{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.735 visninger | Oprettet:

har på tragisk vis mistet vores sacha {{forumTopicSubject}}

I går over middag havde jeg lukket vores hunde ind i vores bryggers så de lige kunne tørre efter de havde været ude og tisse på marken. pludselig hører jeg sacha "sætte sig i respekt" som jeg kalder det. det plejer hun at gøre hvis hun synes de store skal sættes på plads. jeg farer skraks op og løber derud, men inden jeg når derud hører jeg at hun begynder at skrige..! da jeg kommer derud står chika med hende i munden og prøver at knække nakken på hende som havde det været en kanin!! jeg skriger af hende, men hun slipper først da jeg kanster en colaflaske i hovedet på hende. det tager alt i alt mindre end et halvt minut fra jeg farede op af stolen. sacha kom ind i køkkenet og gik ind under vores bænk, hun blødte rigtig meget, så jeg løb ud og hentede et håndklæde svøbte hende i det og der kom min mor så og vi skyndte os til dyrlægen. jeg havde nået at ringe til hende i farten, hun bor heldigvis kun et par huse herfra! vi kom ind til dyrlægen hvor hun blev lagt på drop og fik morfin. to timer senere da hun var faldet mere til ro blev hun røngentfotograferet hvor det viste sig at der var fuld af blod i bughulen, og hendes hjerte var forstørret. hun havde bidhuller ca. 8 steder så hun har virkelig haft fat i hende. dyrlægen siger at de ikke kan gøre noget for hende, så efter min mand er kommet får hun fred. vi tog hende med hjem og begravede hende i haven sammen med børnene. jeg var hele dagen i går og stadig i dag nærmest i chok. jeg har mistet en jeg virkelig holdt af og som har været en del af min hverdag de sidste 7 år! udover det.. kommer alle spørgsmålene.. hvis chika på den måde ville dræbe hende.. hvad så hvis vores børn kommer til at træde på hende feks???? sacha sagde også fra hvis nogen kom til at gøre noget, men det var med en markering..
hun var virkelig børnenes hund for de kunne holde hende når vi gik tur med hundene så hun vil virkelig blive savnet af store og små herhjemme. heldigvis fik de sagt godt farvel da de hjalp med at begrave hende.
jeg vidste godt at sacha ikke blev 15 år.. men at hun skulle herfra på den tragiske måde.... det havde jeg aldrig i mit liv forestillet mig smiley
Sacha.. vi elsker dig og du vil blive savnet.!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  har på tragisk vis mistet vores sacha
  • #1   30. nov 2007 Hold da op hvor forfærdeligt ... Er mundlam .. :-S

Men hvad man skal stille op når sådan noget sker , ved jeg ik ..
    Tror ik selv jeg ville ønske og have den anden hund mere .. :-S

R.I.P Sacha , hils Pache og Basti deroppe ... smiley

• #2   30. nov 2007 Hold da op en forfærdelig oplevelse. Ved slet ikke hvad jeg skal sige.
    Min hund har dræbt min kanin på den måde, men det er jo vand i forhold til det.
    Puha.

• #3   30. nov 2007 Det må være helt forfærdeligt for jer, sikke en grim oplevelse. Ja, jeg ved ikke hvad jeg skal skrive, andet end jeg tænker på jer, selv om jeg ikke kender jer. (o:

• #5   30. nov 2007 ej hvor er det forfærdeligt, har kuldegysninger på hele kroppen efter at have læst det..
    Jeg ved virkelig ikke hvordan jeg ville have det hvis en af mine hunde gjorde det ved den anden, føler virkelig med dig, det må være en meget vanskelig situation..

R.i.p sacha.

• #6   30. nov 2007 Ååhhhhh =(

Sikke da en ulækker oplevelse.. Stakkels lille hund..=(

Jeg ville ikke beholde hunden der havde gjort det, man kan jo ikke rigtig stole på den længere...

Men åh hvor er det trist læsning =(

RIP lille sacha

• #7   30. nov 2007 Puh en grim historie, føler virkelig med jer!!!

R.I.P Sacha

• #8   30. nov 2007 Det var da det mest forfærdelige der kunne ske. I bliver straffet dobbelt hårdt. Tabet af lille Sacha og så en af jeres egne der har gjort det. Mere forfærdeligt kan det ikke blive.

