{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
750 visninger | Oprettet:

Tæve og hanhund? Eller tæve og tæve? {{forumTopicSubject}}

Hej.. Ville lige høre om i kan hjælpe mig!

Ved i hvad der er bedst at sætte sammen ? En tæve og en han hund eller en tæve og en tæve?

Overvejer lidt at købe en hund.. Men har allerede en hund i forvejen og det er nemlig en tæve, så ville lige høre om hvad der er bedst sammen? Og om det har nogen betydning??

Tak for hjælpen ... :ø)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tæve og hanhund? Eller tæve og tæve?
  • #1   1. maj 2008 Kommer lidt an på racevalg og hvordan din hund er. Nogen racer har tendens til egetkønsagression og i sådanne tilfælde ville jeg nok foretrække at vælge en hanhund.
    Men er det ikke et generelt problem ved din race, og hvis ikke din tæve har den slags problemer, betyder det jo ikke så meget.

Så er spørgsmålet om du har en plan for når tæven er i løb, hvis du vælger en hanhund?

• #2   1. maj 2008 Tæver kan godt bitche lidt og være stride mod hinanden, men oftest går det fint!
    Han og tæve vil typisk finde en naturlig rangorden, hvor tæven bestemmer, men her kan jo opstå et problem, når din sambos tæve kommer i løb.

• #3   1. maj 2008 hvis du har mulighed for at holde tæve og hanhund adskildt de 3 uger tæven er i løb, så er det nok det mest "sikre" valg

to tæver kan godt komme op at toppes over dominans. og deres status svinger med løbetiderne, så det er ikke en en gang for alle slåskamp.

jeg har dog 3 tæver uden problemer

• #4   1. maj 2008 Hvis din tæve ellers kan med andre hunde og er omkring 2 år eller mere, ville jeg vælge en tæve mere. Det er nemmere når der er løbetid. Goldens er ret gode til at gå sammen med andre af samme køn. Jeg kender en opdrætter der PT har 2 voksne og en hvalp. alle tæver.

Hvis du vælger en han, skal du passe meget godt på under løbetider. Helst have mulighed for at sende den ene på ferie

• #5   1. maj 2008 Tak for nogen fine svar.. smiley Det er fordi jeg meget gerne ville have en rottweiler.. Og har ikke haft sådan en før, og har så hørt at det er bedst at starte med en tæve, indenfor den race..

Hm den hund min sambo har nu er lige lidt over et år.. Går super godt sammen med andre hunde.. Og har hende tit med i en hundeskov hvor der også kommer mange andre hunde .. Og det funger bare helt vildt godt.. Hun er en kamphund.. !

• #6   2. maj 2008 Jeg ville nok vælge en hanhund for at undgå problemer, især når det er en rotte du tænker på at få, det er jo ikke den nemmeste race og hvis der ikke er så stor alders forskæl kan det jo give nogen problemer når den nye bliver kønsmoden.

Kommentér på:
Tæve og hanhund? Eller tæve og tæve?

Annonce