{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
947 visninger | Oprettet:

Familiehund bed. {{forumTopicSubject}}

Så skete det, som alle frygter, at en hund bider et familiemedlem, så nu er hunden afleveret tilbage til opdrætteren, da man ikke tør at have hunden mere.

En træningskammerat, skulle til træning med hunden, og var ved at gøre sig klar, da dennes søn lige ville lege med hunden inden de skulle af sted til træning.

Men hunden var mere opmærksom på hvad far lavet, og var bange for ikke at komme med, og vil ikke lege med sønnen.

Så sønnen drillede hunden, med et stykke legetøj, og hvad gør hunden, den vil tage legetøjet far sønnen, med det resultat, at den bider sønnen i hånden, så der kommer et par dybe huller, i hånden og håndled.

Så de må en tur på skadestuen, for at få en stivkrampe og rense såret.

Hjemme igen er sønnen usikker overfor hunden, det kan hunden mærke, og begynder at knurre ad sønnen, når denne nærmer sig.

Efter en samtale med mig og vores formand, blev det besluttet at kontakte opdrætter, om denne vil tage hunden tilbage. Da de ikke tør at have hunden mere.

Nu havde de glædet sig til, at hunden lige er blevet PH-kåret, og at man skulle stille til den første PH konkurrence til februar.. og at der bar bestilt til hos dyrlægen for at få HD / AD røntgenfoto.

Opdrætteren tager hunden til bage, og vil se om den kan bruges i avlen.

Ja, det er en trist historie, og jeg tror ikke at den familie får nogen hund igen.

Hunden er fra 29.04.2006. så det er en ganske ung hund.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Familiehund bed.
  • #1   18. jan 2008 åhhnej sikke da en uheldig hændelse.....ja det beviser jo bare endnu engang at børn og hunde aldrig skal være uden opsyn

  • #2   18. jan 2008 Håber aldrig at jeg kommer til at stå i den situation.

    Men mon ikke det i den her sag handler om mistolkelse af hundens signaler...

    Det lyder som om at de ikke rigtig har forståelse for, hvorfor at hunden gør som den gør (knurrer af drengen)


  • #3   18. jan 2008 Hvor gammel er drengen?

  • #4   18. jan 2008 Drengen er 9 år. og der har aldrig været noget imellem dem.

    Men problemer er nok, at når man gør klar til træning, så gør man nogle bestemte ting, det kan være det tøj mann tager på, og så begynder hunden at mærke, at nu skal der bare ske noget som den elsker.

    Børn og hund var under opsyn, så hvad der lige går galt, det er lidt svært.


  • #6   18. jan 2008 Det er rigtigt Babett.
    Når jeg tager mit hundetøj på, så ser hundene også kun mig, og ingen andre kan komme i kontakt med dem.
    Og nogen hunde stresser måske enda op, og har svært ved at håndtere hvis nogen "bryder ind"


  • #7   18. jan 2008 Det samme kunne nok godt ske her ..........

    Effie kører op når hun ser træningstasken. Så ved hun godt vi skal ud og have det sjovt. Og stod der så en og driller/vifter med noget, ja så kan det i farten gå galt.

    Det er en skidt situation for alle.............


  • #8   18. jan 2008 nogen gange får jeg knopper over hvor lidt der skal til for, at man skiller sig af med hunden. Jeg hader, når jeg hører ordene "vores børn kan alt overfor hunden". Hvornår begynder folk at gøre deres børn hundevenlige, i stedet for at forlange at hunden skal være børnevenlig. For pokker da, hvor skal hundene finde sig i meget, her tænker jeg ikke på det du skriver om denne hund, det kan jeg ikke sætte mig ind i da jeg ikke var der og kender sønnens omgang med hunden.
    Jeg har et eksempel fra min gamle rottweiler:
    Han var vokset op med vores to piger, som lærte omgang med hunden. En dag havde vi besøg af noget familie med en pige på 4 år. Vi aftalte at vi alle skulle holde øje med hund og barn. Fik en god middag og pigen hyggede sig med hunden. Vi var uopmærksomme og så ikke at hun gik rundt med en metalkam og redte ham, kvajet af os, På et tidspunkt var forældrene i køkkenet med hunden og pigen, de hører at han knurrer, men reagerer ikke, så siger det haps, og hun er skrabet hele vejen ned af ansigtet, afsted på sygehuset, vi kunne ikke se hvor dybt det var. Det var rædselsfuldt at vente på besked om hvor slemt det var med pigen, og rædselsfuldt at tænke på min gode rottweiler skulle aflives. Da familien kommer frem til sygehuset, ringer faderen: " I afliver ikke Manse, Anne har sagt at hun prøvede at løfte ham (60 kg) og redte ham med kammen". Se der var en forklaring på hundens reaktion. Den havde fået nok, og vi var nogle slemme kvajhoveder,som ikke havde holdt ordentlig øje med dem, fordi vi koncentrerede os om at have det hyggeligt. Manse havde aldrig bidt og gjorde det heller aldrig siden.


