Skal - skal ikke... Skal - skal ikke...
Hej med jer...
først vil jeg lige sige jer tak for alle jeres hilsner til Tux's fødselsdag - det var rigtig sødt af jer og vi blev meget glade for hilsnerne.
Men nu kommer der lige 10 sps. til prof.
Tux er jo lige blevet 1 år.
Hun gik i løbetid for første gang da hun var ca. 7 måneder gammel.
Første gang hun gik i løbetid, startede det med at hun ødelagde ALT omkring sig, var mere bange end hun plejer at være.
Derefter gik hun falsk gravid.
Nu er hun igen ved at gå i løbetid - og ja, da jeg kom hjem fra arbejde i mandags havde hun ødelagt min seng - hun har simpelthen lavet et hul i sengen så fjederne stikker op i ryggen på mig. Derudover havde hun ridset væggen og sengen var blevet bidt lidt i.
Da jeg kom hjem i går (tirsdag) var sengen endnu mere ødelagt men ellers havde hun ikke lavet andet.
Disse ting sker åbenbart "kun" når hun er på vej i løbetid og under løbetiden, og vi er allerede ved at blive sindsyge for det bliver dyrt for os hvis vi hvergang hun går i løbetid skal til at lave vægge, købe madresser eller andre ting. Og hun går vel i løbetid 2 gange om året lever forhåbenlig min. 10 år =20 gange løbetid...
Og så er det jo heller ikke godt for Tux at hun bliver falsk gravid efter hendes løbetid.
Vi overvejer kraftigt at få hende sterilliseret - er der nogen der har nogle erferinger med sterillitation i disse stiturationer?
På forhånd tak
mvh
En meget træt og med hold i ryggen, Malene J
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776
Min er ikke selv sterilliseret, men da hun bliver falsk drægtig (meget grovt) blev jeg rådet til at sterillisere hende...
feb 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 145 Svar: 1.066
tillykke med Tux 1 års fødselsdag
øv det er da træls med hende hun laver sådanne noget,
har desværre ikke noget forstand på tæver
men håber der er nogen der har nogen gode råd til dig
knuz Lonni
jun 2005
Følger: 19 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 73 Svar: 318
Tak...
Ja jeg håber da også jeg får nogle flere inputs... men Tinnas svar gør nok at jeg tager til dyrlægen fredag - han har sagt at det nok er bedst at vi får det gjort både for Tux og vores egen skyld.
;o) Malene J
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 126
jun 2005
Jeg har hørt at hendes pels kan blive dårlig hvis man går det for tæt på en løbtidsperiode!??! Og hun går jo i løbetid lige om lidt.
Men jeg har også hørt at det kun er i den første periode pelsen bliver dårlig og at dette bliver rettet op efter næste pelsfældning?!?!?! - hvad siger i?
Ikke at dette er lige så vigtigt som det andet mht. til kræft men det er meget rart at blive forberedt på hvad man kan forvente.
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 126
Andre ulemper ved sterilisation er at ca 2% bliver inkontinente...ofte først efter en årrække. Dette kan udbedres ved at give en af 2 typer medicin, enten østrogener (og så er man ligevidt i forhold til kræft) eller noget, som får lukkemusklen i blæren til at strammes.
Og så er der jo hele problematikken med overvægt...
Men medaljen har jo altid 2 sider!!
mar 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 5 Svar: 11
jun 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 70 Svar: 1.118
jun 2005
Sidste gang hun var i løbetid var i marts/april så hvis der ca. går 6 måneder imellem så burde jeg kunne nå det - men problemet er også at hun sidste gang blev meget forvirret allerede 1 måned inden hun gik i løbetid og derefter falsk gravid efter løbetiden. Men jeg lader min dyrlæge bestemme - han er meget dygtig så jeg er sikker på at han ikke gør noget der er "forkert".
Problemet er også at Tux er meget "genert" hun gør af mennesker hun ikke kender og hvis de kommer for tæt på hende så bliver hun meget bange - men efter de har været her i 10 min. er det hele godt igen. Dette træner vi meget med jeg går på hundeskole med hende sammen med min kæreste og vi træner meget med at lærer hende at fremmede er "gode nok" og det bliver bedre og bedre for hver gang... Tror i at dette bliver forstærket eller dæmpet efter sterillationen??
Mvh
Malene J
jun 2005
Nu glæder vi os bare til at se ændringerne i løbet af de næste par måneder...
mvh
Malene
jun 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 70 Svar: 1.118
Skal - skal ikke...