{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
394 visninger | Oprettet:

2 Cairn hvalpe..? {{forumTopicSubject}}

Hej....

Vi har pt dejlige freja på 14 Uger..... VI har nu fået den tossede ide, at købe os en lille kæreste til hende.....

Vil det være en dum ide at have en han og en tæve sammen i den alder....

Vi har den forestilling at de bliver tættere bundet af at være lige gamle... Frem for at vente et år med at anskaffe os en han...

Hvad siger I ?

mvh
Heidi og Anders

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 Cairn hvalpe..?
  • #1   27. aug 2005 Hejsa...

jeg tror ikk der skulle ske noget ved det, det vil jo kun være godt at de får noget ud af hinanden da de nok til lege utrolig meget sammen,og lave meget ballade..
    i skal bare være opmærksom på at hver gang tæven kommer i løbetid, kan det være et "helvede" og høre på som de vil hyle og skrige,for det er ikk en idé og holde dem sammen så...
    men held og lykke med det hele..

knus Mia

• #2   27. aug 2005 Freja er næsten renlig... Ku det tænkes hun ligefrem ville være med at at "opdrage" sin kæreste eller er det ønsketænkning....?

/Anders

• #3   27. aug 2005 Ønsketænkning!!!!

2 hvalpe sammen må altid frarådes, da de vil lære hinanden en utrolig masse unoder og du vil have meget svært ved at adskille hvem du irettesætter og hvornår.

2 hunde sammen er til gengæld næsten altid godt når der er mindst 1 års aldersforskel og den første er rimeligt godt opdraget inden man får den næste.

• #4   27. aug 2005 Tænk også grundigt over det inden i vælger at få 2 hunde af forskelligt køn. Det er altså temmeligt besværligt med løbetiderne..

• #5   27. aug 2005 Er der flere der er af den opfattelse at 2 lige gamle hvalpe vil være hinanden en masse unoder..?

Der må være nogen der måske decideret har prøvet det..?

/Anders

• #6   27. aug 2005 Har ikke selv prøvet det, men har en opdrætterkollega som beholdte 2 hvalpe fra et kuld, for at være rimelig sikker på at have en god avlstæve når de blev ældre. Efter 5 mdr. måtte hun sende en af dem i pleje, og det er en meget erfaren og dygtig hundefører.

• #7   27. aug 2005 Ok... tak.. Det skal da klart være med i overvejelserne....

Nu ved jeg ikke om din kollegas hunde var "store" hunde eller om det overhovet har nogen betydning.... En cairn er jo en lille hund.... Vi har ikke haft svært ved at styre Freja....

Vi starter til hundetræning med hende i morgen (Anders går med hende).... Og så var planen så at starte med den nye på et andet hold...Hvor så heidi sku gå med hende....

/Anders

• #8   27. aug 2005 Hejsa...
    Jo selvfølgelig lærer de hinanden nogle unoder, men jeg sys ikk det er så slemt som det lyder.. har selv 2 hvalpe lie nu, og så slemt sys jeg ikk det er... det eneste som kan være ldit træls at det med og gøre dem renlige... men så skal du kun døje med det en gang, for lærer den ene det så lærer den anden det os...
    fra min side af kan jeg kun sige, det er en go idé og ha to hvalpe.. det eneste "dumme" er kun det med løetiderne.. det er virkelig et helvede hvis man kan sige det sådan..

knus Mia

• #9   28. aug 2005 Godt at høre at der også er nogen der har positive oplevelser....

Snakkede med en træner og en hundekonsulent ved DCH træning i dag... De mente ikke der sku være noget i vejen for at freja skal have sin kæreste (thor).....

Selfølgelig er der det mere arbejde... Men vi er også 2 unge mennesker som begge synes at det er meget interessant, så vi tager "chancen" og forøger fredag familien med en dejlig lille Cairn han på 9 uger smiley

/Anders og Heidi

• #10   7. nov 2005 Vi købte lille balder, og det er gået rigtigt godt med opførsel.. Vi har slet ingen problemer med det... Det sku da lige være at Balder endnu ikke helt har fundet ud af hvor han må tisse.... Men det bliver bedre hele tiden, så det vare ikke længe før han også er renlig...

/Anders

Kommentér på:
2 Cairn hvalpe..?

Annonce