750 visninger
|
Oprettet:
Tæve og hanhund? Eller tæve og tæve? {{forumTopicSubject}}
Hej.. Ville lige høre om i kan hjælpe mig!
Ved i hvad der er bedst at sætte sammen ? En tæve og en han hund eller en tæve og en tæve?
Overvejer lidt at købe en hund.. Men har allerede en hund i forvejen og det er nemlig en tæve, så ville lige høre om hvad der er bedst sammen? Og om det har nogen betydning??
Tak for hjælpen ... :ø)
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.070
Men er det ikke et generelt problem ved din race, og hvis ikke din tæve har den slags problemer, betyder det jo ikke så meget.
Så er spørgsmålet om du har en plan for når tæven er i løb, hvis du vælger en hanhund?
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.177
Han og tæve vil typisk finde en naturlig rangorden, hvor tæven bestemmer, men her kan jo opstå et problem, når din sambos tæve kommer i løb.
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
to tæver kan godt komme op at toppes over dominans. og deres status svinger med løbetiderne, så det er ikke en en gang for alle slåskamp.
jeg har dog 3 tæver uden problemer
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.340
Hvis du vælger en han, skal du passe meget godt på under løbetider. Helst have mulighed for at sende den ene på ferie
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 23
Hm den hund min sambo har nu er lige lidt over et år.. Går super godt sammen med andre hunde.. Og har hende tit med i en hundeskov hvor der også kommer mange andre hunde .. Og det funger bare helt vildt godt.. Hun er en kamphund.. !
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
Tæve og hanhund? Eller tæve og tæve?