{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.303 visninger | Oprettet:

Unge mennesker og deres kamphunde... {{forumTopicSubject}}

Ja - jeg kommer nok til at ramme nogen herinde, men det er ikke meningen... Denne kritik er mest forbeholdt personerne i mit område!

Men - HVORFOR ser man så tit at 18-19-20-årige render rundt med kamphunde? Det som jeg har oplevet er, at de kan ikke styre dem - og det er tit piger der har dem - foruden de der popsmarte drenge der bruger dem som potensforlængere.

I mit område er der en der har en rottweilerblanding - i en uges tid har han taget en amstaff blanding med ud på tur - og det er gået grueligt galt. Han slipper begge hunde løse - og han har ikke en skid styr over på dem. Dette har resulteret i 4 overfald på andre hunde. Og han er af den mening at det er folks egne hunde der er noget i vejen med. Vi var nogen stykker der konfronterede ham og tøsen igår... og det var som at snakke med snotdum og snotdummere... 117 søforklaringer, og blondinetøsen begyndte at sige: Ej altså - det er bare fordi det er en amstaff, jeg kender min hund - og hun ville aldrig gøre noget. Det hele er hysteri!

Hvorfor helvede sætter den slags folk sig ikke ind i hvad de køber??? Der er mange der ikke tør gå i området længere og det er sku ringe af dem.
Derudover syntes jeg der skal sættes en aldersgrænse på - hvornår folk må købe den slags hunde! 25år ville være passende, for det andet går sku galt!
Lige et surt opstød herfra!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Unge mennesker og deres kamphunde...
  • #1   31. mar 2008 hvis det ikke hjælper , at snakke med dem, så meld dem..

• #2   31. mar 2008 Det har vi snakket om at gøre - men gider politiet tage sig af sådan noget? Og får de ikke højst en bøde?

• #3   31. mar 2008 Du kan prøve, at høre politiet om det. Det er ikke rart, hvis folk ikke er ansvarlige hundeejere...
    Da de har overfaldet 4 gange, så må politiet da reagere... hvad med de hunde de har overfaldet, vil deres ejere ikke sige noget?

• #4   31. mar 2008 Det kunne også være fedt hvis nogen tog fat i sælgerne af de hunde...

• #5   31. mar 2008 ja det lyder som endnu nogen mennesker som ikke ved hvad de har med og gøre.
    Det med alderen, er efter min mening ikke nogen undskyldning, personer på 18 år kan godt tage ansvar for den hund de har valgt, men ja der er desværre rigtig rigtig mange som ikke aner en skid om hvad de har mellem hænderen..

Skal lige sige jeg har haft denne type hund (muskelhunde) siden jeg var 17 år, min første egen hund var en ambull. Faktisk havde jeg den første ambull tæve med stamtavle i nordjylland, efter hvad jeg fik at vide den gang, lige et side spring.. Griner..

Men jeg forstår godt i er nervøse i det område, hvis de lader sine hunde rende løs uden at have styr på den, jeg ville ringe til politiet hvis de overfalde en hund igen.. Så må vi håbe de vil gøre noget, ja der er heller ingen garanti for politiet gider gøre noget.. har man jo hørt mange gange de ikke gider..

Christine

• #6   31. mar 2008 Jeg vil hvert fald sige noget, for den ene af hundene er min egen.... men jeg tror også gerne at de andre folk i skoven dernede gerne vil give et ord med.... for de er ved at blive trætte af det.

• #7   31. mar 2008 Det er ikke alle dem der køber disse hunde, den er gal med - det er de skide opdrætter af disse hunde, som man skal komme efter.

Opdrætteren sælger hunden og vil bare tjene kassen. (det skulle man tro).

Opdrætteren bure se sælger mere an i sømmene, og ikke bare sælge til hvem som helst..

Som opdræter har man et kæmpe ansvar, og det er sq på tide at disse opdrætter tager det ansvar alvorlig.

Men noget mere negativt avisomtale tænker opdrætterne ikke på. kun på kassen ...

• #8   31. mar 2008 Anne, hvis din hund er blevet overfaldt, hvorfor har du så ikke meldt dem, den dag den skete??

• #9   31. mar 2008 sig mig... foregår det i en hundeskov?

• #10   31. mar 2008 Det er præcis den slags der gør - at jeg går ind for mere kontrol med avl på muskelhunde racerne.
    Og forbud på tavleløse Amstaff´s. gør som med pit´en - neutraliser dem der er nu - og lad så de seriøse avlere komme til - så stiger prisen på hundene (så ikk enhver båtnakke kan købe dem) - og de ejere der så køber dem fremover - vil være mere seriøse.

Det er sørgeligt at racer skal ødelægges på den måde

meld dem - før det ender med forsiden på ekstra bladet

• #11   31. mar 2008 Jeg vil anbefale jer at lave en anmeldelse, hver i sær, på de overfald hunden har lavet. Lav den skriftlig og aflever den evt. selv på politigården.