  • #9   18. jan 2008 Øv det var en trist og uheldig situation.......for alle parter.

  • #10   18. jan 2008 Som du skriver, var hunden meget optaget af, at den skulle til træning, og så har den ikke kunne overskue at lege med sønnen.
    Og så skulle ejeren måske have set signalet fra hunden, og bedt sønnen om, at lade hunden være. Men det er så nemt at være bagklog.
    Det er meget synd for familien, men også for hunden, for den har helt sikkert ikke gjort det i ondskab


  • #11   18. jan 2008 Puh ha, det er ikke en sjov situation at stå i.. det er osse min værste frygt at dette skal ske i mit hjem.. har osse en datter på 9 år, så for at forhindre dette når jeg ikke er i nærheden, har vi en regel som lyder at der ikke må leges med hunden indendørs og skal man nusse hunden så gør man dette når hunden selv kommer hen til en.. alt leg foregår udendørs..

  • #12   18. jan 2008
    ~ Jeniki ..... Bing Bong
    Jeps, de er sq bange for ikke at komme med, og nogle hunde tænder bare af, ikke i ondskab, men fordi der bare skal ske noget..

    canisport @
    Det ved jeg ikke, tror nok man får rigeligt at se til, om det er hunden eller drengens skyld, vides ikke.



  • #13   18. jan 2008 Grisling bed også... ej det er løgn, han markerede overfor mig den anden dag.
    Jeg avde lige taget tøj på, givet ham dækken på og han stod klar til at komme ud af døren.
    Så begyndte jeg at finde en masse ting frem jeg lige skulle have med = han stod og blev mere og mere spændt (stresset)
    Da jeg så lige skulle rette hans dækken blev det for meget fo ham og haps.

    Jeg tog det ikke værre end det var, men vi har heller ikke små børn her.
    Måske er det fint nok hvis den omtalte hund kommer ud i et hjem uden børn...?
    Det ønsker jeg i hvert fald at Grisling gør.
    Det dur ski ikke med en hund der kan stresses op til bid hvis der er børn i hjemmet.

    Børn skal behandle dyr ordentligt, men de laver ski mange fejl før de er helt klar over hvad det vil sige.


  • #14   18. jan 2008 maj-Britt L

    Jeg har da heller ikke øjene på mine hunde, hvis jeg er i gang med at tage tøj på eller skal hente kaffen, som også skal med, så har men ikke lige øjene på det sted hvor hunden er.. og selføllig er der lige i det splitsekundt, at det går galt.


  • #16   18. jan 2008 Nu skal det liuge siges, at børne har altid opført sig pænt over for hunden.
    De har lært at respekter hunden, netop for at der ikke skal /skulle opstå problemer..

    Men mon ikke det kan gå galt alligevel, uanset hvad og hvordan man bærer sig ad..


  • #17   18. jan 2008 Jeg mener altid det kan gå galt, men jeg ville godt nok være ked af hvis min hund reagerede med bid.
    Hvis de var under opsyn kan hunden ikke have advaret ret meget... altså inden biddet.


  • #18   18. jan 2008 janni...........Jeg er nu ikke bekymret for at have min selv om jeg erkender det samme KUNNE ske her da Effie netop stresser vildt op når hun ser træningstøj og taske.

    Der skal såmænd ikke mere til end lukke hunden ud, tage skrigeriet og jammeren med godt humør og så hente hunden når man er klar.

    Og ærligt.........det samme kan ske under leg selv om vi sidder og nedstirrer dem. Her er det forbudt at lege med klude og bolde da det bliver brugt i træningen. Effie går i selvsving af glæde og det kan da koste et hug. Bare spørg mine hønder når jeg ikke er hurtig nok med bolden ;o)



  • #19   18. jan 2008 Hønder ? Jeg har nu hænder ;o))

  • #20   18. jan 2008 Børn er kun børn.
    Og børn er impulsive. . .
    - det elsker jeg ved mine unger...at de er så gode til at finde på!
    Samtidig kan de glemme, ligesom hunden i en stresset situation kan "glemme" at barnet har helle.
    Ligesådan kan barnet "glemme" hvornår hunden skal have fred.
    Mine unger leger ikke med hundene, hverken inde eller ude.
    Men de må nusser når hundene kommer til dem, og de ligger tit på gulver og nusser, og specielt den mindste kan "glemme" at man ikke skal begyndte op leg, eller måske nusser lidt vildt.
    Ingen af mine hunde har markeret overfor ungerne, Buzz puffede den mindste væk engang da Kian ikke forstod Buzz ikke ville mere, og det gjorde Buzz kun fordi han var forpint af sine hofter.
    Var det som Babett fortæller sket her, og hunden blev ved at knurre af barnet, så var den hund heller ikke here længere.


