{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
893 visninger | Oprettet:

Nyfødte og hunde {{forumTopicSubject}}

nu vover jeg nok pelsen her - men jeg vil gerne ha folks oprigtige mening om dette emne..

vil lige pointere at det her er ren hypotetisk, jeg står ik i en situation der er aktuel hvad angår emnet.. men det ku godt gå hen og ske..

Så til sagen..

for nylig læste jeg en artikel i et blad om graviditet, at børn som har forældre med astma eller/og allergi - har forhøjet chancer for at ha arvet disse gener..

udover det skrev artiklen at selvom barnet ik har arvet disse gener, så kan kontakt med dyrehår støv osv i det 1. leveår (barnets al'så ;p )medføre astma og allergier..

min mand har astma allergi, begge mine forældre har det - ved ik om jeg så selv er diponibel for at bære på 'sygdommen'..

mit spørgsmål lyder således:

skal man gå af med sine hunde når man opdager man er gravid?

eller skal man ta chancen og risikere at 'kick starte' astma ved barnet - som måske ik ville ha døjet med astma hvis hundene ik var der,men måske ville barnet fra dag 1 være astmatiker - hunde eller ej?

hvad siger i?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyfødte og hunde
  • #1   2. apr 2008 Jeg ville tage chancen og har også haft taget den :o)

Min tidligere mand er svært overfølsom og vi havde hund, da vi fik vores to børn og ingen af dem har udviklet allergi, det er selvfølgelig et sats, men sådan handlede vi og vores tøs blev først aflivet da alderen var hende alle ods imod et fornuftigt liv....

• #2   2. apr 2008 For det første.. sikke en situation at stå i, hvis man gjorde! Haha

For det andet.. Jeg ville nok ikke tage chancen.. Det at have astma og/eller allergi er en meeeget ubehagelig ting at have!
    og HVIS man skaffer sig af med hundene, så skal man have huset/lejligheden gjort ORDENTLIGT rent, da der er støv og hår fra hundene på møblerne og i luften, selvom hundene ikke er der..

Ved ikke om det hjælper xD men synes lige det skulle siges..
    - Valget er ikke helt så nemt, som man skulle tro!

• #3   2. apr 2008 Det kan jeg nemt svare på.
    Ville rådføre mig hos diverse læger og sundhedsplejen.

• #4   2. apr 2008 Jeg ved ikke hvad jeg ville gøre. Kender ikke så meget til det, men jeg ville klart gøre det der var det bedste for barnet.
    Og stort tillykke :o)

• #5   2. apr 2008 anita Æ.. vi venter os ik - endnu smiley
    vil bare gerne være lidt på forkant med problemet der jo evt kan opstå for lissom at forberede mig så godt som muligt.. og evt finde en løsning så jeg ku beholde både mand barn og hunde smiley hihi...

• #6   2. apr 2008 Ups.. Dumme mig *GG*

• #7   2. apr 2008 Anita Æ.. det går nok - klokken er oz mange smiley

apropo.. så vil jeg gå i seng nu - men jeg vil læse alle jeres indlæg i morgen når jeg vågner, bare så i ik tror jeg starter et emne og så bare smutter ;p

lidt intern den sidste linie, der er nok nogen der forstår den..tihi ^^

natnat alle sammen, ses i morgen smiley

/knus

• #8   2. apr 2008 Hmm ja den er svær .... - Jeg ved det ikke helt - nu har jeg 2 børn og har ingen allergi eller astma historier i nogen side af familien så jeg ved ikke hvad det vil sige at have det tæt på...

Men man kan også blive for overbeskyttende synes jeg ... Synes tit at forældre til allergi disponerede børn er MEGET hysse med hår osv...
    Jeg er af den overbevisning at man har godt af baktusser og ikke skal pakkes ind i vat - men måske er jeg helt gal på den..
    En fra min mødregruppe gik helt i selvsving fordi der havde været en kat oppe og gå igennem barnevognen (den snuste kun i 2 minutter) hun endevendte HELE barnevognen.. Det er hysteri i min verden - men der er vi jo så forskellige...

