{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
540 visninger | Oprettet:

Nattisseri {{forumTopicSubject}}

Hej...

Vi har 2 cairn hvalpe... Den ene er renlig, mens den anden godt kan have en smutter engang imellem...

Vores problem er at den ene har noget svært ved at holde på vandet om natten... Vi lufter selvfølgelig hundene inden vi gå i seng.... Men der kan stadig godt ligge et par tissetåre og måske en enkelt høm høm.....

Er vi så "heldige" at vågne i løbet af natten, så kan vi kan få dem luftet der, så sker der intet, men det er jo ikke en holdbar løsning i længden...

Er der nogle gode fif til hvordan vi holder gangen tør om natten...?

/Anders

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nattisseri
  • #1   7. nov 2005 Hej!
    En god idé er at tage vand og mad fra dem efter
    kl. 19 om aftenen, så er de "tømt af" når man
    lufter dem af til natten, det gør vi med vores hvalp
    med stor succes...

• #3   7. nov 2005 Ok... De har adgang til vand 24 timer i døgnet.... Kan man godt bare tage vandet fra dem om natten..?

De er 17 og 24 uger gamle....

/Anders

• #5   7. nov 2005 Yeps.. Det er mest den på 17 uger... Vil vi tro... Vi er af gode grunde ikke i stand til at spore tisset, da vi jo sover når det sker.... Men vi kan kende forskel på lortet, når der er sådan en, og det er fra den på 17 uger....

/Anders

• #6   7. nov 2005 vi tager vand og mad fra sally kl. 20.00 og hun får det så med det samme om morgenen når vi står op men det er ikke det hun mangler mest når hun vågner det er at komme ud og trække lidt frisk luft inden vi laver en tisse tår og går ind og da går det nok 10-15 minutter inden hun begynder at være vågen nok til at hun vil spise

• #8   7. nov 2005 Vi vasker i alm ajax..... Skal det være rigtigt godt, så vasker vi først i klorvand, lader det tøre, og så vasker vi i ajax bagefter....

Men det ku da være en ide at prøve RODALON

Er det en generel holdning at man godt kan tage vandet fra hundene kl 19.20 og så først give dem det return næste morgen omkring 7.... Det er jo godt 12 timer uden væske.. Kan de klare det..?

/Anders

• #10   7. nov 2005 Min erfaring er at stå op om natten (sæt vækkeuret) og gå ud med hunden der. Ikke alle hvalpe som store hvalpe kan holde sig altid. Vores store hvalp på 6 mdr. skal stadig ud om natten, dog siger hun til. Ellers holder hun sig om dagen. Prøv det...

• #11   7. nov 2005 Du kan også begrænse pladsen, de har at bevæge sig på. Min border var i bur om natten ved siden af min seng. Så når hun skulle noget gav hun højlydt lyd fra sig, og så stod jeg op og tog hende ud. Almindeligvis vil hunde ikke tisse/prutte, der hvor de sover.

At stå op om natten er selvfølgelig ikke en løsning i længden, men en løsning indtil hvalpen fysisk er i stand til at holde sig en hel nat.

• #13   7. nov 2005 Tror vi starter med at tage vandet fra dem om natten....

Tak for de fine input...

/Anders

• #14   7. nov 2005 Jeg ville nok også sige fjern vandet, det sker der absolut intet ved. Jeg ville dog ikke lufte dem om natten da de bare vænner sig til ikke at skulle holde sig så.

Held og lykke med dem.
    Sabrina

• #15   1. dec 2005 Nu har vi prøvet det med at fjernet vandet ved 19-20 tiden om aftenen.... Og det har virkeligt.... Vi har mange gange kommet ned til en tør gang.... Og de gange der har været noget, har der været meget lidt, så det er dejligt.....

/Anders

Kommentér på:
Nattisseri

Annonce