1.252 visninger
|
Oprettet:
Allergi, baby og hunde i huset. GODE RÅD {{forumTopicSubject}}
Sagen er den at hele min svigerfamilie har allergi, min mand var det som lille men er vokset fra de fleste ting. Han kan tåle vores to hunde men mange andres hunde samt katte reagere han på. I min familie har vi heldigvis ingen allergi overhovedet.
Vi har to hunde i en lille lejlighed og står og skal være forældre så kan godt bekymre mig lidt omkring udvikling af allergi med hensyn til den nyfødte.. det værste ville være at skulle skille os af med vores hunde
Er der nogen som har gode råd eller selv har stået i lignede situation? Eller ved noget om allergi og arv.
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.957
men hvorfor tror du barnet er det? vent og se. Det er jo halvt dine gener og måske er du urolig uden grund
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
Om det er korrekt ved jeg ikke, men ingen af mine børn er allergiske overfor noget
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.767
aug 2017
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
Ditte har du gjort noget for at forebygge det, siden ingen af børnene har udviklet det selvom deres far har allergi?
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Immunisering er nok det, der har størst indflydelse på, om der udvikles allergi.
At blive udsat for hund som lille øger ikke risikoen, tværtimod.
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.957
sep 2007
Jeg gik faktisk meget op i det med amningen
De er alle blevet fuldammet i 6 mdr, og efterfølgende ammet længe efter det.
Holdt dem fra komælk, min det første år (ved ikke hvor meget der er om det, men det var en af de ting der blev lagt vægt på da jeg fik den første)
Og så er jeg generalt påpasselig med kemikalieri dagligdagen
Spiser øko, bruger ikke perfume, bruger et minimum af sæber og cremer
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.939
Forebyggelse for udvikling af allergi kan kun være at undgå, hvad man formoder, der kan udvikles allergi for. Er der først allergi kan undgå kilden og håbe overfølsomheden bliver mindre af, at allergien ikke konstant igangsættes. (Det der hedder "at vokse fra det".)
Udsætter man allergikeren igen og igen for det, vedkommende ikke tåler, bliver allergien selvsagt værre.
Får I barn, der ikke tåler hund, kan I måske få hund igen, når barnet er ældre, men det vil være en bjørnetjeneste for barnet at forsøge sig og ende med at barnet udvikler voldsom allergi.
aug 2006
Her kan man grundlægge intolerance.
jun 2011
aug 2006
Intolerance er ofte en forløber eller endog grundlaget for udvikling af allergi.
jun 2011
Men faktum er jo, at hvis du har anlæg for at kunne udvikle allergi fx for hund, så vil du helt sikkert gøre det, hvis du bliver udsat for hund. Så jo, at blive udsat for hund som lille, hvis man har anlæg for at udvikle allergi, øger bestemt risikoen for at udvikle allergi.
Hvis man istedet undgår kilden til allergi kan man forhåbentlig blive mindre følsom for den og dermed tåle den i mindre grad på sigt.
Anlæg for allergi er det, der har størst indflydelse på om man udvikler det eller ej. Har man anlæg for det, er det miljøet, der har størst indflydelse. Undgå kilden, så allergien irriteres så lidt som muligt, nu mere den irriteres nu mere reagerer den.
Dit næste indlæg om intolerance og tarmsystem formodede jeg lagde sig op ad dit forrige ang amning?
Men du skriver bare ikke om intolerance og amning i dit første indlæg, derfor jeg påpegede jeg bare at det ikke var det samme. Og er der ikke uanset hvad rimelig usikkerhed omkring om amning kan gøre noget for intolerance anyway?
sep 2007
Det kan jo umuligt passe at hvis man har anlæg for at udvikle allergi, vil man helt sikkert gøre det, hvis man bliver udsat for hund, så ville mine børn vel være allergiske?
Der er flere undersøgelser der peger på at det at vokse op med hund mindsker risikoen
Det var som sagt også af en børnelæge med speciale i allergi at vi fik den besked
jun 2011
Ift det andet du skriver, vil jeg super gerne læse om det, kan du evt finde titler for de studier?
Jeg er selv ud af en familie af allergikere på den ene side, min bror er multiallergiker, ligesom min mor, jeg ligner mere min far på flere punkter, og har heller ikke det store allergi-mæssigt, men jeg kan mærke, efterhånden som jeg bliver ældre, at der er flere ting, jeg reagerer på (hvilket heller ikke er unormalt, idet man jo i løbet af et liv bliver udsat for potentielle allergikilder oftere og oftere).
Men af den grund har jeg præcis de samme tanker, som TS ang familieforøgelse i fremtiden, så hvis forskning er begyndt at vise andet vil det da være fedt. Det er bare ikke det, jeg har lært gennem et liv med allergikere og dertilhørende læger
sep 2007
Nej jeg kan desværre ikke finde titler på studier, det er flere år siden, jeg har koncentreret mig om det, så det er ikke noget jeg har i frisk erindring
Men lægen hedder Birgitte Frederiksen Videbæk, hvis du skulle få lyst til at kontakte hende
apr 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 345
jun 2011
Aha, kan læse mig til at min viden ikke er blevet for gammel, så vil jeg ikke bruge mere krudt på det..:-D
Ditte: Nej, det synes jeg da ikke er utroligt, jeg vil hellere sige heldigt:) Men hvis din mand havde så lidt anlæg at han kunne vokse fra det, har det jo heller aldrig været særlig meget hos ham. Dejligt for jer:)
sep 2007
A-S
Hvordan tolker du ud af det jeg har skrevet at min ex-mand er vokset fra det?
aug 2006
jun 2011
Ditte: so sorry! Jeg byttede om på dig og en anden der skriver i tråden - det er nok hvad der kommer ud af at deltage i en tråd fra mobil, imens man egentlig har travlt med andet irl.. igen, sorry:)
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 2.742
skal sige begge mine søstre kan i stor og lille grad ikke tåle dyr og deres børn det samme, min storebror havde meget svær atsma som barn, men ikke noget overfor dyr.
Så alm man kan gøre er at håbe på de ikke får det.
dog kan min nevø tåle mine hunde men ikke andre (om det har noget at gøre med mine oftes er i bad og går til svømning ved jeg ikke, men han reagere ikke på dem, og de har selv prøve at have hund, hvor slog ud)
Allergi, baby og hunde i huset. GODE RÅD