{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.148 visninger | Oprettet:

Børn med Hunde?? {{forumTopicSubject}}

Nu sidder jeg her tit og ser børn på 12 til 17 år der har alle mulige forskellige hunde lige fra små tæppetissere til amstaffs og Mollos racer.

Mener i at det er ansvarligt at lade sit barn ha ansvar for en hund og hvilke racer mener i at det er okay børn har ansvar for?

Jeg må sku indrømme at jeg er modstander af at børn går ture med hunde der kan trække afsted med dem meget let. Her mener jeg f.eks Cane Corso eller amerikanske Bulldogs elller for den sags skyld amstaffs. Jeg kan ikke se hvordan et barn kan hold en sådan hund tilbage hvis den skulle bliver sur eller bare vil hen og lege med en anden hund! Der har gudskelov ikke været nogen episoder så vidt jeg ved om børn der har gået med muskelhunde som er gået amok men tænk jer hvis det skete sikke et ramaskrig der så ville komme. Jeg mener at det er godt at børn har kæledyr men jeg ser ikke en muskelhund som et passende kæledyr for et barn liegmeget hvor ansvars fuldt barnet så er eller hvor godt man træner denne muskelhunde.

Hvad synes i andre hvor går grænsen og skal der tiltag til for at få sat en stopper for at børn går alene med disse hunde?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børn med Hunde??
  • #2   15. feb 2008 helt enig! det er simpelthen for tåbeligt for der kan altid komme noget der får hunden til at ville afsted!

• #6   15. feb 2008 Heg synes heller ikke at børn skal have ansvar for en hund. Det er et stort ansvar at overlade til et barn.
    Næ de kan være med til at gøre nogle daglige pligter, så de finder ud af, hvordan man tager ansvar for andre og varetager dyr osv.
    Men for pokker, hvis jeg enang får børn, skal de ikke gå med Tjalfe, hvis han stadig er her til den tid og heller ikke en anden stor hund.
    Ikke nødvendigvis fordi de kan trække afsted med børnene, for når jeg går med begge hunde, kan de også sagtens trække afsted med mig. De vejer jo tilsammen mere end mig og det er ikke så lidt.

Uanset om et barn lufter en lille tæppetisser, så synes jeg det er uforsvarligt at gøre de alene, der er jo så mange dumme unge mennesker, som har amstaffer osv. og de går løs og de kan ikke lide andre hunde og det kan gå nok så galt...

• #7   15. feb 2008 eller det at et barn oplever hunden blive kørt ned fx eller komme til skade på anden vis.....

Mine børn går kun med hundene hvis jeg selv er lige ved siden af

• #8   15. feb 2008 Kirsten L

Jeg er sku ked af at sige dette men nægter at tro på at hvis en dobberman eller en amerikans bulldog vil væk at du så kan holde dem.

• #10   15. feb 2008 Mine søn får ikke lov til at gå tur med mine hunde,ej heller skal han være omkring dem alene..

Nu er han osse kun 4 år smiley

Men hellere ikke når han blir ældre.. Måske mine hunde er opdraget og går pænt i snor.. men hvad hjælper det et barn,hvis der komme ren løs hund ?

• #11   15. feb 2008 Kirsten L

Okay men er lidt interreseret i hvad du så ville gøre hvis en af dine hunde skulle løbe fra dig og overfalde en anden hund? Hvordan ville du kunne klare den situation?

• #13   15. feb 2008 Sofie.. jeg tror et barn blir mere påvirket af at stå og se ens hund blive overfaldet,end en voksen.. samt går de i panik og får stukket fingerne ned.. hva så.. Et barn har jo slet ikke den samme fysik som en voksen = de blir nemmere væltet

• #15   15. feb 2008 Sofie L

Desværre jeg nub stået i situationen flere gang med forskellige hunde der er belvet overfaldet af andre hunde eller har overfaldet mine hunde og har endnu ikke prøvet ikke at kunne hive 2 hunde fra hinanden selvom det et par gange har givet mig en tur på skadestuen med et par tænder i min krop men det er sku en risiko jeg gerne tager for at holde hunde fra hinanden.

Jeg ved ikke om et barn bare vil kaste sige i mellem 2 hunde der kæmper det er sku selv for mig en skræmmende situation og jeg tror sku de fleste børn vil gå i chok.

• #17   15. feb 2008 Kirsten L

Nej men kan du så sige at alle andre hunde heller ikke overfalder din??

• #18   15. feb 2008 17 år er jo heller ingen barnealder:-)

• #20   15. feb 2008 Sofie.. med den sløsede attitude folk har med at holde deres hunde i snor,tror jeg chancen for at møde en gal hund er noget større og nej jeg vil ikke byde Oliver det og nu er det heller ikke små hunde jeg har smiley

• #21   15. feb 2008 Kirsten L--> man kan aldrig sige aldrig,det kan ske for selv den bedste hund smiley

Jeg synes godt et barn kan gå med en hund,jeg mener så bare at det kommer an på hvordan hunden er.. Fx. ville jeg ikke lade nogen gå med draco,da han ikke kan lide hanhunde og kommer den forkerte hanhund jaaa så skal man sku have kræfter som jeg ikke enggang selv har(kærsten går med ham)

Men tyson ville jeg gerne have et barn til at gå med ham,men det skal være et barn som ved havd han/hun laver,for tyson kan godt trække meget..