Hvorfor folk unge som gamle der anskaffer sig en hund uden at sætte sig ind i hvad den er og hvad den kræver aner jeg ikke. Men kunne da have en tanke om at nogle anskaffer sig eksempelvis en amstaff, alene pga det rygte den har :-// og det er næppe for at ændre rygtet i den positive retning.

• #12   31. mar 2008 Babett, hold nu op, du ved lige så godt som mig at hovdeparten af de hunde er uden stamtavle. så her kan du ikke hænge opdrætter ud.

Hvis man skulle gøre noget for at komme de hunde til livs som er ustabile, så skulle muskelhunde uden stamtavle være ulovlige.. Men igen hvem skal undersøge om "brian´s" hund er med tavle?

• #13   31. mar 2008 Charlotte: jeg giver dig ret, men lad os nu se om det kommer eller det ender med et fobud..

• #14   31. mar 2008 det er nu ikke alle disse typer bl. hunde der er ustabile.. det er heller ikke hundene der her skal tages fat på... det er da ejerne... uanset hvad hund man har, er man forhåbentlig en ansvarsfuld hundeejer... læg mærke til : hundeejer...

Det er dette par så ikke... de tager åbenbart ikke hensyn til andre hundeejere... eller andres hunde, for den sags skyld.. :o(

de fatter åbenbart ikke en besked.... !

• #15   31. mar 2008 Det foregår både i en hundeskov og udenfor hundeskoven... jeg stod med min i snor - der skete heldigvis ikke noget alvorligt med ham - han kan bare ikke længere tåle synet af de to hunde. Jeg meldte ham ikke dengang, fordi man bliver lidt rystet... og ikke helt ved om politiet gider gøre noget, når det bare er gået udover en hund. Men efter jeg har hørt om de 3 andre episoder - så skal der gøres noget.

• #16   31. mar 2008 se om du kan få kontakt til de andre ejere, hvis hunde er blevet overfaldet og så meld det til politiet... smiler

• #17   31. mar 2008 Det værste er, at de ikke engang er et par... Det er bare en hund han har taget med ud på en tur fordi den leger så godt sammen med hans egen. Vi ville snakke med pigen der har den - fordi vi ikke regnede med hun vidste hvordan det stod til - og at der i det mindste var en smule fornuft i.... men niksen. Snotdum som en dør....

• #18   31. mar 2008 Christine så blev jeg mor

Holde op????

Det første sted man skal sætte ind er hos opdrætteren, om der er stamtavle eller ej... så er det det første led.. dem er dem der sælger disse hunde...
    De sælger jo til uerfarende og ansvarsløse unge mennesker..

Masn ulykker kunne være undgået. hvis opdrætterne gad at gør sit arbejde ordenligt, og de køkkenopdræt der er og findes.

• #19   31. mar 2008 anne >> hvis du møder hende eller ham igen og kommer i snak med dem, så synes jeg du skal fortælle, at flere er utrygge ved deres hunde og at de vil blive meldt, hvis de bliver ved med bare , at slippe deres hunde... så må de tvinges til, at holde dem i snor... selvf. af politiet...

• #20   31. mar 2008 ja Babett, du tager nok ikke helt fejl..

• #21   31. mar 2008 "Jegvilhavetudekiks": De er ikke til at snakke med - så jeg har tænkt mig, at hvis jeg ser dem igen med begge hunde løse - så bliver de meldt. De mener det er hysteri at folk er bange for dem.... men det er det altså ikke.

• #22   31. mar 2008 Babett - det store problem i den sag - er at mange af opdrætterne ikke har mere på første etage end hundeejerne der er tale om her - det er jo præcis samme typer.

Min hund vil så gerne være mor - og din vil være far - vi laver lige nogen hvalpe - så kan alle vores venner jo købe en.

det er svært at komme til livs - mod dumhed kæmper selv guderne forgæves

• #23   31. mar 2008 der skal være klækkelige bøder til hundejere, når de ikke lige kan finde ud af, at have hund. Derudover synes jeg , at der skal tages fat i dem der laver hvalpe... både kenneler , men også køkkenopdræt... der sker for lidt med hundehandlere, de har for stort spillerum i dk. De mærker ikke noget på pengepungen, når og hvis de bliver taget...

• #24   31. mar 2008 anne >> har du mulighed, for , at få de andre hundejere i kontakt. Det vil gøre det nemmere, hvis I står sammen..

• #25   31. mar 2008 Er det i en hundeskov det her er foregået, og i så fald hvilken?

