1.318 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "kamphund eller muskelhund?"
Kamphund eller muskelhund?
Værsgo venner ;) Forsæt endelig...
Værsgo venner ;) Forsæt endelig...
Skrevet af: Smutt og Anton - 14. jan 2013
kamphund?muskelhund?
nu vil jeg bare lige høre jer ejere hvad i vil have jeres hunde bliver kaldt, når det nu er sådan et problem at de bliver kaldt kamphunde eller muskelhunde.. Jeg mener personligt ikke noget negativt...
nu vil jeg bare lige høre jer ejere hvad i vil have jeres hunde bliver kaldt, når det nu er sådan et problem at de bliver kaldt kamphunde eller muskelhunde.. Jeg mener personligt ikke noget negativt...
Skrevet af: Mette R - 21. jan 2008
Kamphund / muskelhund
Citat : Kamphunde er racer der er fremavlet til dyrekampe. Kulminearbejdere i England supplerede deres lave indtægt ved at fremavle hunde som de kunne arrangere kampe mod andre hunde eller tyre m...
Citat : Kamphunde er racer der er fremavlet til dyrekampe. Kulminearbejdere i England supplerede deres lave indtægt ved at fremavle hunde som de kunne arrangere kampe mod andre hunde eller tyre m...
Skrevet af: Linda*Nej til mundkurv ja til ansvar.* T - 2. jul 2007
Spar penge på din forsikring
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Muskelhund: Racer, der naturligt og uden hård træning udvikler tydelige og store muskler
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.389
Kamphund er for mig en hund der i tidernes morgen er lavet til kamp og/eller stadig bruges til det.
Muskelhund er, tror jeg, samme hunde samt andre større hunde af samme type
dec 2006
Følger: 33 Følgere: 55 Hunde: 2 Emner: 306 Svar: 4.297
Men en kamphund er for mig en hund der bliver brugt til kamp - eller en hund der er avlet til det
(og når jeg siger avlet til det mener jeg for eksempel at racen blev avlet til kamp da racen blev "stiftet"
En Muskelhund er blot et pænere udtryk - men alle hunde har jo muskler, så alle går vel ind under denne kategori hvis man skal se sort på hvidt
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 251 Svar: 1.588
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 397
Muskelhund; Er i mine øjne alle store hunde, da de af natur er stærke og typisk kraftigt bygget.. Sys dog personligt ikke at man kan kalde nogle hunde for muskelhunde.. Brug dog deres race navne istedet...
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 146
en kamphund skal trænes til kamp sultes dræbe kaniner og alt det lort
jan 2007
Hvilke bestemte racer er det så der er muskelhunde. Jeg mener endnu ikke at have set det deffineret nogen steder.
For mig er muskelhund blevet et ord jeg egentlig helst var fri for, men når det bruges, ja så ved folk at det man taler om er en hund af større race som er kompakt/tæt bygget.
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.419
feb 2008
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 163 Svar: 1.197
jan 2007
aug 2007
Det er også sådan jeg selv skelner - men jeg må indrømme, at når jeg læser noget andre har skrevet, og de vredt fortæller om deres erfaringer med "muskelhunde", så er jeg ret sikker på, at begrebet omfatter de hunderacer, der oprindeligt hat været avlet/brugt til kamp
feb 2008
det er da noget være fis du siger.. en muskelhund er da fint som første valg.. Det eneste man skal tænke på med en muskelhund er at den skal opdrages godt fra den er lille af.. fordi det bliver nogle store stærke dejlige dyr...
apr 2007
Dette er slet ikke et surt opstød, nu er jeg bare nysggerrig.. Hvorfor nogle hunde ser du som muskelhunde? Og hvorfor sys du at de kun skal være tilgængelig for lige nøjagtig den gruppe??
feb 2008
feb 2008
feb 2008
jan 2007
-i så fald er den jo med i min deffination af kamphund
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 90 Svar: 1.360
kan være ALLE racer da det er en hund der er trænet til kamp
Muskelhund:
muskuløse hunderacer, der er utrolig mange, KAN have været lave til kamp for mange år siden, men hvor størstedelen er avlet fra til at være familie hunde, dog med korrekt opdragelse af ejere der viekelig har sat sig ind i racen
apr 2007
Synes bare at nogle folk, ikke kun dig også burde indse at mange andre hunde kan bliver aggressive i de forkerte hænder.. Synes der burde kommer nogle regler i Danmark med hensyn til træning af hunde..
apr 2007
Kalder ikke selv min hund for muskelhund.. Hun er ganske simple en rottweiler.. Men at andre folk gør kan jeg ikke rigtig sige noget til... Spørge de mig om det er en muskelhund siger jeg bare nej, og svarer at hun er en rottweiler..
