Bamse på hare jagt!! {{forumTopicSubject}}
Ja igår var vi ude og gå med bamse..
vi slap han løs og det gik rigtig godt.. Han var med til nakskov og få nyt halsbånd og var rigtig søød i toget..
Nå men da vi skulle hjem var han så løs igen.. vi legede med kæp med ham og han var bare så dejlig..
vi ser så en hare, beder ham om at sætte sg pænt ned hvilket han også gør.. haren er så væk (tror vi, vi kan ihvertfald ikk se den mere) og skal til at give ham snor på (itilfælde af der skulle komme flere) så spurter han bare ud over marken og vidre over til en anden mark.. og den 3 mark.. til sidst kan jeg ikk se ham.. vi kalder på ham, men nix han har åbenbart fået færden(staves) af den hare.. min kæreste må så løbe ind over markerne og til sdst kommer bamse så lidt hen imod ham.. men løber så lidt væk igen.. det ender så med min kæreste til sidst får fat i ham...
puuha.. et chok jeg fik..
han gik i snor hele vejen hjem og fik en kæmpe balle med det samme..
troede slet ikk en så stor rubust hund kunne løbe så stærkt..
heheh..
knuzz
aug 2006
Følger: 18 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 351
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 94
okt 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 149
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
På sporet er hunden i sporline (15m) og så sker det at der lettter en hare i sporet lige foran snuden på hunden, hunden den lyfter lige hovedet, men får så kommanden: søg spor, og hunden dykker næsen ned igen og forsætter med at gå spor.
I skoven er hunden løs under rundering, og hunden kan sagens bevæge sig væk, og kommer ud på 3-400 m. fra føreren. - her har man ikke en change for at se hvad hunden laver - derfor håber man på at hunden ikke vil løbe vildt op. men forsætter med at rundere, som den har fået kommando på.
Skere det at hunden løber efter en hare eller et stykke vild, ja, så er der "øvertæver" i luften til hunden, hunden skal ikke under nogen omstændigheder jage vildt.
Og så vidt jeg er orienteret, så er det sket et par gange, hvor det er gået galt.
Og vi er trods alt ca. 2500 medlemmer i foreningen - og aller er ude at træne hunden næsten hver dag.
Bamse på hare jagt!!