2.205 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Amerikansk Staffordshire Terrier Amerikansk Staffordshire Terrier

Hejsa :0)

Jeg har en veninde som har forelsket sig i amstaffen. Hun synes som så mange andre at det er den smukkeste hund hun nogensinde har set og så kan hun lide racens temperament o.lign.
Hun vil gerne udstille og træning er også noget hun vil tilmelde sig til.
Så nu vil jeg høe om der er nogle som kender nogen med hvalpe? Med stamtavle og som er rejseklar om 1 til 2 måneders tid?
Hun vil selvfølgelig helst gerne se moderen og faderen så det gør ikke noget hvis det er en lille kennel... Alt har interesse så længe forholdene er i orden og papirene! -Og jeg tager selvfølgelig med hende ud og kigger på stedet og hundene ;0)
Håber at I kan hjælpe...

MVH
June

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af vandlås og rør under håndvask 750 kr.
  • Et par ørakeleret og nedfaldne tegl i Næstved som jeg ønsker udskiftet og repareret - har selv tegl til rådighed. 2.000 kr.
  • Gulvvarme styringsopsætning 2.000 kr.
  • Blikkenslager 600 kr.
  • Samle 1 bordtennisbord 600 kr.
  • Skifte fronter på køkken (ikea) 2.460 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Amerikansk Staffordshire Terrier
  • #1   26. jul 2005 Okay, det lyder godt, Jørgen *S* Hvem og hvor?

• #2   26. jul 2005 Takker . Ja, dem kender jeg godt. Jeg smutter lige ind og kigger på deres side og lurer lidt så...

Men vil lige sige at er der andre som kender nogle så har det også interesse..

• #3   26. jul 2005 Jeg ar også forslået hende en staffi, men hun kan godt lide Jokers størrelse og så er hun altså bare helt vilde med amstaffens ansigt :0))) Så jeg tror ikke at der er noget at gøre *Gg* Hun vil have en og har lånt 2 bøger af mig om amstaffen som hun terper nu - Hun går virkelig op i det...

• #4   26. jul 2005 Tak Gitte -smutter ind og kigger :0)

• #5   26. jul 2005 Hun bor heldigvis i hus ;0) Men hun vil som sagt også gå til træning med den. Hos Rie Ravn, en adfærskonsulent...

• #6   26. jul 2005 Vil lige tilføje noget til dig Jørgen, selv om du er væk nu kan det jo være du kigger her senre :o)

Du skrev: kan godt være men det kan også ske at i til sidst skal trave/løbe 30km med den for det er for at hunden bliver træt

Mener du det er at aktivere hunden? (blev lige lidt i tvivl)

Men i hvert fald er det ikke hvad jeg kalder at aktivere hunden *S*

Man kan sagtens tage hunden ud på lange lløbeture, men det bliver den i reglen ikke trær af, den bliver bare bedre til at løbe *S*

Når jeg aktivere hvores hund, gør jeg det ved "hjernegymnastik", gemmer godbiddder hun skal snuse sig frem til, løse opgaver, og ting som det :o)

Er nu helt enig med dig i at der er for mange hunde til salg i dba! Mange folk sætter sig sku ikke nok ind i hvad der kræves af de racer de køber, og må indrømme at det pisser mig sådan af! Hvis folk satte sig først for at finde ud af, hvad vil de med deres hund, hvor lang tid vil de bruge på den, og er de indstillet på alt pelsarbejdet, så tror jeg det ville være en rigtig god start!

• #7   27. jul 2005 sikke da noget fis at man ik kan ha en amstaff i lejlighed og at det er en race der ik er god til at være alene hjemme...

det er rigtigt at der er en del muskelhunde til salg i dba og andre steder meen tror nu mer det bunder i uvidenhed,folk der ik har nogen idé om hva det egenligt vil sige at ha den slags hund..men bare tilfældigt nærmest er faldet for dens udsende...de fik ik lige i deres øjeblik tænkt på at det er en hund der kan bliver op til 10 år(forhåbenligt mer) de fik ik læst eller fortalt at det er en hund hvor der er stor cahnce for at udvikle same sex aggresioner i teen årne hvor den træder i karakter..osv osv...

men at en amstaff i et hus på 150 m2 har et bedere liv end en i en lejlighed på 60 m2 kan jeg ik se det rigtige i.. i mange tilfælde bliver de hunde der bor i hus bare lige luftet i haven..

hvordan kan det være at det ik er en go idé at lufte dem inden man går?

mvh linda...

Kommentér på:
Amerikansk Staffordshire Terrier

Annonce