Potensforlænger {{forumTopicSubject}}
Hejsa hundegalleri, undskyld den drastiske overskrift men regner med at det får lidt flere mennesker til at læse dette.
Jeg er en 17 årig ung mand, næsten 18. Som der tilbringer det meste af min tid med at rode med biler og styrketræne, min tøjstil er næsten kun bestående af hiphop tøj og tøj af mærket "Bullrot" Det er fordi jeg syntes det er super lækkert tøj at gå i og jeg føler mig godt tilpas i det.
Ville DU sælge en Amstaff til mig? Nej det ville du naturligvis ikke, fordi det er jo en potensforlænger som der bliver så flot slynget rundt med herinde. Jeg har kigget på diverse kenneler og seriøse sælgere da jeg gerne vil have mig en sund og dejlig hund. Jeg er vokset op med at have Amstaff fra jeg var helt lille, så dette er bare den ultimative hund for mig. Den er trofast, loyal, barsk og samtidig utrolig kærlig.
Problemet er at når jeg gerne vil anskaffe mig sådan et eksemplar får jeg noget som ikke er iorden, fordi jeg er nødsaget til at købe af lyssky mennesker der henter hundene fra polen og andre skumle steder. Dette holder deres forretning igang og jeg er markedet for dem.
Det er meget muligt jeg også køber denne hund fordi jeg syntes den er utrolig flot, men hvem vælger ikke hund ud fra udseendet også? Mange af mine venner, også invandrere har Amstaff, udadtil måske fordi den ser sej ud men også fordi det er en hund som man bare kommer til at holde så utrolig meget af! 2/3 af mine venner der har købt en Amstaff har fået en syg hund som de har måttet have til dyrelægen og få behandlet for orm og andre sjove ting.
Syntes det er frygteligt at vi skal dømme hinanden så meget, da størstedelen af unge mennesker der vil købe sig en hund tænker sig grundigt om og får en livslang ven. Vi hører bare om dem som der ikke gør, og det må være absolut mindstetallet.
Syntes bare jeg ville give mit synspunkt på det udfra mine oplevelser om fordømmelse lige fra starten af.
Mvh Asger
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.783
Hvorfor skal du ha' den som alle andre ha' ?
Hvad med at tænke 'outside the box' ?
jan 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 2.218
Hvis nu du anskaffer dig en Labrador f.eks., så er jeg stensikker på at du kommer til at holde akkurat li' så meget af den.
Jeg tror ikke folk der ikke har Amstaff er mindre glade for deres hunde af den grund.
nov 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23
nov 2007
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.783
Det er altså ikke kun Amstaff der er power i....
Der er ligeså meget hvis ikke MERE power i en Jack Russel Terrier.. Dét lover jeg dog...
Og hvis det intet har med Image at gøre, så er der vel ikke noget galt i at skaffe en Jack Russel Terrier når den har lige så meget power som en Amstaff...... ! .. Eller hvad mener du ?
nov 2007
men jeg tror hunden er rimelig meget ligeglad med hvordan jeg ser ud, så længe at jeg behandler den ordentligt, opdrager den ordentligt og fodrer den Eller mener du noget andet?
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
og sikke en gang ævl at komme med..
nov 2007
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 618 Svar: 3.633
Hvis du kom gående men en eller anden hund.. Eksempel jack russel terrier.. Så ville du ikke være "sej"..
Den har jo ikke det barske look , som du faktisk søger..,
Hversesgod..
Go get your potensforlænger
jan 2007
"Og jeg håber da at folk kan se udfra mine indlæg at jeg ikke er helt tabt på gulvet"
Vær sikker på at det kan jeg godt, og jeg kan også sagtens forstå dit dilemma.
okt 2007
Følger: 23 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 64 Svar: 966
nov 2007
nov 2007
jun 2005
Følger: 166 Følgere: 164 Hunde: 7 Emner: 636 Svar: 5.371
Dejligt at se en ung mand der kan formulere sig rigtigt
Måske du kunne være en god Amstaff ejer . Jeg siger ikke at alle unge ikke kan .
