{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
364 visninger | Oprettet:

Tøjstil {{forumTopicSubject}}

Ja du læste rigtigt - tøjstil !!!

Der er noget jeg ikke helt forstår ... Men jeg må hellere begynde med at sige, at jeg ikke bringer dette på bane for at nedgøre nogen eller på anden måde genere nogen overhovedet. Årsagen til mit spørgsmål er, at jeg bare har svært ved at fatte logikken, fornuften og hvad ved jeg. Håber at når dette er sagt, at der ikke er nogen der bliver sure på mig.

Her kommer det:
Der er noget jeg ikke forstår - og det er tøj til hunde. De fleste hunde er fra naturens side udstyret med pels som gennemsnitligt bliver udskiftet to gange årligt ved den såkaldte fældetid - selvfølgellig med undtagelser. Nogle hunde har dog en temmelig tynd pels, andre ingen og her kan jeg godt forstå at man giver dem tøj på for at holde varmen i vores til tider kolde nordiske klima. Min egen mindste hund har da en lille frakke som jeg har syet til hende, men det var fordi dyrlægen anbefalede varme ud i al fremtid til hende, da hun er blevet opereret for HD. Så hun får tøj på når det er frostvejr etc.

Men hvad med alle de andre vovser, som får tøj på. Hvad skal det gøre godt for? Det indskrænker jo oftes hundens bevægelser (såvidt jeg kan se i hvert fald) og nogle af dem ser ligefrem helt tyngede ud af det (læs = bryder sig ikke om det).

Forklar mig hvad det er der sker - er det ligesom at have påklædningsdukker som lille eller har de tendens til lungebetændelse ????

Hjælp med at belyse dette - jeg forstår det ikke, men betyder ikke at jeg fordømmer det - husk lige det, så er du/I sød ;o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tøjstil
  • #1   16. apr 2008 Begge mine hunde får dækken på , når det øs-regner eller sner....
    Jeg ser ingen grund til de skal blive gennemblødte og kolde....... og de er ikke besværet af det og er glad for at få dækken på... :O)

• #2   16. apr 2008 Det lyder da ganske fornuftigt - min den ene kan ikke fordrage at blive våd, den anden er ligeglad. Så jeg er sikker på at Molly ville synes at det ville være genialt ;o)

Så den forstår jeg godt - det er nok mere "alt det andet" smarte noget?

• #3   16. apr 2008 Når det er rigtig koldt får Angel et dækken på . Ikke at hun elsker det , kan faktisk ikke fordrage det. men ellers fryser hun meget.
    Al det der kjoler , hatte o.lig. syntes jeg ikke høre til på en hund.

• #4   16. apr 2008 Tja,tjo.. Jeg kan desværre ikke svare dig på dette, andet end at min egen hund også går med tøj ofte ink. regntøj.
    Men det er der selvfølgelig en grund til, kort pels og man ser tydeligt på ham at bagbenene og resten af kroppen ryster. Overraskende nok skal der ikk så meget til før han fryser, selvom jeg ikke lige havde regnet med det da jeg anskaffede en fransk bulldog.

Men jeg skal da ikke lægge skjul på at jeg køber "smart" tøj til ham, nu han alligevel har behov. Og så synes jeg det er lidt hyggeligt at gå amok i en hundeforretning. Og rent rationelt, kan jeg heller ikke komme med en begrundelse på hvorfor jeg køber en jakke til ham for næsten 500kr når det ku gøres med billigere.
    Men det må mere afhænge af mig selv, jeg er typen der elsker lækre ting og så får hunden også.

Men men når han så skal have det på, synes jeg tværtimod det er besværligt, så han får det kun på hvis det er koldt og jeg ved han kommer til at fryse. Synes endda mange af hans seler har været besværlige at give ham på. Så kunne han nøjes med halsbånd havde det været løsningen, men det er desværre knapt så smart til de franske.

Men når alt det er sagt, havde behovet ikke været der i ny og næ, så havde han bestemt heller ikke haft noget tøj. At jeg så køber meget mere end han har brug for, fordi jeg godt kan lide at de macher og gerne vil skifte. Ja det er jo bare fjollet...

