{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.413 visninger | Oprettet:

Asger B
Asger B
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23

Potensforlænger {{forumTopicSubject}}

Hejsa hundegalleri, undskyld den drastiske overskrift men regner med at det får lidt flere mennesker til at læse dette.

Jeg er en 17 årig ung mand, næsten 18. Som der tilbringer det meste af min tid med at rode med biler og styrketræne, min tøjstil er næsten kun bestående af hiphop tøj og tøj af mærket "Bullrot" Det er fordi jeg syntes det er super lækkert tøj at gå i og jeg føler mig godt tilpas i det.

Ville DU sælge en Amstaff til mig? Nej det ville du naturligvis ikke, fordi det er jo en potensforlænger som der bliver så flot slynget rundt med herinde. Jeg har kigget på diverse kenneler og seriøse sælgere da jeg gerne vil have mig en sund og dejlig hund. Jeg er vokset op med at have Amstaff fra jeg var helt lille, så dette er bare den ultimative hund for mig. Den er trofast, loyal, barsk og samtidig utrolig kærlig.

Problemet er at når jeg gerne vil anskaffe mig sådan et eksemplar får jeg noget som ikke er iorden, fordi jeg er nødsaget til at købe af lyssky mennesker der henter hundene fra polen og andre skumle steder. Dette holder deres forretning igang og jeg er markedet for dem.

Det er meget muligt jeg også køber denne hund fordi jeg syntes den er utrolig flot, men hvem vælger ikke hund ud fra udseendet også? Mange af mine venner, også invandrere har Amstaff, udadtil måske fordi den ser sej ud men også fordi det er en hund som man bare kommer til at holde så utrolig meget af! 2/3 af mine venner der har købt en Amstaff har fået en syg hund som de har måttet have til dyrelægen og få behandlet for orm og andre sjove ting.

Syntes det er frygteligt at vi skal dømme hinanden så meget, da størstedelen af unge mennesker der vil købe sig en hund tænker sig grundigt om og får en livslang ven. Vi hører bare om dem som der ikke gør, og det må være absolut mindstetallet.

Syntes bare jeg ville give mit synspunkt på det udfra mine oplevelser om fordømmelse lige fra starten af.

Mvh Asger

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Potensforlænger
  • #1   25. nov 2007 Utroligt som Amstaff passer til ALLE i din omgangskreds..... I sind og temperament og aktivitetsniveau....

Hvorfor skal du ha' den som alle andre ha' ?
    Hvad med at tænke 'outside the box' ?

• #2   25. nov 2007 Ved du hvad Asger....

Hvis nu du anskaffer dig en Labrador f.eks., så er jeg stensikker på at du kommer til at holde akkurat li' så meget af den.

Jeg tror ikke folk der ikke har Amstaff er mindre glade for deres hunde af den grund.

• Asger B
    Asger B Tilmeldt:
    nov 2007

#3   25. nov 2007 Er det ikke meningen at have en hund du syntes er intressant? De fleste unge mennesker(drenge) vil gerne have en hund med noget energi og power. Hvor har jeg nævnt at ALLE i min omgangskreds vil have en? Jeg bor i en storby og har derfor en ret stor omgangskreds, jeg siger blot at dem som der så har fået en Amstaff FORDI det er en utrolig dejlig hund som dem der har en ved. er nødsaget til at købe af skumle hundesælgere som der kun vil se profit i deres salg og egentlig er ligeglade med dyret.

• Asger B
    Asger B Tilmeldt:
    nov 2007

#4   25. nov 2007 C E - Har haft en schaefer , utrolig dejlig hund også. Og jeg siger da heller ikke at alle andre hunde er unloveable. Men hvorfor skal det være så svært at få en sund og god Amstaff når det nu er sådan en jeg vil have. Og jeg håber da at folk kan se udfra mine indlæg at jeg ikke er helt tabt på gulvet... hmm?

• #5   25. nov 2007 Asger - Har du overhovedet læst om andre racer ?

Det er altså ikke kun Amstaff der er power i....
    Der er ligeså meget hvis ikke MERE power i en Jack Russel Terrier.. Dét lover jeg dog...

Og hvis det intet har med Image at gøre, så er der vel ikke noget galt i at skaffe en Jack Russel Terrier når den har lige så meget power som en Amstaff...... ! .. Eller hvad mener du ?

• Asger B
    Asger B Tilmeldt:
    nov 2007

#6   25. nov 2007 von bierlich - jeg vil da ikke ligge skjul på at jeg syntes det er en flot hund på alle måder, barsk i sit udseende som jeg selv sætter pris på derfor også min tøjstil og livsstil.

men jeg tror hunden er rimelig meget ligeglad med hvordan jeg ser ud, så længe at jeg behandler den ordentligt, opdrager den ordentligt og fodrer den smiley Eller mener du noget andet?

• #7   25. nov 2007 Jeg kan da kun røste på hovedet, det er jo en potensforlænger du søger..

og sikke en gang ævl at komme med..

• Asger B
    Asger B Tilmeldt:
    nov 2007

#8   25. nov 2007 Stine P - Ja det ved jeg udemærket godt smiley Det er bare ikke mig, den kravler jo næsten oppe på væggene. Hvad er der galt i at jeg vil have mig en Amstaff så længe jeg behandler den lige så godt som enhver anden hundeelsker ville? Det er det jeg undrer mig over.

