{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.299 visninger | Oprettet:

Tragisk afsked {{forumTopicSubject}}

Min første hund kunne ikke lide at være alene, så derfor gik den helt amok når den var det. Hver gang jeg kom hjem havde min hund bidt mine ting i stykker. Men en dag da jeg kom hjem og satte min taske opdagede jeg at min hun havde hængt sig selv fordi den havde prøvet at hoppe op på efter noget at tykke i på bordet men hang fast.
Så hvis i har en hund der ikke kan lide at være alene så vær forsigtit

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tragisk afsked
  • #1   22. nov 2010 føj det var godt nok uhyggeligt ;-(

• #2   22. nov 2010 Puha - det må have været frygteligt, at komme hjem til:(:(

De burde faktisk kun have halsbånd på, når de skal ud - de kan jo faktisk hænge fast i flere ting som greb på skabslåger, termostat på radiator eller lign. Også selvom de ikke har problemer med, at være alene hjemme...

• #3   22. nov 2010 Enig smiley

• #4   22. nov 2010 Øv for en opelvelse smiley

Fie hængte engang fast i sit halsbånd indendørs, derfor har hun aldrig halsbånd på mere indedøre

• #5   22. nov 2010 Forfærdelig oplevelse smiley

• #6   22. nov 2010 Puha da en oplevelse...

Mine har kun halsbånd på når vi er ude med dem... aldrig hjemme...

• #7   22. nov 2010 py en oplevelse...

• #8   22. nov 2010 Ej hvor forfærdeligt :o( Føler med jer!
    Jeg har hørt om lign oplevelser før og derfor har mine aldrig halsbånd på indedørs.

• #9   22. nov 2010 Jeg vil samtidig komme med en appel om aldrig at have poser liggende i samme rum som hunden er alene i.

Det var sådan vi mistede Hemingway. Dog var posen ikke i det rum hvor han var alene, men eftersom han brød ud af rummet og fik hoppet op og fik fat i den alligevel.

Det virker som noget der kun sker for naboen, og det virker helt urealistisk, at en pose netop skulle få sat sig, så den ikke kan komme af igen, men jeg taler af bitter erfaring. Det er ikke til at spøge med det skidt smiley

• #10   22. nov 2010 Vores har heller ikke halsbånd på indendøre. Synes også det slider og ødelægger deres pels så. smiley
    Men tragisk og måske en øjenåbner for nogen stykker. Øv at det skulle gå sådan

• #11   22. nov 2010 Min mor fortalte mig som barn at hun engang havde set en kat der hang i et træ kvalt i sit halsbånd, derfor da jeg selv fik dyr kunne jeg ikke lade være med at tænke på det.
    Så kattene er chippede og øremærket og Hunden har ikke halsbånd på inde.

håber i holder modet oppe efter at fundet sin hund sådan.

Mistede selv vores øjesten for 1 måned siden dog pga sygdom.

• #12   22. nov 2010 Jeg har også ofte overvejet, at tage Bine´s halsbånd af når hun er alene hjemme, men jeg har det bare sådan, at hvis der nu skulle blive indbrud og hun stikker af, så vil jeg gerne have at folk kan se hvor hun hører til...

Jeg står altid om morgenen... Hmm skal /skal ikke tage det af?? Og det ender altid med hun har det på.
    Men jeg har da fået lidt at tænke over efter denne tråd.

• #13   22. nov 2010 Tanja - den er vel chippet? smiley

• #14   22. nov 2010 Nej, det er hun ikke...
    Men selvom hun var, så kan folk jo stadig ikke se på hende hvor hun bor. De ville være nødt til at skulle forbi en dyrlæge, og jeg synes der er nemmere at ringe direkte til ejerne/os og sige hvor hun er...

• #15   22. nov 2010 Men den skal jo være chippet eller tatoveret..

• #16   22. nov 2010 Tanja og Bine: Men så er hun vel øretatoveret?

Bliver hun indleveret til dyrlæge/internat - og det gør hun vel hvis hun bliver fundet løs

Ja så finder de dig jo af den vej smiley

• #17   22. nov 2010 Jo jo det er da nemmere - men jeg vil hellere have en levende hund der må omkring dyrlægen for at finde hjem..

End en død hund når jeg kommer hjem...

Hårdt opstillet altså

• #18   22. nov 2010 Troede alle hunde med stamtavle blev chippet før salg?

• #19   22. nov 2010 Heidi - ENIG!! smiley

• #20   22. nov 2010 Jo jo - selvfølgelig er hun øretatoveret. Det er jo lovpligtigt at hun er en af delene.

