394 visninger
|
Oprettet:
2 Cairn hvalpe..? {{forumTopicSubject}}
Hej....
Vi har pt dejlige freja på 14 Uger..... VI har nu fået den tossede ide, at købe os en lille kæreste til hende.....
Vil det være en dum ide at have en han og en tæve sammen i den alder....
Vi har den forestilling at de bliver tættere bundet af at være lige gamle... Frem for at vente et år med at anskaffe os en han...
Hvad siger I ?
mvh
Heidi og Anders
jun 2005
Følger: 31 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 87 Svar: 402
jeg tror ikk der skulle ske noget ved det, det vil jo kun være godt at de får noget ud af hinanden da de nok til lege utrolig meget sammen,og lave meget ballade..
i skal bare være opmærksom på at hver gang tæven kommer i løbetid, kan det være et "helvede" og høre på som de vil hyle og skrige,for det er ikk en idé og holde dem sammen så...
men held og lykke med det hele..
knus Mia
jun 2005
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 183
/Anders
jun 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 70 Svar: 1.122
2 hvalpe sammen må altid frarådes, da de vil lære hinanden en utrolig masse unoder og du vil have meget svært ved at adskille hvem du irettesætter og hvornår.
2 hunde sammen er til gengæld næsten altid godt når der er mindst 1 års aldersforskel og den første er rimeligt godt opdraget inden man får den næste.
jun 2005
jun 2005
Der må være nogen der måske decideret har prøvet det..?
/Anders
jun 2005
jun 2005
Nu ved jeg ikke om din kollegas hunde var "store" hunde eller om det overhovet har nogen betydning.... En cairn er jo en lille hund.... Vi har ikke haft svært ved at styre Freja....
Vi starter til hundetræning med hende i morgen (Anders går med hende).... Og så var planen så at starte med den nye på et andet hold...Hvor så heidi sku gå med hende....
/Anders
jun 2005
Følger: 31 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 87 Svar: 402
Jo selvfølgelig lærer de hinanden nogle unoder, men jeg sys ikk det er så slemt som det lyder.. har selv 2 hvalpe lie nu, og så slemt sys jeg ikk det er... det eneste som kan være ldit træls at det med og gøre dem renlige... men så skal du kun døje med det en gang, for lærer den ene det så lærer den anden det os...
fra min side af kan jeg kun sige, det er en go idé og ha to hvalpe.. det eneste "dumme" er kun det med løetiderne.. det er virkelig et helvede hvis man kan sige det sådan..
knus Mia
jun 2005
Snakkede med en træner og en hundekonsulent ved DCH træning i dag... De mente ikke der sku være noget i vejen for at freja skal have sin kæreste (thor).....
Selfølgelig er der det mere arbejde... Men vi er også 2 unge mennesker som begge synes at det er meget interessant, så vi tager "chancen" og forøger fredag familien med en dejlig lille Cairn han på 9 uger
/Anders og Heidi
jun 2005
/Anders
2 Cairn hvalpe..?