• #9   25. nov 2007 Det lyder til mig at du søger en hund du kan være sej med..
    Hvis du kom gående men en eller anden hund.. Eksempel jack russel terrier.. Så ville du ikke være "sej"..
    Den har jo ikke det barske look , som du faktisk søger..,

Hversesgod..
    Go get your potensforlænger smiley

• #10   25. nov 2007 Asger

"Og jeg håber da at folk kan se udfra mine indlæg at jeg ikke er helt tabt på gulvet"

Vær sikker på at det kan jeg godt, og jeg kan også sagtens forstå dit dilemma.

• #11   25. nov 2007 En amstaff er en smuk hund ja ...men en "modehund"...der er for mange unge der anskaffer sig sådan en ..uden at vide hvilket ansvar sådan en kræver ..de skal blot ha den fordi andre har den ..og afskaffer sig den i de fleste tilfælde efter et par mdr .

• Asger B
    Asger B Tilmeldt:
    nov 2007

#12   25. nov 2007 Schæferbanden, hvilket af det jeg siger ser du som ævl? Og du er da lidt dum undskyld mig, hvis du ikke kan se udfra mit indlæg at det ikke er det jeg søger. Men blot er dybt forelsket i den hunderace.

• Asger B
    Asger B Tilmeldt:
    nov 2007

#13   25. nov 2007 Team Tricolour - Det har du fuldstændig ret i , og min stedmor er selv igang med at undersøge hvorvidt vi kan få 2 hvalpe fordi den gamle Freja som hun hedder lige skal nå at lære dem lidt op til livet smiley Syntes bare jeg ville lave indlægget alligevel

• #14   25. nov 2007 Asger .

Dejligt at se en ung mand der kan formulere sig rigtigt smiley

Måske du kunne være en god Amstaff ejer . Jeg siger ikke at alle unge ikke kan .

MÉN ...Problemmet er , at der er så mange der IKKE er ligesom dig og som har ødelagt det for alle andre sørgeligt men sandt .
    TAK mange af gutterne for at købe denne dejlige hund som potensforlænger og som for evigt har plantet usikkerhed ved de seriøse opdrættere .

• #15   25. nov 2007 og som Blancka A skriver
    jeg citere : Det lyder til mig at du søger en hund du kan være sej med..

Amstaff eller Prazsky ..
    du er vel lige sej af den grund ..det er vel ikke hunden der skaber dit image ..men dig selv..

ja jeg ejer selv en Prazsky..jeg er en stor fyr ..der også styrketræner ...og jeg må da sige ..vil folk grine af at jeg kommer gående med en lille rottehund ..så er det da deres problem

• Asger B
    Asger B Tilmeldt:
    nov 2007

#16   25. nov 2007 Team Tricolour, det har jeg måske ikke sagt ordentligt men det er det som hele indlægget handler om, at jeg ikke vil gå på kompromis, men det ville jeg være nødsaget til hvis ingen med ordentlige hunde ville sælge til mig og andre i samme situation.

• #17   25. nov 2007 Asger >> hvis du virkelig er interesseret i amstaff, synes jeg du skal kontakte de kenneler der avler dem. Læs hvad du kan om hundesprog / psyke .. og om hunderacen.... find træningsplads inden du anskaffer en hvalp, så du viser du er seriøs og at hunden ikke bare skal være potensforlænger...
    Ellers kontakt DTK = dansk terrier klub og hør om kenneler...

Det er ikke en hund for enhver og flere lider af hjerte problemer , HD/AA , allergi....

• Asger B
    Asger B Tilmeldt:
    nov 2007

#18   25. nov 2007 Susanne - Tak skal du have, som jeg ser det her er der kæmpe modstand imod hvad jeg siger ihvertfald (nogle af tingene) Men jeg kan vel som du siger takke det mindstetal som der ødelægger det for os andre.

• #19   25. nov 2007 Citat Asger:
    Det er meget muligt jeg også køber denne hund fordi jeg syntes den er utrolig flot, men hvem vælger ikke hund ud fra udseendet også? Mange af mine venner, også invandrere har Amstaff, udadtil måske fordi den ser sej ud men også fordi det er en hund som man bare kommer til at holde så utrolig meget af!

Citat Asger:
    Syntes det er frygteligt at vi skal dømme hinanden så meget, da størstedelen af unge mennesker der vil købe sig en hund tænker sig grundigt om og får en livslang ven. Vi hører bare om dem som der ikke gør, og det må være absolut mindstetallet.

Mener du modsiger dig en del her !

What ever, du havde heller ikke fået lov til at købe hund hos mig, om jeg havde Arm. Staff til salg..

Hvis du nu havde lydt fornuftig for mig, så havde du skrevet noget i stil med:
    -Har aftalt i samarbejde med mine forældre !
    -Jeg er klar over den latente gamenes der ligger i racens genetiske ophav !
    -Jeg har undersøgt træningssteder, og har mulighed for at komme på hold !
    -Jeg har erfaring i, at træne med disse hunde !
    (Ikke nok at fortælle du er opvokset med racen, no offence, men dine forældre er jo ikke nødvendigvis engagerede hundeejere)
    -Min klare målsætning er at, opnå 1. præmie i lydighed, det er nemlig sejt at have en muskelhund der er lydig !

Nope, du var ikke kommet over mit dørtrin !

• #20   25. nov 2007 Sådan lige med det første ville jeg nok sige nej! Men hvis du kom ud og vi fik snakket om tingene og sådan og du virkede som en fin fyr og var villig til at holde kontakten så jeg kunne se at hunde havde det godt ville jeg nok gerne sælge en til dig...

