{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.008 visninger | Oprettet:

Postbud har kørt hund ned {{forumTopicSubject}}

Hey,

En tragisk historie, en rigtig tragisk faktisk.

Igår omkring middag blev min brors franks bulldog, og søster til min bulldog kørt ned. Hunden blev dræbt på stedet, men bilen stak af(bremsede, eller stoppede ikke).

Jf. vidner så var det en post danmark bil, og i det lille lokale samfund ved de 100% hvor der kørte bilen.

Hunden var desværre kommet ud af en indelukket hundegår, og det er naturligvis ikke postens skyld at hunden er løbet ud mod vejen. Jeg synes dog at det er enhvers ligt at stoppe når man køre et dyr ned.

Hvordan synes i vi skal forholde os i denne sag? Vidnerne er stærke, så er usikker på om man skal tage den direkte med PostDK eller om man skal politianmelde det. Det er jo ulovligt ikke at stoppe når man f.eks har kørt en hund ned.

Håber på lidt hjælp.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Postbud har kørt hund ned
  • #1   5. aug 2011 Hvor er det tragisk!

Jeg mener bestemt, at man har pligt til at hjælpe nødstedte dyr - ikke mindst, når man har kørt dem over.

Jeg synes, I skal kontakte Post Danmark.

• #2   5. aug 2011 jeg ville da kontakte post danmark, chaufføren kan jo være i chok og derfor reageret ved at stikke af, hvis det er en af de store biler, kan det være han slet ikke har mærket at han har ramt hunden, (kommer selvfølgelig an på hvordan den er ramt).

• #3   5. aug 2011 Jeg ville gøre begge dele. Det er både en politisag men også en "postdanmarksag", da det er sket i arbejdstiden og i arbejdsbil

• #4   5. aug 2011 Rigtig tragisk.. Uanset om han/hun bar skylden eller ej, så stopper man, når man har påkørt et dyr!!

Når i har så stærke vidner, skal der i hvert fald gøres noget.. Synes faktisk at det ville være smart både at tage fat i PostDanmark men også at politianmelde det og gøre klart over for PostDanmark, at det har i tænkt jer at gøre, og at det er acceptabel opførsel..

• #5   5. aug 2011 Det skulle meget gerne have stået : Uacceptabel opførsel smiley

• #6   5. aug 2011 Tak for de brugbar svar!

Jeg tror planen er at køre den direkte med PostDK, for ikke at blande piolitiet ind i det. Jeg tror kun det vil gøre sagen 'tung' og uoverskulig for min bror. Hunden får han jo desværre ikke tilbage, men vi synes(som jer) at PostDK bære en del af ansvaret her.

Der er ingen tvivl om at posten har vidst hvad der skete. Det skete i en alm. lille postbil, på en alm landevej. Jf. vidnerne vidste han godt hvad der var sket.

• #7   5. aug 2011 øv, håber I kommer videre med sagen via post dk.

• #8   5. aug 2011 Dt gør mig rigtig ondt at høre, at din bror har mistet sin lille hund på sådan en tragisk måde.

Hvis jeg stod i en sådan situation, ville jeg starte med at kontakte lederen på det omdelingscenter, hvorfra postbudet kører ud fra. Hvis vedkommende stiller sig på bagbenene, vil jeg anbefale at tage den med politiet bagefter.

Selvom det er dybt tragisk, det der er sket, kan din bror alligevel ikke rende fra, at det ifølge loven er hans pligt at sørge for, at hunden er forsvarligt lukket inde, og derved ikke kan komme ud på vejen.

Det giver selvfølgelig ikke postbuddet eller andre ret til at køre hunden ned, og da slet ikke til bare at køre videre hvis han er velvidende om, at han har påkørt en hund.

• #9   5. aug 2011 jeg ville os tage en snak med postdanmark

• #10   5. aug 2011 Tjaaa..... jeg ville under alle omstændigheder gå til Politiet FØRST, og få optaget rapport.
    Så kan man bagefter tage den med Post Danmark , .... og evt ordne det i mindelighed............. men politiet først, så kommer man ikke i den situation , at Post Danmark kringler sig udeom.
    Og man kan ikke bruge vidnerne til noget , hvis man ikke melder det til Politiet.....
    R.I.P. ... lille hund ...:O(

• #12   5. aug 2011 Meget synd for ejer og hund, men jeg er ret sikker på at i ikke får noget godt ud af at melde det..
    Det er ikke ulovligt at komme til at kører en hund ned i trafikken, for nogle år siden var der faktisk en der dumpede en køreprøve i nærheden her, fordi han bremsede for en flok ænder der krydsede vejen.. Man må ikke bremse og være til fare i trafikken, for hvad som helst. Og så vidt jeg ved er det ikke ulovligt ikke at stoppe efterfølgende, selvom det da i mine øjne også er forkert.. MEN tilgengæld får din bror en bøde for at lade hunden rende løs, også selvom det er et uheld, postbilen KUNNE jo have bremset og kørt galt, måske smadret både bil og mennesker..

• #13   5. aug 2011 man må da ik kører fra en påkørsel ... må man ?

• #14   5. aug 2011 Nej ikke, hvis du rammer et menneske.. Men tror nu ikke der er nogen regler om mindre dyr..

• #15   5. aug 2011 mener ik du må gøre dte med en hund ... nej jeg ville snakke med postdanmark

Kommentér på:
Postbud har kørt hund ned

Annonce