{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
697 visninger | Oprettet:

Løse hunde ARGH {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige været ude at gå med Rox, og jeg når ikke 5 meter ned af vejen før jeg møder den første løse hund. en lille gul en der følger efter, jeg siger "kan du så gå hjem" og den vader ud på vejen hvor den er ved at blive kørt ned. der var total kaos på borgergade.. Hund der er ved at blive kørt ned, mig der er pisse nervøs for dens ve og vel, og at min hund bare skal opføre sig roligt. (Hvilket han heldigvis gjorde) og en bil der kun kan holde stille midt på vejen.
Ja ja endelig kom jeg videre og den fulgte efter 10 meter eller sådan noget, så vendte den om..
jeg når så ud og gå min tur, hvor ejg møder nr. 2 løse hund, en stor gul en, som render efter ude på vejen og hen mod fortorvet, og jeg ka jo ikke se om det er en hanhund, for hvis det var det ville jeg ike vide om min hund ville ryge i totterne på den. han har aldrig gjort det før, men man ved aldrig. det er forskelligt hvordan han reagerer på andre hanhunde. HELDIGVIS opførte han sig igen pænt. han var godtnok ikke til at få med igen, men okay. den følger efter næsten hele vejen hjem. det er SÅ irriterende..

Da jeg kom hjem med Rox gik jeg over til ejeren af den bette gule og sagde det ikke var første gang den løber rundt ude på vejen og er ved at blive kørt ned, det kan ikke passe vi skal gå og være dervøse for hvad der sker.. og at de må få sat et hegn op eller have den i snor.,

"det må vi lige SE PÅ" sagde han. ork en nar.

men hvad kan man gøre hvis det sker gentagende gange er det noget man kan gøre noget ved? jeg tænker mht politi osv?

jeg kan bare ikke se hvorfor folk ikke tager sig sammen. jeg vil ikke stå model til hvis der sker noget hvor en af mine hunde bider en fremmed fordi den f.eks. truer eller andet. for det første vil jeg ikke se på det, for det andet vil jeg ikke tage ansvar.. Og jeg VED folk vil sige "det er hende med dræberhundene" fordi jeg ejer den slags hunde som jeg gør.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løse hunde ARGH
  • #1   25. maj 2008 jeg har samme prblem bortset fra de to hunde jeg konstant møder overfalder mine, og ejeren står bare og kalder stille og roligt mens jeg råber og skriger han skal fjerne sin klamme hund og det er NU. 3 gange er nico blevet overfaldet af hans klamme to labber :o( folk fatter intet

• #2   25. maj 2008 ej hvor pisse irriterende. men dem jeg møder har igen ejer med.

jeg VED at dem med den lille bare lukker den ud, for jeg har set dem gøre det og dew gør det hver dag. jeg ved selvf. ikke om den anden jeg mødte er stukket af eller hvad. '

der render også to sorte rundt her uden ejer med, men dem mødte jeg ikke idag. heldigvis. kan ikke tage mere kaos. jeg bliver så gal

• #3   25. maj 2008 AnneMette.. Hvis du ved hvor hundene bor.. ja så går op til ejer uden hund,med et print af hundeloven.. Ellers fang dem ind og afleverer dem ved politiet.. De fleste forstå,når de skal betale for at få hunden igen smiley

• #4   25. maj 2008 Åhhh ja, kender det godt..... I forgårs går jeg tur på strandstien (en asfalteret sti langs stranden med masser af grønne områder omkring) med Vega som er i løbetid og meget meget skruk!!!! Hun er selvfølgelig i snor. Så ser jeg en dame der sætte sig på en bænk og lader sin lille uldtot at en hanhund løbe frit rundt. Der går jo ikke ret lang tid før han kommer over til Vega - jeg skælder ham ud osv. for at jage ham væk men kræet fatter ikke en meter og bliver bare ved med at trænge sig på (jeg ved jo godt at det er instinkter osv. men bliver sq sur alligevel) Til sidst får jeg råbt på damen og beder hende om for "¤%¤¤#!# at få den hund i snor da jeg har en tæve i løbetid!! Hun sjosker så hen til os og ikke så meget som undskylder, men løfter bare kræet op og ynker ham (nu fik han jo skæld ud af den onde dame med beaglen....)

Uhh, hvor er jeg træt af folk der ikke har styr på deres hunde!!

• #5   25. maj 2008 forstår

• #6   25. maj 2008 hah jeg ved dem med en bette hund før har skulle hente en hund hos politiet, men de ville ikke betale for at få den igen, så jeg gætter på den de har nu, har de fået gratis et sted.

Men ja.. jeg vil se om jeg kan finde den der hundelov og smide i postkassen evt eftersom jeg jo allerede har været henne og sige de skal holde den inde

• #8   25. maj 2008 Hmm sjovt så mange løse hunde der er rundt omkring.
    Min kæreste og jeg var i skoven i fredags med min mors hund fordi hun havde håndværkere så vi gik en lille tur. Hun er en meget sød amstaff men hun kan IKKE lide andre tæver og kan ikke lide hunde der kommer spurtende ind i hovedet på hende når hun har snor på så da jeg ser en løs hund komme fra et boligkvarter over skovsti og bare videre uden nogen ejer bliver jeg da lidt bekymret for jeg ved jo godt det ikke er den løse retriever der får skylden hvis der sker noget. Så da damen kommer til syne råber jeg at hun skal få snor på, hun kalder og kalder så på sin hund som ikke reagere så jeg beder hende om at forstå at man ikke må have løse hunde i skov og strand fra 1/4-31/9 hvorefter jeg får smidt i hovedet at hun godt forstod jeg havde det syn på det når jeg havde sådan en hund. Meget meget ubehageligt da jeg holder mig til loven at så få en sviner. Men snor på hunden og min mors står og gør pga den lange ventetid fordi hun ikke får snor på og så siger hun: De er jo ikke rigtig kloge de hunde. 5 meter længere henne slipper hun igen hende køter

• #10   25. maj 2008 folk er simpelthen så latterlige.

jeg har endda grime på mine hunde så jeg er SIKKER på jeg kan holde dem og de ikke stikker af. så kan det ikke passe man skal finde sig i at alle mulige hunde kommer rendende, for så ka man ikke gøre så meget.

• #11   25. maj 2008 det problem har vi også her med en labrador. den blir lukket ud for at lufte sig selv:S

• #12   25. maj 2008 Har nogen overvejet at fylde en vandpistol med vand og citronkoncentrat og tage dem med...bare som sidste udvej, hvis en løs hund blive ved med at vælte ind mellem jer og jeres hunde?
    Det giver jer også en mulighed for at kontrollere situationen uden at stresse jer og jeres hunde lige så meget op.

Kommentér på:
Løse hunde ARGH

Annonce