{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
855 visninger | Oprettet:

Til de unge spring-mestre {{forumTopicSubject}}

Jeg prøver denne offentlige tilgang så i ikke bliver stødt og sure over, at jeg henvender mig direkte til jer når nu i er så stolte over jeres hund kan springe..

Det er vigtigt, at i ved nogle ting om hunden og dens kunnen gør i blot sætter noget op og trækker hunden henover.. Hunden kan komme alvorligt til skade..

* Lav ikke spring af snore, river, koste, stole og andre ting hunden kan komme i klemme med - og derved komme til skade

* Spring ikke højt med din hund, en hund er ikke bygget til de hårde stød i skulderpartiet, du kan skade både nakke, ryg og forben..

* Spring aldrig på glatte underlag (trægulv, is, osv)

* Varm hunden op før spring, den kan ligesom både dig og andre dyr ikke holde til at skulle bruge samtlige muskler i kroppen umiddelbart efter at have ligget stille i flere timer..

* Sørg for at hunden kan rive forhindringen ned hvis den fejlbedømmer højden.. Et fast spring kan resultere i et brækket ben..

* Hiv ALDRIG hunden over springet

* Spring ALDRIG med en hund der ikke er udvokset.. Hvalpe og unge hunde har bløde knogler når de vokser.. De tager let skade når hunden overbelastes eller bruges forkert..

Jeg ved godt hvor sjovt det er at springe med hunden.. Især hvis hunden synes det er sjovt.. Men husk for guds skyld at passe på jeres dyr, i kan skade hunden noget så voldsomt ved ikke at tænke jer om... og hvor sjovt har hunden så lige haft det?

Tænk jer nu lidt om...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til de unge spring-mestre
  • #2   18. apr 2008 AMEN Nina!! Kan kun give dig ret.. Sys desværre også vi alt for tit ser de hersens små videoer, hvor jeg sidder og tænker nej nej neej!!

/Lianna

• #3   18. apr 2008 * Spring aldrig på ru underlag (asfalt).

• #4   18. apr 2008 Carina - ja selvfølgelig... Kom gerne med flere, jeg kan ikke lige huske alt på stående fod..

Og ja.. Det er ganske sørgeligt at se purunge hunde blive slæbt over faste forhindringer i en flexiline.. Skræmte øjne og springer for livet... Ikke en god leg..

• #5   18. apr 2008 Hørt hørt nina -og så ville jeg da lige tilføje den profil der er herinde hvor en hund faktisk døde efter ikke at være kommet helt over et af disse spring der ikke sådan lige kan rives ned.

(må ikke linke jo, men til skræk og advarsel ville jeg nævne det. Det ville være for dyre lærepenge hvis flere skulle prøve det:o( )

• #6   18. apr 2008 Michelle: Nej man må ikke linke, men meget gerne sende en pb.. smiley

Jeg er rystet..

/Lianna

• #7   18. apr 2008 Lianna -hvem det er er faktisk ikke så vigtigt. Det var blot et eksempel på at det der advares imod ikke blot er noget der i teorien kunne ske, men noget der rent faktisk sker indimellem.

Det drejer sig om en mindre hund som man har sprunget over hestespring med. Disse bomme er jo som bekendt tunge og hunden kom ikke helt over og endte altså med at dø efter forsøget:o(

• #8   18. apr 2008 Ja det er rigtigt Michelle... Stakkels lille hund =(

• #9   18. apr 2008 Jesus christ altså..! Stakkels hund.. smiley

• #10   18. apr 2008 HALLO! jeg er ligeglad du bestæmmer ikke over mig min hund elsker det og vi gå til aggility! slap af!! :@@@

• #11   18. apr 2008 Carro - Lucca <33' >

Er det her noget du har lært til agility:
    (link fjernet) 21:29:36

- Et spring der ikke kan rives ned, en spade den kan komme til skade på, en snor der kan sætte sig fast i forhindringen og en rulle hegn den kan blive viklet ind i ...