Jeg synes det er så sørgeligt, at ukompetente hundeejere skal ødelægge det for andre. Mange stempler hunde blodt det er muskelhunde, og det er synd for både ejere og hunde. Kunne folk da ikek bare holde sig væk fra den type hund, hvis ikke de kan klare opgaven, og ønsker hunden fordi det er en hund og et nyt familiemedlem, og ikke blot fordi den skal bruges som potensforlænger eller status. Det er sørgeligt, at hundes ry skal ødelægges pgs. dumme mennesker. Jeg kan kun have ondt af de hunde der havner i de forkerte hænder, tænk på den fremtid de ser i møde, og hvor mange andres de kan ødeløgge, blot fordi ejeren ikke kan finde ud af det.

Hatten af for dem der ejer en muskelhund, og virkelig forstår hvad det handler. Tænk at skulle leve med, at blive sat i båd af forbipasserende på gaden. Det må ilkke være nemt.

Men sådan er det oftest, de "dumme" ødelægger det for de "gode".

Jeg havde meldt de omtalte hundeejere, og uanset om politiet vil gøre noget ved det eller ej, så har DU da trods alt gjort dit, for der sker i hvert fald islet kke noget hvis du ikke melder det.

• #26   31. mar 2008 Jeg er helt enig i, at det skal tages het "tilbage" til opdrætteren/avleren. Ofte er det så (desværre) unge mennesker, der nok selv skal bestemme, om andre har ret til en muskelhund, og de er mange gange fuldstændig ligeglade med, hvem der køber deres hvalpe.
    Den holdning "Alle har ret til en hund, der ikke lige koster mange tusinde kroner" er desværre meget udbredt, og derfor avles på alt hvad der har 4 ben.
    Dette giver så udslag i de utilpassede hunde (og unge) og er med til at give de problemer der er i dag.

Men jeg er helt enig med de andre,
    Meld hundene til politiet, og gør det hver eneste gang der er problemer med dem. Politiet kan ikke sidde anmeldelserne øverhørig, og slet ikke hvis der kommer mange.

• #27   31. mar 2008 Charlotte H

Min hund vil så gerne være mor - og din vil være far .........

Den overskrift kan jeg ikke stå inde for...
    Det er sq ikke hunden ønske, det er ejerens ønske.. og sådan vil det altid være..
    Ejeren tænker sig bare ikke om. sådan er det bare. og så er det hovedløs avl. der er talte om.

Da det er mig der bestemmer om jeg skal ha hvalpe eller ej.. det gør hunden ikke. og som hundeejer må jeg tage det ansvar.

• #28   31. mar 2008 Babett - det Charlotte mener (tror jeg da) er de mange unge uvidende menneskers udtalelser. Og de siger ofte sådan..
    Min hun vil gerne være mor/far...

Det er ikke Charlottes mening/holdning (tvivler jeg da stærkt på)

• #29   31. mar 2008 Babett - det er jo det man gang på gang ser herinde i annoncer osv - som grund til at hunde sættes til avl.

Nej som Annette skriver er det bestemt ikke min holdning - den har jeg vidst gjort meget klar længere oppe. :o)

• #30   31. mar 2008 Men - HVORFOR ser man så tit at 18-19-20-årige render rundt med kamphunde? Det som jeg har oplevet er, at de kan ikke styre dem - og det er tit piger der har dem - foruden de der popsmarte drenge der bruger dem som potensforlængere.

Det er en muskelhund fordi den ser sej ud - de vil under ingen omstændigheder vælge en cockerspaniel eller en puddel.. De der køber hunden for udseendets skyld (kun derfor) har ikke sat sig ind i racen og derfor kan det ende galt..

• #31   31. mar 2008 Annette - ja desværre er det sådan - man kan avle på alt der kan kravle - og når det er uvidende - ligeglade mennesker der står bag - så bliver det også derefter :0(

• #32   31. mar 2008 Charlotte - lige præcis...

I øvrigt tvivler jeg på, at opdrættere der er seriøse, vil smide sit navn ud af vinduet, ved at sælge til uvidende "dumme" mennesker....

• #33   31. mar 2008 Annette - jeps

men så kan man jo hente dem i polen til næsten ingen penge :0(

• #34   31. mar 2008 Ny gruppe - hunde i Ribe

HVORFOR ser man så tit at 18-19-20-årige render rundt med kamphunde......
    De må lide mindreværkskomplekser og har ikke noget personlighed, så man ansker sig en sej ud med et stærkt udseenden.
    Med de ved ikke hvad det er de anskaffer sig, hvad går der i den anden ende af snoren...

• #35   31. mar 2008 Charlotte H

man kan avle på alt der kan kravle - og når det er uvidende - ligeglade mennesker der står bag - så bliver det også derefter.........

Det er lige det jeg mener med mine indlæg i denne tråd.

