{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 hunde
  • #1   13. jan 2008 Lurer også lige med i denne tråd, vi overvejer også hund nr. 2.

Nok mest for at de kan få glæde af hinanden.

• #2   13. jan 2008 Jeg har jo pt to hunde. Og de har rigtig meget glæde af hinanden.
    Men Møffe er nu osse glad for sin alenetid med mig, hvor hun ikke har et vildt minster pringende omkring sig, så for hende tror jeg ikke hun er gladere/mere trist om der er en eller to hunde.

Det er jo noget mere arbejdeat træne med to hunde end kun med en
    -og mere rengøring ;o)

Men osse dejligt at hygge med to hunde i stedet for kun en.

• #3   13. jan 2008 vi har lige (25/12) fået os hund nummer to, efter store overvejelser, og det går bare rigtig godt, selv om lille Joe stadig er meget lille, leger de fint sammen, Trixi tager bare så fint hensyn til ikke at være for hård ved ham, så jeg er sikker på det nok skal blive godt!!

tænk meget over hvad race hund nummer to er, det skal være en der basser sammen med din anden, vi valgte efter at Trixi er en meget aktiv ude hund, som skal ha meget motion, derfor valgte vi en cocker, som jo er en jagthund, og derfor har det godt med at være meget ude, og den er udholdene, og kan derfor klare samme mængde motion som trixi

• #4   13. jan 2008 Jeg overvejer en mini bullterrier... eller det vil sige, at den faktisk allerede er bestilt smiley
    Men der går jo noget tid inden den kommer...
    Til den tid er Tuc lige omkring et år, så der skulle hun gerne bare fra naturens side være hende der bestemmer... ikke at jeg er i tvivl... hun er en ret bestemt dame smiley
    glæder mig til nummer 2... smiley med rengøring og det hele... smiley

• #6   13. jan 2008 Vi har haft to hunde ad gangen i lange perioder og det har ALTID fungeret upåklageligt.....

• #7   13. jan 2008 vi har 3 tæver og det går fint. men har da også erfaring med at det ikke altid går og at det ikke altid kan forudsees hvilke hunde der kan sammen.

fordele hos os.
    det er fantastisk at se sine hunde som en flok. man får meget mere hundeadfærd at se.

ulemperne hos os
    3xtræning den daglige træning med hver enkelt hund er svær at finde tid til i dagligdagen
    for lidt plads i sengen

vi har en kennel og det er selvfølgelig en forskel. vores to "gamle" tæver er gået på pension (3 kuld hver) så den yngste skal så overtage avlen + den nye som vi forhåbentlig får i løbet af 08.
    vores hunde er almindelige familiehunde, så på den måde er det ikke anderledes.
    men havde vi ikke kennel ville vi nok sige at 2 hunde er det optimale.

• #8   13. jan 2008 Har 3 hunde sammen, og nøj hvor de nyder det, og har vildt meget glæde af hinanden... Vil aldrig kun have én hund, - medmindre den er ligesom Cleo beskriver...

• #9   13. jan 2008 som sagt har Tuc masser af selvtillid, så er ikke bange for at hun trækker sig og bliver "usynlig".
    Hvis det sker er det ihvertfald bare sådan at Tuc var der først, så det er hende der bliver smiley

• #10   13. jan 2008 jeg ville nok vælge at få min andne hund, når den første er blevet næsten voksen dvs renlig, har lært almindelig stuedressur og er faldet godt til.

det er en stor opgave at have to hvalpe sammen, for slet ikke at tale om to teenagere. omvendt syntes jeg også der skal være noget af legebarnet i den første når nummer 2 kommer til.
    der er 1½ år mellem jowina og galia, 2 år mellem galia og bianca og der bliver også 2 år mellem bianca og den nye.

• #11   13. jan 2008 connie

tror du det er for tidligt når hun er 1 - 1 1/2 år når den nye kommer?
    Vil jo helst heller ikke forcere noget.

• #12   13. jan 2008 kommer an på hvor moden hun er. hvor mange løbetider har hun haft, er hun renlig og har hun almindelig lydighed, så syntes jeg det er en fin alder. men vær forberedt på at hun som 1 årig godt kan mangle at komme i en selvstændighedsface, der er opslidende i sig selv og rigtig belastende hvis du samtidig har en hvalp.
    men ellers syntes jeg jo at 1½ år passer fint for min race

• #13   13. jan 2008 Mange tak for alle jeres svar smiley

Kommentér på:
2 hunde

Annonce