• #21   25. nov 2007 hmm jeg ville aldrig sælge hhund til en knægt og slet ikke hvis det den udståler er vigtigere end hvad den indeholder

• Asger B
    Asger B Tilmeldt:
    nov 2007

#22   25. nov 2007 *A . J * - Du har helt ret, og hvis du holder af din Prazsky er tingene jo også som de skal være.

Har bare læst i SÅ mange hundebøger efterhånden at man skal anskaffe sig en hund som der passer til ens psyke, daglige rutine og energiniveau og ikke mindst en hund man syntes er flot. Og det syntes jeg så bare Amstaff er, og det tror jeg de fleste amstaff ejere kan følge mig i , ellers er det mærkeligt de ejer en. Hvis man ikke ejer en Amstaff tror jeg det kan være svært at følge mig og udelukkende vil se det som en potensforlænger.. Det kan jeg faktisk ikke rigtig bruge til noget og jeg kan kun grine af folk der griner af mig ligesom du gør, fordi jeg elsker hunden og den elsker mig.

Det er vel det der tæller i sidste ende, problematikken ligger i at finde sig en sund hund For Stamtavler siger vil ingen fornuftige mennesker sælge mig en hund.

• #23   25. nov 2007 Marianne >> rigtigt godt formuleret... smiler

• #24   25. nov 2007 Jeg vil da gerne vide hvor du læser at man skal vælge en race ud fra hvilken man synes er flot. For det er da nok noget af det jeg synes man skal vælge hund sidst ud fra....

• #25   25. nov 2007 Asger
    Jamen jeg kan da kun være enig med dig om at en Amstaff er en utrolig flot hund ...og det mener de fleste sikkert også selv som du skriver...
    jeg er så blot en af de personer ..der overtog en Amstaff fra en tidligere ejer..da hun ikke magtede den ..
    og hendes fyr rent faktisk slog den..
    det var før jeg kom herind på dette galleri
    jeg blev desværre så bare nødt til at aflive den ..da den sprang på mig efter den havde været her et par uger.
    ja det er trist ..men af den grund kan jeg også udtale mig om hvor "sprængfarlig" sådan en hund kan være ..den kan gå fra at være den mest kærlige hund ..til den mest onde satan ..det kan de fleste racer nok .skriver ikke det kun er den race smiley

• Asger B
    Asger B Tilmeldt:
    nov 2007

#26   25. nov 2007 Iben - tak for de ord, godt at se et reply hvor der ikke står ild ud af øjnene på personen fordi jeg har talt rent ud af posen.

Jeg har haft en del kig på weightpulling da jeg syntes det virker som en sport jeg selv kunne gå op i med hunden, desværre er dette ikke kommet til Fyn endnu så jeg kigger stadig rundt. Hvad foretager du/i jer med jeres hunde som aktivitet udover de daglige gåture smiley
    -

Jeg er stadig i "kigge" stadiet folkens, jeg har ikke i sinde at købe en hund imorgen smiley Der er en masse ting man skal have styr på forud for sådan en handling, og især når det drejer sig om en muskelhund. Jeg oprettede bare det her indlæg efter have siddet og kigget lidt rundt herinde i et stykke tid er blevet helt skræmt af alle de fordomme der er omkring når en ung mand skal have sig en muskelhund. Jeg tør jo knap nok kontakte nogle sælgere når folk reagerer som ihvertfald 80% herinde gør.

• #27   25. nov 2007 jeg lurer lige lidt med her senere ..og ser de forskellige besvarelser ...skal lige ha lavet lidt mad hehe

• #28   25. nov 2007 camilla. der er rigtig mange der vælger hund uf fra udseende og ja mange får en hund de ikke kan håndtere så, hvis vi taler om de racer der er mere domminerende og " hårde". jeg ville da aldrig sælge hund yil sådanne folk og heller ikke en type som dig asger. du er alt for ung og ja din tøjstil giver også et billede af hvad du sætter pris på i livet - man sender jo nogle signaler

• #29   25. nov 2007 der blev da skabt røre i vores lille andedam det er altid rigtig godt med noget som trikker smiler god dag til alle
    også asger

• #30   25. nov 2007 Synes nu egentlig du virker meget fornuftig:) Men som de andre skriver er en Amstaff ikke bare en sofa hund. Den skal lave noget! Trænes, motioneres, bruges.. Det er et ansvar man har til den dag hunden dør. Har selv en amr. bulldog og hold da op hvor er det hårdt en gang imellem, men det man får tilbage gør det hele værd:) Hvornår blir du myndig Asger?

• #31   25. nov 2007 men sagen er nok en helt anden hvis det er dine forældre der du skal have hund med

• #32   25. nov 2007 Linda A: Hvad fanden har hans tøjstil med ham at gøre som hundeejer? Det var godt nok snæversynet!

• #33   25. nov 2007 Linda A - det er netop det jeg mener. Derfor tror jeg bare ikke på at der står i nogle fornuftige bøger at man "ikke mindst skal vælge en hund ud fra udseende"

• Asger B
    Asger B Tilmeldt:
    nov 2007

#34   25. nov 2007 Marianne - det var lidt det jeg håbede at opnå, lidt forståelse og måske et par gode råd med på vejen ;)!

