forbyd om muskelhunde eller mundkurv {{forumTopicSubject}}
hvad mener i????
flere kommuner har indført regler om at hunde i muskel/kamphunde gruppen altid skal have snor og mundkurv på på offentlige steder.. hvad mener i?
personligt mener jeg ikke det skal gå ud over den enkelte race. ikke fordi at jeg selv har en stor hund som mange ville syntes er frygtindgydende. men fordi det ikke kun er store hunde der kan være utroligt agresssive. små hunde kan være ligeså agressive men da det jo er en lille hund er det begrænset hvor meget skade den kan lave...
Noget jeg syntes at men skal indføre i danmark er hundekørekort, som du får efter din hund har gået til træning. hvis du består prøven som er at du kan styre din hund og den ikke er agressiv overfor andre for du godkendt dit kørekort og har lov til at have hunden. hvis du ikke består efter 2 gange skal du gøre en meget ihærdig indsats, hvor man se fremskridt, hvis dette ikke sker skal hunden aflives da der så er noget galt.
håber i forstår hvad jeg mener..
feb 2008
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 163 Svar: 1.197
feb 2008
det skal Dække alle.. ligesom at det er lovpligtit at din hund skal chippes og registreres i dansk hunderegister... jeg ved ikke hvordan jeg skulle gennemfører foreslaget.. men det er et debat emne, hvor jeg giver min mening til kende og hvad jeg mener der burde gøres...
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.431
Rimelig relevant oplysning, hvis man har hunden med på ferie eller til konkurrencer rundt omkring i landet..
Og hvilke racer går under muskelhunde ? Det kan man vist heller ikke blive enige om..
Af mine 2 hunde er det ikke muskelfætteren, der skal have mundkurv på.
En af problematikkerne er vel at disse hunde laver væsentlig mere skade end "almindelige" hunde når de bider..
Der sker mere skade hvis en amstaff bider end hvis det er en collie
dec 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 469 Svar: 4.721
Jeg synes godt der måtte være en lov om at man skal gå til træning med sin hund.. Jeg kan kun bakke op omkring dette..
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.035
aug 2006
Følger: 46 Følgere: 50 Hunde: 4 Emner: 305 Svar: 1.968
Og synes kun man skal avle hvalpe med tavle..
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.994
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.781
Og snor på alle hunde ? ... NEJ !!
Ville godtnok være ked af hvis Laura skulle ha' snor på når vi går nede ved åen fordi at andre ikke kan styre deres møgdyr !
Men i byen synes jeg at et sådan påbud kan være et behov !!
feb 2008
er enig med dig... men mener også at det er påbud om at hunde i byen skal færtes med snor og det var det jeg mente øverst... jeg ved inde i KBH må du ikke gå uden snor på din hund...
forbyd om muskelhunde eller mundkurv