Jow jow ... selvfølgelig er der ingen der bestemmer over dig - til gengæld kan det være det bliver dig der kommer til at bestemme at hunden skal aflives, hvis den en dag kommer meget slemt til skade under sådan et spring :o(.

/Carina

• #12   18. apr 2008 Nina, du har en fin indgangsvinkel til problemet - rummer dem, som godt kan lide at springe og forsøger at finde et kompromis...

Jeg må indrømme, at jeg slet ikke kan være med på den vogn..

Jeg kan tilføje én ting på din liste:

Spring ikke.....

• #13   18. apr 2008 Jeg er godt nok rystet over de springanordninger på den film med Lucca.....ja undskyld men du burde godt nok skamme dig, er du klar ver hvad der kan ske med din hund hvis det går galt, og hvor nedslidende det er på knogler og led, om et par år har i måske i værste fald en hund der hyler af smerter ved at rejser sig pga hd og ad fordi du synes det er sejt at vise hvor højt den kan springe. Du er sikkert ikke så gammel så du kan ikke forudsige konsekvenserne men skræmmende at dine forældre åbentbart heller ikke kan siden de tillader den slags.

• #14   18. apr 2008 Rigtig godt indlæg Nina!

Carro-lucca>
    Jeg har også gået til agility og der lærer man som det første at hunden skal kunne gå uden snor og halsbånd, netop fordi det er livsfarligt for hunden! Den kan sidde fast og blive kvalt.
    Man tilpasser også springene til hunden, så den ikke springer særlig højt, da led, muskler og knogler ikke kan tåle det.
    Og til sidst: Hvis din hund elsker at springe, behøver du ikke den rulle hegn under springet, for så vil den ikke løbe under.

• #15   18. apr 2008 Så vidt jeg husker er det maksimale en hund må springe i agillity 65 cm - og det er de store racer..

Og det er veltrænede hunde og hundeførere, der har fået undervisning i, hvordan den slags gøres.
    Underlaget er i orden, materiellet er iorden...

På trods af dette ved alle, at spring er noget af det, man skal spare på, når man træner.. Det er et kompromis, for man ved, at det belaster afsindigt..

Fatter ikke, at disse piger ikke køber en kanin, den er i det mindste skabt til at hoppe...

• #16   18. apr 2008
    Carro - Lucca <33 ' - jeg håbede nu at du ville kunne se fornuften i det jeg har skrevet og ikke ville se det som et angreb..

Dine forældre bør underrettes om hvad du foretager dig med den hund.. Den har bestemt ikke de største chancer for at leve et smertefrit liv med den behandling du giver den..

Du ved ikke bedre, derfor håbede jeg da at du ville se die fejl når du så tråden...

• #17   20. apr 2008 HØRT!!!! Synes i har ret alle sammen smiley
    Jeg kan godt li' det der med den aldersgrænse, at hunden skal være over et år. Jeg startede først at træne min hund til at gå af trapper da han blev et år. Hunden er er ikke bygget til at springe eller til at gå op af trapper. Hvis man lader den gå op af trapper eller træner den til at springe for tideligt, kan der komme skader i ryggen og i benene. Når jeg træner nu og da med min hund, er det bestem ikke hård træning! Det er vigtig at man går langsomt frem og at hunden skal have tillid til en! Mig og min hund har et meget specielt "bånd" imellem os, som jeg bestem ikke vil ødelægge ved at tvinge den til at hoppe over nogle koste... Det er jo ikke en ordre jeg giver, jeg siger bare som et forslag, vær mere forsigtige og pas på jeres hunde, de skulle jo helst leve længe endnu!!!!

K.H
    Aase <3<3<3
    p.s Hunde er levene dyr, hvordan ville i have det hvis i skulle hoppe over spring? smiley

Kommentér på:
Til de unge spring-mestre

Annonce