{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.185 visninger | Oprettet:

Inspiration til tøjstil og tøjkøb søges :) {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Gennem stort set hele mit liv har jeg fået tøj af andre, arvet fra andre, og da jeg var barn var det desværre min biologiske mor, der strikkede veste og sweatre til mig og købte ikke særlig pænt tøj.

Gennem mit forhold med min eks fik jeg tøj til billigere penge, tøj, der var gået en søm eller lign. på og som ikke kunne sælges. Dette var gennem hans søster, der har en høj stilling i et tøjfirma.

Nu er det på høje tid, at jeg, som nu 24-årig, begynder at finde min egen tøjstil og finder den type tøj, der klæder mig.

Præget af min barndoms klæder har jeg desværre en naturlig tendens til at vælge gammeldags konet tøj (ikke for at gøre nogen sure, men det klæder jo ikke ligefrem en ung kvinde at gå med noget a la mamelukker smiley )

Har I herinde gode råd, fif eller idéer til, hvad jeg skal tænke over, når jeg kigger tøj?

Jeg har indtil videre gjort mig klar på følgende:

Jeg er:
Kort (153 cm høj), slank (vejer 49 kg), har pony-ben (kraftige ben), har tendens til lang hals,

Jeg vil gerne:
Virke højere, fremstå mere feminin og aldersvarende modent, fremhæve former,

Jeg er ikke den type, der kan gå i pangfarver, for jeg bryder mig ikke om at gøre vildt meget opmærksom på mig selv. Jeg har det bedst ved at være lidt neutral i min påklædning.

Dette er første gang, jeg reelt set prøver på at finde min egen stil. Jeg finder lige et par billeder af mig selv ind i et album herinde, så I kan vejlede mig lidt bedre.

Jeg vil være meget, meget taknemmelig for jeres hjælp!
På forhånd mange tak! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Inspiration til tøjstil og tøjkøb søges :)
  • #1   1. jul 2012 Er enig med Christina.. smiley

• #2   1. jul 2012 Vil give dig et tip jeg selv har brugt , google forskellige kendisser du syntes klæder sig pænt , evt. skriv deres navn efterfulgt af casual , så får man lidt en ide af hvad man kan lide osv smiley

Ellers kan det være rigtig sjovt at tage ind i en forretning , og spørg om de har lyst til at finde et sæt tøj til dig , de tror vil klæde dig efter de kriterier du selv har skrevet her inde smiley Der bliver fundet nogen man aldrig vil gå i , men også nogengange nogen sæt man faktisk godt kan lide men ikke selv ville ha prøvet smiley

• #3   1. jul 2012 Christina - Jeg tænker lidt, at jeg har det lille problem med bukser med høj talje, at jeg har ret brede hofte og en ret slank talje, så jeg kan ikke, ikke engang med bælte, få sådanne bukser til at sidde særlig pænt på mig.

Nu er det selvfølgelig lang tid siden, jeg prøvede sådanne bukser, så der kan jo sagtens være kommet nogle bedre modeller frem, så det vil jeg prøve.

Netha - Jeg ser ikke så meget om kendte, men det med at gå ind i en tøjforretning vil jeg da helt klart prøve!

Jeg har nemlig snakket lidt med kæresten om netop at finde nogle forskellige sæt tøj, prøve dem, tage nogle billeder, og så tage hjem og kigge lidt på billederne smiley

• #4   1. jul 2012 Et andet værktøj jeg tit bruger er at inde på h og m's hjemmeside kan du "prøve tøjet på" , så kan du sidde og sammensætte forskellige sæt du godt kan lide smiley

(link fjernet)

• #5   1. jul 2012 Jeg har forresten oprettet et album nu:

http://www.hundegalleri.dk/fotoalbum/off_topic/69751-mig_selv

Netha: kan man det? Jeg troede kun det var for at se eksempler på sæt og have mulighed for at fremhæve et bestemt stykke tøj, så man kunne se, hvordan det så ud, hvis det var skjult af et andet stykke tøj...
    Det må jeg i hvert fald prøve smiley

Kender I nogle links til internet-shops med pigetøj? Helst danske smiley

• #6   1. jul 2012 Altså det bliver prøvet på figuren der inde , men du vælger bare de stykker tøj du vil prøve på figuren , og så kommer der en liste over til venstre hvor de forskellige dele står , så kan du slette dem igen hvis de bliver skjult osv smiley

• #7   1. jul 2012 Christina - Jeg vil prøve at kigge på det smiley

Nu foretrækker jeg dog lavtaljede bukser, hvor buksebenet ligger ind til benet, altså vist nok "slim"-model...

Hvad siger I til den slags bukser på en kort pige, som mig?

