13. feb 2007 Følger: 54 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 571 Svar: 22.373
Var hun bange eller? {{forumTopicSubject}}
Ja vi var så til fødselsdag i går og jeg havde fået lov til at tage hunde med for de er jo så fredlige og rolig og plejer at opføre sig pænt, og så trænger Paskal til at komme ud og opleve noget.
Men helt godt gik det ikke, for dem vi skulle besøge har en ruhåret hønsehund, en meget sød og fredlig hund, men da den nærmede sig Akita skrej hund og viste tænder og bed ud efter den, og det gjorde hun hver gang den nærmede sig hende, og den gjorde hende ikke noget den ville bare snuse til hende.
Akita prøvede så på at gemme sig ved mig, og jeg satte mig på hug og lod hende gemme sig, men det endte med efter et par min at deres hund kom i hundegård, øv.
Da min fars hund så kom, en mini ruhåret gravhund, flippede hun helt vild og og sprang på den, jeg tog hende så op og holdte hende til hun faldt ned igen for hun var bare gald, og fortalte hende at det ville jeg ikke have og så stoppede hun også.
Hun plejer at være en meget fredelig hund og kunne med alle hunde, hun er godt nok meget beskyttende over for mig, men det var slet ikke på denne måde før.
Men har tænkt på om det kan være at hun er bange for de ruhårethånsehunde, da hun har kommet meget sammen med en da hun var lille, men den blev hun bange for med tiden da den blev meget vild da den kom til at stå i hundegård hele dagen og når den så kom ud væltede den hende heletiden omkuld og løb ind i hende og ville ikke lade hende være, og der begyndte hun nemlig på det med at skrige når den kom hen til hende og hun ville hoppe op i mine arme, og jeg tog hende selvføldig op. Kan det være derfor?
Vil lige sige at hun også er ved at komme i løbetid og alle de andre hunde var hanhunde.
Ved ikke lige hvad jeg skal gøre ved det for er ked at det der skete, og ville jo gerne kunne tage hende med selv om der er andre hunde.
Undskyld det blev så langt.
feb 2007
Følger: 54 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 571 Svar: 22.373
Det var en lille fødelsdag, det er ikke noget de tager skade af, det er heller ikke alle steder de kommer med hen.
feb 2007
Men det kan da godt være at der er alligevel er noget om det.
Hun elsker bare normalt at komme med ud og møde mennesker og dyr.
Hun finder sig et godt sted tæt på mig og ligger sig og sover når der ikke lige er nogle der snakker med hende.
At tage dem med ud er også den eneste måde de møder små børn da vi ikke selv kender nogle.
feb 2007
jun 2006
Følger: 49 Følgere: 48 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 751
Det er ikk ualmindeligt at hunde reagerer sådan hvis de har smerter.
feb 2007
Jeg regner ikke med at hun kan med alle men jeg havde ikke regnet med at hun skulle reagere sådan.
Der er ikke mere end en hund som hun er kommet fast sammen med siden hun var lille så det ville godt nok være lidt træls, så vi giver ikke op pga af det her, men ellers må vi nøjes med hendes race for hun elsker alle af sin rejse.
feb 2007
SASCHA, nej jeg vil ikke tro hun har nogle smerter men kan da ikke afvise det helt da jeg ikke har opdaget noget, men jeg ved godt at de kan reagere lidt sjovt når de ikke har det godt for hun har for noget tid siden være en del syg og der reagerede hun meget, for der var ikke nogle der skulle komme og tage hendes plads men så blev hun jo holdt hjemme, da jeg opdagede at hun nu var syg, det var hun 1-2måneder.
jun 2006
Okay, du får lige et link til en ret interessant artikel om smerter hos hunde
(link fjernet)
ellers må du jo sætte nogle møder i stand og se hvordan det går? Var hundene ude at gå på neutral gund? Og hvis, hvordan gik det så?
feb 2007
Nu ved den der gravhund, når den havde snust noget tid til hende sprang hun op og fløj på hende, dog ikke så volsomt, men den har hun kendt siden den var 6uger.
jun 2006
Men du skrev også hun var tæt på løb. Min tæve bliver meget arrig hvis der er nogen der snuser hende bagi lige op til, ja faktisk indtil hun er højløbsk. Men hun springer ikke på dem. Markere ved at smile så pænt hehe
feb 2007
Jeg er lige ved at læse det igennem du har sendt.
jun 2006
feb 2007
jun 2006
Men det er højst sansynligt fordi at hun ved at de fordi de er i løb ikke "kan lide" hende. SÅ går hun vel i forsvar.
Dejligt med en tæve der er bevidst om sit køn og markerer. Det gør min også.
feb 2007
Var hun bange eller?