Tøjstil {{forumTopicSubject}}
Ja du læste rigtigt - tøjstil !!!
Der er noget jeg ikke helt forstår ... Men jeg må hellere begynde med at sige, at jeg ikke bringer dette på bane for at nedgøre nogen eller på anden måde genere nogen overhovedet. Årsagen til mit spørgsmål er, at jeg bare har svært ved at fatte logikken, fornuften og hvad ved jeg. Håber at når dette er sagt, at der ikke er nogen der bliver sure på mig.
Her kommer det:
Der er noget jeg ikke forstår - og det er tøj til hunde. De fleste hunde er fra naturens side udstyret med pels som gennemsnitligt bliver udskiftet to gange årligt ved den såkaldte fældetid - selvfølgellig med undtagelser. Nogle hunde har dog en temmelig tynd pels, andre ingen og her kan jeg godt forstå at man giver dem tøj på for at holde varmen i vores til tider kolde nordiske klima. Min egen mindste hund har da en lille frakke som jeg har syet til hende, men det var fordi dyrlægen anbefalede varme ud i al fremtid til hende, da hun er blevet opereret for HD. Så hun får tøj på når det er frostvejr etc.
Men hvad med alle de andre vovser, som får tøj på. Hvad skal det gøre godt for? Det indskrænker jo oftes hundens bevægelser (såvidt jeg kan se i hvert fald) og nogle af dem ser ligefrem helt tyngede ud af det (læs = bryder sig ikke om det).
Forklar mig hvad det er der sker - er det ligesom at have påklædningsdukker som lille eller har de tendens til lungebetændelse ????
Hjælp med at belyse dette - jeg forstår det ikke, men betyder ikke at jeg fordømmer det - husk lige det, så er du/I sød ;o)
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 96 Svar: 11.001
Jeg ser ingen grund til de skal blive gennemblødte og kolde....... og de er ikke besværet af det og er glad for at få dækken på... :O)
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 115 Hunde: 6 Emner: 248 Svar: 7.818
Så den forstår jeg godt - det er nok mere "alt det andet" smarte noget?
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 161 Svar: 3.259
Al det der kjoler , hatte o.lig. syntes jeg ikke høre til på en hund.
feb 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 213
Men det er der selvfølgelig en grund til, kort pels og man ser tydeligt på ham at bagbenene og resten af kroppen ryster. Overraskende nok skal der ikk så meget til før han fryser, selvom jeg ikke lige havde regnet med det da jeg anskaffede en fransk bulldog.
Men jeg skal da ikke lægge skjul på at jeg køber "smart" tøj til ham, nu han alligevel har behov. Og så synes jeg det er lidt hyggeligt at gå amok i en hundeforretning. Og rent rationelt, kan jeg heller ikke komme med en begrundelse på hvorfor jeg køber en jakke til ham for næsten 500kr når det ku gøres med billigere.
Men det må mere afhænge af mig selv, jeg er typen der elsker lækre ting og så får hunden også.
Men men når han så skal have det på, synes jeg tværtimod det er besværligt, så han får det kun på hvis det er koldt og jeg ved han kommer til at fryse. Synes endda mange af hans seler har været besværlige at give ham på. Så kunne han nøjes med halsbånd havde det været løsningen, men det er desværre knapt så smart til de franske.
Men når alt det er sagt, havde behovet ikke været der i ny og næ, så havde han bestemt heller ikke haft noget tøj. At jeg så køber meget mere end han har brug for, fordi jeg godt kan lide at de macher og gerne vil skifte. Ja det er jo bare fjollet...
jan 2008
For øvrigt troede jeg egenltig også at de franske Bulldogs havde tyk nok pels til at kunne "klare mosten", men selvfølgelig skal de da ikke fryse. Det er da logik for høns SSSS
Tak fordi du gad at "udpensle" det lidt for mig.
feb 2007
feb 2007
feb 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 131
feb 2007
Kan godt være vi har en lille robust franskmand, meen Aicha er altså lidt eller MEGET sejere i bullrot. ;oP
Neo må kompensere for det manglene bullrothalsbånd med sin militærjakke, så ser han også lidt rå ud;O)
feb 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 131
feb 2007
Hvis ikke vi når at få taget Neos trøje el. jakke af inden der er gået fem min fra vi kommer ind. Ja så begynder han at slæbe sig langs gulvet, sofaen, væggene og alle andre steder der evt. kun rive den "dumme" jakke af ham. Så herhjemme skal det gå stærkt med at få tøjet af, els bliver herren irriteret og så skal han nok selv fortælle det skal af.
Men ingen porblemer udenfor, der synes jo alligevel det er meget rart ikke at fryse;o)
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.185
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 277
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 444 Svar: 1.312
At give sin hund kjole, butterfly eller lignende på sys jeg er plat. Selvf er det da skægt og det ser super sødt ud, men der skal os være en grund til at klæde sin hund ud på den måde.
Hvis dyret fryser sys jeg det er fint at give dem tøj på, de skal jo nødig blive syge! :o/
jan 2008
Men alt i alt - jamen jeg kan sagtens forstår jer alle, og jeg ville nok også gøre det, hvis jeg kunne se, at mine hunde frøs - for selvfølgelig skal de da ikke gå rundt og blive syge ;o)
Takker så mange gange igen ;o)
Tøjstil