A.J - Jeg er fuldstændig indforstået med hvordan en Amstaff og såvel andre hunde kan blive et helvede under en forkert opdragelse, dette kræver selvfølgelig en masse tid, vilje og gåpåmod smiley

--

Så kunne jeg godt være lidt intresseret i at høre hvad andre gør med jeres muskelhunde for at få noget positiv adsprædelse i hverdagen til dem, og erfaringer med forskellige aktiviteter smiley

Er klikker træning godt til en Amstaff, jeg har ikke hørt om nogle der bruger det.

• Asger B
    Asger B Tilmeldt:
    nov 2007

#35   25. nov 2007 Rebecca - Jeg bliver myndig d. 7 maj og regner overhovedet ikke med at anskaffe mig en hund før der heller. smiley Og tak for ordene.

• #36   25. nov 2007 rebecca. kald det hvad du vil men kom de sådan en type og kiggede hvalp hos mig, så ville jeg tænke som asger selv skriver potensforlænger.

og vi vælger som sagt tøj og stil efter hvem man er/holdninger man har

• #37   25. nov 2007 Asger B kan godt se problemet.. Men der er jo også en grund til at seriøse opdrættere ikke vil sælge dig hunden.

Og hvorfor ikke prvøe at hoppe over i en anden boldgade?

Forstå mig ret, synes amstaffs er nogle facinerende væsner, men igen er det en hund med følelser, temperament osv..

Hvorfor ikke prøve en anden race? måske falder du for de ligeså meget som du faldt fo amstaffen?

• #38   25. nov 2007 Asger, jeg går til lydgihedstræning med Samson en gang om ugen, så går vi self. de daglige ture hver dag og jeg mentaltræner ham. Det er det. Når han blir voksen kunne jeg sagtens finde på at udvide til andre ting såsom hundesvømning eller agility, men han er 8 mdr. og man skal også passe på ikke at overstimulere dem så får man et hyr med at stimulere dem som voksne hunde:)

• Asger B
    Asger B Tilmeldt:
    nov 2007

#39   25. nov 2007 Camilla - Det gør der, og ville også være absurd at anskaffe sig en hunderace hvor man hellere ville have haft en anden, selvfølgelig spiller udseendet ind der. lig mærke til jeg siger at det spiller ind, ikke dominerer.

• #40   25. nov 2007 Asger.. bare husk..
    selv lørdag morgen kl 7, med tømmermændene sal du op og ud og lufte hunden.

Den skal bruge aktivitet, hverdag.

Så med en lille hund, så vil du tit og ofte bruge mindre tid sammen med gutterne.

Jeg er begyndt sammen med nogle hunde i min by, at mødes, hver lørdag kl 8-10, der får vi leget, trænet, og hilst på hinaden,

• #41   25. nov 2007 Linda så fordi jeg har en rød trøje på betyder der så at jeg stemmer rødt?? smiley Søde ven, jeg ville tænke præcis det samme, men du må da anerkende at han virker fornuftig? Jeg ville lære personen at kende. Tror da han ville være en bedre hundeejer end så mange andre!

• #42   25. nov 2007 Asger

Vi l du sige du er parat til at give 10.000 for en hund med stamtavle?

• #43   25. nov 2007 Altså hvis hunden passer ind i ens liv med aktivitets niveau, til ens psyke og daglige rutine så er udseende da så lige meget......
    Det er beviser da os at du vil ha en hund for at vise dig frem..... At du lægger så meget vægt på udseende at det kommer med på listen over de 4 vigtigste ting ved et hundekøb

• Asger B
    Asger B Tilmeldt:
    nov 2007

#44   25. nov 2007 anneaalborg - Jeg er selvfølgelig ikke 100% snæversynet med at Amstaff er det ENESTE rigtige, er bare vokset op med den race og har så mange gode minder at jeg slet ikke kan forestille mig selv være ejer af en anden race.. Elsker at man kan ligge og boltre sig på gulvet med den og at den elsker det når man wrestler lidt for sjov smiley Og at den er utrættelig med at hente ting der bliver kastet. Det er lige mig i temperament og psyke.

• #45   25. nov 2007 sys du lyder fornuftig nok.. men jeg ville nu heller ikke sælge en hund til folk under 18 år om det så var familie.. for så ville den kontrakt jeg laver ikk være gyldig.. og ved at mange unge (ingen hentydning) glemmer alt om hva kontrakten siger med at holde kontakten osv..

Men tror da godt hvis du tog dine forældre med rundt og kiggede hos de forskellige opdrættere og så gik hjem og fandt ud af hvilken der passede bedst til jeres/dit behov at de ville sælge til dig..

• #46   25. nov 2007 Hvor er det egentlig ironisk at folk skriver man IKKE skal vælge en hund på grund af dens udseende. Det skal være det indre der tæller? Ja, det skal jeg da lige love for! Det gælder åbenbart ikke den mulige køber eller hvad? Hvis han har en tøjstil aom Asger, så kan han godt fise af! JESUS CHRIST! dobbeltmoral....

• Asger B
    Asger B Tilmeldt:
    nov 2007

#47   25. nov 2007 Sigga - selvfølgelig er jeg det, som jeg ser det burde penge ikke spille en rolle hvis det virkelig er det man vil.

• Asger B
    Asger B Tilmeldt:
    nov 2007

#48   25. nov 2007 Blancka A - Nu drikker jeg ikke rigtig alkohol, og jeg ved da godt at hunden stadig vil ud selvom jeg måske ikke har så meget lyst den dag.. Det er jo en forpligtelse man indgår.

