{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
721 visninger | Oprettet:

Køresyge.. HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen..

Min 5 mdr gammel labradorhvalp bryder sig bare ikke om at komme ud at køre.
Normalt når vi skal til ud at køre henter jeg sikkehedsselen frem, allerede der ved han, hvad der skal til at ske. Han begynder helt vild at savle, inden vi er inde i bilen. Han begynder at rende væk fra os, vi kan slet ikké logge ham til os med godbidder eller noget. Vi bliver simplethen nød til at løfte ham ind i bilen. Han bliver placeret inde på bagsædet, hvor han ligger sig ned med det samme. Han har ikke kastet op siden han var 9 uger gammel, han savler bare extrem meget. Jeg har prøvet at sidde med ham derinde med godbider hvor bilen ikke er tændt eller noget. Han tager godt nok godbidderne men savler stadig og man kan mærke han føler dig rigtig utipas. Når vi så skal ud af bilen kan det ikk gå hurtig nok, og så er han den samme hun som før vi skulle ud at køre..
Hvis vi bare lukker døren op til bilen, hvor vi står ude i garagen kommer han ikke derind, han er bare nærmest bange for at han skal ind i bilen..
Da han var 9 uger havde han en grim oplevelse med at vi havde været ude at køre én gang, hvor han bare kastede op resten af dagen + natten.. ved ikke om det kan have noget at sige??

Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe os med dette problem..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køresyge.. HJÆLP
  • #1   7. nov 2009 Jeg ville prøve DAP......... Den kan være at det kan berolige ham lidt.

Kaido er bestemt heller ikke glad for at køre i bil, så jeg har købt en DAP spray. Ca. ½ time inden vi skal køre, sprøjter jeg et tørklæde med DAP, lader det "spritte af" og giver hende det på. Derudover sprayer jeg i hendes bur i bilen. Så er der fred og ro, når vi kører:-)

• #2   7. nov 2009 Og så lad ham sidde i bilen uden at køre. Sæt dig sammen med ham og snak stille og roligt med ham. Ikke ynke ham!! Det gør du så mange gange om dagen, du kan. Når han er tryg ved det, sætter du dig på forsædet. Stadig uden at køre. Sådan går du langsomt frem indtil han er tryg ved det:-)

• #3   7. nov 2009 okay hvor kan man købe det henne??
    Nu kan vi ikk have et bur i bilen, så kan er omme på bagsædet og det kan vi jo ikke bare sådan sprøjte til.. :-s smiley

• #4   7. nov 2009 Hejsa.
    Vores Trunte var "hunderæd)" for at køre bil. Savlede og kastede op, de første gange efter få km., så købte vi Transportsygetabletter på apoteket. Hun fik intet mad den dag vi vidste vi skulle ud at køre, kun en rugbrød m. leverposteg (deri knuste tabletter). Det brugte vi ca. 6-8 gange og nu er problemet løst. Godtnok får hun ikke morgenmad den dag vi ved vi skal ud at køre en længere tur, men nu hopper hun glad ind i bilen. Håber I kan bruge det her. Pøj pøj.

• #5   7. nov 2009 Har han ikke et tæppe i bilen?

http://shop.netdyredoktor.dk/pi/DAP_spray_60_ml_1731_72.aspx

• #6   7. nov 2009 Gitte T - Han kaster jo slet ikke op ovehovedet.. også slevom det er langt, så plejer han at falde i søvn.. Men kunne være man skulle prøve de tabletter..

Mette - Jo det har vi..

• #7   9. nov 2009 En god idé at prøve de tabletter. Det var det ihvert tilfælde til vores hund og det var jo ikke særlig mange gange vi skulle gøre det. Tror at når hunden blir dårlig ved kørsel, blir´ det også lidt psykisk, så derfor er det vigtigt den får en god oplevelse og finder ud af at det ganske hyggeligt at komme med smiley
    Pøj pøj:-)

Kommentér på:
Køresyge.. HJÆLP

Annonce