Men selvfølgelig, hun er en stor hund og hun har muskler.. Det kan jeg da aldrig komme udenom...
feb 2008
feb 2008
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.783
F.eks så ser de fleste ikke hunde som f.eks Rottweiler og Boxer som muskelhund, men jeg kan ikke se hvad forskellen er...
Rottweiler og AmBull blev i sin tid brugt til det samme : At drive og håndtere ( Potetere *G* ) kvæg..
Og Boxer er fremavlet af Bulldog-lignende racer...
Kamphund ville jeg kun bruge om en hund som faktisk har været brugt i kamp og ikke en eller anden tilfældig Amstaff på gaden...
jan 2007
Det var blot en antagelse, fordi det oftest er dem folk i disse debatter har:o)
Men så har ingen af "dine" racer jo været avlet til kamp, og nej så hører den jo ikke med derunder.
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.783
Og derfor synes jeg at det er fjollet at sige at Ambull er muskelhund når Rottweiler ikke er...
Misforstå mig ikke, føler absolut ikke at Rottweileren og andre Molosstype hunde bliver snydt fordi at de ikke bliver puttet ind i den fjollede "kategori" , men jeg synes bare at det er ærgeligt at udtryk opfundet af folket bliver brugt helt seriøst i medier o.lign - Når der rent faktisk slet ikke ér noget der hedder Muskelhund..
aug 2007
Hvis en kamphund kun er en kamphund, når den bruges til kamp (og ikke "bare" fordi den er avlet til en eller anden form for kamp)
Er en husky så også kun en slædehund, hvis den rent faktisk får lov at trække slæde?
Og er en ruhåret hønsehund kun en jagthund, hvis den bor hos en jæger?
Nej, vel??
apr 2007
Ja, det er der jo nogle der sige.. Sys det er en mærkelig holdning at have.. Men sådan er jeg.. :))
apr 2007
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Den ene er en betegnelse for hundens oprindelige formål, det andet er et mudret og upræcist udtryk fundet på af folk der ikke kan skelne hundene på andet end udseende. For sjovt nok er der mange hunde der går under betegnelsen "muskelhund" som ikke er "kamphunde", men en del folk har meget travlt med at gøre sig til ofre i de her debatter.
jan 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 143
Muskelhund. Betegnelsen lavet af de hundeejere der ikke kan se sandheden i øjnene at de har en hund af en race der er populær som kamphund, som ikke er egnet til førstegangs-hund uden der bliver lagt et kæmpe arbejde i det, og så vil de give den et mindre skræmmende navn.
Ordet kamphund kom jo før muskelhunde betegnelsen.
Og til dem der mener enhver hund kan få betegnelsen "kamphund". Jer tror jeg på den dag jeg ser en chihuahua stille op til kamp....
apr 2007
Når jeg f.eks. skrive enhverv hund kan blive en kamphund, mener jeg det...
Ved godt at mange herinde lige nu sidder og tænker at jeg er et tudefjæs som ikke vil indse virkeligheden.. Men det gør jeg, bare rolig.. Men jeg tror sagtens at en chihuahua kunne blive så hidsig at den kunne benyttes, den dag der er nogle syge folk som begynder at stille de små hunde op imod hinande... Selvfølgelig ville den ikke kunne slås mod en amstaff f.eks., det er jo klart..
Men i mine øjne har det noget at gøre med at folk skal indse at alle hunde har et temperament og sådan er det bare... Alle hunde kan blive forkert opdraget, store som små..
mar 2006
Alle hunde er familiehunde hvis de lever i en familie... Det er ikke en hundetype
apr 2007
Det er rigtigt at der er nogle der er sådan.. Men sys da bare at du med den holdning dømmer alle som ejer en amstaff, og tror/ved at de ikke alle er sådan...
jan 2007
Og så tvivler jeg på nogen ville begynde at lave labrador-kampe osv når nu der findes racer der er langt bedre egnet til formålet.
Lidt det samme som at jeg sikkert kunne lære en labrador en hvis færdighed indenfor hyrdning, men hvorfor i alverden gøre det, når nu jeg kan få alle mulige andre racer der rent faktisk egner sig bedre til det
mar 2006
Det kan du sagtens have ret i, men samtidig kan alle hunde vel trænes til jagt eller til hyrdning hvis man er dygtig nok til at træne - men derfor har vi stadig en gruppe der hedder jagthunde og en der hedder hyrdehunde? Er det ikke også lidt dumt hvis man lige så godt kan bruge en chihuahua?
mar 2006
Ja, instinker og drifter findes ikke og alle hunde er ens fra fødsel. (skulle du være i tvivl, så var det sarkastisk)
jan 2007
Hvis det virkelig var tilfældet, hvad pokker har vi så alle de racer for. Og hvorfor overveje hvad der passer til en? Vælg en du synes er flot, og så skal den jo bare gøres til det man nu vil med hunden
apr 2007
Du har skam helt ret i det du skrive.. Det jeg bare gerne vil frem til det er at folk er nødt til at indse at alle hunde har et temperament, nogle races er bare rigtig godt gemt.. Og det er jo kun godt nok..!!