• #49   25. nov 2007 har ikke læst tråden overhovedet. men flere af dem der har dkk kenneler, passer selv på steriotypen.
    Skaldet, tatto, guldkæder mm.

jeg ville ikke ha noget mod at sælge en hvalp til sådan en type, sålænge vi var på samme bølgelængde, og jeg kan lide hans holdninger

• #50   25. nov 2007 Asger B Men igen det er jo ikke den eneste hund der kan lide det. ( det er bare den eneste hund der ser sådan ud.. tror desværre også det ligger lidt deri. sorry. synes det er fair at man realiserer og siger "okay jeg er sq e stor fyr, jeg skal ikke gå med en papillon" men derfra ogtil at vælge netop den mest berømte race indenfor potensforlængere... det gør ikke hundens ry bedre.. selvo det helt sikkert er en god hund.

• #51   25. nov 2007 ville da os sige at jeg er glad for de fleste kenneler mm. kender mig, For udseens mæssigt, kan jeg da os vrke rå.

• Asger B
    Asger B Tilmeldt:
    nov 2007

#52   25. nov 2007 thresa - hvis jeg tyder dit indlæg korrekt , som jeg IKKE håber jeg gør så siger du simpelthen at Amstaff er en upålidelig hund? Undrer mig over om hvorvidt du overhovedet ved noget om racen, eller hunde i det hele taget.

• #53   25. nov 2007 Asger

Nu må jeg lige løfte pegefingeren *sss*

Det du skriver her: "Og at den er utrættelig med at hente ting der bliver kastet.".....er stort set det mest vanvittige du overhovedet kan udsætte en hund for.

Det er en stensikker måde at køre hunden i kronisk stress på.

• #54   25. nov 2007 Jeg har aldrig valgt en hund pga af useende smiley
    Bamse valgte jeg fordi han var den hund der sprang lige i armene på mig da jeg var ude og se dem.. havde bestemt mig for en hunhund, men det blev til bamse ;).

klart at man vælger en hund efter useende..
    Men hvor tit har men ikke set og hørt det er gået galt?..

Asger, som skrevet tidliger.. er du villig til at bruge 10000 (mere eller mindre) på en med stamtavle, gå op i den, lufte den hver morgen, middag og aften, gå til træning med den, aktivere den, selv med tømmermænd lørdag/søndag morgen.. Så skal du have et klap på skulderen, og gå for det,. Men tænk over det grundigt..
    Nytter ikke at du ligesom mange unge bliver "træt" af det efter en uge..

Det jo iikke altid SJOVT at få en ny hund.. Så tisser den på gulvet, eller har et andet uheld.. Så bed den hul i dine yndlingsbukser, sengepuden eksistere slet ikke mere..
    osv.
    Tænk over det smiley

• #55   25. nov 2007 Marianne.

Du har helt ret. Hvor mange 17 årige bruger ordet "absurd"....eller aner hvad det betyder for den sags skyld *ss*

• #56   25. nov 2007 Det må jeg tage hatten af for!

Men jeg vil ikke blande mig mere for jeg kan både sige for og imod...

JEg kender lidt selv din problem stilling, jeg der også også nogle ting som gør at klokkerne ringer...

Hvis det virkelig er dit højste ønske med sådan en hund, så er det at slå koldt vand i blodet og finde en go opdrætter og så vente til at de siger ok, og så er det kun op til dig at bevise at du virkelig mener det...

Og så glemme alt fra Polen. Og så må det tage år hvis det virkelig er det du vil...

• #57   25. nov 2007 Marianne - At man ikke lyder til at være som "de" andre..
    Betyder ikke at man ikke er vel? smiley
    Siger ikke at han er som de andre, .
    Men der er intet værre end at købe den forkerte race or skal være nødsaget til at sælge sin hund videre smiley

• Asger B
    Asger B Tilmeldt:
    nov 2007

#58   25. nov 2007 Jeg kan simpelthen ikke nå at svare på alle de tilbagesvar der kommer, selvom jeg gerne ville! Er glad for at jeg har skabt lidt opstandelse herinde, så kom der da lidt action ud af det smiley

Jeg ville være mere end lykkelig hvis nogen kunne anbefale nogle bøger, hjemmesider eller andet. Da man jo hurtigt drukner i forskellige informationer, som der tit er forkerte i forhold til opdragelsen af en Amstaff.

• #59   25. nov 2007 www.amstaffnetwork.dk

• #60   25. nov 2007 vores (AST) officielle hp smiley

• #61   25. nov 2007 Anders Hallgren er den bedste og har lavet en super go bog: Alfasyndromet...

Og husk nu mere du beviser at du vil det og ikke bare vælger dem nemme løsning, viser du tgaer ansvar også selv om du ikke får en hund lige nu...

• Asger B
    Asger B Tilmeldt:
    nov 2007

#62   25. nov 2007 Haha Marianne, nej dog ikke. Jeg er 17 år gammel smiley

• #63   25. nov 2007 Asger

Med risiko for at blive slået ihjel.....der er ikke en skid forskel på hvordan en Amstaff og ALLE andre hunde skal opdrages, så du behøver absolut ikke lede efter specielt Amstaff-litteratur.

• Asger B
    Asger B Tilmeldt:
    nov 2007

#64   25. nov 2007 Mange tak til alle der har svaret på min tråd, havde slet ikke regnet med så meget respons smiley ! Jeg vil følge siden herinde og kommentere tråde og prøve at finde flere gode råd omkring racen.

