{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde/tæger/hvidløg
  • #1   13. apr 2008 vi har rigtig gode erfaringer med hvidløg mod flåter.

vi koger noget presset hvidløg sammen med grønt eller/og kød og giver hundene det over deres tørfoder
    man kan købe noget granulat specielt til hunde og der står mængde anvisning på, så man ikke kommer til at overdosere.

• #2   13. apr 2008 Giver du så kun din hund hvidløg og ikke noget andet middel mod flåter??

• #3   13. apr 2008 vi giver pulver og har ikke haft nogen lopper og tæger. vi har haft hende et år og det var hun de 3 første måneder vi brugte frontline.

• #4   13. apr 2008 hvor køber i det pulvet og granulat??

• #5   13. apr 2008 jeg giver ikke andet mod lopper og flåter.

nu giver jeg almindelig hvidløg, men ved da at bla Olivers har granulatet.

• #6   13. apr 2008 Er der egentlig noget bevis for at det hjælper med hvidløg??

Bruger det også selv, når jeg koger mad til Trøffel (ca. 1/2 fed frisk -MEN KOGT- hvidløg ca hver 2. dag)

Hun har i den tid IKKE haft lopper, men har af og til en enkelt tæge - men vi vandrer også rundt i tægeland om sommeren - hvor der VIRKELIG er mange af dem!!!

• #7   13. apr 2008 og med tæge mener jeg flåt...

Prædiker det altid selv...*G* En tæge er plante-gnasker og flåt er blodsuger.... Dumme mig!!!!

• #8   13. apr 2008 der er bevis for at det hjælper på mennesker.
    altså videnskabeligt. nogle skovhuggere i Sverige, har været med i et forsøg.

beviset på hunde er kun fra mig selv.
    vi har mange flåter der hvor vi går tur, en gang imellem finder jeg en flåt, der ikke har sat sig fast, men er vi omhyggelige med at give hvidløg, så finder vi ingen på dem, hvorimod vores hundevenner, der går samme steder ofte har flåter, uanset om de bruger pipetter eller ej.

da hvidløg jo er giftig i for store mængder giver jeg aldrig mine drægtige tæver hvidløg, da jeg ikke ved hvad det kan gøre ved fostrene. og det er næsten 100 % sikkert at så får de lopper smiley

• #9   13. apr 2008 connie J

ER selv hvidløgsspiser - i stor stil:-) men har da haft nogle af de små ulækre siddende alligevel - men tror da også det virker - ellers ville jeg ikke give det til Trøffel:-)

• #10   13. apr 2008 puha har du prøvet det Rie, det har jeg heldigvis ikke. ville nok gå i panik

• #11   13. apr 2008 Rie, får hun et halvt fed hvidløg i maden hver anden dag? Vi overvejer nemlig at prøve med hvidløg til vores hund, i stedet for at bruge loppemiddel. Han får noget der hedder Zeró nu, der er et naturprodukt, men det mister effekten når hunden bliver gennemvåd, så det er lidt upraktisk her til sommer. Vi er meget i tvivl om hvor meget hvidløg vi skal give, og er bange for at give for meget, da det jo er giftigt for hunden så.

• #12   13. apr 2008 vi har en hund på 8 kg og jeg giver 2-3 g pulver. jeg har købt det i barcenteret. 1 kg for 60 kr

• #13   13. apr 2008 Camilla S;

Jeg kan IKKE vejlede i hvor meget er for meget... Ville også ønske jeg selv havde noget mere konkret at gå efter... Synes nemlig selv det virker åndsvagt at give hende korretk doseret hvidløgspulver eller granulat - Det friske er billigere, og det er ikke forarbejdet, så tænker det må være sundere... Jeg prøver mig meget frem i forhold til min hunds kost (hun får både tørfoder og hjemmelavet samt råt mad)

Kan kun sige at MIN hund ikke har taget skade af denne mængde hvidløg!!

Desuden er jeg ret sikker på at frisk rå hvidløg skal gives i mindre mængder end kogt/tilberedt (da det så mister noget af kraften)

• #14   13. apr 2008 mine vil ikke spise det frisk/råt. men jeg giver ca ½ fed pr hund. men har heller ingen retningslinie at gå efter

• #15   13. apr 2008 connie J

At de sidder på min krop er én ting, men de sætter sig altid de mest uhensigtsmæssige steder.... Bvadr!

Min kæreste var sidste år nede og få pencillin, fordi han havde et flåt-bid, der var begyndt at udvikle sig rigtigt grimt - DET er ubehageligt!!!

• #16   13. apr 2008 ja det er jo ikke kun det at det er ulækkert at de sætter sig fast, men også de følge sygdomme det kan medføre

• #17   13. apr 2008 Rie
    Jeg har også forsøgt at finde oplysninger om hvor meget man skal give, hvis man giver frisk hvidløg, men det er ikke lykkedes. Det eneste jeg fandt, var et sted hvor der stod at 1 fed hvidløg om ugen er ok til 30 kg hund. Vi blev enige om at prøve at give ham et halvt fed to gange om ugen. Det kan da ikke være for meget til 35 kg hund så.. spørgsmålet er så bare om det virker, men det må jo komme an på en prøve..

• #18   14. apr 2008 Husk at rent hvidløg er giftigt for hunde... Så selvom at mange bruger det uden at hunden tager skade, så betyder det ikke at det er sikkert at bruge det !

• #19   14. apr 2008 Pet-Gourmet er koncentreret hvidløgssaft. 2 dråber pr. 12 kg. hund pr. dag er nok-jeg giver dog det dobbelte.

• #21   14. apr 2008 Pet-Gourmet - det vil jeg lige skrive mig bag øret.

• #22   14. apr 2008 Steen A.J
    Du har ret det er kun 1 dråbe pr. 12 kg. hund, men det er nu svært at få en enkelt dråbe ud, men det gør ikke noget, det er jo ikke giftigt medicin der er tale om.

• #23   14. apr 2008 men kommer måske let til at overdosere - hvidløg er jo lige så giftig for hunden som alm. løg hvis de får for store mængder

• #24   15. apr 2008 Nej, det gør man ikke, der er jo en dråbetud i flasken og det er en glasflaske, så man kommer ikke til at trykke for hårdt, som det kan ske med plastflasker.
    En dråbe eller to ekstra tager ingen hunde skade af. Jeg brugte det til min "gamle" Bingo igennem 12 år og havde aldrig behov for ekstra loppemidler. Flåterne holdes ikke helt væk, men reduceres betydeliigt

• #25   15. apr 2008 ja for mine skulle jo så kun have en dråbe, de vejer max 9 kg

Kommentér på:
Hunde/tæger/hvidløg

Annonce