er hun extrem kræsen {{forumTopicSubject}}
eller hvad er der gal...
Den lille coco har efter hånden været igennem nogen foder skift, da vi simpelthen ikke kan finde noget hun vil spise, lige pt får hun nutra nuggets som hun de første age gerne ville spise, men nu skal der leverpostej på for at hun vil spise bare lidt af det.. kan jo ikke forstå at det ikke bare glider ned når der nu er leverpostej i blandet men nej...
hendes humør fejler ingen ting, hun hopper og danser som hun plejer, og der er intet at mærke på hende, hun har for nogle uger siden fået orme kr for at være sikker på at det ikke var det..
vi har prøvet royal canin, kingsmore, hils tror jeg det hed
men lige meget hjælper det, hun spiser det de første dage og så er det det.. hun gider ikke en gang spise det hvis hun får det som aktivitets bider i flake eller ude på græsset.. og hvis man spreder det lidt ud på gulvet inden man tager på job, ligger det der stadigvæk når man kommer hjem.
og hun spiser det heller ikke når man komme hjem
er der nogen der kender problemet m måske har en løsning...
nov 2005
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 2.540
aug 2007
Følger: 23 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 116 Svar: 931
Havde selv en mega kræsen hund... hun spiste simpelthen kun for at overleve...
Så jeg skrev også fortvivlet herinde for hjælp....
Kom mange bud men det som gjorde forskellen var BARF
Nu råfoder vi hende og hun elsker det... så siden vi begyndte at barfe har der ingen problemer været :O)
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
Hvor mange gange får hun mad om dagen?
feb 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 368
sep 2007
Følger: 5 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 110 Svar: 443
dk fæhunden.. foderet bliver ikke skiftet ud efter et par dage, men det er hendes interresse for det der forsvider i løbet af nogle dage, nej foderet bliver serveret til posen er tom, og det er selvfølgelig med sund overgang med sammen blanding fra 1-3 og så 2-2 og sidst 3-1 ..
jeg ved godt at leverpostejen ikke er nogen god ide, men når heller ikke det hjælper, tja så syntes jeg jo det virker underligt..
mette m - ja det der barf lyde spændee men er det ke rå fodring eller hvad, er ikke helt inde i det..
sep 2004
Følger: 57 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 643 Svar: 3.041
sep 2007
aug 2007
Følger: 23 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 116 Svar: 931
Jo det er rå fodring.... Når man barfer får hunden ingen tilsætningstoffer som i tørfoder. En hund er jo fra naturen udstyret med skarpe tænder som skulle bruges til at jage sit bytte med. Ved at barfe får den de miniraler og vitaminer den har behov for samt ingen tandsten eller ligende... Hundene elsker det og min hund er vild med kalun (komave). kræver noget fryser plads men er ikke dyrer end at fodre med tørfoder. På en måned bruger vi nok 300-400 kr på kød og det koster en 15 kg sæk jo også :O)
sep 2007
jun 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 6 Emner: 117 Svar: 3.708
Jeg har haft/har de samme problemer med Cleo og hun er blevet uhyggelig tynd...
Nu har jeg været ved Dr. dyr og dommen lød i første omgang på Underlivsbetændelse og med fjernelse af dette, er så lige blevet ringet op af dyrlægen, at det er IKKE underlivsbetændelse, hun har forhøjet blodsukker og levertal, så nu skal hun yderligere undersøges....
Jeg havde som du i første omgang den tanke, at hun bare var kræsen og prøvede at barfe, prøvede at fjerne foder osv osv, men lige lidt hjalp det....
Det er ikke for, at gøre dig urolig, for forhåbentlig er Coco bare kræsen, men måske et smut hos Dr. dyr ikke er af vejen....
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Jeg tog springet og begyndte at råfodre, og jeg har aldrig haft en gladere hund ved spisetiderne =D
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.419
Du kunne jo evt. forsøge at se om din hund var interesseret i råt - og hvis den er, kunne du jo bagefter sætte dig ind i hvad det vil sige at barfe.
mine forældres hund er også ultimativ kræsen - og han rører ikke noget der er råt - uanset om det er kød eller grøntsager - så at give råt er ikke altid en mulighed!
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 103 Svar: 716
er hun extrem kræsen