Ha' en rigtig god aften

Mvh Asger

• #65   25. nov 2007 *CE* Hvis man som 17årig (hvilket svarer til cirka midt i en gymnasiel eller handelsskole uddannelse) ikke kender ordet absurd, så er det noget helt galt med en sproglige forståelse. Kan simpelthen ikke forstå i sidder og klapper i hænderne over retoriske egenskaber som på ingen måder er fantastiske.
    Ren sproglig kommentar. I forhold til amstaff sagen, blander jeg mig helt uden om smiley

• #66   25. nov 2007 Det kan der være noget om, Marianne. Jeg siger bestemt heller ikke at han er dårlig til at formulere sig, det er ikke en kritik, mener blot ikke at det er specielt på nogen måde.

• #67   25. nov 2007 Nej enig med Siri, ja drengen kan skrive men han er snart 18, det burde han altså... Intet vild og voldsomt over det....

• #68   25. nov 2007 Så fordi han er den "type" der går i dens slags tøj, så kan han ikke stave eller hva.. Hvem er det nu der generalisere....
    Jeg vil stadig bare holde på at han ikke er noget unormalt ungt menneske.

• #69   25. nov 2007 Hvis man overhovedet er villig til at købe en importeret, fysisk og mentalt syg hund og støtte hundehandlere, så bør man slet ikke have hund.
    Det er der sgu ingen undskyldning for, det er bare for klamt og lige præcis den slags forbandede problemhunde og idiotejere, som alle er så trætte af.

• #70   25. nov 2007 Nej men du skriver selv at du er imporneret over hans stavemåde fordi han er sådan en "type" så generalisere du da... Til at folk som ham normalt ikke staver godt... ellers havde du da ikk været så imporneret...

• #71   25. nov 2007 Det var skam ikke myntet på dig.. bare dig der tager den til dig...
    Men til ALLE i denne tråd alle der har læst den og synes Naai en god dreng der kan skrive flot..

• #72   25. nov 2007 Hmmm... mon ikke vi allesammen kikker lidt på udseendet, når vi vælger hund..... selvfølgelig gør vi det....
    Nogen kan lide spidshunde med stritører... nogen kan lide hængemule-fladnæse-hunde med hængeører(mig f.eks)... jeg ville da ikke vælge en spidshund.
    Det kunne da godt være en chihuahua passede bedre til mig , men den tiltaler mig ikke... så hvorfor ikke vælge en , man synes om ??

• #73   25. nov 2007 UPS.... ikke et ondt ord om chihuahua.... sorry... *GG*

• #74   25. nov 2007 ja seriøst.. kender mange med amstaff´er har heller ikke set dem i bur.. to af dem der bor her i nærhedden bor på gård..

• #75   25. nov 2007 thresa : må jeg lige korigere dig amstaff og pit bul er ikke helt det samme,

• #76   25. nov 2007 Jow jow en Amstaff skal da være i bur........*Gg*

Vidste i ikke engang det? De er i bur fordi de er lidt ligesom aber.

Nok se ,men ikke røre.

• #77   25. nov 2007 og jo jeg indrømmer at jeg har valgt DDb pga at jeg syntes at det er en flot og lækker hund, og da jeg så læste og satte mig lidt ind i hvordan ddb´s temperament og div, om denne race, så var det det, ville da aldrig købe mig en hund jeg syntes var grim, hallo er der nogen der gør det.......

• #78   25. nov 2007 He ja du forstår det da Rikke :o))

• #79   25. nov 2007 seriøst hvis man ikke har kenskab til racen og kun har sin fordomme, skal man ikke blande sig i debatten.. det gavner ingen.. er faktisk kun med til at sprede en masse rygter..

• #80   25. nov 2007 hmm kom til at tænke på dem der går meget op i udstilling.. er det ikke for det meste udsenet på hunden..

• #81   25. nov 2007 ja, selvfølgelig taler jeg om tavle(hunde) vi har jo nok alle set den forfærdelig udsendelse i tv om "muskelmanden" som hentede pit bul og registerede dem som amstaff, men man kan desværre aldrig helt komme sådan noget helt til livs, i stedet kunne man måske indfører en slags hunde kørekort, noget med at alle skulle gennem hvalpe træning eller lignede, nu er der jo forsøg igang med hundepoliti og det syntes jeg da er en super god ide til at sortere lidt i de brådne kar, skulle lige hilse og sige at jeg har oplevet en labrador, der var fuldstændig gal i kasketten, så alle hunde kan få knald i låget hvis de ikke bliver behandlet ordentlig, selvfølgelig er lunten noget kortere på nogle muskelhunde, men ikke alle

• #82   25. nov 2007 ja men ved da at med pomser er der da ikk ret meget at se på bevægelser og det.. har selv været i en hunde salon.. og der betyder udsendet jo alt.. de avlede pomser og snakked aldrig om hvor fint den stod på sine ben o.s.v mere om hvordan pelsen så ud og sådan

• #83   25. nov 2007 nemlig det er folk som ikke kender til den slags hunde der er de værste, da jeg fik min første ddb, sagde min far som jeg ellers syntes er rimelig fornuftig til mig, " hvad skal du med den dræberhund, nu har jeg haft ham i 3 år og det eneste han har dræbt er mine strømper, og et enkelt par sko, da jeg så fik nr 2 var han da ved at gå helt ud af skindet, han havde nemlig hørt hvad det var for en slags hund, nede på mekanikerværkstedet,,,,,,,,, hallo siger jeg så bare

• #85   25. nov 2007 rigtig godt sagt helle l

• #86   26. nov 2007 Asger B vil give de andre ret, det er rart at se en ung mand som er så god til at formulere sig som dig.

