Min venindes Boxer {{forumTopicSubject}}
Jeg fortalte for noget tid siden om min venindes dejlige boxer Kræn, som ikke havde et for heldigt forhold til hendes børn, eller børnene havde ikke et ordentligt forhold til ham.
Og i går skete det så, i en alder af 3½ år kunne Kræn ikke klare mere..........min venindes yngste dreng, Lukas på 4 år klippede ham i øret med en køkkensaks, det kunne den stakkels hund bare ikke klare, så han lukkede sine store kæberr om Lukas´hånd - ungen skreg som en stukken gris, og min veninde kom selvfølgelig løbende ind og så Kræn med ungen hånd i munden, hun sparkede Kræn væk og låste ham inde på et værelse, og det uden at tjekke hans øre!!!!!
Men der var bare lige det at hun kunne intet se på Lukas, bortset fra to små fordybninger i huden, lige som hvis man trykker en lille genstand ned i huden, så på trods af at Lukas faktisk næsten klippede hans øre af, så bed han ikke igennem!!!!!!!
Hun ringede til mig, og jeg tog ud og hentede Kræn, og man kunne slet ikke se noget på Lukas da jeg kom . hvor derimod Kræns øre havde det meget dårligt........men hun er opsat på at han skal aflives med det samme......selv er jeg ikke af sammen mening, så efter jeg tog ned til min dyrelæge med Kræn i går aftes, han beholdte ham og jeg har lige hentet ham nu - han "slap" med 5 sting i øret, han var hurtig til at stoppe Lukas - Heldigvis.
Så nu har jeg pt. Boxer - heldigvis er ham og Mojo bedste pals...........men jeg ved ikke hvad jeg så gør videre, men et er sikkert han skal ikke aflives fordi en dum k...... ikke kan finde ud af at lære sine unger at omgår dyr på en ordenlig måde......åh hvor er jeg sur på hende - Forstyrrede kvindemenneske:-((
Sorry - skulle lige af med det.
aug 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 32 Svar: 784
sep 2005
Følger: 33 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 2.227
Godt du reddede ham ;o)
maj 2005
Følger: 64 Følgere: 62 Hunde: 3 Emner: 222 Svar: 2.599
Kan du ikk finde et godt hjem til ham???
okt 2004
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 157 Svar: 950
Kan slet ikke have at hun slet ikke tænker på at der måske var en grund til at hunden gjorde det den gjorde
dec 2004
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 43 Svar: 130
knuzz herfra
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 74 Svar: 361
jul 2005
Følger: 35 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 1.045
Vil lige starte med at sige, at jeg sagtens kan følge dig!!!!!!
hvis mine børn nogensinde gjorde sådan ved Otto, så fik de bank - uanset om jeg må eller ej.
Dét af have hund og børn sammen, kræver altså at man har nogle faste regler....mener jeg.
Men beslutningen er vel din venindes????
Hvad siger hun nu til det hele?
sep 2005
Følger: 71 Følgere: 68 Hunde: 12 Emner: 641 Svar: 9.601
Jeg ved ikke hvad jeg skal med ham endnu, jeg ringer til min venindes forældre og hendes eks mand - kender begge parter, og ved de heller ikke er så begjstrede for hvordan hun behandler Kræn, så nu må vi se.
sep 2005
aug 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 32 Svar: 784
okt 2004
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 157 Svar: 950
Tænkte mere hvis det var der ikke var andre der ville have hunden så kunne det være jeg kendte nogen
maj 2005
Følger: 24 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 66 Svar: 1.915
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 267 Svar: 3.432
apr 2005
Følger: 67 Følgere: 67 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 2.136
Hvad er forskellen på, at ungen klippede i hunden og ikke i et andet barn. Havde ungen klippet i sin søsters ører, og havde hun slået ham, for at få ham til at lade være. Hvad var der så sket? Han havde fået skæld ud!
Grrrrr jeg kan blive så tosset, når folk ikke opdrager deres børn ordenligt!
Jeg håber ikke at hundes skal tilbage til den familie. Jeg har altid gerne ville have en boxer. De er så flotte. Men pga størrelsen af min lejlighed, blev det en i mini udgave ;o)
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 267 Svar: 3.432
aug 2004
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 8 Emner: 34 Svar: 351
Barnet kan ikke i den alder overskue konsekvenserne af sine handlinger, og har ikke ebgreb om hvor ondt det har gjort på stakkels Kræn at blive klippet i øret.
Selvfælgelig mener jeg heller ikke Kræn skal aflives....
Episoden understreger ENDNU engang at det er FORÆLDRENES ansvar at opdrage deres børn til en fornuftig omgang med dyr, der skal understreges af gensidig respekt og forståelse!
Jeg har selv 3 børn, i alderen fra 1,5 til 6 år, og de 3 hundepiger, som jeg forresten er alene med( Så det er ikke fordi vi er flere om at få tingene til at glide)....
Jeg tillader mig selv at sige det, det fungerer godt!
Moderen har i DEN grad fejlet her, men sådan som jeg læser det, ser det da heller ikke id som om hun vil FORLANGE Kræn udleveret til en aflivning ....
Laila
Ps: Der hele tiden sider iog undre sig over navnet Kræn*GG* Det er aktså lidt sjovt
sep 2005
Han vidste jo godt hvordan det stod til deroppe, men Kræn var jo ikke hans hund, og problemerne af denne kaliber begyndte først da han flyttede fra hende, hun har ikke altid været en ligegyldig s. skal lige siges.
Så nu er Kræn flyttet op til Nuss, og det så ud til at gå rigtig godt, Flemming arbejder også i et vagtfirma og har ofte tænkt på at få en større hund så ikke de lange aftener/næter er så ensomme - så jeg er glad:-)))))
Men hun har åbenbart en lille kilde herinde, for hun ringede og skældte mig huden fuld over at jeg hængte hende ud så alle kunne læse om hende, så måtte jeg jo sige at hun bare kunne opføre sige ordentligt, så var der jo ikke noget st skrive om:o)
sep 2005
Men ligesom når børnene er hos mig, så ved de godt hvordan dyr skal behandles - der er ingen problemer hjemme hos Flemming med Nuss, for de ved det!!!
De har ikke brug for at råbe på opmærksomhed hos deres Far, for det får de helt naturligt, de indgår i hans hverdag på en helt naturlig - min veninde er meget "sig selv" og reagerer faktisk ikke før de ligefrem tager fat i hende, og det er ikke blevet bedere siden Flemming flyttede.
Og de har kun én gang forsøgt sig herhjemme med Mojo, og der fik de simpelthen en omgang røg så de troede det var løgn, og siden har der intet været.
Så jeg er ikke nervøs for Kræn mere, Flemming er en god hundeejer og en god Far - så nu mangler det trængt sagt bare at han også får forældremyndigheden, ja undskyld, men det mener jeg.
Min venindes Boxer