814 visninger
|
Oprettet:
han gider ik sove? {{forumTopicSubject}}
ja her i juleferien har jeg jo har nydt ferien og været længe oppe, men det har desværre resulteret i at svenne nu ikke gider at sove om aftenen når jeg skal i seng... det er skidt træls når jeg jo skal tidlig op igen, men han har krudt i røven, og løber rundt og laver ulykker eller tumler med kattene....
Ved godt det nok er et spørgsmål om tilvænning igen, men nogen ide til hvordan jeg kan fremskynde processen lidt?
I går kæmpede jeg med ham i halvanden time, og jeg var pænt træt til morgen:o)
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 85 Svar: 418
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 513 Svar: 4.891
Det burde han da blive lidt træt af :o)
Sådan nogle aftener, plejer jeg gerne at ta en times gå-tur med Simba, hvis jeg ka mærke han har svært ved at falde til ro.
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 1.802
Sørg for at han ikke ligger og blunder iløbet af aftenen.
Hold ham vågen og beskæftiget, så skal du se en lille hund, der går i "Tornerose-mode" når det blir sen aften........
feb 2007
Masse aktivering lidt tid inden man går i seng
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 73 Svar: 795
Hvis ikke det hjælper at aktivere ham et stykke tid inden sengetid, kunne det såfremt han kan lide at være i bur, være en løsning for en periode at lade ham sove i det...
Det kunne godt være alderen, der gør at han er lidt hyper. Karlo havde i hvert en periode i den alder, hvor han overhovedet ikke havde tid til at sove. Nu havde han jo frit spil til at pille ved alle de ting han ikke måtte... I en periode sov han i sit bur og der var jo så dejlig kedeligt at være, at han faldt i søvn med det samme...
jul 2007
jeg skal vogte over ham for at han bliver i sin kurv, lige så snart jeg ikke holder øje med ham er han væk, og ude på ballade:o) vi lufter ham omkring kl otte eller ni, og turen afhænger af vejret, han gider ikke gå hvis det regner:o)
feb 2007
Med at man jo kan nå alt det forbudte.. hihi simpelthen så træls..
jun 2006
Så kan det nok være, at han vil sætte pris på at komme ind i sin dejlige tørre, lune kurv!!!
Måske "skærme ham af"?? Det virker på vores med det samme.
Når gitteret blir fundet frem tænker de" Åååååh kedsomhed...jeg putter mig sgu bare så..!"
jul 2007
Jeg er helt sikker på det har noget med alderen at gøre, han er frygtelig for tiden:o) og så snart han kan rende rundt uden opsyn skal han jo alt det han ikke må:o) op på bordet, finde ting han kan stjæle, tisse osv...puha:o)
jul 2007
hihi jamen du skulle se ham når det er dårligt vejr, han sætter sig bare og ryster og kigger meget surt på mig:o) og så snart han har mulighed for det vender han rundt og løber det sidste stykke op af vejen i fuld fart, og venter ved døren:o)
jun 2006
Vores har været den bedste investering vi har gjort til hundene og har kun positivt at sige om det.
Men hunden skal lige vænne sig til det selvfølgelig.....
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 32 Svar: 1.529
han gider ik sove?