• #8   1. jul 2012 Ej hvor fedt smiley

Det vil jeg prøve smiley

• #9   1. jul 2012 God fornøjelse smiley Et sidste tip er , nyd det og hav en sjov oplevelse ud af det smiley

• #10   1. jul 2012 ok smiley

Tusind tak. Jeg er lige begyndt at lægge penge til side, så har rigtig god tid til at vælge og tænke, men det er en ubeskrivelig har ting at begynde at gøre for sig selv!!! smiley

Hov, forresten...

accessories... Jeg har det altså sådan, at jeg går med en halskæde, jeg har arvet efter min mormor, og et par øreringe jeg lige har fået i studentergave af min plejemor... Jeg ved, og kan jo se, at andre piger/Unge kvinder yderst sjældent har samme øreringe/halskæde/ringe/armbånd på hver dag.... Er det så vildt vigtigt, når jeg nu har det på den måde?

• #13   1. jul 2012 Maria - Jeg bestiller den med det samme!! smiley

Er der flere bøger i den stil?

Jeg tjekker lige siden ud smiley

• #14   1. jul 2012 Maria - Tusind tak. Det var det jeg håbede at høre! stilen er enkel, og jeg elsker det pga værdien, det har for mig smiley

• #16   1. jul 2012 Det håber jeg smiley

Noget helt andet:

Hvilke tøjbutikker sælger tøj til min aldersgruppe (det er ret pinligt, men jeg ved det ærligt talt ikke...... )??

Jeg ved at H & M gør, men andre?

Esprit?
    Deres?
    smartgirl.dk?

Det er lige de eneste jeg kender lidt til...

• #18   1. jul 2012 Du kan selvfølgelig bruge dine smykker hver dag.
    Prøv at tjekke Gina Tricot, de har masser af gode toppe og deres jeans har super pasform, og kvaliteten er helt ok til prisen.
    Zara har også nogle lækre ting men der skal du ind og prøve da størrelserne er spanske og derfor lidt små.
    Hvis du gerne vil holde dig til neutrale farver, så kan du altid live det lidt op med et tørklæde eller en anden accessorie med lidt mere farve.

• #19   1. jul 2012 Du har stort set samme mål som mig, de sidste par år har vægtet dog lusket sig omkring 56! smiley
    ..Jeg har det samme forhold til bukser som dig, kan du finde nogle der bare sidder rigtigt og et par super behagelige støvler med lidt hæl, har du både lidt ekstra højde og en mere feminin figur! smiley
    Søde bluser med lidt detaljer trækker fokus op og måske et let tørklæde der først og fremmest klæder dit ansigt!
    Min tøjbagrund ligner osse din og det tøj jeg har investeret tid og penge i, er sjovt nok det der bliver brugt, mens resten nu mest er irriterende fyld på hylderne!
    -Så hellere et par skønne støvler eller jeans og vente lidt med næste stykke!

Kommer gerne med konkrete ideer, til fx jeans eller fodtøj! smiley

• #20   1. jul 2012 Tusind tak!

Jeg er virkelig taknemmelig for jeres hjælp!

Jeg har haft svært ved at finde modet til at spørge, da det må være ganske naturligt at vide sådanne ting i min alder og derfor, for nogle, utænkeligt ikke at vide det - hvis I forstår...

• #21   1. jul 2012 Tanja - kom med alt, hvad du ved, kan, kender osv.....! smiley

• #23   1. jul 2012 karin - tak smiley

• #24   1. jul 2012 Saint Tropez laver også nogle fine designs, det findes i forskellige butikker,og de har også deres egen butikker.

• #25   1. jul 2012 Mht. smykker så går jeg altid med de samme smykker..

3 stk guldringe (den ene ring har været min mors og min afdøde farmors vielses ring), 1stk guldarmbånd og 1 guldhalskæde.. smiley

Kunne aldrig drømme om at tage andre smykker på og heller aldrig om at tage dem af.. smiley

• #26   1. jul 2012 Seneste (dyre!?) superkøb er Bluefire jeans, de sidder bare godt og man bliver afhænig af dem! -Måske kan du være heldig at finde dem på udsalg, ellers koster de omkring 700!
    Har i mange år haft yndlingsstøvler der fulgte mig året rundt! smiley
    Pt er jeg vild med et par grønne fra El Naturalista! smiley
    -Men alle mulige forskellige, bare de er lidt solide i det, behagelige at gå i og med min. 5 cm hæl, uden at klapre og larme! Samtidig forhindrer det at bukserne slæber en bagefter en! smiley
    -Lyse, milde/dæmpede farver tror jeg vil klæde dig superfint til bluser! smiley

• #27   1. jul 2012 ..Gå selvfølgelig på udsalg, prøv alt hvad du synes der føles som noget for dig, gem bonen og mærkerne og vent med at vaske til du har prøvet efter derhjemme et par gange sammen med de ting du holder af og se om det stadig holder!
    ..Hvis du slipper af med fejlkøbene, er det lettere at ofre lidt ekstra på basissagerne i en god kvalitet!
    Iøvrigt synes jeg en god og lidt højt taljeret jakke/frakke til øverst eller midt på låret er et hit! smiley

• #28   2. jul 2012 Jeg har altid været en "drenge" pige med jeans og bukser...
    Men nu er jeg faktisk begyndt at gå meget i nederdele (troede jeg ALDRIG jeg skulle!) Vi er af samme bygning, jeg er en smule mere spinkel!
    Men har erfaring med at de højtaljede lidt længere nederdele og stiletter får en til at se højere ud! Det bedste er, at man kan bruge noget blondetop el. andet til at pifte op med smiley

http://nelly.com/dk/t%C3%B8j-til-kvinder/t%C3%B8j/nederdele/mango-766/shena-skirt-767162-14/

