{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.421 visninger | Oprettet:

Jeg er forarget {{forumTopicSubject}}

For at hjælpe en anden bruger med om hun skulle bruge hendes hanhund til avl tilbød jeg at forsøge at finde ud af noget om forældrene. Hendes hund havde ikke stambog, men det havde forældrene så dem kunne jeg jo undersøge på. Og hvad finder man?????

Moderen til hendes hund kommer fra Kennel Leregården. Dens mor har lavet 77!!!!!!!!!!!!!!! hvalpe (hvem snakker om hundefabrik og hensynsløs udnyttelse af tæven). Så vidt jeg kunne se på datoerne for kuldene så har tæven været i avl i 8 år og der er kun 3 gange hvor det ser ud til at der er sprunget en løbetid over imellem kuldene.

Ja, jeg må da indrømme er jeg er sgu forarget.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er forarget
  • #1   9. okt 2005 Camilla:
    Ja, det kan jeg sgu godt forstå, at du er..
    Det lugter da langt væk af noget værre
    svineri og grov udnyttelse af den stakkels
    tæve

• #2   9. okt 2005 Det kan jeg sgu godt forstå at du er!

Hvad i alverden er det for et liv, at byde en hund???
    Konstant drægtig.....

Man ryster sgu på hovedet af og til!

• #3   9. okt 2005 Det er da LØGN!!!! SVINERI!!!! Øv hvor modbydligt! Fy for satan! GRRR... Jeg kan blive ved!

• #4   9. okt 2005 Sikke noget svineri. Det stakkel dyr....

• #5   9. okt 2005 Det er da mega synd for hunden..
    Den bliver jo bare brugt som en "hvalpe maskine"..
    Så er det ikke så fedt at være hund vil jeg ikke tro..
    Det må da også være mege hårdt for hunden og må blive slidt op.. For det er vel et stort arbejde at have hvalpe.. og så helle tiden.. Godt det ikke er mig.. smiley

• #6   9. okt 2005 Ja, jeg ved godt at det faktisk ikke er pænt og det ligner mig faktisk heller ikke, men jeg sidder og bliver helt glad for at ejeren af kennelen er død.

• #7   9. okt 2005 Camilla, kender godt fornemmelsen......

• #8   9. okt 2005 ja det er sgu noget svineri

• #9   9. okt 2005 Simpelthen DYREPLAGERI :o(((

• #10   9. okt 2005 Til vores sidste udstilling (SPK) havde vi DKK's formand til dommer. Under morgenmaden hørte jeg ham fortælle at de havde fundet frem til ern tæve der havde haft 16 kuld hvalpe, han var dybt rystet over at opdrætteren kunne finde på at udnytte sin tæve på den måde

• #11   9. okt 2005 ern = en

• #12   9. okt 2005 Det er såmen nemt nok at finde ud af. Golden har et supergodt register over alle registrerede hunde og der står fint antal afkom af de enkelte hunde, antal søskende og de forskellige hundes HD-status.

Så hvis vi skal fortsætte kan man da lige fortælle at kennelen har avlet videre på en af disse mange hvalpe. Hunden havde godt nok HD (C-hofter) og så parrede hun den med en anden af hendes egne hunde som også havde HD (også C-hofter). Smukt gjort!!!

• #13   9. okt 2005 Camilla: Sikke en pragtfuld opdrætter, dem må vi have nogen flere af (ment meget ironisk)

• #16   9. okt 2005 Dorthe: Det er fordi der desværre skal rigtig meget til inden DKK griber ind. Nogle gange er de simpelthen for sløve.

Grunden til at jeg dog selv sværger til DKK er dog netop at de har disse registreringer sådan at man kan undersøge disse ting. Desværre er der alt for få som sætter sig ind i det inden de køber hvalpe og Leregården har solgt rigtig mange hvalpe fordi de altid havde nogle klar. Og mange hvalpekøbere kan ikke se grunden til at vente lang tid hos en god kennel når de kan få en salgsklar et andet sted. Desværre.