Og generalt er jeg også imod at folk bliver dømt udfra, deres udseende eller alder, men jeg kan også være bekymret for om du er helt klar til alt hvad det indebære, at eje en muskelhund, vil du kunne være en god repræsentant for Amstaff racen??? Det indebær bla. at din hund er så velafrettet, at du kan møde mennesker og andre hunde, uden at ha' problemer med at st styre din Amstaff, for tænk på hvis du ikke kan styre din Amstaff og det går galt, hvem bliver taberen??? Dig eller hunden?? Hvem er det der enten ender på et internat eller bliver aflivet? Du skal også tænke på at en hund, er ikke bare noget man kan tænde og slukke for, den skal også luftes selvom regnen styrter ned, eller det er snestorm, og eftersom en Amstaff er en ret aktiv hund så skal den også aktiveres, for ikke at blive fustreret. Jeg kender dig ikke, så jeg ved ikke om du er tæt på den perfekte Amstaff ejer, men jeg kan fortælle hvad jeg har gjort inden, jeg valgte hvilken hund der skulle blive min næste hund, (mit valg er faldet på en Dogue de Boredeaux). Jeg har brugt 1/2 år på at læse alt hvad jeg har kunnet finde om bordeaux'en, har besøgt forskellige kenneler, har været på 3 hundeudstillinger, hvor jeg har været rundt og snakke med en del forskellige boreaux ejere. Min første tanke var at få en hanhund, men efter at ha' snakket med en del forskellige mennesker, er valget faldet på et tæve, det er nemlig kun min 2. hund og tæver skulle være knapt så dominante, jeg forventet at få min Ddb hvalp i starten af den nye år, og jeg vil starte på hvalpetræning med den ligeså hurtigt det er muligt, for at få den bedst mulige kontakt/lydighed med min hund, og for at min hund ikke skal ende som en overskrift i EB eller BT, jeg er MEGET bevist om hvor stærk en Ddb er, og at der når jeg får min vaps ligger et kæmpe ansvar på mig, fordi jeg har valgt en MEGET stærk muskelhund.
    Ved jo ikke om du allerede har tænkt og undersøgt disse ting som jeg har, men jeg syntes det har været en stor hjælp for mig, og har givet mig en stor viden om racen.

Jeg har ikke valgt hunderacen udfra om den passer til min tøjstil og type, og om jeg vil se sej ud med en Ddb (tror jeg de færreste Ddb ejere gør *GG*) men jeg er selvfølgelig faldet for Ddb'ens udseende, temprament, og "kølige" væremåde.
    Mit råd til dig er ta' kontakt til en del Amstaff kenneler, få lov at besøge dem og snakke med deres hunde, undersøg evt. om der er en Amstaff klub i Dk, og kontakt dem også, spørg til de gode og dårlige sider ved racen og omkring helbreds problemer.

Lige her til sidst så husk på at, du SKAL ikke nødvendigvis ha en Amstaff, medmindrer du har et job/ erhverv som kræver du har en Amstaff??? smiley Jeg vil i såfald gerne vide hvilket job som kræver det ;-).

Og lad være med at falde for den nemmere løsning, at købe en Amstaff af en "hundehandler" fordi deikke stiller ingen krav til dig, nej men du aner heller ikke hvilken hund du får, og hvad den er sammesat af og hvilken sygdomme den har med.

Håber du har kunne bruge noget af det jeg har skrevet, og at du ikke syntes jeg dømmer dig alt for meget??

• #87   26. nov 2007 det er da utroligt så kloge som folk er på de farlige kamphunde hva....
    Tag jeg nu lige sammen.
    Når fyren siger han er vokset op med Amstaff'er. Så ved han jo nok hvad han går ind til ved at købe en selv.
    Og så accepter dog at folk ikke altid lige vil have samme hund som jer.

• #88   26. nov 2007 ""De der påstår at de hunde kan gå mere en fler samme uden at have problemer ´med dem ja så er det den ren Løgn ""

Så det er da vist dig der Tror du taler sandt ! !

• #89   26. nov 2007 Jacob og Camilla J

Jeg har bestemt intet problem med at folk gerne vil ha' en Amstaff, men jeg har et problem med folk som anskaffer sig en og ikke kan "magte" den, så hunden enten må blive aflivet eller ender på et internat, prøv selv lige at se hvor mange muskel hunde typer der sidder rundt omkring på internaterne, hvorfor tror du de sidder der??

Jeg ville ikke bestemme hvilken hunde andre mennesker skal ha' ligesom jeg ikke ønsker de skal bestemme hvilken hund jeg skal ha', hvert menneske har sin favorit hund og det skal de ha' lov til. Jeg syntes bare det er vigtigt lige at tænke sig om inden man køber hund, og det kan jo så godt være jeg er den eneste der har det sådan, men så er det også okay med mig.

• #90   26. nov 2007 Asger - jeg har kæmpet mig igennem ca. halvdelen af tråden. Umiddelbart ville jeg heller ikke sælge hund til dig pga din alder - MEN jeg syntes du signalerer at du har fornuften med dig, du er jo også obs på at du kan blive "en af de dømte".