• #36   31. mar 2008 Babett - så er vi jo enige :0))

• #37   31. mar 2008 Babett - 4 ÅR "GAMMEL KÆLLING" .

jeps - derfor de ikke vælger en cocker eller puddel.. eller en anden race, som ikke ser muskuløs og farlig ud..

• #38   31. mar 2008 Sys ikke der skal være alders grænser
    hunden skal bare tages hvis folk ikke kan styre dem

sys at hvis man køber en hund skal den trænes ordenlig
    ellers må de fjernes udanset hvilken hund det er

• #39   31. mar 2008 Nogen er bare dummere end tilladt er.. dette gør sig gældende på både ejer og dem d er sælger hundene.. Hvis de har tygget i andre hunde 4 gange,havde jeg anmeldt dem på stedet.. Samt kommer hundene farende igen,så må de jo ha mærke en str 38.. Synd for hundene,men hellere det end de tygger i min hund

• #40   31. mar 2008 Stine - bruger du en str. 38 ?? *GGG* Nej undskyld, jeg kunne ikke lade være ;-))

Jeg tror jeg ville reagere på samme måde. Hvis jeg havde set eller oplevet disse hunde, og jeg så de var på vej hen til min hund, så ville jeg sikkert også reagere spontant, og det ville være at "redde" min egen hund.

det er synd for den anden hund - JA, men så må ejeren jo indse det problem der er med hunden...

• #41   31. mar 2008 er helt enig i hvad der er skrevet af folk..
    men jeg kan ikke lade være med at tænke på alle de hunde (små som store) der bliver sat til salg igen, efter ½ års tid.. synes jeg ser mange annoncer med unghunde der bliver sat tilsalg pga. "kæresten og jeg er gået fra hinanden" osv. Ja, der kan ske ting, som resultere i at man ikke kan passe sin hund og derfor er det selvf en god idé at få placeret hunden et sted, hvor den får det bedre..
    Men synes det er utroligt så mange der ikke "har tid" eller "ændret boligomstændigheder" som åbenbart ikke har overvejet at en hund er der i mange år og man ikke tager stilling til, om de har mulighed for at beholde hunden, hvis der skulle ske ændringer...
    Det gør mig sq trist at tænke på....

• #42   31. mar 2008 og dette specielt disse kamphunde.. eller muskelhunde som jeg hellere vil kalde dem..

• #43   31. mar 2008 Tante B - ja det er sørgeligt - men desværre sandt :0(

• #44   31. mar 2008 Unge og kamphunde er et stort problem. Bare kig på annoncerne på DBA og her på HG. Der er et hav af kamphunde til salg under 2 år. Alt for mange anskaffer sig disse hunde, under de forkerte omstændigheder. Der hvor jeg bor, er der ikke mange kamphunde, og det er jeg faktisk glad for. Jeg møder aldrig noget negativ respons, når jeg er ude at gå med mine.
    Jeg færdes både i kbh, århus og odense, og her er der mange steder jeg ikke ville lufte mine hunde. Selvom jeg selv er kamphund ejer, så ser jeg med meget kritiske øjne på kamphunde, eller rettere deres ejere. Alt for mange (og desværre tit unge mennesker), køber disse hunde som mode dyr, eller potens forlænger.
    Jeg er imod forbud af racer, men jeg mener det ville være godt, hvis der kom nogle restriktioner ved disse racer.
    Der er så meget kritikløs avl med disse hunde, men så længe der er købere, så er der og sælgere af dem.

• #45   31. mar 2008 meld dem!! jeg mener der er ved at blive kæmpet for en restriktion om at kamp/muskelhunde skal føres i snor, men om det er kommet frem som en lov er jeg ikke helt klar over..
    jeg tror det bliver et stort problem at få de hundeejere til at fatte fornuft og som i selv skriver SÅ unge.. jeg har nu set på dba at mange skriver at kun folk over 25 får et resultat ved at rette henvendelse.
    jeg er nu selv ung og har kun kamp/muskelhunde udovre mine bordeaux'er som jeg så os avler på-men da jeg ikke går ind for blandinger af disse racer og disse uden stambøger er både min amstaff og dogo kastereret lige præcis pga det, så en regel om det ville kun give gode resultater tror jeg -men desværre er der jo ingen resourcer til at tjekke om det forgår rigtigt, mange af dem er jo ikke engang forsikret eller chippet!!!
    jeg synes det er en skandale, men tror aldrig man vil kunne komme det rette til livs....desværre -for det ødelægger sgu de serise opdrættere.

