{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

Pivskid. {{forumTopicSubject}}

Hey Hg..

Jeg har et spørgsmål som jeg håber jeg jeg få svar på.
Nu er min GD blevet 17 uger, og den er ved at drive mig til vanvid nogle dage..!

Problemet er at den piver - HELE TIDEN! hvis jeg feks skal på toilettet kan den stå uden for døren og pive! Eller hvis jeg skal ud i køkkenet efter et eller andet, kan jeg høre den ligger inde i stuen og piver.
Hun kan også godt finde på at pive hvis jeg sidder og spiller computer, så ligger hun bare og glor på mig og piver.

Det er lidt underligt, for hun kan godt være alene hjemme. ødelægger ikke noget osv.

Piv

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pivskid.
  • #1   17. jan 2008 Kan det ikke være fordi at hun er understimuleret ?

• #2   17. jan 2008 opmærksomhedskrævende

• #4   17. jan 2008 Det vil jeg ikke sige hun er.
    bor lige op af en skov, så der er vi i en 2-3 gange om dagen + leger med hende et par gange om dagen.
    og hun har en del legetøj.

Men det kan vel ikke passe at jeg skal sidde med hende i skødet 24/7

• #5   17. jan 2008 hej. vores lille nala gør nødagtig det samme..hun hyler også når vi er på arbejde og i skole. vores nabo siger at hun nærmest skriger i alt den tid vi er væk..så hun hyler også meget..hun er født den 25 oktober..håber hun vokser fra det...jeg forstår heller ikke hvorfor hun hyler selv om vi er i samme rum. og også hvis vi går på toilet eller ud med skraldeposen..

• #6   17. jan 2008 Hun vil selvfølgelig gerne have din opmærksomhed hele tiden. Nogle hunde begynder at gø (min Keesha f.eks.) og andre piver eller puffer eller noget helt fjerde. Du skal prøve at ignorere hende og så først give hende opmærksomhed i perioder hvor hun er stille. Det har hjulpet en del på Keesha, da hun fandt ud af jeg ikke reagerede før hun var stille. Ellers bliver hun kun bekræftet i at det nytter - hun får sin vilje - og når hun bliver ældre bliver det endnu sværer at vende hende af med det..
    Det kræver tålmodighed at have en hvalp smiley

• #7   17. jan 2008 sonja vil også med på toilettet, så det kommer hun:)
    Går ind på toilet, spørger hende om hun skal med og hun kommer, hehe... Rigtg tøse-hygge smiley

• #8   17. jan 2008 mie..hvad skal man gøre for at de ikke skriger i alle de timer vi er væk..har prøvet med aktivitetsbold ,tygge ben,musk..ja snart alt...

• #9   17. jan 2008 Peter - Har hun et sted hvor i opholder jer, som er hendes og hvor hun godt kan li' at være ? Som f.eks et tæppe eller en kurv ...

Når vores hund er gået med og er blevet leget med og hvis hun så stadig vader rundt - Så siger vi "gå over og læg dig" og så går hun over og ligger på sit tæppe - Der har hun div. tyggeting hun kan hygge sig med, eller hun kan også bare sove...
    Det hjælper altså at hunden nogengange får fortalt at nu skal den altså være dér og ikke vade rundt eller sidde og pive...

• #10   17. jan 2008 Nadia > Jeg tror I skal starte helt forfra med alene hjemme træning. Dvs. at I starter med at være væk fra hende f.eks kun et halvt minut (evt. blot på den anden side af døren) Hvis hun så et øjeblik er helt stille kommer du ind til hende, roser og giver en godbid. Dette øves mange gange i takt med at varigheden gradvist øges. Det kan godt tage lang tid, og selvfølgelig være svært hvis hun skal være alene i længere tid pga jeres arbejde osv. Prøv evt. at bruge en ferie på det, hvis I har mulighed. Det er meget vigtigt at I ALTID venter med at gå ind til hende til hun er stille. Håber du kan bruge dette til noget. Held og lykke

• #11   17. jan 2008 ha ha Jo en GD vil helst ligge i skødet hele tiden jeg tror hun har fået sin vilje for til når hun piver og du mener hun har fået tilstrækkelig opmærksomhed skal du amere dig med tålmodighed og ignorere hende total og først henvende dig til hende når hun er stille og n¨år hun så gør som du vil skal du huske at rose hende.. det er ligesom at have små børn..

• #12   17. jan 2008 andre hunde gør det samme

• #13   17. jan 2008 mie..mange tak..vi fik hende den 20 december og var hos hende til 4 januar.. min storebror og mor arbejder forskudt af hinanden tit så det er ikke så meget hun er alene..mor arbejder kun 5 timer 4 gange om ugen..jer tror du har ret i at vi skal starte forfra.. for når hun hyler så meget prøver vi at undgå at hun er alene og det hjælper jo heller ikke..mange tak fordi du ville hjælpe.det er sødt af dig...tak

Kommentér på:
Pivskid.

Annonce