Men der er mange som har den holdning at det er kun de såkaldte kamp/muskel hunde og hvad folk nu ellers kalder dem, der har et farligt temperament..
Og det er det som kan irretere (staves?) mig...
jan 2007
Kommer en rotte eller anden større hund og gør det samme ja så er jeg sgu på den.
Det har self intet med hundens egenskaber at gøre, men blot en konstatering af at nogen racer ER farligere hvis det går galt.
Nogen racer har osse en genrelt tendens til ikke at bryde sig om hunde af eget køn (og det gælder self ikke kun AST, selvom den oftest trækkes frem her) -og der sker det jo jævnligt at selv med den bedste prægning fra lille af, så gider den bare ikke andre hunde af eget køn som voksen.
Så det er ikke bare et spørgsmål om hundens temperament, men osse noget med at acceptere at de egenskaber BÅDE gode og dårlige, som ens race besidder
mar 2006
efter min mening "
Den sætning forstår jeg ikke. Kan den omformuleres eller uddybes?
jan 2007
Eller hvordan forklarer du retrievernes trang til at rende rundt med ting i munden, hyrdehundenes trang til at holde deres mennesker samlet/hyrde biler osv (som kan udvikle sig til lidt af et problem i øvrigt)
Og det ang hykleri fatter jeg ikke lige
apr 2007
Enig enig.. Jeg møder bare desværre tit folk i hverdagen som ikke kan indse at deres hunde har temperament.. Vi kommer til dagligt i en hundeskov med Sally, har vi gjort siden hun var 9 uger.. Og det er trist at se hvordan folk med f.eks. en labrador sys det er helt okay at deres hund bider så de andre hunde piver, uden at gribe ind, dominere andre hunde m.m., igen uden at gribe ind.. Hvor Sally, rottweiler (vores) nogle gange næsten ikke engang må sige fra overfor deres han som prøver at parre hende, uden at de anklager os for ikke at kunne styre hende og at hun er aggresiv..
Men nå, min mening...
Jeg har lært at leve med de kommentarer som vi næsten møder dagligt, indrømmer gerne at jeg i starten var meget fremme i skoenen til tider...
Jeg ved selv at jeg har en god hund og ved også hvorfor mange har de fordomme som de har.. Jeg kan kan kun være et (forhåbenlig) godt forbilled med min Rottweiler...
Jeg giver dig ret i at man skal vide hvad man køber og man skal huske på de forskelliges racers egenskaber, instinkter, gode og især i nogle tilfælde, dårlige sider inden man bare lige køber en hund...
maj 2006
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 44
hvor muskel hunde er dem som er fremavlet til at ha store muskler mm. så de kunne bruges til en form for hyrdehund ved okser osv. fx. amerikansk bulldog.
apr 2007
Har da helt glemt.. Tak, for den gode tone.. Det er dejligt..
mar 2006
Er det ikke det man kalder en moloss?
nov 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 275
Begrebet Muskelhund - tror jeg - er skabt af mennesker der gerne vil have en fælesbetegnelse af de hunde "who are up to no good" og dækker bredt... For Fru. Hansen på 89 er det sikkert alle store hunde, imens vi med kendskab til hundene kun bruger det for, at skabe focus..
Så muskelhunde er det man gør dem til..
nov 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 275
En kamphuind, så er du dækket ind
mar 2006
Din hund er en blanding. Så er du rimelig sikret uanset hvad den gør.
Min hund er hyrdehund, selvom han aldrig har hyrdet får (han hyrder til gengæld alt andet). Den anden (AST'en) er en Terrier - altså hverken kamp eller muskelhund.
jan 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 143
Så hvis en fransk bulldog får præcis samme træning som en springer spaniel, så er de lige gode til at bruge til jagt?
Hvis den franske bulldog får samme træning til agility som en boader collie, så klarer de sige lige godt igennem en bane?
Nej vel. Hunden er som vi gør den til, under forudsætning af den genmasse og de instikter der ligger latent i den pågældende hund.
mar 2006
Ja, det er underligt at du føler dig nedsablet når du nu holder sådan en seriøs tone...
dec 2006
Følger: 1 Følgere: 14 Emner: 12 Svar: 363
IKKE muskel og kamphunde...
Har hørt at labradoren og andre retrivere går under betegnelsen Muskelhunde... min søsters labrador (m. DKK tavle) er i hvert fald et ordentlig lokum med kæmpe muskler = muskelhund...
loooooool
Det er latterligt at kalde dem kamp/muskelhunde, hvilke det så end drejer sig om.... Kald dem dog ved deres race navn.... det er det de er....
dec 2006
Følger: 1 Følgere: 14 Emner: 12 Svar: 363
loooooool
kamphund eller muskelhund?