Jeg har ingen råd til hvad I skal gøre - jeg vil bare udtrykke min dybeste medfølelse for det I går igennem nu. Håber I må komme igennem sorgen på bedst mulig måde og finder en løsning der er god for alle.

Varme tanker herfra
    Gitte

• #9   30. nov 2007 da jeg sad ved dyrlægen og så min lille skat ligge der.. var jeg ikke i tvivl.. hvis hun overlevede turde jeg ikke beholde hende. omvendt ved jeg også at der er forskel på mennesker og dyr, men ved chika også det? her til aften stod hun og slikkede vores mindste i nakken mens han sad i stolen, omvendt var jeg bare så bange da hun var selv i stuen ved de andre børn (som ikke kunne finde på at gøre hende noget) for tænk nu hvis.......så spørgsmålet er om jeg tør stole på hende igen. jeg har set hunde slås før, men aldrig på den måde mine egne hunde.. puha hvor er det bare hårdt! min stakkels lille skat altså

• #10   30. nov 2007 altså.. det var chika jeg ikke ville turde beholde hvis sacha overlevede.....

• #11   30. nov 2007 Hvor er det bare synd for dig :o/ frygteligt at miste en hund på den måde. men ville hvis jeg var dig aldrig kunne stole på chika igen , desvære var hun min , er jeg bange for hun , måtte aflives....

• #12   30. nov 2007 Det var da frygteligt, gør mig rigtig ondt, at høre... men jeg tænker også på Chika.. Hvor mange hjem har hun været i?? 4 hjem eller sådan, hvad jeg kan regne mig frem til.. Hvad var grunden til hun skulle aflives i sin tid??
    Hun er jo ikke så gammel, det kan jo være, at hun bare ikke fungere mentalt. Hvis i vælger, at skille jer af med hende, nu når hun måske ikke er til, at stole på, kan jeg ikke anbefale, til 5 hjem. Fungere hun ellers??

• #13   30. nov 2007 Dober enig!!

• #14   30. nov 2007 Jeg kender intet til chikas fortid, udover at hun var underernæret og bange da vi fik hende.. hun fungere i dag absolut optimalt, og er virkelig den hund jeg altid har manglet i mit liv. hun er så lærenem og vil gøre alt for en, hun elsker at blive nusset, gået, leget med osv. hun har også leget med sacha uden problemer og møder ofte nye hunde hvor der heller ikke er noget.. da vi fik hende kravlede hun langs væggen hvis hun så den mindste chi.. så hun har virkelig udviklet sig. så ja, jeg føler virkelig at hun er velfungerende, og jeg kan slet ikke forstå det. men selvfølgelig er det dyr, og hvis hun ville overtage magten har min lille sacha jo ikke haft en chance. for lidt siden ville min datter hen og sige hej til hende, jeg sagde, så... nu lad hende ligge! ville jeg ikke ha gjort for to dage siden. men jeg kan stadig se min lille skat skrige af angst og smerte i munden på hende.. og uanset hvad vi vælger.. så går der jo nko lang tid før jeg tør stole på hende igen.. øv hvor man baer kunne ønske at det aldrig var sket. oveni det.. så al samvittigheden.. for jeg kunne jo også ha tørret poterne og............

• #15   30. nov 2007 Jeg ville ikke turde , lade mine hunde komme i nærheden af hende , uandset hvor velfungerende hun virker nu....

• #16   30. nov 2007 så sent som igår ,var der en tråd om 2 hunde der havde bid en anden hun ihjæld. alle var måløse , over de ikke kunne kræves aflivet , er det mere "lovligt " fordi begge hunde er ens egne ....?!

• #17   30. nov 2007 Jeg må også tilslutte mig flertallet, ville tænke på det hver gang jeg kiggede på hende og ikke lade børnene komme i nærheden af hende.

• #18   30. nov 2007 grunden til at jeg er så meget i tvivl.. er at mine forædres schæferhunde tit har slåset.. også på liv og død.. men de har aldrig nogensinde rørt nogen af os mennesker. og er heller ikke i tvivl om at de ikke ville gøre det.. hun virker virkelig ikke som en "dræber" men ja, jeg så jo selv med mine egne øjne hvad hun gjorde ved sacha. hun kunne jo ha nøjes med at "markere" men der mente dyrlægen så at det var hendes instinkt der havde taget over smiley

• #19   30. nov 2007 Jeg må først sige at jeg aner selvfølgelig ikke hvordan du har det, kan kun prøve at forestille mig det, og det må være forfærdeligt.
    Men jeg synes så heller ikke at nogen af os andre kan sige hvad du skal gøre med Chika, vi kender den ikke og ved heller ikke hvad der præcist er sket mellem de to, derfor vil jeg heller ikke sdde og sige hvad jeg vil gøre, også fordi jeg aldrig har stået i en sådan. situation så jeg kan da sagtens sige bare afliv dyret,. Men jeg mener dog at der er forskel på en evt magtkamp mellem de to hunde, og til at gå til angreb på et menneske.
    Men uden tvivl en svær beslutning du har foran dig.