  • #22   18. jan 2008 canisport @

    Hunden kan mærke den mindste forandring hos os mennesker.
    Og det kan da godt være at drengen ikke har følt sig helt tryk, efter uheldet.
    Og dermed udskeller vi et stof, som hunden kan mærke lige med det samme.
    Og det er måske derfor hunden har knurret af drengen.


  • #23   18. jan 2008 Ærgerlig historie, og godt der ikke skete mere.. Lyder også på mig som en reaktion på en stresset hund. Jeg ville dog ikke sætte den ind i avlen uden at tænke over hundens stress niveau, sevlom den der dygtig lydighedshund, så er der også en mentalitet man skal tage højde for..?

  • #24   18. jan 2008 Mette S
    Nu kører de hunden meget højt der kommer fra den kennel, hvor denne hund kommer fra.

    Og hunden fejler ikke noget mentalt.



  • #25   18. jan 2008 Mette...........Så burde ingen hunde vel komme i avl.

    Har alle ikke et eller andet de tresser over?

    Her er det jo ikke stress i hverdagen. Det er forventningsstres i en bestemt forbindelse.

    Det kan jeg slet ikke se noget dårligt i...........


  • #26   18. jan 2008 K....... Hvor jeg staver idag.

    Bær over med mig ;o)


  • #27   18. jan 2008 Mine to jack russells kører med 180 i timen, når vi skal til gravtræning. Så er der ingen, der skal røre dem, selv jeg kan godt få et knur med på vejen, hvis jeg vil løfte dem op.
    og mine hunde fejler heller ikke noget mentalt.
    Men synd for familen, at de ikke tør have hund.
    Kunne de ikke få en der ikke kører i så højt et gear?


  • #28   18. jan 2008 Det er jo umuligt at udtale sig om hvad der er sket, og hvis skyld det er når man ikke har oplevet episoden. Det skar mig bare i øjnene at kennelen nu ville bruge den i avlen.. Min den gamle stresser meget,men han har aldrig bidt hul i nogen i den anledning.. Markeret, knurret men oftes går han væk hvis der er noget han ikke kan kapere. Jeg har valgt at min hanhund ikke skal deltage i avlen pga. hans stress niveau, på trods af adskillige henvendelser.. men sådan er vi jo så forskellige.

  • #30   18. jan 2008 Famse, nu er det jo ikke selve stressen der er problemet, det er hundens løsning over at blive "drillet" i en stresset situation. Men det lyder på mig som om det ikke er eneste situation hvor hunden´s grænser er blevet overskredet, for er det et enkelstående tilfælde så er det lidt voldsomt at den nu knurrer når baret kommer i nærheden, det er måske en lidt nervøs reaktion i mine øjne.

  • #32   18. jan 2008 Mette S

    Hvem siger at hunden er blevet drillet. ??

    Mange gange bliver det vendt op og ned..


  • #34   18. jan 2008 Hulgaards Babett det gjorde du da:

    Så sønnen drillede hunden, med et stykke legetøj, og hvad gør hunden, den vil tage legetøjet far sønnen, med det resultat, at den bider sønnen i hånden, så der kommer et par dybe huller, i hånden og håndled.


  • #35   18. jan 2008 Mette S

    Det er så en stavefejl, det var lege.


  • #36   18. jan 2008 Sådan er det

    Mange gange bliver der vendt op og ned.....


  • #37   18. jan 2008 Mette.......Jeg kan godt følge din tankegang.

    Men lige det med avl tror jeg man skal vide en del mere førman dømmer det.

    Jeg tror også det er meget forskelligt hvad vi ser som ønsket / uønsket.

    Personligt ville jeg være meget skuffet hvis min IKKE reagerede som hun gør i lige den situation der her er beskrevet. Det er forventning til det vi begge elsker..........

    Men vi er enige om, ligger der mere bag, så er det værd at overveje :o)


  • #39   18. jan 2008 Famse, jeg kender jo ikke hunden, ved ikke engang hvilken race det er, men går ud fra at det er en schæfer, og dem kender jeg meget lidt til. Men synes bare det lød foruroligende... men jeg blander mig uden om, da det åbenbart ikke er det vi skal tale om i tråden... (-;

  • #40   18. jan 2008
    Tib. mastiff: menneskets

    Hunden er fra 29.04.2006.


  • #45   18. jan 2008 Ja måske netop fordi hundene fra den kennel køre så højt som du skriver, netop derfor kunne den ikke håndtere situationen med også at skulle være en almindelig familiehund??????
    Bare en tanke.


Kommentér på:
Familiehund bed.

Annonce