Anita Æ: Man må godt nøjes med øretatovering :o)

Tjaa... Hvis de kan indfange hende uden halsbånd. Men det tror jeg nu ikke de kan...
    Men som jeg også skrev, så har jeg da fået lidt at tænke over efter denne tråd :o)

• #21   22. nov 2010 Nåå okay. Troede slet ikke man brugte øretatoveringer mere. Der kan man bare se :o)

• #22   22. nov 2010 Alle hunde SKAL være chippet senest den dag de bliver 8uger, så jo det er opdrætters ansvar, men køber man alligevel en hund uden, så kan det da ikke blive gjort hurtigt nok, netop HVIS hunden skulle løbe væk eller "gud forbyde det" blive stjålet, så man altid kan se hvem ejeren er så snart chippen aflæses.

Men sikke nogle uhyggelige oplevelser, mine har heller aldrig haft halsbånd på indendørs, netop fordi jeg har været bange for at de skulle hænge sig selv på en el.anden måde.
    Nu røre de aldrig plastik poser, s¨å det har jeg ikke været særlig obs på, men det burde man være, især hvis der har været noget der duftede godt i posen.

• #23   22. nov 2010 Cookie: De SKAL ikke være chippet. De må godt nøjes med øretatovering..

• #24   22. nov 2010 Cookie - Den lov er nyere. Øretatovering er ok hvis hunden er fra før den nye lov.

• #25   22. nov 2010 Puuuhaaadada. Det er godt nok forfærdeligt! Jeg tror jeg ville gå ud af mit gode skin.

- Min hund er i et bur når jeg ikke er hjemme. Anbefaldet af avleren, da du ved hvor hunden er mens du ikke er hjemme, og hunden føler sig tryg smiley . Han har en skål med vand hængende inde ved sig, tygge ben og to tæpper, da han er så bette og altid fryser smiley , Også selvfølgelig en isoleret bund, (forebygger mod gigt) ,

I hvertfald kan dette anbefaldes smiley

• #26   22. nov 2010 Irene: Man må vist stadig gerne nøjes med øretatovering - det anbefales bare ikke, da det kræver fuld nakose.

Citat:
    Det er Lovpligtigt at mærke sin hund
    Ifølge: Bekendtgørelse af lov om hunde
    §1 Besidderen af en hund skal sørge for, at hunden, fra den er 4 mdr gammel er mærket og registreret samt bærer halsbånd forsynet med et skilt, der angiver besidderens navn og adresse.

• #27   22. nov 2010 Nåå smiley Men nu skal der i hvert fald være chip fra 2011 hvis man vil til udlandet med sin hund, uanset hvad "årgang" hunden er (:

• #28   22. nov 2010 Hihi..Sorry..Jeg ved godt at det er nok med en tattoo, jeg tænkte bare ikke over den metode da det er 12år siden jeg selv sidst købte en hund med lysketattoo.
    Da jeg fik mine piger for 6år siden blev de chippet, så jeg havde som sagt glemt alt om den anden metode. ;o))

• #29   22. nov 2010 Cookie - LYSKE tatoo? smiley Lyder vildt! Vores er bare i øret.. Altså, hundenes smiley hehe

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
    #30   22. nov 2010 Jeg håber en dag at alle hunde skal være chippet frem for tattoveret. Der er da ikke noget værre end at skulle læse sådan en gammel slidt tattovering. Arbejder på et internat, så har prøvet at skulle tyde mig igennem sådan en og det er umuligt smiley

Der er chippen noget nemmere

• #31   22. nov 2010 Rænne, iflg. den nyeste hundelov skal alle "nye" vapser være chippet som jeg skrev før senest den dag de bliver 8uger, jeg kan ikke mindes at ha læset noget om tattoos, ved ikke om man er gået helt væk fra det, eller om der er frit valg indtil årsskiftet.
    Hvis det er, så syntes jeg lyder dybt "godnat" *Ggg*
    Men tør ikke lægge hovedet på blokken ang. de tattooer. ;o))

• #32   22. nov 2010 Ja min gamle Basenji "dreng" Benji som blir 12 her i Dec. har sin tattoo i lysken, jeg kan godt se at det er meget lettere end at gøre det i øret, og fordi han er lys så kan den stadig aflæses lige så godt som da han fik den.
    Men jeg er stærk modstander af at gi dyr tattoos, syntes at chippen er super, den burde bare også indeholde GPS, så ville den være perfekt. :o))

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
    #33   22. nov 2010 "Besidderen af en hund skal sørge for, at hunden, inden den er 8 uger gammel, er mærket og registreret. "

De må begge dele. Desværre... jeg havde håbet der bare stod chip.

• #34   22. nov 2010 I lysken?? Bine har hendes i øret... men hun er så heller ikke så gammel endnu :o)

Den nye hundelov siger kun de skal være mærket. Om det så er chip eller øremærke, det må man selv om.

• #35   22. nov 2010 LOOL.. Godt jeg skrev at jeg ikke turde/ville lægge hovedet på blokken ang. de tattoos..Så havde jeg været hovedløs nu, ikke fordi der ville ske så meget ved det ;o)) men det er nu rart at kunne se hvor man går..Hehe.. ;o))

• #36   22. nov 2010 Arghh... Hovedløs og hovedløs - det ville jeg nu ikke mene :o) *GG*

• #37   22. nov 2010 Elton har kun halsbånd på når vi går tur!