• #46   31. mar 2008 Godmorgen Tante B - giver dig fuldstændig ret

god luftetur :0))

• #47   31. mar 2008 jeg går dog med mine uden snor, men kun steder hvor jeg kan kontrollere det og med det rette udsyn, mine hunde har ALDRIG overfaldet nogen, men tager ingen chancer, -tværdimod har jeg haft mange episoder hvor folk ikke acceptere mine regler på gåturen. mange vader bar direkte hen(som er truende for en hund) eller slipper deres hunde/undlader at tage dem i snor, så jeg står med et kæmpe problem hvis uheldet skulle være ude -for det ville sgu være mig der står med problemet uanset hva pga mine racer.
    så det kan også være omvendt skal lige siges, for det er labradorer, cockere osv jeg har prøvet det med.. ikk deres skyld, men ejeren, men et eller andet sted hvad f..... tænker de på.. at udsætte sin hund for et overfald der ikke ville være muskelhundes skyld!!!?? -der findes MANGE ansvarsløse ejere i den verden her.
    ingen tvivl om at jeg mener det samme som jer, som i kan se i mit første indlæg, og som jeg så os har taget ansvar for, mener jeg selv, ved at holde mit hundehold som jeg gør..

• #48   31. mar 2008 Har selv lige taget afsked med min 9 årige Apbt, som er en af de mest forhadte racer,

Så er du forhåbenlig bosat i sverige smiley

• #49   31. mar 2008 Hvis nu bare alle hunde skulle føres i snor alle steder, så var problemet løst... tro mig, jeg synes det er pisse irriterende når der kommer løse hunde løbende hen til mig, og så er jeg egentlig ligeglad med hvilken race det er, synes stadig det er pisse irriterende...

• #50   31. mar 2008 nææh Mark, hunden var bosat i Tyskland *S*

• #51   31. mar 2008 Mark....næææ så vidt jeg ved var hunden bosidende i schweiz :o)

• #52   31. mar 2008 Mark - Tante B er her ikke lige nu, tror jeg ikke :0))

Men så vidt jeg er orienteret boede hendes Apbt i Tyskland - da hun selv har været bosat der.

Ellers må Tante selv lige korrigere mig

• #53   31. mar 2008 janne....var den ?......troede det var schweiz

• #54   31. mar 2008 nope

Tyskland *S*

• #55   31. mar 2008 LooooooooooL britta........jeg er så den eneste der mener det var schweiz :o))

• #56   31. mar 2008 LOL smiley Flere bud på hvor den boede smiley *G*

men ok smiley

• #57   31. mar 2008 Britta....ja det er da :o)

• #58   31. mar 2008 LoooooooooooooooL Bare Tante B selv ved det GG

• #59   31. mar 2008 Charlotte....jep.....jeg er så lige dumpet i geografi *GG*

• #60   31. mar 2008 Hm Ja men syntes jo også at det er mærkeligt at man kan få en kamphund til et par tusinde kroner, imens en lille uskyldig chihuahua koster det hvide ud af øjnene. Måske det skulle være omvendt, bare en tanke

• #61   31. mar 2008 Dorthe: Så er det jo først det bliver attraktivt for hundehandlere.

Folk er jo allerede godt igang med deres skodblandinger af chihuahua, som de kan får sig til at tage 10.000 for - det er jo fuldstændig sygt, men så længe der er fjolser der vil købe er der marked.

• #62   31. mar 2008 En amstaff med stambog, koster da også penge... det er da bare de hunde der kommer over grænsen.. blandingshunde man kan få til ingen penge...

• #63   31. mar 2008 Dorthe: Uskyldig siger du?
    Det er da kun pga af dens størelse den er uskyldig - var den på størrelse med en labrador eller amstaff, var det da det rene vandvid.
    På vores hvalpehold er der er en dværgpinscher og en shit zu/chihuahua. Det er fuldstændig sindssyge - pincheren bider ud efter alt og alle andre hvalpe (store schæfere, amstaff og boxer) den gør fra start til slut, blandingen er ligeså tosset - de tør ikke lave en indkald fordi de flyver direkte i flæsket på de andre - det er HVALPE på max 6 måneder!

Folk trækker lidt på smilebåndet - var det min hund var jeg sikkert smidt af holdet

• #64   31. mar 2008 Frk. Lautrup... så er det vel også en hunde med stambog du får??

• #65   31. mar 2008 Frk. Lautrup..... så er vi enige..c¨,)

• #66   31. mar 2008 Det handler ski ikke om priser.....det handler om ansvarlighed fra avlers side......og den starter sku inden parring.
    Unge knægte og tøsepiger, som skamavler på deres amstaff`s.......de er lige knap trådt ind i voksenlivet og så giver de sig i kast med avl......hvorfor ?.....jo fordi de kan....fordi de må......og fordi ingen forbyder dem det...........det er sku det mest sørgelige af det hele.
    Og hvor ender disse hvalpe ?.......jooo....hos kammier og andre unger, som ringer på annoncen. ....for det er sku stedet DE kan købe en hvalp.......ikke hos de seriøse opdrættere.......der bliver de hurtigt soteret fra.

Og m.h.t trådens emne, så syntes jeg du skulle melde dem..........de tror vist de er så urørlige.......få det stoppet nu inden det går gruelig galt.

