{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
814 visninger | Oprettet:

han gider ik sove? {{forumTopicSubject}}

ja her i juleferien har jeg jo har nydt ferien og været længe oppe, men det har desværre resulteret i at svenne nu ikke gider at sove om aftenen når jeg skal i seng... det er skidt træls når jeg jo skal tidlig op igen, men han har krudt i røven, og løber rundt og laver ulykker eller tumler med kattene....

Ved godt det nok er et spørgsmål om tilvænning igen, men nogen ide til hvordan jeg kan fremskynde processen lidt?
I går kæmpede jeg med ham i halvanden time, og jeg var pænt træt til morgen:o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  han gider ik sove?
  • #2   10. jan 2008 det gør vi også, vi søger efter godbidder, og træner lidt tricks... så får han lige en halv times tid til at falde ned i, men så snart vi går i sovebærelset kommer vilddyret op i ham igen:o)

• #4   10. jan 2008 Gå en ordenlig aften tur 1 times tid inden sengetid?
    Det burde han da blive lidt træt af :o)

Sådan nogle aftener, plejer jeg gerne at ta en times gå-tur med Simba, hvis jeg ka mærke han har svært ved at falde til ro.

• #5   10. jan 2008 Lissom med små børn. Spring en lur over.
    Sørg for at han ikke ligger og blunder iløbet af aftenen.
    Hold ham vågen og beskæftiget, så skal du se en lille hund, der går i "Tornerose-mode" når det blir sen aften........

• #6   10. jan 2008 Oscar, *G* ja det er ikke engang løgn..
    Masse aktivering lidt tid inden man går i seng smiley

• #7   10. jan 2008 Er han bur-trænet?
    Hvis ikke det hjælper at aktivere ham et stykke tid inden sengetid, kunne det såfremt han kan lide at være i bur, være en løsning for en periode at lade ham sove i det...

Det kunne godt være alderen, der gør at han er lidt hyper. Karlo havde i hvert en periode i den alder, hvor han overhovedet ikke havde tid til at sove. Nu havde han jo frit spil til at pille ved alle de ting han ikke måtte... I en periode sov han i sit bur og der var jo så dejlig kedeligt at være, at han faldt i søvn med det samme...

• #8   10. jan 2008
    jeg skal vogte over ham for at han bliver i sin kurv, lige så snart jeg ikke holder øje med ham er han væk, og ude på ballade:o) vi lufter ham omkring kl otte eller ni, og turen afhænger af vejret, han gider ikke gå hvis det regner:o)

• #9   10. jan 2008 Lene D, *G* det problem har jeg om dagen!
    Med at man jo kan nå alt det forbudte.. hihi simpelthen så træls..

• #10   10. jan 2008 Ud og gå med ham lige inden tandbørstningen (også selvom det regner. Bare ærgeligt Svenne-boy!!!

Så kan det nok være, at han vil sætte pris på at komme ind i sin dejlige tørre, lune kurv!!!

Måske "skærme ham af"?? Det virker på vores med det samme.
    Når gitteret blir fundet frem tænker de" Åååååh kedsomhed...jeg putter mig sgu bare så..!"

• #11   10. jan 2008 nej han er ikke burtrænet:o) jeg har forsøgt at lukke ham ud i køkkenet når han ikke vil falde til ro, men jeg har desværre to maine coon katte der kan åbne døre, så der går ikke længe inden de befrier deres ven:o)

Jeg er helt sikker på det har noget med alderen at gøre, han er frygtelig for tiden:o) og så snart han kan rende rundt uden opsyn skal han jo alt det han ikke må:o) op på bordet, finde ting han kan stjæle, tisse osv...puha:o)

• #12   10. jan 2008 oscar
    hihi jamen du skulle se ham når det er dårligt vejr, han sætter sig bare og ryster og kigger meget surt på mig:o) og så snart han har mulighed for det vender han rundt og løber det sidste stykke op af vejen i fuld fart, og venter ved døren:o)

• #13   10. jan 2008 Jeg ville købe en kravlegård til den unge mand!!
    Vores har været den bedste investering vi har gjort til hundene og har kun positivt at sige om det.

Men hunden skal lige vænne sig til det selvfølgelig.....

• #14   11. jan 2008 Jeg ville også forslå bur eller kravlegård om natten i en periode, hvis han er i et bur eller en kravlegård lære han ret hurtigt at når du går i seng så slapper man af og så lægger han sig også til at sove... Men han skal selvf. stadig være aktiveret inden I går i seng :o)

Kommentér på:
han gider ik sove?

Annonce