• #22   15. feb 2008 for mig er det ikke så meget den fysiske modenhed, men meget mere den psykiske modenhed - hvordan vil barnet takle at deres hund bliver overfaldet eller selv river sig løs og løber over vejen og bliver kørt over eller overfalder en anden hund.

Man kan sige at et barn på 10 år, let kan gå en tur med en gravhund, men hvordan vil barnet lige reager og hvilke ar vil det give hvis hunden bliver overfaldet af en stor hund - det er det jeg ikke vil byde mit barn og derfor går mine kun med hund, hvis der er en voksen med

• #23   15. feb 2008 Nu har jeg ikke læst hvad i andre har skrevet,

men jeg syntes ikke at det er okay at børn skal have ansvaret alene for en hund, ej heller at de lufter hunde selv om det er små hunde alene, der kan gå så meget galt som et barn ikke har behov for at se, deres lille fido kunne blive en godbid for en stor hund og de ville intet kunne stille op.

når min datter bliver stor nok til at kunne gå ud med hunden hvis vi har en til den tid, ville jeg gå med, både for hyggens skyld men også fordi jeg syntes det er ansvarsløst at lade dem rende rundt med en hund alene.

• #24   15. feb 2008 Synes det er blevet enormt besværligt at holde hund i dag... alt skal gøres på bestemte måder...hundene bliver mere og mere stressede og arrige...
    Da jeg var barn for maaaange år siden, var vi 4-5 tøser på 11-12-13 år.... når vi kom fra skole... hentede vi samtlige naboers hunde... gik over i parken og legede fine damer og legede med hundene... og hundene legede med hinanden... der var ski aldrig nogen problemer
    Dengang var der ikke noget der hed hundeadfærdsbehandlere / psykologer / osv.
    Hundene fik forskellige ting at spise...menneskemad og rester og kødben.. osv....
    I dag er man en dårlig hundeejer , hvis ens hund ikke får tørfoder... eller barfer.
    hvorfor er det blevet så meget anderledes....:O)

• #25   15. feb 2008 vores for tørkost,rester,og kødben hihi såå ikke alle har det sådan smiley

men ja giver dig ret,i dag er det meget hvis ikke man gør sådan og sådan så er man stemplet,som dårlige hundeejer..

• #26   15. feb 2008 min søn på 15 går ikke med amigo......han skal heller ikke stå med ansvaret hvis der sker noget......

• #28   15. feb 2008 Jeg ville ikke være bekymret over, at mine børn gik med Rocky. Det handler vel i bund og grund om opdragelsen af hunden OG barnet. Hvis jeg vidste, at Rocky kunne finde på at "slæbe afsted" eller "gå efter" andre hunde, fik de selvfølgelig ikke lov. Men det gør han IKKE. Han kan faktisk også trække afsted med mine 165 cm og 57 kg, hvis det er dét han vil. Der er ikke nogen forskel på, at f.eks. min datter er 170 cm og vejer 50 kg. Hun er rytter og har større overarme end jeg har. Så....... hun vil garanteret bedre kunne holde ham - hvis det skulle være - end jeg kan !!
    Så KIRSTEN L. jeg er da enig med dig. En hund behøver nødvendigvis ikke være en tikkende bombe. Jeg ved godt, man ikke kan stole 100% - men på den anden side - det kan man altså ikke på noget som helst !!

• #29   15. feb 2008 Og selvfølgelig kan et barn ikke have ansvaret for en hund eller noget andet dyr for den sags skyld. Man LADER som om for at hjælpe barnet på vej til at blive sit ansvar bevidst..... Og jeg har meget svært ved at forestille mig, at familier anskaffer sig dyr og være så tåbelige at tro, at det klarer barnet selv.....

• #30   15. feb 2008 A;h.. Undskyld kan ikke lade hver, men sker det der tit for dig ? For du har skrevet det samme nøjagtig før, for nogen uger sidern må det være...

• #31   15. feb 2008 Førhen synes jeg det var ganske almindeligt, at børn tjente en skilling på at lufte hunde her og der - og det er da klart, at de kun gik med hunde, der var velopdragne nok til det.
    Jeg selv har haft flere af den slags tjanser og synes ærligt talt ikke, der er noget specielt farligt over det. Tværtimod.

Det er en meget påpasselig verden vi lever i.

Angående ejerskab og ansvar - jamen så eksisterer det jo ikke før man er 18.
    Ansvaret er teoretisk og eksisterer kun indenfor hjemmets rammer.

• #32   15. feb 2008 Min datter fik sin første hund som 11 årig. Hun stod selv for luftning og træning, jeg stod for alle udgifter smiley Da hun var 16 måtte vi desværre sige farvel til ham, så hun fik en han fra mit første kuld. Han er nu 5 år og meget dygtig og velopdragen, han bor hos hende og hun har nu hele ansvaret, (bare stadig ikke udgifterne, hun er på SU) Jeg har altid været parat til at tage ansvaret for hunden, men det har vist sig at være rigtig godt for hende at have det ansvar.

Med andre ord, hvis barnet er modent og har "tawwet" på hundene er det fint med mig når de er 11 - 12 år at gå med hunden. Men det overordnede ansvar er altid de voksnes

• #34   16. feb 2008 Jeg tager klart afstand fra forældrer der giver deres barn en hund bare for at stoppe plageriet. Det er synd for både barn og hund.

• #35   16. feb 2008 A;h Ja det står der da at du har... Men den historie står som det var i søndags du oplevet det...

Kommentér på:
Børn med Hunde??

Annonce