hunde, så havde jeg jo aldrig haft en chance
maj 2011
puuha kan godt forstå hun fik et chock og bestemt heller ikke en rar oplevelse men så det godt hun har dig og Akila der kan hjælpe Men jeg sad os lige og tænkte om jeg skulle gå en anden vej til en anden gang men fandme nej den glæde skal han ikke have og nu er det så heldigvis sjældent jeg kommer der forbi. ( ikke at jeg vil udsætte min hund for fare men så må den angribe mig først)
maj 2011
Årh stakkels lille pablo og kan helt sikkert godt forstå din fustration og det kan heller ikke være rigtig at de små skal komme til skade på den måde og kan da slet ikke forstå de blir sure på dig...
Har selv haft større racer og nu ik fordi de gjorde noget men hvis det skete en sjældent gang folk spurgte om jeg ikke kunne tag vores granda i snor så gjorde jeg det slf og sagde klart.
Håber ikke der sker med den lille.. Men ja det er mega synd at politiet ikke gøre mere ved det end som så og ham fyren var desværre ik den snaksagelige type. Kunne godt se på hans udtryk at jeg bare skulle lukke r.... Men håber da han tager det til sig.
aug 2008
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 251 Svar: 2.445
Bliver så ked af at høre om jer der oplever sådanne og nogen oplever det flere gange, hvor må det være forfærdeligt....
Nogle skal bare ikke eje en hund!!!!
maj 2011
Håber heller aldrig nogensinde du kommer til og opleve det i hver fald
Ja det er rigtig ærgeligt at det skal ske og nogen ik har lidt mere styr på ders hund end som så, Men heldigvis høre de til mindre tallet i hver fald
Og du har helt ret, der er bare nogen der ikke skal eje hund!!
aug 2008
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 251 Svar: 2.445
hvor villig er jeg til og beskytte min hund?!