Du skriver at du næsten ikke tør tage kontakt til en seriøs opdrætter og at du stadig er på kiggestadiet.
    Mit råd er: Find nogle kenneler og tag kontakt til dem. Fortæl dem fra start af, at du kigger men at du regner med at skulle have en AST på et tidspunkt. Sæt dig GODT ind i racen og bed evt. et par seriøse opdrættere om at lære dig om racen. Få aftale med dem om at komme ud og se deres hunde - hvis du virker troværdig og som om du har sat dig godt ind i racen, så tror jeg også at du vil få lov til at købe hund.

Problemet er jo, som du også selv skriver, at alt for mange har racen uden at vide nok om den - det er dem der for altid har ødelagt det for jer andre, som en anden bruger også skriver længere oppe.

Jeg vil give Banditte ret - hvad nu hvis du ville være én af de kompertente AST- ejere ??? Det bliver du KUN ved at vide hvad racen indholder. Og du får kun den viden ved at tale med folk der virkelig ved hvad de har med at gøre - så fat knoglen Asger og ring til et par seriøse opdrættere.

Held og lykke med det :o))

• #91   26. nov 2007 Der er sku også mange der ikke kan styre deres lille skødeshund fordi de ikke fatter at sådan en også skal opdrages.
    Så et hundekørerkort til ALLE racer burde indføres.

Men sys bare det er utroligt at alle der holder af Amstaffen skal stemples som tåber.

Der er altid nogen som ødelægger det for alle andre. Men det tror jeg nu der er blandt alle racer.
    Hører da også om folk der ikke kan styrre deres labrador eksempelvis.

• #92   26. nov 2007 Jacob og Camilla J

Jamen jeg vil give dig ret, jeg kender en som har en Beagle som ejeren overhovedet ikke kan styre, og som har nabbet folk, kender også en som har en Border Collie som ikke kan tåle børn og bider hvis de røre den
    (og det gælder også familien's egne børn som den er vokset op med) og de er vel ellers ikke det som mange forbinder med "farlige" muskel hunde smiley Jeg har så tilgengæld mødt en del Amstaff og Ambull'er som har været de sødeste og kærligste hunde også overfor børn, så i de rigtige hænder er AST og AB nogle dejlige familie hunde, men det kræver at deres ejer også er en go' ejer, ligesom med alle andre hunde.

• #93   26. nov 2007 Præcis Betina.

Det er ejeren der "skaber" hunden.
    Ligegyldigt race.

• #94   26. nov 2007 "Det er meget muligt jeg også køber denne hund fordi jeg syntes den er utrolig flot, men hvem vælger ikke hund ud fra udseendet også?"

Mig.. Jeg købte min hund på baggrund af sind, temperament, instinker, motions/træningskrav og størrelse... Jeg synes på daværende tidspunkt at racen var noget nær det grimmeste man kunne finde (er meget mere til retrievernes udseende), men jeg elsker min hund over alt og synes i dag at han er det smukkeste i verden. det kommer man jo til hvis bare hunden passer til en...

• #95   26. nov 2007 Jacob og Camilla

Opdrættet (linierne), instinkterne og prægningsfasen har altså også ret meget at sige

uanset race

• Asger B
    Asger B Tilmeldt:
    nov 2007

#96   27. nov 2007 thresa - at du sammenligner amstaff og pitt's viser jo tydeligt at du ikke ved hvad du snakker om, jeg er ked af hvis du føler dig krænket over jeg siger du ikke ved noget om hunde men du ved TYDELIGVIS ikke noget om Amstaff, og derfor syntes jeg det er forkert at du udtaler dig så grovmundet i den her tråd.

Et hurtigt kig ind på www.amstaffs.dk og under "Racen" fortæller mig hurtigt at du er HELT galt på den.

Citat: "Genetikstudier gennemført af Cook og Little viser, at genetiske forandringer af temperament kan ændres over blot 4 generationer. Hvis man her bemærker, at den Amerikanske Staffordshire Terrier igennem har 70 år har været avlet med fokus på et stabilt og roligt temperament syntes det klart, at det i dag er dybt uretfærdigt at klandre den Amerikanske Staffordshire Terrier dens oprindelse."

Jeg har kigget lidt rundt på kenneler efter forskellige menneskers opfordring her i tråden til at tage kontakt, og har fundet en kennel der tiltaler mig meget da det virker somom at de har en oprigtig interesse i at følge hundens videre udvikling igennem livet efter den har forladt reden.
    Det er Kennel Åløkkeskov i Odense. Er intresseret i at høre om der er nogle der har hørt noget omtale af denne Kennel? Selvfølgelig er det nemt bare at ringe derned og snakke lidt, men en second opinion skader jo aldrig.

Jeg skal også på bogshopping i løbet af næste uge og prøve at finde nogle af de omtalte bøger, resten låner jeg af min stedmor der også har en kæmpe interesse i racen smiley

Mvh Asger

• #97   24. mar 2008 Asger ! smiley
    Hvorfor lige en amstaff ?
    Syns du skulle læse lidt om nogle forskellige hunderacer inden du beslutter dig .
    Hvad med islandsk fårehund ?
    Suuuper meget power , tilpas størrelse , trofast , loyal , og barsk . De kan bare blive ved med at løbe og så er de virkelig kærlige (:
    Og MEGET flotte !
    Læs lidt om dem , det kunne sagtens være noget for dig (:

Kommentér på:
Potensforlænger

Annonce