MÉN ...Problemmet er , at der er så mange der IKKE er ligesom dig og som har ødelagt det for alle andre sørgeligt men sandt .
TAK mange af gutterne for at købe denne dejlige hund som potensforlænger og som for evigt har plantet usikkerhed ved de seriøse opdrættere .
okt 2007
jeg citere : Det lyder til mig at du søger en hund du kan være sej med..
Amstaff eller Prazsky ..
du er vel lige sej af den grund ..det er vel ikke hunden der skaber dit image ..men dig selv..
ja jeg ejer selv en Prazsky..jeg er en stor fyr ..der også styrketræner ...og jeg må da sige ..vil folk grine af at jeg kommer gående med en lille rottehund ..så er det da deres problem
nov 2007
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
Ellers kontakt DTK = dansk terrier klub og hør om kenneler...
Det er ikke en hund for enhver og flere lider af hjerte problemer , HD/AA , allergi....
nov 2007
jun 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 3.577
Det er meget muligt jeg også køber denne hund fordi jeg syntes den er utrolig flot, men hvem vælger ikke hund ud fra udseendet også? Mange af mine venner, også invandrere har Amstaff, udadtil måske fordi den ser sej ud men også fordi det er en hund som man bare kommer til at holde så utrolig meget af!
Citat Asger:
Syntes det er frygteligt at vi skal dømme hinanden så meget, da størstedelen af unge mennesker der vil købe sig en hund tænker sig grundigt om og får en livslang ven. Vi hører bare om dem som der ikke gør, og det må være absolut mindstetallet.
Mener du modsiger dig en del her !
What ever, du havde heller ikke fået lov til at købe hund hos mig, om jeg havde Arm. Staff til salg..
Hvis du nu havde lydt fornuftig for mig, så havde du skrevet noget i stil med:
-Har aftalt i samarbejde med mine forældre !
-Jeg er klar over den latente gamenes der ligger i racens genetiske ophav !
-Jeg har undersøgt træningssteder, og har mulighed for at komme på hold !
-Jeg har erfaring i, at træne med disse hunde !
(Ikke nok at fortælle du er opvokset med racen, no offence, men dine forældre er jo ikke nødvendigvis engagerede hundeejere)
-Min klare målsætning er at, opnå 1. præmie i lydighed, det er nemlig sejt at have en muskelhund der er lydig !
Nope, du var ikke kommet over mit dørtrin !
nov 2007
Følger: 24 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 568
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 153
nov 2007
Har bare læst i SÅ mange hundebøger efterhånden at man skal anskaffe sig en hund som der passer til ens psyke, daglige rutine og energiniveau og ikke mindst en hund man syntes er flot. Og det syntes jeg så bare Amstaff er, og det tror jeg de fleste amstaff ejere kan følge mig i , ellers er det mærkeligt de ejer en. Hvis man ikke ejer en Amstaff tror jeg det kan være svært at følge mig og udelukkende vil se det som en potensforlænger.. Det kan jeg faktisk ikke rigtig bruge til noget og jeg kan kun grine af folk der griner af mig ligesom du gør, fordi jeg elsker hunden og den elsker mig.
Det er vel det der tæller i sidste ende, problematikken ligger i at finde sig en sund hund For Stamtavler siger vil ingen fornuftige mennesker sælge mig en hund.
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.270
okt 2007
Jamen jeg kan da kun være enig med dig om at en Amstaff er en utrolig flot hund ...og det mener de fleste sikkert også selv som du skriver...
jeg er så blot en af de personer ..der overtog en Amstaff fra en tidligere ejer..da hun ikke magtede den ..
og hendes fyr rent faktisk slog den..
det var før jeg kom herind på dette galleri
jeg blev desværre så bare nødt til at aflive den ..da den sprang på mig efter den havde været her et par uger.
