{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
365 visninger | Oprettet:

Spørgsmål om løbetid! {{forumTopicSubject}}

Jeg har to dværgschnauzere. Ofelia begyndte at bløde d. 7. januar. Cosinus kom på ferie hos mine forældre d. 12 eller 13. januar og jeg har lige hentet ham i dag. Men han er meget efter hende og dufter til hende hele tiden og har prøvet at hoppe op på hende.

Er løbetiden ikke ovre? Jeg troede, at den varede 3 uger fra start på blødning? Eller er det bare fordi han lige er kommet hjem og hun er lidt mere interessant, da det er lang tid siden, de sidst så hinanden?

Jeg syntes ikke, at de opførste sig sådan sidst, da Cosinus kom hjem igen efter hendes første løbetid.

På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål om løbetid!
  • #1   30. jan 2008 Lige lidt mere, det ser ud til, at det er Ofelia, der spiller op til Cosinus mest. Er det bare leg nu hvor de ikke har været sammen længe (de har røvkedet sig hver for sig)?

Jeg tror, at de får lov til at være i hver sit rum indtil min kæreste kommer hjem, når jeg tager på arbejde.

• #2   30. jan 2008 Altså det er forskelligt hvor lang tid en løbetid varer - man kan ikke sige 3 uge på dato !!!

Man kan regne med CIRKA 3 uger+/- et par dage, din tæve kan derfor godt stadig være i løb og dufte dejligt. Du må holde øje med dem - i særdeleshed hende - om hun stille sig an osv. for så er hun sikkert i løb endnu...

• #3   30. jan 2008 hun lugter sikkert godt endnu. ligger hun halen til side og vil parres eller siger hun bestemt fra. Der er jo forekommet parringer (med resultat) på 21. dagen, men det er da sjældent.
    Sidste gang har hun sikkert ikke lugtet så godt som denne gang, da det var hendes første løbetid.

• #4   30. jan 2008 Din tæve har størst chance for at blive gravid i op til 8-10 dage efter hun er holdt op med at bløde, uanset hvor længe hun bløder.. Husk det... Jeg lærte det på den hårde måde og har stadig 2 hvalpe herhjemme...ss.. ;o)

• #5   30. jan 2008 Majbritt - når hun skal parre sig, hører det med til parringen at de leger først, så jeg syntes IKKE du skal lade dem ude af syne. Det går lynhurtigt hvis hun bestemmer sig for at ville parre sig med ham.

• #6   30. jan 2008 Slet selv lige "Størst" ik.. ;o)

• #7   30. jan 2008 Så længe tæven spiller op til leg - kan der være risiko for parring

• #8   30. jan 2008 Mirah lod sig først parre på 28.-dagen! Der var hun først højløbsk. Så Ofelia kan godt være modtagelig endnu, så hold dem endelig adskilt en uge eller to endnu.

• #9   30. jan 2008 Tak allesammen, ja, jeg vil holde øje med dem og holde dem adskilt, når de er alene.

Ofelias hale ligger nu hele tiden til siden, men hun smækker måsen op i hans ansigt. Det virker lidt som om hun ikke vil alligevel dog, men det er svært at se, da jeg jo siger Nej lige så snart de begynder på noget og det retter han sig efter.

• #10   30. jan 2008 UH!

ligger hendes hale til siden, så har du måske taget hende hjem, liiige midt i hendes højløbske periode - skil dem ad 1 - 1½ uge mere, både for hende men sørme også for hans skyld.

• #11   30. jan 2008 Hun lyder totalt højløbsk, når hun frivilligt smækker halen til siden. Jeg ville så slet ikke lade dem gå sammen, heller ikke under opsyn.

• #12   30. jan 2008 Nej, nej, hendes hale ligger altid og evigt til siden. Sådan er det med dværdschnauzere og især Ofelias hale smiley

• #13   30. jan 2008 Jeg har fortalt min kæreste det, så han ved, at han skal holde øje med dem. Vi har et gitter vi kan sætte op, hvis det bliver ved (og det gør det jo nok). Når jeg tager afsted, kommer de i hvert deres rum.

• #14   30. jan 2008 ja vær forsigtig med dem. tror også stadig hun er højløbsk. og det kan altså gå hurtigt, når de bestemmer sig for at parre. et øjebliks uopmærksomhed er nok

• #15   30. jan 2008 Det er dog som om hun er stoppet med at spille op til ham ved at vende enden imod ham, nu virker hun lidt mere irriteret over, at han er efter hende end tidligere på dagen. Men de bliver holdt adskilt alligevel.

Tak allesammen!

Kommentér på:
Spørgsmål om løbetid!

Annonce