{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.310 visninger | Oprettet:

Hanhund vil ik parre {{forumTopicSubject}}

hej alle smiley

Jeg har den dejligste Cavalier hanhund på 3 år, som sidste sommer parrede vores venners tæve og det kom der 3 skønne hvalpe ud af smiley

men i år har han nu været lånt ud til avl 2 gange, og han er intereserede i tæverne men gider ik rigtigt hoppe på smiley
ved den første tæve "ramte han ved siden af" 3 gange, men med den sidste lavede han kun få parringsbevægelser for aå at hoppe ned igen..
han "trold" kom faktisk slet ik frem ved den sidste tæve...
er der nogen af jer der har oplevet noget lign. eller har en mulig forklaring på det ??

han er hjertescannet og DNA testet, men er jo naturligvis bange for der kan være noget galt med ham.

på forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hanhund vil ik parre
  • #1   6. apr 2012 Er I 100% sikre på at tæverne har været klar?

• #2   6. apr 2012 ja for ved den sidste tæve kørte hun direkte videre til en anden han hvor hun blev parret...

Begge tæver har vi set 5 dage eller mere, så det er ik tålmodigheden vi mangler smiley

• #3   6. apr 2012 Det kan naturligvis være hormonelt - måske forstørret prostata.
    Få ham tjekket engang hos dyrlægen evt?

• #4   6. apr 2012 Han bliver uanset hvad tjekket ved dyrlægen så jeg ik skal gå og bekymre mig smiley

Var bare nysgrrig om nogen herinde havde prøvet noget lign.

• #5   6. apr 2012 Kun hvor tæven ikke har været klar - ellers ikke.

• #6   7. apr 2012 fordi den blev parret det andet sted gør ikke nødvendigvis at hun er klar:-) nogle hanhunden springer på bare tæven er villig:-)
    en progesteron test kan sige om tæven er klar

• Tjinca
    Tjinca Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #7   7. apr 2012 Yup!
    Jeg købte en hanhund som 5 årig, og vidste at han have lavet et kuld med champions afkom tidl. Jeg forsøgte efterølgende i årevis at parre ham med 4 forskellige tæver uden det lykkedes. Han hoppede på dem, men gav relativt hurtigt op.

Han kom hjem til mine forældre, og jeg havde helt droppet idéen, men for 2 mdr. siden da jeg skulle passe ham skete der pludseligt noget. Den ene tæve var kommet i løbetid, men jeg tænkte ikke så meget over det, da han i 10 år ikke havde lavet hvalpe. Efter en tur i haven, kom de ikke ind og da jeg kiggede ud, hang de sammen, og de parrede sig et par gange igen de efterfølgende dage.

Resultatet kom i sidste uge, i form af 4 store stærke hvalpe, som han præsterede i en alder af 12 år.

• #8   7. apr 2012 At tæven er parret hos en anden han, betyder ikke at hun var klar - nogle hanner parre ligemeget om tæven er klar eller ej ... Og så er der hanner der ikke spilder krudt på tæver han ved ikke er på rette dag.
    Så du skal forlange at tæven har fået målt progesteron.

Hvis du ønsker han tjekket, så gå til en dyrlæge med speciale i reproduktion. På Sjælland er der Birgitte - www. Canicold.dk og Jylland Er det Katrine i Hadsten

• #9   7. apr 2012 tusind tak for jeres svar smiley

Dejligt at høre håbet ik er helt væk, selvom det for os ik er afgørende om han kan avle eller ej smiley

Bliver der en næste gang må vi lave en progesteron test inden smiley

Kommentér på:
Hanhund vil ik parre

Annonce