• #20   30. nov 2007 det var ikke uopfordret, for jeg hørte sacha sætte hende på plads inden hun begyndte at skrige.. men hvad hvis en af mine børn kommer til at træde på hende? hvad så hvis det gør rigtig ondt?? jeg vil have en hundeadfærdsterapeut til at bedømme hende inden jeg gør noget. men uanset hendes "dom" ved jeg ikke om jeg nogensinde vil stole på chika igen, og her tænker jeg ikke på andre hunde, men på mine børn.

• #21   30. nov 2007 Hmm så det er ikke normalt for en hvilken som helst hund at tage magtkampe og finde ud af rangordenen. Okay da. Synes der er en del ting at tage hensyn til og tænke over, istedetfor at fare direkte til dyrlægen efter sprøjten.

• #22   30. nov 2007 Hende.. Kan godt forstå at du er ked,hvilken forfærdelig oplevelse smiley

Jeg er enig med Dober..

Samt at du ikke føler dig tryg ved hende omkring dine børn..
    her kommer barnets sikkerhed først,uanset hvor god hunden end er..
    Måske sker der aldrig noget og der er forskel på mennesker og andre hunde..
    Men tør du ta chancen ?

• #23   30. nov 2007 Jamen... jeg er mundlam...
    Jeg kan ikke lige finde ord for hvor meget jeg føler med dig, da jeg undertrykker dem for at kunne se skærmen for vandfaldet.

Jeg har ikke pokkers meget forstand på det, men vil en adfærdsperson sige noget om hvor egnet Chika er til at stole på? I så fald vil det måske kunne give dig ro i sjælen og undgå at miste endnu en hund - denne gang pga tvivl...

• #24   30. nov 2007 dobber... ja.. hun har jo også altid styret coco, og han siger nemlig bare.. undskyld sacha.... hvor chika inden hun er fyldt et år.... allerede går over stregen. det er lige der jeg synes det er lidt uhyggeligt.. smiley

• #27   30. nov 2007 Pinky: ja, jeg har fuldt den stakkels hund i fik ind. synd at det skulle ende sådan. jeg viser min mand denne tråd når han kommer hjem. ringer også til en adfærds.. og snakker med hende og så må vi tage stilling til hvad der skal ske.
    Jeg er bare så ked af det. jeg har i princippet ikke kun mistet en men to hunde, da jeg virkelig følte jeg havde fundet min sjæleven i chika.. lige indtil hun stod og ruskede i sacha. hun slap ikke da jeg skreg af hende, men først da jeg kastede en colaflaske i hovedet på hende så hårdt som jeg overhovedet kunne. puha hvor har jeg bare grædt meget i dag.

• #28   30. nov 2007 tak for alle jeres varme tanker..

• #29   30. nov 2007 Maria: Det er jo desværre hundens 4 hjem, hvad der kan regnes frem til... Nr 2 ejer ville aflive den.. Og ville da være en ide, at finde udaf hvorfor.. Hunden har jo højest været 8-9 mrd.. Måske den havde et adfærsproblem dengang. Hvis den har været mishandlet fra lille.
    Min gamle GD tæve var også glubsk da vi fik hende som 1 årig, og hun bed også Pumba og ruskede ham som en karklud (47 kg vejer han), vi tænkte så for satan hvad nu.... men fandt udaf hun havde været sultet og var så madfikseret, så da et kødben kom i vejen.. måtte hun vise hvem der bestemte over det.. Vi havde hende i 5 år efter og hun blev aldrig helt normal, men vi vidste jo hvilke forholdsregler vi skulle tage os, så det skete aldrig igen.. Men vi stolede aldrig 100 % på hende højst 98... Det var faktisk ikke rart, men vi havde sat os i hovedet, at hun skulle hjælpes, og hun blev kæretens kæledægge og det var hende der gjorde til, at vi har/haft 3 Gd,er siden. En lille historie, men ikke for at dreje tråden, er meget enig med Dober.