• #5   16. apr 2008 GGGGG jo okay - sådan havde jeg jo ikke lige tænkt på det - det lyder jo nærmest hyggeligt også.
    For øvrigt troede jeg egenltig også at de franske Bulldogs havde tyk nok pels til at kunne "klare mosten", men selvfølgelig skal de da ikke fryse. Det er da logik for høns SSSS
    Tak fordi du gad at "udpensle" det lidt for mig.

• #6   16. apr 2008 Sådan som kjole og hatte kunne jeg heller aldrig drømme om. Der skal være et reelt behov.

• #7   16. apr 2008 Jamen det var da så lidt;o) Det er i hvert fald grunden til at jeg gør det. For min hund kan bestemt ikke lide når han skal have det på, men det er heller ikke sjovt når vi er ude hos fx. venner der har en stor hundegård til hundene og vores ryster efter ti-15 min, men han gider ikke índ for han vil meget hellere være ude og lege. Så er det dejligt nemt lige at smække en hættetrøje på ham og han hygger videre med de store hunde;o)

• #8   16. apr 2008 Natasja.... har fortarlt nicki at det eneste, der er det rigtigtige er bullrot hehe...

• #9   16. apr 2008 hhahahaha peter, ja det sku rigtig. Tror også jeg var hele kbh rundt med nicki for at finde det i neos størrelse efter han havde set Aichas. Men desværre, og de nye modeller er jo ikke ligeså smarte..

Kan godt være vi har en lille robust franskmand, meen Aicha er altså lidt eller MEGET sejere i bullrot. ;oP

Neo må kompensere for det manglene bullrothalsbånd med sin militærjakke, så ser han også lidt rå ud;O)

• #10   16. apr 2008 han er helt sikkert sin egen lille bullrot helt....natassja...

• #12   16. apr 2008 Nej, ser bestemt heller ingen grund til at give hunde tøj på indendørs.

Hvis ikke vi når at få taget Neos trøje el. jakke af inden der er gået fem min fra vi kommer ind. Ja så begynder han at slæbe sig langs gulvet, sofaen, væggene og alle andre steder der evt. kun rive den "dumme" jakke af ham. Så herhjemme skal det gå stærkt med at få tøjet af, els bliver herren irriteret og så skal han nok selv fortælle det skal af.

Men ingen porblemer udenfor, der synes jo alligevel det er meget rart ikke at fryse;o)

• #14   16. apr 2008 Mine bruger ikke tøj , men jeg har dog købt fleech trøjer til dem for ganske nylig ( i forbindelse med de svømmer ) og da de jo skal sidde i kasserne og vente på hinanden + køre turen hjem , ville jeg ungå de sad og blev kolde, ellers har de aldrig brugt tøj / dækken , Heller ikke når der har været koldt og vådt , de har aldrig været syge , tørre dem altid godt efter en våd gå tur :o)

• #16   16. apr 2008 Nu har jeg ikk lige fået læst alle svarene... Men jeg har selv købt lidt trøjer til min hvalp, da han bare ikk vil ud og gå når der er bare lidt koldt... Vil så prøve og se om det hjælper med en trøje... Men det er slet ikk noget fancy noget han får på... Kun så han kan holde varmen...

• #17   16. apr 2008 Jeg har købt en "dækken- mavevarmer" til Ludwig og en lille sweatshirt. Jeg har købt det fordi når jeg er ude hundefryser han, hvilket jeg sys er utrolig synd. Så får han en af disse ting på og det går meget bedre :o)

At give sin hund kjole, butterfly eller lignende på sys jeg er plat. Selvf er det da skægt og det ser super sødt ud, men der skal os være en grund til at klæde sin hund ud på den måde.

Hvis dyret fryser sys jeg det er fint at give dem tøj på, de skal jo nødig blive syge! :o/

• #18   16. apr 2008 Tusind tak for alle de mange spændende svar - og jeg kan godt forstå stort set jer alle - der er jo logiske og fornuftige grunde (så nu mangler jeg bare at høre fra dem, som køber Gucci etc. til vovserne GGGGG).

Men alt i alt - jamen jeg kan sagtens forstår jer alle, og jeg ville nok også gøre det, hvis jeg kunne se, at mine hunde frøs - for selvfølgelig skal de da ikke gå rundt og blive syge ;o)

Takker så mange gange igen ;o)

Kommentér på:
Tøjstil

Annonce