Jeg ville tage noget ala denne bluse på smiley
    http://nelly.com/dk/t%C3%B8j-til-kvinder/t%C3%B8j/bluser-skjorter/second-female-2479/new-time-shirt-247902-14/

Her er et eksempel, det får klart en til at virke mere model og voksen (i stedet for de 15-16 år jeg bliver skudt til normalt ;))

• #29   2. jul 2012 Forresten kan man også sagtens bruge wedges altså sådan nogle:

http://nelly.com/dk/sko-kvinde/sko/festsko/timeless-770/keri-770000-122/

De er meget mere behagelige at gå i! smiley

• #30   2. jul 2012 Jeg bruger stort set altid de samme smykker smiley magter ikke stå hver dag og mix og matche da jeg er ret fantasi forladt på det punkt smiley

• #31   2. jul 2012 Maria - det ser virkelig godt ud! Jeg vil nok bare lede efter en nederdel med mere bevægelsesfrihed, for jeg ville blive idiot af at gå i en sådan nederdel smiley

Men den type sko vil jeg prøve smiley

Tanja - de det Bluefire jeans ser da vildt lækre ud smiley og ja, jeg vælger også altid lyse og milde farver smiley

• #32   2. jul 2012 Jeg synes du skal tage en veninde i hånden og tage ud og kigge. Prøv det du synes er pænt og smart og se om det passer dig.
    På den måde finde du også ud af hvad din stil er og hvad du finder dig bedst tilpas.

Dog et lille tip; Jeg har selv korte ben, så korte nederdele eller bukser med høj talje(som sikkert er blevet nævnt) og bukser i slim model forneden. Det syner længere ben :O)

Derudover, hvis du finder tøj som du ikke synes du har råd til, så gå på Trendsales.dk, der kan du tit finde det til billige penge og hvor det stort set ikke er brugt.

• #33   2. jul 2012 Flis - tusind tak smiley

• #34   2. jul 2012 Undgå v hals og lange halskæder hvis du har tendens til lang hals, det vil gøre at din hals ser længere ud.
    Vælg sko med lidt hæl og uden ankelrem - hælen får dine ben til at se længere ud og ankelrem skære benet så du får kortere og tykkere ben/ankler;)
    Held og lykke med din nye/egen stil:)

• #35   2. jul 2012 Gitte - fedt! tak smiley

Altså er det en kombination af halskæde og v-udskæring?

• #36   2. jul 2012 Det er også hver for sig, hvis du vælger en facon i bluse der går langt ned vil din hals syne længere, det samme vil en lang halskæde gøre selvom du har en rundhalset bluse på.
    Du vil kunne gå med rullekrave, da du netop har hals;) dem med kort hals vil rullekrave gøre at deres hoved ser ud til at være sat på skulderne og ikke på halsen.

• #37   3. jul 2012 Helt enig, rund hals eller rullekraver og korte kæder. Når du nu har en lang hals ( jeg er misundelig) så kan du bruge store tørklæder i halsen også uden af ligne en fodboldt.:-)

• #38   3. jul 2012 min halskæde er kort, så det vil altså sige, at jeg godt kan have en v udskæring på?
    den ligger lige omkring brystbenene (hedder de det?)
    smiley

• #39   3. jul 2012 ja men pas på V udskæringen ikke bliver for dyb, det gør din hals længere, selvom jeg personligt syntes en lang hals er flot så alt med måde smiley men bryder du med en kort kæde så går det udemærket.

• #40   3. jul 2012 Det er ikke sammensætningen mellem kæde og udskæring, begge ting hver i sær gør bare en lang hals længere;)

• #41   3. jul 2012 Hvis billederne du har lagt ud stadig ligner med kulør og hårfarve, skal du vælge varme farver, kolde farver som pink, kobolt blå og grå skal du gå undgå, men derimod gyldne farver/ efterårets nuancer ville være flotte til dig;)

• #42   4. jul 2012 Det er mig, taget i sidste uge. Billederne med studenterhue er taget torsdag, og dem med rundbold er taget søndag smiley

Tak smiley

• #43   4. jul 2012 Gitte, en V hals gør halsen længere, specielt et dybt V, men en kort kæde kan skære halsen over så det ikke ser lang ud med et V ( altså ikke skære halsen over bogstavligt, selvom det også vil gøre den kortere ) smiley
    En lang kæde gør halsen længere. tilgengæld er en lang kæde god til en stor barm da den fjerner fokus, men det er e anden sag.

• #44   5. jul 2012 Mamma: enig;) og det afhænger naturligvis også af dybden på v udskæringen.

• #45   5. jul 2012 Mamma - Super. Det var lidt det, jeg selv tænkte, det ville gøre smiley

Jeg er simpelthen så glad for alle de gode råd, I er kommet med her!
    Det er så dejligt at få hjælp! smiley

Kommentér på:
Inspiration til tøjstil og tøjkøb søges :)

Annonce