Men hvis jeg fik et barn der virkelig var rigtig slemt allergisk overfor hundehår (i en sådan grad at halsen snørede sig sammen ved mindste kontakt) ja så hevde jeg nok ikke hund tror jeg...

• #9   2. apr 2008 Jeg ville tage en snak med lægen, og høre hans/hendes mening........

Men jeg tror altså, at hvis min mand var svært allergisk, at så havde vi nok ikke hund........Jeg er ikke sikker, men jeg tror det........og så ville problemet være ikke-eksisterende......

• #10   2. apr 2008 Jeg må ærligt indrømme at jeg har chancet lidt. Min mor har kraftig allergi og astma overfor dyr, og kan absolut ikke tåle Dinafisen..
    Jeg har selv lidt allergi, Heldigvis ikke overfor hunde ;0)
    Min mand har ingen allergi...
    tilsyneladende er der ikke noget med lillemanden ... Ihvertfald ikke endnu.. Ville slet ikke kunne bære hvis lillemand udvikler allergi overfor vuffi.. Men den må vi tage hvis det kommer ... Tør ikke tænke tanken ..

• #11   2. apr 2008 vil også mene at det har noget med 'rengøringsvenligheden' (er der noget der hedder det??:_) af boligen, så som trægulv i steder for tæpper, osv. har ikke selv problemet, men kender en der er meget allergisk, men de har hund, og hun støvsuger / vasker gulv oftere end 'normalt' og har ingen problemer med det:-)

• #12   2. apr 2008 Personligt er jeg vokset om med hunde - lige siden jeg kom hjem i liften, og altid to på en gang......

Der jeg blev aldre fik jeg allergi overfor katte, pollen og støvmider.....samt jeg ikke rigtig kan tåle røg.....
    Men i forhold til pollen allergi, så havde min mor det også da hun var helt ung, samt min bror....Og de andre ting er kun mig.....

Men det er altså ikke være end det kan holdes nede med almindelig pille....

Jeg har to søskende.(intet).....men en fætter i familien som bestemt heller ikke kan tåle katte.....

Jeg tror ikke hunde igennem min opvækst har gjort det hverken være eller bedre....

Beholder da også min hund, når der kommer en lille en - hvis alt går som det skal vel og mærke

• #14   2. apr 2008 Jeg har selv udvilket allergi efter jeg blev 25 (men ved dog ikke hvad det er jeg er allergisk overfor) og min svigerfar har meget allergi.
    Men vi skal bestemt ikke af med vores hund når vi skal have børn, men måske skal vi gøre lidt mere ved rengøringen.

Tror selv på at man skal prøve at finde en fornuftig balance mellen at leve det liv man gerne vil og samtidig gøre det mest fornuftige.

• #15   2. apr 2008 Jeg ville ikke skille mig af med hundene på forhånd - det er jo ikke sikekrt at barnet ville blive allergisk.
    Kender et barn der er multiallergisk og kan ikke tåle dyr - undtagen den hund de selv har. Hans forældre havde også hunden under graviditeten og lægerne mener at det er derfor, at han lige netop kan tåle den hund. Men han vil ikke kunne tåle hvis de anskaffede sig en ny hund.

• #16   2. apr 2008 dejligt med en masse reaktioner fra jer smiley

jeg vil heller ik skille mig af med hundene - og jeg vil heller ik være hysterisk med rengørongen, da jeg oz mener at for rent kan nærmest svække ens imun forsvar.. selvf skal man ik bo i en svinesti - det vil jeg slet ik ku ha, men man behøver ik ku operere på ens stue gulv smiley

men jeg vil da se om ik vi kan få tingene til at gå op i en højere endhed til den tid smiley

lige nu er vi ved at købe større hus med børneværelser smiley

Kommentér på:
Nyfødte og hunde

Annonce