• #67   31. mar 2008 Lars.......jamen ved du ikke, at det er sødt når det er små hunde ? *S*

• #68   31. mar 2008 Jo Sussi - det er jo det - men hvorfor er det sødt? Det er jo vanvittigt!

• #69   31. mar 2008 Jeg synes du skulle melde dem der har hundene... Det ville jeg gøre hvis mine hunde blev overfaldet af en anden hund..

Jeg har selv en rottweiler blanding og en tibetansk mastiff på vej.. Jeg er da kun 23 og har haft min rottweiler blanding i ca 3 1/2 år.. Jeg har ikke nogen problemer med ham og jeg kan også slippe ham løs og stadig have styr på ham.. Jeg synes ikke man kan bedømme på folks alder om de kan have en bestemt race eller ej..
    Men jeg kan godt forstå dit problem og jeg ville også blive skide sur hvis det var mig der havde oplevet det

• #70   31. mar 2008 Lars....ja det er vanvittigt...men oplever tit, at folk bare smiler af de små hysteriske hunde....som om det er sødt :o(
    Var det min hund der gjorde det så ville jeg få grumme bilkke og rysten på hovedet.

• #71   31. mar 2008 Ja - de skal da heller ikke bide min hvalp - så får de et spark så de ryger direkte i Øresund

• #72   31. mar 2008 Jeg er selv 23 år, fik min første egen kamphund som 16 årig, han var pisse uopdragen da jeg fik ham, men efter et halvt års trænig var han sku en god hund, når je ghavde ham vel og mærke.. min daværende tumpe kæreste på 22 år kunne ikke finde ud af at holde ham i snor hvilket gjorde han endte i ballade flere gange en jeg kan huske, de eneste gange det er sket for mig er når andre ikke havde deres hunde i snor.

jeg har to tæver nu, gjorde alt hvad vi kunne for at få dem socialiserert som hvalpe, men efter den ene blev overfaldet af en løs hund, var hun ike super glad for andre, når hun endelig fik lov til at lege med nogen andre var det lige 3 min og så var det slut.

jeg er en ansvarlig hunde ejer har altid mine i snor og jeg har stadig flere gange en jeg kan tælle oplevet at andre folk lader deres løse hunde rende hen til mine for at hilse selv om jeg råber de skal tage deres hunde i snor, så for jeg bare afvide at deres ikke gør noget.

jeg er udemærket klar over hvilken skade mine kan gøre på små hunde, og alle andre hunde for den sags skyld derfor pisser det mig vildt af at folk tillader sig at blive sur på mig over mine hunde ikke kan lide fremmede, forj eg har sku den pli at holde mine i snor, og hvad mere kan jeg gøre? jeg går stort set kun med dem hvor der ikke går andre med hunde, men det hænder jo at der kommer nogen engang i mellem.

næ jeg syntes at der burde være meget mere kontrol ang avl og så skulle alle muskelhunde uden tavle ved lov blive steriliserert og er de det ikke bliver de taget med og aflivet.

jeg er selv hammer fordoms fuld over for andre unge med muskelhunde for de fleste vil ikke indse at de hunde de har kan være til fare for andre

• #73   31. mar 2008 Rolig Nu, selvfølgelig skal små hunde opdrages ligesåvel som store og det skal der slet ikke herske tvivl om.Jeg har ikke noget imod kamphunde hvis ejeren sætter sig ind i opdragelsen af denne hunderace, for i de forkerte hænder vil sådan en hund kunne lave langt større skade end en chihuahua. Men som sagt alle hunde skal opdrages.

• #74   31. mar 2008 Det handler om, at der er alt for meget tavle løs avl herhjemme.....

• #75   31. mar 2008 Hvad med, at teste ejeren på lige fod med mentaltesten ved avl på muskelhunde... At man skulle have "kørekort" til den... Jeg har selv en ast og stiller da gerne op til et kvalifikations tjek smiley :) da der er alt for mange der ikke aner hvad de laver. Så slap vi måske for de 300 annoncer i Gul og gratis/Dba hver uge, med muskelhunde der sælges fra 8 - 18 måneder..

Hvad med hundesnore - er de blevet yt eller??? smiley :) smiley

• #76   31. mar 2008 Hva med det bare blev forbudt at avle på tavle løse hunde, så var der ikke så mange hunde at købe

• #77   31. mar 2008 Sanne - præcis

• #78   31. mar 2008 Sanne

Begge dele ville give endnu større effekt.. Men hvad gør damen der står med en hund uden tavle og tæven er blevet drægtig alligevel.. Måske er den stukket af?? Skal hvalpene så aflives???

Det andet ville være lidt nemmere...