ja det er trist ..men af den grund kan jeg også udtale mig om hvor "sprængfarlig" sådan en hund kan være ..den kan gå fra at være den mest kærlige hund ..til den mest onde satan ..det kan de fleste racer nok .skriver ikke det kun er den race
nov 2007
Jeg har haft en del kig på weightpulling da jeg syntes det virker som en sport jeg selv kunne gå op i med hunden, desværre er dette ikke kommet til Fyn endnu så jeg kigger stadig rundt. Hvad foretager du/i jer med jeres hunde som aktivitet udover de daglige gåture
-
Jeg er stadig i "kigge" stadiet folkens, jeg har ikke i sinde at købe en hund imorgen Der er en masse ting man skal have styr på forud for sådan en handling, og især når det drejer sig om en muskelhund. Jeg oprettede bare det her indlæg efter have siddet og kigget lidt rundt herinde i et stykke tid er blevet helt skræmt af alle de fordomme der er omkring når en ung mand skal have sig en muskelhund. Jeg tør jo knap nok kontakte nogle sælgere når folk reagerer som ihvertfald 80% herinde gør.
okt 2007
nov 2005
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 2.540
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 153
også asger
sep 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 914
nov 2005
sep 2007
jun 2007
nov 2007
A.J - Jeg er fuldstændig indforstået med hvordan en Amstaff og såvel andre hunde kan blive et helvede under en forkert opdragelse, dette kræver selvfølgelig en masse tid, vilje og gåpåmod
--
Så kunne jeg godt være lidt intresseret i at høre hvad andre gør med jeres muskelhunde for at få noget positiv adsprædelse i hverdagen til dem, og erfaringer med forskellige aktiviteter
Er klikker træning godt til en Amstaff, jeg har ikke hørt om nogle der bruger det.
nov 2007
nov 2005
og vi vælger som sagt tøj og stil efter hvem man er/holdninger man har
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 42 Svar: 547
Og hvorfor ikke prvøe at hoppe over i en anden boldgade?
Forstå mig ret, synes amstaffs er nogle facinerende væsner, men igen er det en hund med følelser, temperament osv..
Hvorfor ikke prøve en anden race? måske falder du for de ligeså meget som du faldt fo amstaffen?
sep 2007
nov 2007
mar 2007
selv lørdag morgen kl 7, med tømmermændene sal du op og ud og lufte hunden.
Den skal bruge aktivitet, hverdag.
Så med en lille hund, så vil du tit og ofte bruge mindre tid sammen med gutterne.
Jeg er begyndt sammen med nogle hunde i min by, at mødes, hver lørdag kl 8-10, der får vi leget, trænet, og hilst på hinaden,
sep 2007
dec 2006
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 97 Svar: 1.806
Vi l du sige du er parat til at give 10.000 for en hund med stamtavle?
jun 2007
Det er beviser da os at du vil ha en hund for at vise dig frem..... At du lægger så meget vægt på udseende at det kommer med på listen over de 4 vigtigste ting ved et hundekøb
nov 2007
feb 2006
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 60 Svar: 304
Men tror da godt hvis du tog dine forældre med rundt og kiggede hos de forskellige opdrættere og så gik hjem og fandt ud af hvilken der passede bedst til jeres/dit behov at de ville sælge til dig..
sep 2007
nov 2007
nov 2007
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 490 Svar: 3.308
Skaldet, tatto, guldkæder mm.
jeg ville ikke ha noget mod at sælge en hvalp til sådan en type, sålænge vi var på samme bølgelængde, og jeg kan lide hans holdninger
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 42 Svar: 547
apr 2007
nov 2007
jan 2007
Nu må jeg lige løfte pegefingeren *sss*
Det du skriver her: "Og at den er utrættelig med at hente ting der bliver kastet.".....er stort set det mest vanvittige du overhovedet kan udsætte en hund for.
Det er en stensikker måde at køre hunden i kronisk stress på.
mar 2007
Bamse valgte jeg fordi han var den hund der sprang lige i armene på mig da jeg var ude og se dem.. havde bestemt mig for en hunhund, men det blev til bamse ;).
klart at man vælger en hund efter useende..
Men hvor tit har men ikke set og hørt det er gået galt?..
Asger, som skrevet tidliger.. er du villig til at bruge 10000 (mere eller mindre) på en med stamtavle, gå op i den, lufte den hver morgen, middag og aften, gå til træning med den, aktivere den, selv med tømmermænd lørdag/søndag morgen.. Så skal du have et klap på skulderen, og gå for det,. Men tænk over det grundigt..