Han elsker at lege med store pinde, flere gange er det sket at han får en lang pind stukket gennem sit halsbånd og i panik får den drejet rundt.. det kunne være gået helt galt hvis ikke jeg havde været i nærheden, så ingen halsbånd her! smiley

• #38   22. nov 2010 Nej den nye lov siger at hunden SKAL være mærket fra opdrætter, det trådte i kraft i sommers.

§ 1, stk. 1, affattes således:

»Besidderen af en hund skal sørge for, at hunden, inden den er 8 uger gammel, er mærket og registreret. Besidderen af en hund skal endvidere sørge for, at hunden, fra den er 4 måneder gammel, bærer halsbånd forsynet med et skilt, der angiver besidderens navn og adresse

Alle hunde der skal ud af landet (export/ferie/udstilling o.l.)- SKAL mærkes med chip fra 1-7-2011

Jeg kan selvfølgelgi ikke lige huske den paragraf

Som opdrætter kan jeg slet ikke forstå man stadig vælger tatovering, når chipningen er så meget mindre et indgreb.

• #39   22. nov 2010 Sussan B. Nu ved jeg ikke om det er mig du skriver nej til... Hvis det er, så vil jeg bare lige sige, at vi da er helt enige om hvad vi skriver.

Hunden SKAL være mærket inden 8 uger (enten tattovering eller chip). HVIS den skal ud af landet - Ja, så skal den være chippet. Men nu snakkede jeg mere generelt, og ikke hvis den skal ud af landet.

Men jeg giver dig fuldstændig ret i det sidste. Forstår heller ikke nogen stadig vælger tattovering, frem for chip.
    Måske er det billigere at tattovere end chippe??

• #40   22. nov 2010 er det ikke en regel at hvis hunden kommer befinder sig ude af huset skal den bære halsbånd m. navneskilt??

Hvis en tyv bryder ind og får lukket hunden ude, hvad så??

• #41   22. nov 2010 Jo, den skal være forsynet med skilt der angiver besidders navn og adresse.

Hmm... Ja, godt spørgsmål. Jeg kunne forestille mig man fik en bøde hvis det skulle være helt efter reglerne. Men mon ikke man kan være heldig at de ser igennem fingre med det...

• #42   22. nov 2010 tanja - det var som bare for at få forskellen på mærkning og chipning på det rene smiley

• #43   22. nov 2010 Tanja og Bine - lige præcis..

• #44   22. nov 2010 Jeg betaler gerne den bøde hvis det skulle ske at hundene stikker af fra hjemmet på en eller anden måde.
    Heller det end at de kan sidde fast i deres halsbånd.

• #45   22. nov 2010 Den måde er så blevet temmelig pebret efter den nye lov;)

Den hund jeg lige har overtaget, stak af fra ejeren for ikke så længe siden og det var uden halsbånd, da han fik sig vredet ud af den, da de gik tur.

Han blev fundet på en flyveplads og afhentet af et internat.
    Det kostede 1200 kr i sig selv.

Og da hunden var uden halsbånd med tegn, så kostede det lige 3000 kr oveni.

Så alt ialt: 4200 kr.
    Det er sgu en dyr fornøjelse;)

• #46   23. nov 2010 Min newf er også tatoveret, men har selv fået hende chippet, da man ikke kan tyde hendes tatovering........
    At få chippet koster kun 200 mere end at tatovere. Små hunde blir vist tatoveret i lysken, da de har små øre !!

• #47   23. nov 2010 Og forresten så har mine aldrig halsbånd på, andet end når vi skal ud at gå....

Må være forfærdeligt at komme hjem og finde sin hund kvalt smiley

• #48   23. nov 2010 Rigtigt Anette. Min øhh manden`s Basenji vejer jo også kun 12kg så han hører i mine øjne til blandt de små, selvom han vejer 10kg mere end min mindste pige Cookie *Ggg*
    Men det ville se forfærdeligt ud på en så kortpelset hund med totalt oprejste og lyse ører hvis den havde en tatoo i øret, ved en udstilling ville det få hunden til at virke "skæv" i hovedet, "hvis i kan se det for jer".

Bortset fra det, så vil jeg hellere risikere en bøde frem for en hængt hund..Til HVER en tid..

• #49   23. nov 2010 Jeg cyklede engang hjem fra arbejde, der hang der en hund ud af vinduet - død, jeg ringede straks til politiet, for det så ret makabert ud og der kunne jo komme børn forbi. De ringede senere tilbage og fortalte at de havde fået fat på ejeren på hans arbejde, han havde fortalt at den stod bundet i et værelse når den var selv, og den havde så åbenbart hoppet ud af vinduet og hængt sig selv, det synes jeg var en skrækkelig oplevelse og stakkels stakkels fustrerede hund.

Kommentér på:
Tragisk afsked

Annonce