• #30   30. nov 2007 hvor har jeg ondt af jer smiley

Men igen skal vi huske på vores hunde er rovdyr, det skal vi respektere, det har aldrig været meningen at vi mennesker skulle holde hund som kæledyr...

Men jeg må tilstå jeg er enig med doberen, jeg ville også miste tilliden til min hund hvis den gjorde det.

• #32   30. nov 2007 Har lige talt med en adfærds.. det var ikke så meget racen, men mere hendes tidlige oplevelser som jeg jo desværre ikke kender til. dem vi hentede hende hos vidste ingenting om den, og jeg kunne heller ikke få noget ud af dem, hun var en lille meget bange hund da vi fik hende, men hun er blomstret totalt op, og det eneste hun er rigtig bange for i dag er høje pludselige lyde, ellers fungere hun virkelig optimalt. jeg havde virkelig fundet HUNDEN i hende. men jeg må desværre nok erkende at det ikke er lykken alligevel. havde vi haft tre halvvoksne børn.. ja, men det har vi ikke. de kravler stadig rundt på gulvet, og ingen må være i tvivl om at vi selvfølgelig ikke på nogen måde vil skade dem. hun sagde hun gerne ville kigge på hende, men som jeg fortalte det ville det muligvis være en del af "programmet" at hun ikke skal være selv med børnene.. og det duer ikke, for hun elsker at være sammen med os.. fuck hvor er det svært. vi "tygger" på det weekenden over og så må vi se hvad vi beslutter os for.

• #33   30. nov 2007 Hvor er jeg ked af at læse dette ;-( Må virkelig være skrækkeligt at miste på så forfærdelig en måde!! *kæmpe kram* R.I.P.

• #34   30. nov 2007 Vores børn får på ingen måde lov til at være "slemme" ved hundene. de får ikke engang lov til at røre ved hunden hvis de ligger og sover.. så må de kalde på dem og få dem hen hvis de vil snakke. men når det er sagt, så vil jeg heller ikke gå og være bange hvis den feks ligger nede ved vores sofabord og tænk nu hvis en af børnene kommer til at træde på hende.. havde sacha da bare overlevet, så havde der været en mening med tingene, nøj, hvor jeg godt kunne bruge en skulder :-´(

• #35   30. nov 2007 dobber: jo.. altså jeg forklarede hende forløbet, og spurgte så om det var totalt unormalt racen taget i betragtning. men det havde ikke noget med racen at gøre mente hun. men jeg lytter selvfølgelig til hvad du siger. jeg kender jo også kun racen som utrolig godmodig, og kan slet ikke slippe synes af hende med min lille sacha i munden! hun er for første gang siden vi fik hende.. ikke herinde til aften, jeg turde bare ikke .-(

• #36   30. nov 2007 ja, det har du så fuldstændig ret i. viser jeres indlæg til min mand i morgen, så må vi se.
    Og du kan tro jeg næste gang vil have en jeg ved hvad har oplevet. behøver ikke være med tavle, men den skal ihvertfald komme fra et godt hjem. og nej, det har ikke skræmt mig, men havde det nu været en lille løwchen havde jeg nok ikke aflivet den da den jo ikke kan gøre halv så stor skade på vores børn som en GD vil kunne.. tak for din hjælp.. vi tygger på det weekenden over, og sankker evt. med en opdrætter vi kender så vi har flere "syn på sagen"

• #38   1. dec 2007 Føler med dig.

• #39   1. dec 2007 Har selv grand danois og min yngste datter er 10 måneder, hvis dette var sket for mig var min også aflivet med det samme, det er slet ikke noget racen ville gøre så jeg ville virkelig ikke være i tvivl selvom min hund er min bedste ven.