Nytter ikke at du ligesom mange unge bliver "træt" af det efter en uge..
Det jo iikke altid SJOVT at få en ny hund.. Så tisser den på gulvet, eller har et andet uheld.. Så bed den hul i dine yndlingsbukser, sengepuden eksistere slet ikke mere..
osv.
Tænk over det
jan 2007
Du har helt ret. Hvor mange 17 årige bruger ordet "absurd"....eller aner hvad det betyder for den sags skyld *ss*
dec 2006
Men jeg vil ikke blande mig mere for jeg kan både sige for og imod...
JEg kender lidt selv din problem stilling, jeg der også også nogle ting som gør at klokkerne ringer...
Hvis det virkelig er dit højste ønske med sådan en hund, så er det at slå koldt vand i blodet og finde en go opdrætter og så vente til at de siger ok, og så er det kun op til dig at bevise at du virkelig mener det...
Og så glemme alt fra Polen. Og så må det tage år hvis det virkelig er det du vil...
mar 2007
Betyder ikke at man ikke er vel?
Siger ikke at han er som de andre, .
Men der er intet værre end at købe den forkerte race or skal være nødsaget til at sælge sin hund videre
nov 2007
Jeg ville være mere end lykkelig hvis nogen kunne anbefale nogle bøger, hjemmesider eller andet. Da man jo hurtigt drukner i forskellige informationer, som der tit er forkerte i forhold til opdragelsen af en Amstaff.
apr 2007
apr 2007
dec 2006
Og husk nu mere du beviser at du vil det og ikke bare vælger dem nemme løsning, viser du tgaer ansvar også selv om du ikke får en hund lige nu...
nov 2007
jan 2007
Med risiko for at blive slået ihjel.....der er ikke en skid forskel på hvordan en Amstaff og ALLE andre hunde skal opdrages, så du behøver absolut ikke lede efter specielt Amstaff-litteratur.
nov 2007
Ha' en rigtig god aften
Mvh Asger
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 38 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.957
Ren sproglig kommentar. I forhold til amstaff sagen, blander jeg mig helt uden om
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 38 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.957
jun 2007
jun 2007
Jeg vil stadig bare holde på at han ikke er noget unormalt ungt menneske.
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 62 Svar: 654
Det er der sgu ingen undskyldning for, det er bare for klamt og lige præcis den slags forbandede problemhunde og idiotejere, som alle er så trætte af.
jun 2007
jun 2007
Men til ALLE i denne tråd alle der har læst den og synes Naai en god dreng der kan skrive flot..
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.984
Nogen kan lide spidshunde med stritører... nogen kan lide hængemule-fladnæse-hunde med hængeører(mig f.eks)... jeg ville da ikke vælge en spidshund.
Det kunne da godt være en chihuahua passede bedre til mig , men den tiltaler mig ikke... så hvorfor ikke vælge en , man synes om ??
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.984
nov 2007
Følger: 33 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 182 Svar: 2.662
okt 2007
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 122
feb 2006
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 258 Svar: 11.275
Vidste i ikke engang det? De er i bur fordi de er lidt ligesom aber.
Nok se ,men ikke røre.
