787 visninger
|
Oprettet:
hanhund og tæve {{forumTopicSubject}}
hvis man nu i forvejen har en tæve som kommer i løbetid, og man er intereseret i en hanhvalp engang, kan man så kastrere den så tidligt at den ikke bliver fjollet under løbetiderne, fordi den måske ikke ved hvad det er? de skal jo gerne få et broder søster forhold!
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
Men hvorfor vil du kastrere hanhunden og ikke sterilisere tæven?
jul 2010
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 1.003
aug 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 45 Svar: 435
jul 2010
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 1.003
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
Jeg har en kastrat og viser INGEN interesse i min Lilo, først lige når hun ligger numsen op til ham - så sidder de altså STADIG sammen! Det er sket én gang, vel og mærke den første løbetid efter kastrationen, så du er ikke sikker på at undgå noget selvom der (hvis dyrlægen har gjort sit job) ikke kommer nogle hvalpe..
Jeg havde ikke læst om kastrationer på det tidspunkt for det var bare "normalt" for de katte vi altid har haft!
Men min hanhund er bestemt blevet en mere usikker og en mere nervøs hund end han var engang... Han er bestemt ikke "ødelagt" eller på nogen måde skadet, en rigtig dejlig hund! Men der er ingen tvivl om at han ER nervøst anlagt hvilket har resulteret i meget hård træning i gø/hyle-stop og jeg har lært at skulle acceptere at jeg altså HAR en alarmhund nu..
Der står bl.a. lidt her: http://www.omhunden.dk/html/kastration_af_hunde.html
aug 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 45 Svar: 435
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.070
Problemet med den model, er at kastration har nogle bivirkninger, og kastration SÅ tidligt, ville jeg absolut ikke byde min hund. Det øger risikoen for knoglekræft, hunden vil med stor sandsynlighed vokse anderledes, og dertil kommer så de sædvanlige bivirkninger som øget produktion af underuld, sænket stofskifte og man skal osse være obs på at kastratuon kan ændre adfærd både positivt og negativt.
så man må veje for og imod før man kastrerer. Og kastration meget tidligt, mener jeg har flere ulemper end fordele.
hanhund og tæve