• #40   1. dec 2007 Hvor har jeg ondt af dig, det må have været ganske forfærdeligt at opleve.
    Du skriver, at du er usikker på, hvad du skal gøre med Chika. Jeg er ikke i tvivl om, hvad jeg ville gøre: Jeg ville gå den tunge vej til dyrlægen, for når sådan noget kan ske, tyder det på, at hendes bidehæmning ikke fungerer, og det betyder, at hvis hun en dag bider igen, risikerer hun at gøre alvorlig skade på den hun bider. (også selv om det slet ikke er meningen)
    Du skriver, at du ikke ved så meget om Chika fra før du fik hende, men når bidehæmningen åbenbart ikke fungerer, tyder det på, at hun ikke har været ret meget sammen med andre hvalpe/hunde som lille, for det er gennem leg med andre. at hvalpene lærer at kontrollere styrken i deres bid, så de ikke skader hinanden.
    Det er altså ikke noget du kan lære hende

• #41   1. dec 2007 jeg er så meget i vildrede.. er nok kommet dertil nu hvor vi har besluttet at vi ikke beholder hende... men... vil det være muligt at viderformidle hende til et hjem uden børn og andre hunde? hun er virkelig bare så.. ja.. hun skulle opleves!
    men jeg vil selvfølgelig heller ikke "bare" give giraffen videre, synes bare hun fortjener en chance her i livet, specielt når jeg ser hvor meget hun har rettet sig efter vi fik hende. og jeg har før set hunde slås med livet som indsats, det har dog været ældre hunde. men hvad siger i? tåbeligt at tænke på viderformidling?

• #42   1. dec 2007 Okay, bliver jo nød til at spørge til råds når jeg er i tvivl ik..

• #43   1. dec 2007 det er jo lige det.. at jeg ikke føler der er en riskio jeg giver videre. jeg er sikker på at hun vil elske at være et sted og at hun ikke kunne finde på noget. jeg tør bare ikke løbe risikoen med, et sted hvor der er børn da det udelukkende er derfor jeg ikke selv beholder hende.. ikke at hun på noget tidspunkt har tydet til at hun vil gøre børnene noget, tværtimod, men hun elskede jo også sacha.. lige indtil........! øv hvor det her bare ikke er en fed situation at stå i smiley

• #44   2. dec 2007 grunden til at jeg tænker på omplacering dobber. er at jeg ikke ved hvad der skete den dag i bryggerset. jeg kender sacha som en meget stærk lille hund der sagtens kunne finde på at sætte hende på plads. hun har dog aldrig gjort det mens vi ikke var der før, så jeg ved jo ikke reelt hvad der er sket den dag i bryggerset. jeg tør godt lade hende være sammen med mine børn når jeg er her, og også sammen med andre små hunde for den sags skyld jeg kan ikke vide om sacha har bidt først. det der chorkere mig så meget er at hun ikke "stoppede" igen. og det er måske den stopklods du mener den så ikke har?
    hun leger meget med vores store hund også, uden problemer og har også gjort det med min mors den lille uden nogensinde at ha bidt for hårdt.
    hvis jeg havde haft større børn havde jeg ikke tænkt på at gå af med hende. det eneste der skulle få mig til det skulle være fordi at jeg ikke kan slippe synet af hende med sacha i munden!
    spørgsmålet er om hunden ser mennesker så meget som en sin flok at den ville kunne finde på det ved børn også. hun har aldrig og jeg understreger.. aldrig nogensinde vist udfærd der tyder på at hun kunne finde på at gøre mennesker noget.
    men i har ret. hvad hvis man går med hende i hundeskoven og den anden hund vil sætte hende på plads???
    jeg er meget i vildrede som i nok kan hører!

• #45   2. dec 2007 jeg er ked af at sige det men der er ikke noget at være i tvivl om du gør dig selv , din familie og hunden en tjeneste ved at aflive hende...

• #46   2. dec 2007 jeg synes bestemt ikke du kan tillade dig , at bringe hende samme med andre små hunde, så hvis du beslutter at beholde hende, bør du som min. holde hende væk fra andre folks hunde , andet ville være uforsvarligt .....!!

• #47   2. dec 2007 At en hund angriber en anden hund betyder på ingen måde, at den så meget som ville overveje, at angribe et menneske.

Vi skal tænke på, at de to hunde sandsynligvis har kommunikeret før dette angreb satte ind, og som GD'eren selvfølgelig vinder hans størrelse taget i betragtning.
    Men INGEN ved, hvad de to har sagt til hinanden, som har medført denne tragiske situation.

Jeg kender ikke hunden, men for mig gør denne hændelse ingen forskel i forbindelse med frygten for at hunden skulle bide et lille barn.
    Men jeg ville ikke lade den være sammen med andre hunde mere. Risikoen er jo, at den fejlfortolker hundesignaler eller er dårlig til at læse dem og derfor angriber tidligt.

Kommentér på:
har på tragisk vis mistet vores sacha

Annonce