okt 2007
feb 2006
nov 2007
nov 2007
okt 2007
nov 2007
okt 2007
okt 2007
aug 2007
Følger: 42 Følgere: 47 Hunde: 2 Emner: 135 Svar: 2.282
Og generalt er jeg også imod at folk bliver dømt udfra, deres udseende eller alder, men jeg kan også være bekymret for om du er helt klar til alt hvad det indebære, at eje en muskelhund, vil du kunne være en god repræsentant for Amstaff racen??? Det indebær bla. at din hund er så velafrettet, at du kan møde mennesker og andre hunde, uden at ha' problemer med at st styre din Amstaff, for tænk på hvis du ikke kan styre din Amstaff og det går galt, hvem bliver taberen??? Dig eller hunden?? Hvem er det der enten ender på et internat eller bliver aflivet? Du skal også tænke på at en hund, er ikke bare noget man kan tænde og slukke for, den skal også luftes selvom regnen styrter ned, eller det er snestorm, og eftersom en Amstaff er en ret aktiv hund så skal den også aktiveres, for ikke at blive fustreret. Jeg kender dig ikke, så jeg ved ikke om du er tæt på den perfekte Amstaff ejer, men jeg kan fortælle hvad jeg har gjort inden, jeg valgte hvilken hund der skulle blive min næste hund, (mit valg er faldet på en Dogue de Boredeaux). Jeg har brugt 1/2 år på at læse alt hvad jeg har kunnet finde om bordeaux'en, har besøgt forskellige kenneler, har været på 3 hundeudstillinger, hvor jeg har været rundt og snakke med en del forskellige boreaux ejere. Min første tanke var at få en hanhund, men efter at ha' snakket med en del forskellige mennesker, er valget faldet på et tæve, det er nemlig kun min 2. hund og tæver skulle være knapt så dominante, jeg forventet at få min Ddb hvalp i starten af den nye år, og jeg vil starte på hvalpetræning med den ligeså hurtigt det er muligt, for at få den bedst mulige kontakt/lydighed med min hund, og for at min hund ikke skal ende som en overskrift i EB eller BT, jeg er MEGET bevist om hvor stærk en Ddb er, og at der når jeg får min vaps ligger et kæmpe ansvar på mig, fordi jeg har valgt en MEGET stærk muskelhund.
Ved jo ikke om du allerede har tænkt og undersøgt disse ting som jeg har, men jeg syntes det har været en stor hjælp for mig, og har givet mig en stor viden om racen.
Jeg har ikke valgt hunderacen udfra om den passer til min tøjstil og type, og om jeg vil se sej ud med en Ddb (tror jeg de færreste Ddb ejere gør *GG*) men jeg er selvfølgelig faldet for Ddb'ens udseende, temprament, og "kølige" væremåde.
Mit råd til dig er ta' kontakt til en del Amstaff kenneler, få lov at besøge dem og snakke med deres hunde, undersøg evt. om der er en Amstaff klub i Dk, og kontakt dem også, spørg til de gode og dårlige sider ved racen og omkring helbreds problemer.
Lige her til sidst så husk på at, du SKAL ikke nødvendigvis ha en Amstaff, medmindrer du har et job/ erhverv som kræver du har en Amstaff??? Jeg vil i såfald gerne vide hvilket job som kræver det ;-).
Og lad være med at falde for den nemmere løsning, at købe en Amstaff af en "hundehandler" fordi deikke stiller ingen krav til dig, nej men du aner heller ikke hvilken hund du får, og hvad den er sammesat af og hvilken sygdomme den har med.
Håber du har kunne bruge noget af det jeg har skrevet, og at du ikke syntes jeg dømmer dig alt for meget??
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 76
Tag jeg nu lige sammen.
Når fyren siger han er vokset op med Amstaff'er. Så ved han jo nok hvad han går ind til ved at købe en selv.
Og så accepter dog at folk ikke altid lige vil have samme hund som jer.
feb 2006
aug 2007
Jeg har bestemt intet problem med at folk gerne vil ha' en Amstaff, men jeg har et problem med folk som anskaffer sig en og ikke kan "magte" den, så hunden enten må blive aflivet eller ender på et internat, prøv selv lige at se hvor mange muskel hunde typer der sidder rundt omkring på internaterne, hvorfor tror du de sidder der??
Jeg ville ikke bestemme hvilken hunde andre mennesker skal ha' ligesom jeg ikke ønsker de skal bestemme hvilken hund jeg skal ha', hvert menneske har sin favorit hund og det skal de ha' lov til. Jeg syntes bare det er vigtigt lige at tænke sig om inden man køber hund, og det kan jo så godt være jeg er den eneste der har det sådan, men så er det også okay med mig.
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 94 Svar: 3.107
Du skriver at du næsten ikke tør tage kontakt til en seriøs opdrætter og at du stadig er på kiggestadiet.
