{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
637 visninger | Oprettet:

forbyd om muskelhunde eller mundkurv {{forumTopicSubject}}

hvad mener i????

flere kommuner har indført regler om at hunde i muskel/kamphunde gruppen altid skal have snor og mundkurv på på offentlige steder.. hvad mener i?

personligt mener jeg ikke det skal gå ud over den enkelte race. ikke fordi at jeg selv har en stor hund som mange ville syntes er frygtindgydende. men fordi det ikke kun er store hunde der kan være utroligt agresssive. små hunde kan være ligeså agressive men da det jo er en lille hund er det begrænset hvor meget skade den kan lave...

Noget jeg syntes at men skal indføre i danmark er hundekørekort, som du får efter din hund har gået til træning. hvis du består prøven som er at du kan styre din hund og den ikke er agressiv overfor andre for du godkendt dit kørekort og har lov til at have hunden. hvis du ikke består efter 2 gange skal du gøre en meget ihærdig indsats, hvor man se fremskridt, hvis dette ikke sker skal hunden aflives da der så er noget galt.

håber i forstår hvad jeg mener..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forbyd om muskelhunde eller mundkurv
  • #1   13. maj 2008 ja nemlig.. det er nemlig hundes opdragelse som ca 80% af tilfædele er grunden til den voldelige adfærd... derfor ville et kørekort være godt.. da hunden bliver opdraget ordentligt..

• #2   13. maj 2008 DK Fæhunden *Aut. Annonce-marodør* !

det skal Dække alle.. ligesom at det er lovpligtit at din hund skal chippes og registreres i dansk hunderegister... jeg ved ikke hvordan jeg skulle gennemfører foreslaget.. men det er et debat emne, hvor jeg giver min mening til kende og hvad jeg mener der burde gøres...

• #3   13. maj 2008 Hvad er det for nogle kommuner, der har indført det ?
    Rimelig relevant oplysning, hvis man har hunden med på ferie eller til konkurrencer rundt omkring i landet..
    Og hvilke racer går under muskelhunde ? Det kan man vist heller ikke blive enige om..

Af mine 2 hunde er det ikke muskelfætteren, der skal have mundkurv på.

En af problematikkerne er vel at disse hunde laver væsentlig mere skade end "almindelige" hunde når de bider..
    Der sker mere skade hvis en amstaff bider end hvis det er en collie

• #4   13. maj 2008 Jeg Synes at alle skal gå til træning med deres hund. Når jeg engang skal have hvalpe på min hund, så vil jeg banke det ind i hovedet på køberne at det er utrolig vigtigt at de kommer afsted til hvalpemotivation og derefter en overbygning på unghunde/junioer hold eller "kørekort til hund" som er noget der findes..

Jeg synes godt der måtte være en lov om at man skal gå til træning med sin hund.. Jeg kan kun bakke op omkring dette..

• #5   13. maj 2008 Hele den store gruppe der ikke har deres hunde registreret i dansk hunderegister eller forsikret vil garanteret heller ikke dukke op og tage et kørekort. Det vil igen være den forkerte gruppe mennesker man får fat i.

• #6   13. maj 2008 Synes ingen hunde skal bære mundkurv, men snor JA, og det er alle racer..
    Og synes kun man skal avle hvalpe med tavle..

• #7   14. maj 2008 Hvilke kommuner er der tale om.. er jeg blind eller framgår det ikke ?

• #8   14. maj 2008 Efter min mening burde alle de forsmåede mennesker der har behov for at holde hund for at man bliver mere sej og barsk - Blive lagt over knæet og få smæk til de kom på andre tanker !!!

Og snor på alle hunde ? ... NEJ !!
    Ville godtnok være ked af hvis Laura skulle ha' snor på når vi går nede ved åen fordi at andre ikke kan styre deres møgdyr !
    Men i byen synes jeg at et sådan påbud kan være et behov !!

• #9   14. maj 2008 stine P
    er enig med dig... men mener også at det er påbud om at hunde i byen skal færtes med snor og det var det jeg mente øverst... jeg ved inde i KBH må du ikke gå uden snor på din hund...

Kommentér på:
forbyd om muskelhunde eller mundkurv

Annonce