køb af boxer {{forumTopicSubject}}
hej hg . har lige lånt min venindes profil:)
sagen er den jeg er faldet pladask for boxeren, dette har jeg ud fra billeder samt info om racen på nettet- men har desværre aldrig hilst på en.
info jeg er fået fra nettet- det er en meget børnevenlig hund- bliver aldrig voksen( en meget "hvalpet hund")
kræver en del motion og slf stimulation som de fleste hunde jo gør. kræver minimal pelspleje- og desvæære en lidt uheldig hund ift til levealder og skavanker. osv.
til jer med boxer hvordan vil i bekkrive racen?
ift overstående og andet jeg burde vide?:))
vi har altid haft blandigs hunde som slf har været ude tavle af gode grunde:) og må indrømme har aldrig gået op i tavler:)
men overvejer meget meget kraftigt at købe en tavle boxer( hvis jeg altså springer ud i at købe hund)
så et lidt dumt ? fra en der ingen viden har om tavler- hvad sikre den mig? hvad goder for jeg fra en tavle osv?
skal ikke bruge en hund til udstilling eller lign- men blot familie hund samt en rigtigt god og trofast følgesvend:)
jeg kan tilbyde en hund:
slf masser af omsorg . vi bor i lejlihed på 80 kvadrat meter, vi bor i stuen så har derfor en mellem stor have. jeg bor i et kvater med masser af sti område og grønner plæner. samt vi bor tæt på en hundeskov, så der vil være rigeligt med gå muligheder. min intention er at starte lydighed,
jeg arbejder 37 timer om ugen alle er dagvagter har en datter på halvandet- som taget alder i betragtetning er rigtigt god ved dyr( ingen riveri i øre hale osv) og de vil ikke være uden opsyn- for netop at sikre overstående.
noget jeg har glemt at fortælle? kan jeg tilbyde en boxer hvad den behøver?
frabeder smarte bemærkninger- vil blot sikre mig at både mig og hund vil få en ordenligt start sammen og være forberedt på hvad jeg går ind til:)
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 379
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.620
dec 2007
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.620
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.599
Vi kiggede først på boxere uden tavle, men blev gjort opmærksomme på, at vi skulle være meget opmærksomme på at forældrene sikkert ikke var testet for de væste sygdomme og svagheder. Jo mere vi snakkede om det herhjemme blev jeg mere og mere opsat på en boxer med tavle, også fordi jeg meget gerne vil udstille og have hende bedømt. Har endnu ikke så meget forstand på racen at jeg ved om hun er "værd" at avle på, jeg synes jo hun er den smukkeste i verden
Ved ikke om du kan bruge det jeg har skrevet til noget, men ville lige fortælle hvordan vores første tid som boxer ejere har været. Der en uden tvivl nogle rigtig boxer kyndige her på hg der kan vejlede dig meget bedre
Kan du kan give en boxer det det kræver så er det efter min mening verdens dejligste hund, er ikke i tvivl om hun ikke bliver min sidte boxer
Hilsen Tine - en nybegynder i boxer verdenen... ;-D
aug 2007
Følger: 51 Følgere: 50 Emner: 376 Svar: 3.645
Jeg kender meget få boxere der lider af noget andet end en gang alvorlig pjattesyge
men de er ikke mere syge end andre racer
dec 2007
hvis der er en venlig sjæl i aalborg med en venlig boxer, der vil være villig til at mødes så vil jeg være evig taknemmelig. for ligesom opleve racen:)'
ville i udmmiddelbart ud fra tekst mene jeg vil kunne opfylde en boxers behov?:)
aug 2007
(link fjernet)
de fleste kenneler har intet imod at vise racen frem og fortælle om den, blot du ringer og får en god snak -
Du kan også prøve at tage ud en træning aften i boxer gruppen - se her: http://www.boxer-aalborg.dk/
aug 2007
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.599
dec 2007
men for satan de er såååååå lækre. armen altså kan bare ikke stå for det fine fine ansigt:)
og er godt nok også chokeret over alle disse "boxer" blandinger man kan finde på fx gul og gratis- 8 ud af 10 ligner hunden alt andet en ´boxer blandig men nærmere en listehund.
aug 2007
dec 2007
køb af boxer