Mit råd er: Find nogle kenneler og tag kontakt til dem. Fortæl dem fra start af, at du kigger men at du regner med at skulle have en AST på et tidspunkt. Sæt dig GODT ind i racen og bed evt. et par seriøse opdrættere om at lære dig om racen. Få aftale med dem om at komme ud og se deres hunde - hvis du virker troværdig og som om du har sat dig godt ind i racen, så tror jeg også at du vil få lov til at købe hund.
Problemet er jo, som du også selv skriver, at alt for mange har racen uden at vide nok om den - det er dem der for altid har ødelagt det for jer andre, som en anden bruger også skriver længere oppe.
Jeg vil give Banditte ret - hvad nu hvis du ville være én af de kompertente AST- ejere ??? Det bliver du KUN ved at vide hvad racen indholder. Og du får kun den viden ved at tale med folk der virkelig ved hvad de har med at gøre - så fat knoglen Asger og ring til et par seriøse opdrættere.
Held og lykke med det :o))
jul 2006
Så et hundekørerkort til ALLE racer burde indføres.
Men sys bare det er utroligt at alle der holder af Amstaffen skal stemples som tåber.
Der er altid nogen som ødelægger det for alle andre. Men det tror jeg nu der er blandt alle racer.
Hører da også om folk der ikke kan styrre deres labrador eksempelvis.
aug 2007
Jamen jeg vil give dig ret, jeg kender en som har en Beagle som ejeren overhovedet ikke kan styre, og som har nabbet folk, kender også en som har en Border Collie som ikke kan tåle børn og bider hvis de røre den
(og det gælder også familien's egne børn som den er vokset op med) og de er vel ellers ikke det som mange forbinder med "farlige" muskel hunde Jeg har så tilgengæld mødt en del Amstaff og Ambull'er som har været de sødeste og kærligste hunde også overfor børn, så i de rigtige hænder er AST og AB nogle dejlige familie hunde, men det kræver at deres ejer også er en go' ejer, ligesom med alle andre hunde.
jul 2006
Det er ejeren der "skaber" hunden.
Ligegyldigt race.
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Mig.. Jeg købte min hund på baggrund af sind, temperament, instinker, motions/træningskrav og størrelse... Jeg synes på daværende tidspunkt at racen var noget nær det grimmeste man kunne finde (er meget mere til retrievernes udseende), men jeg elsker min hund over alt og synes i dag at han er det smukkeste i verden. det kommer man jo til hvis bare hunden passer til en...
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Opdrættet (linierne), instinkterne og prægningsfasen har altså også ret meget at sige
uanset race
nov 2007
Et hurtigt kig ind på www.amstaffs.dk og under "Racen" fortæller mig hurtigt at du er HELT galt på den.
Citat: "Genetikstudier gennemført af Cook og Little viser, at genetiske forandringer af temperament kan ændres over blot 4 generationer. Hvis man her bemærker, at den Amerikanske Staffordshire Terrier igennem har 70 år har været avlet med fokus på et stabilt og roligt temperament syntes det klart, at det i dag er dybt uretfærdigt at klandre den Amerikanske Staffordshire Terrier dens oprindelse."
Jeg har kigget lidt rundt på kenneler efter forskellige menneskers opfordring her i tråden til at tage kontakt, og har fundet en kennel der tiltaler mig meget da det virker somom at de har en oprigtig interesse i at følge hundens videre udvikling igennem livet efter den har forladt reden.
Det er Kennel Åløkkeskov i Odense. Er intresseret i at høre om der er nogle der har hørt noget omtale af denne Kennel? Selvfølgelig er det nemt bare at ringe derned og snakke lidt, men en second opinion skader jo aldrig.
Jeg skal også på bogshopping i løbet af næste uge og prøve at finde nogle af de omtalte bøger, resten låner jeg af min stedmor der også har en kæmpe interesse i racen
Mvh Asger
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 5
Hvorfor lige en amstaff ?
Syns du skulle læse lidt om nogle forskellige hunderacer inden du beslutter dig .
Hvad med islandsk fårehund ?
Suuuper meget power , tilpas størrelse , trofast , loyal , og barsk . De kan bare blive ved med at løbe og så er de virkelig kærlige (:
Og MEGET flotte !
Læs lidt om dem , det kunne sagtens være noget for dig (:
Potensforlænger