• #18   9. okt 2005 I SPK (Spidshundeklubben) har vi disse etiske regler:
    En tæve bør kun have 4 – 5 kuld hvalpe i sin levetid, og sidste kuld inden tæven fylder 8 år. Efter 2 kuld bør tæven have en pause på mindst 1 løbetid.
    Tæven for store racers vedkommende, skal være fyldt mindst 24 måneder og for enkelte racer, skal den være fyldt 14 måneder

• #19   9. okt 2005 Eva: Disse regler er beskrevet som etiske anbefalinger hos DKK. Desværre er der bare nogle mennesker som ikke forstår dette, så jo, det burde være sådan at hvis man overtrådte de etiske regler så kunne hvalpene ikke få stamtavle. (Jeg mener faktisk også DKK arbejder på at indføre dette, selvom det jo burde være en selvfølge for alle opdrættere)

• #20   9. okt 2005 Har i hvert fald været. Jeg vil forsøge at finde ud af om manden stadig opdrætter, for konen døde her for nogle måneder siden.

De står dog hverken opført på kennelklubbens hjemmeside over golden-opdrættere eller på goldens egen hjemmeside over opdrættere, så man kan jo da håbe at DKK har smidt dem ud.

• #21   9. okt 2005 Majbritt: Jeg vil i hvert fald skrive en mail til DKK og høre om de stadig er DKK-opdrættere og om dette kan tillades indenfor DKK.

• #22   10. okt 2005 Jeg har i weekenden skrevet det brev vi skal sende til vores opdrætter ang reklamationen over Nellys allergi.
    så fredags fik jg at vide fra anden side at hun netop har parret en af de tæver der er på min liste over hendes allergi tæver.
    Den har lavet 2 kuld og der var allergi hunde i begge to og det var 2 forskellige hanhunde - sidste gang gik hun tom - men fandme om hun ik har parret den igen - Argggg!!!
    Efter Nellys kuld parrede hun også Nellys mor i løbetiden efter - ups kuld sagde hun, men det tror jeg ikke en skid på...
    Jeg har fundet frem til 5 af Nellys søskende som er fra de sidste 3 år og så alle har allergi - jeg har fået positive blodprøve svar og hun får det lige i hovedet - DKK og Spaniel klubben får det også.
    Håber fandme at vi vinder den sag.

• #24   10. okt 2005 Hej Sandy.

Golden har et supergodt register med alle oplysninger fra DKK. www.raceinfor.dk Det er desværre kun goldens der er i registret.

Hvorfor den ikke har stamtavle. Det er den klassiske med at opdrætteren ikke gad få forældrene avlsgodkendt. Opdrætteren havde dog fortalt hende at begge forældre var HD-fri, der er dog ingen af dem som har en HD-status hos DKK, så hvordan det er fremkommet ved jeg ikke. Jeg bliver simpelthen så irriteret på sådan en opdrætter, for køberen tror jo at hun køber en god hund når begge forældre har stamtavle.

• #25   10. okt 2005 Hov. www.raceinfo.dk

• #27   10. okt 2005 Sandy: Det var heller ikke ment på den måde, blot at det for mig at se er godt at kennelen formodentlig ikke eksisterer mere.

Nej, jeg tror ikke hun vil have hendes hund HD-fotograferet, for efter at have været inde og tjecke de få hunde i forældrenes stamtavler som rent faktisk var HD-fotograferet (hvor jeg desværre ikke kunne finde nogle med rigtig fine hofter), har jeg anbefalet at den ikke bruges til avl, og det synes hun heldigvis lyder fornuftigt.

• #29   10. okt 2005 Hvis du kender en del af navnet kan du jo også søge på det. Hvad vil du gerne søge efter?

• #32   10. okt 2005 Opdrætteren var ikke medlem at DKK. Hun havde jo blot købt en DKK-tæve og en DKK-han og så avlede hun på dem uden at få dem avlsgodkendt og det kan DKK jo desværre ikke forhindre.

• #33   10. okt 2005 For jo, hvis et medlem at DKK laver hvalpe uden stambog, så bliver man smidt ud (mener jeg). Man kan i hvert fald ikke både avle hunde med og uden stambog i DKK.

• #35   10. okt 2005 Ja, jeg ved ikke om jeg fik det skrevet lidt kringlet, men det var altså moderen til hendes hund som kom fra Leregården.

• #38   10. okt 2005 Okay, der er det jo også smart at man kan gå ind og søge på kennelnavn, hvis der er bestemt kennel man gerne vil se nærmere på.

Min søster har også lige købt en golden, selv er jeg jo mere til labberne.

Kommentér på:
Jeg er forarget

Annonce