• #79   31. mar 2008 Anna - nej derfor skal de tavleløse neutraliseres - hvis det skulle kunne gennemføres

• #80   31. mar 2008 Anna: Ja blev min tæve drægtig ved et uheld blev hvalpene aflivet

• #81   31. mar 2008 Definer neutraliseres?

Min mor har to dejlige tæver - begge uden papirer, hvilket jeg mener ikke gør dem mindre søde.. Ville da blive ked af, at de skulle aflives pga. at der er et overtal af teenagere der køber sig en muskelhund - de ikke ved hvad de skal still op med..

Jeg ser ikke problematikken som relateret til tavler - det er ejerne der ikke ved hvad de går ind til. Disse teenagere har jo også tilgang til tavlehunde men det fjerner jo ikke problemet, da disse hunde i de forkerte hænder - stadig har deres "redskaber" i behold og kan stadig bide hvis det kommer dertil..

Må lige tilføje, at jeg er klar over, at det ikke udelukkende er teenagere der har de problemer..

• #82   31. mar 2008 Kasterere og sterilisere = neutralisere

• #83   31. mar 2008 Anna - der er meget stor forskel på avl uden nogen former for restriktioner (tavleløs) og på avl der er underlagt restriktioner for at få deres hunde avls godkendt.

Jeg kan se en meget stor relation mellem problemet og tavleløs avl
    Da de tavleløse hunde er nede i et prisleje hvor enhver kan købe dem for en måneds lommepenge (for at skære det ud) - det kan man ikke med tavleførte hunde. Derud over avles der på ALT - der bliver ikke brugt tid og penge på at få tjekket hundene for diverse arvelige sygdomme osv - så jo der er bestemt en del af løsningen på problemet.

• #84   31. mar 2008 Med hensyn til dit indlæg, syntes jeg du skulle anmelde dem !

Syntes i allesammen glemmer at det er muskelhunde, og ikke kamphunde, når i omtaler dem ,.
    Ja, der er nogen sindsforvirrede unge og midaldrene mennesker, der bruger dem til kamp, og for at se lidt mere seje og bad ud !

Jeg har selv to hunde herhjemme der er tavleløse ,. og jeg fortryder overhovedet ikke , at jeg fik dem,. selvom der ikke er tavle på ,.
    Jeg syntes det lyder lidt som om, dem der har hunde med tavle på skal hæve siig lidt over dem der ingen tavle har på deres hund,.

Jeg ville blive mægrig ked af det hvis tavleløse hunde skulle forbydes, for jeg har to vidunderlige hunde her, jeg syntes der har noget at kunne give videre, og det er ikke bare fordi jeg må, og fordi jeg kan, og fordi det "bare" skal prøves ,. !

Der er nogen der er sådan, ja, men tænk jer om, inden i sætter alle os unge i bås , fordi vi har en muskelhund,. Der er nogen af os der har noget mellem ørerne og kan finde ud af at styre vores såkaldte kamphunde, som i kalder dem !

Katja ,.

• #85   31. mar 2008 Katja - nej det er på ingen måde for at hæve sig over noget som helst - men et forsøg på at rede en eller flere racer inden deres ry er så dårligt at de helt bliver forbudt. Som det skete med Pit.

Men trist er det at det er så svært at få budskabet igennem - for de mennesker der råber op om at de elsker racerne osv - er selv igang med at ødelægge dem.

• #86   31. mar 2008 Jeg kan sagtens se, at det ville fjerne en del af problemet.. Dog ville det ikke blive gennemført 100% som alt andet og tavlehunde kan også ende i de forkerte hænder uanset hvor opmærksom sælger er.. Desuden ville der blive kamp til stregen af hundeejere uden tavle hvilket jeg ikke mener, at de har fortjent.... For ejer er hunden jo lige meget værd, tavle eller ej.

Pengene kan man skaffe lige meget hvad - der sidder altid et sæt forældre eller en bank i den anden ende..

Hvorfor skal man ikke godkendes til de forskellige racer?? Er det fordi, at man pludselig skal op ad stolen og tage iníteativ??

Kan godt se fordelen ved, at man ikke skal kunne avle på tavleløse hunde, men jeg tror ikke, at det løser problemet da det er ejerne og ikke hundene der er problemet..

• #87   31. mar 2008 Katja - og nej det er ikk os alle der omtaler dem som Kamphunde

• #88   31. mar 2008 Anna - jeg har intet imod at det skal kræve en form for godkendelse at have hund - den er jeg helt med på.
    Men det stopper ikk avl på hunde der ALDRIG burde have været avlet på.

Og om det ikke ville kunne blive gennemført - jo det ville det kunne - som det blev med pit dengang - der var også modstand, men det blev lov. At der så stadig er folk der ikk overholder loven, er en anden side af sagen - men så kan man straffes når det opdages. Og det er her der skal være mere kontrol - så der bliver gjort noget ved tingene.

Og mht pengene - ja man kan stadig købe en hund af de racer - men der vil falde en del af de værste båtnakker fra hvis prisen kommer op på det leje jeg ønsker

• #89   31. mar 2008 Hver gang der bliver lavet lovmæssige forbud finder de forkerte hænder en måde, at lovliggøre det på... Der ville komme falske stamtavler osv.. Jeg kan, som så, godt se samme fordele som du selv, men jeg tvivler bare på en gennemføring af lovmæssig karekter. Skulle en sådan lov kunne træde i kraft ville den måske have virkning, hvis man F.eks. fra 01.06.08 ikke måtte avle på tavleløse hunde man har købt efter denne dato - altså ville det virke på lang sigt 0-8 år.

Med hensyn til modstanden af Pit så er det nok en promille af det vi vil se hvis vil skulle have gennemført en lov om sterlisation af tavleløse hunde, her snakker vi jo om alle hunderacer istedet for en enkelt..

• #90   31. mar 2008 Nej vi taler lige nu muskelhunde - så vi kan komme ud af den meget dårlige stime det er inde i.

Derud over går jeg ind for at få indført hundeskat - men det er jo så en hel anden side af sagen

• #91   31. mar 2008 Hej Allesammen,
    Mange tak for alle jeres svar - det har været interessant at læse. Jeg kan fortælle at det er sket i Skjoldhøj området --> for at advare andre der kommer i området. Jeg har snakket med andre hundeejere - og de er gået med til at skrive under på et brev vi vil sende, først og fremmest til de to med problemhundene - men også til politiet....
    Episoderne er sket både i hundeskoven og udenfor hundeskoven....

• #92   31. mar 2008 Anne - jeg håber i får gjort noget ved det - så der bliver sat en stopper for tingene inden det virkelig ender galt

• #93   31. mar 2008 Ja så er det lige nu man skal være glad for ikke at være en hund, Tror ikke jeg var blevet avls godkendt og papirer har jeg heller ik' hm Jeg er vel en krydsning, tror jeg ha ha

• #94   31. mar 2008 Anne.. Sørg for hvis i laver en anmeldelse at skrive tid på,samt sted og hvis der er vidner.. Lav så hver sag er holdt for sig.. Dette var hvad jeg blev anbefalet af en betjent.. Så er det en seriøs anmeldelse smiley

• #95   31. mar 2008 Charlotte
    Vi har samme mål - bare forskellige fremgangsmåder smiley
    Jeg har jo selv en ast og er selvfølgelig interesseret i, at racen bliver mere "normaliseret". . Det er jo en fantastisk hund, men det er jo ikke, at fornægte, at de er født med redskaber der kan gøre stor skade - og derfor må og skal vi nå frem til en fælles løsning der virker for alle. . Det nytter ikke, at råbe for og imod... Det nytter at arbejde sammen..

• #96   31. mar 2008 Anna - vi er enige - det er alle fantastiske hunde - og derfor er det også nødvendigt der sættes ind for at rede racerne inden tåberne får ødelagt de muligheder der er.

• #98   31. mar 2008 Stine M: Okay.... jeg kan bare ikke rigtig huske hvornår det skete, men jeg ved at der er vidner på 3 af overfaldene. Skal man lave anmeldelserne hver for sig? Er det ikke bedre at stå sammen om det? I tilfælde af, at politiet ikke vil tage en enkel sag alvorligt?
    Skjoldhøj området i Århus velogmærket smiley

• #99   31. mar 2008 Helle - LooooooooooooooooooooooL

• #100   31. mar 2008 Helle L: *LoooL* hehe... de var gode smiley Desværre ejer jeg ikke noget haglgevær....

• #101   31. mar 2008 Hvad skete der med hundene....

• #102   31. mar 2008 Sanne T: Så vidt jeg ved skete der ikke noget alvorligt med hundene.... det var bare chokerende.

• #103   31. mar 2008 tror ikke man kan melde det så, specielt ikke hvis det er et sted som en hundeskov, hvor alle har deres hunde fri, eller må ha deres hunde fri... det betyder ikke, at jeg synes det er iorden det som er sket, synes ikke man skal have sin hund fri hvis man ikke har styr på den...

• #104   31. mar 2008 Sanne: Det er både i OG UDEN for hundeskoven. I mit tilfælde var det udenfor hundeskoven... jeg snakkede med østjyllands politi idag, og de sagde jeg skal tage kontakt til lokalpolitiet i området imorgen - så det vil jeg gøre smiley

• #105   31. mar 2008 Jeg kan godt forstå du har taget kontakt, så kan politiet da altid ta ud og ta en snak med dem, og så kan i blive fri for at møde de løse hunde for eftertiden forhåbenligt...

Kommentér på:
Unge mennesker og deres kamphunde...

Annonce