{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.275 visninger | Oprettet:

kristian s
kristian s
Tilmeldt:
11. mar 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Amerikansk staffordshire terrier {{forumTopicSubject}}

hej her ind,

starter lige med og sige jeg er ordblind,,,,

jeg har prøvet at få min Amerikansk staffordshire terrier ind men uden hel, da i har så meget i mod den race, så vil gerne spørger jer om i endelig kender til årsagen til at den regel er kommet vis ikke syntes jeg i skulle lade vær med og afvise hunden ved race Amerikansk staffordshire terrier og ja jeg ved godt at hunde galleri ikke vil ha den ind men så må en af den der står for reglerne komme med en forklaring på hvorfor og ikke BAR noget fra nyhederne,


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Amerikansk staffordshire terrier
  • #1   11. mar 2012 Kristian

    Amstaff må ikke oprettes herinde, så det er skam ikke fordi der er nogen der har noget imod din hund.
    Du kan lave alle de albums med ham du har lyst, og skrive om ham - han må bare desværre ikke oprettes. Surt at det også går ud over jer med lovlige hunde :o(


  • #2   11. mar 2012 Grunden til at den afvises er at det ikke er tilladt at oprette dem herinde. Den regel er kommet af at de nu er ulovlige, og at vi ikke har mulighed for at kontrollere hvornår hver eneste hund på forbudslisten er overdraget til nuværende besidder.

    Det er super ærgeligt, men desværre sådan reglerne på denne side er.

    Om folk har noget personligt imod dem er fuldstændigt underordnet.


  • #3   11. mar 2012 Hvad har nyhederne med sagen at gøre? HG har ikke forbudt oprettelse af listehunde på baggrund af nyhederne, men på baggrund af lovgivningen.

    Hvis forbudet droppes når loven skal evalueres engang, så må de med sikkerhed igen oprettes herinde.

    Men indtil da må man nøjes med at dele fotoalbums og deltage i forummet


  • kristian s
    kristian s Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #5   11. mar 2012 ja forstår jeg nu godt, men kender i til hvorfor reglen er kommet?

    indica s

    du skriver at DEM med ulovlig hundracer i profil vil blive slette kan da se over 20 profiler med de hunde som ikke er slettet, har du en forklaring på det?

    og det her er sq da for dumt skrevet af dem: > Der kan forekomme profiler med ulovlige hunderacer på HundeGalleri.dk, da de er oprettet før de iflg. loven blev gjort ulovlige at besidde. Se punkt 4.1 for hvilke racer og blandninger af racer forbudet gælder. < kan ikke se problemet i at nye billeder af lovlige kamphunde bliver lagt ind men gamle billeder må være her? smiley


  • kristian s
    kristian s Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   12. mar 2012 jeg syntes bare man skulle have overvejet at brugere mede lovlige hunde kunne få lov til at ligge billede med photo af fødselsattest og chip nr. så i evt. havde mulighed for at ringe og høre om den var lovlig osv. så man faktisk kunne få tilladelse til at oprette en profil med sin hund når den nu stadig er lovlig? smiley


  • #7   12. mar 2012 Kristian -har du overvejet hvor stort arbejde det ville blive for admin/hjælpeadmin at tjekke på den måde?

    Det er ikke muligt for admin at holde styr på hvornår folk har anskaffet sig deres hunde. Derfor gælder forbuddet alle listehunde der ikke allerede var oprettet da loven trådte i kraft

    Hvorfor loven er som den er, er i den forbindelse ikke relevant


  • #8   12. mar 2012 Kristian: Som Michelle skriver så ville det være et kæmpe arbejde for ha'erne. Det sker næsten dagligt at folk prøver at få deres listehund ind så hvis det sku foregå på den måde som du skriver ville ha'erne skulle arbejde i døgndrift og det er altså et ulønnet "fritidsjob"

  • kristian s
    kristian s Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #9   12. mar 2012 hvor meget skal til for at i tror hvad man skriver i skriver alle sammen det samme får enlig ikke noget svar som sådan, men i ved jo også selv at vis man køber hund skal den jo omregistres, når man gør det så står der jo en dato på hvilken dag og år osv. så de kan jo se det er gjort lovlig ved og lægge et billede op, og nej man kan ikke lave potohoalbum før man har en hund her inde

  • #10   12. mar 2012 kristian

    Du har fået svar af flere.

    Hvordan skal admin kunne se, at det billede af registreringen også hører til den hund der bliver oprettet? Det kan lige såvel være af naboens blandingshund på 4 år, som af en Amstaff på 3 år.


  • #11   12. mar 2012 Amen hvorfor i alverden kan folk ikke bare respekterer de regler der nu engang er herinde..

    Jesus Christ !


  • #12   12. mar 2012 det er nyhederne/medierne,s skyld at loven overhovedet er kommet det hersker der slet ikke nogen tvivl om . Mange af dem der har været med til at lave lovene har jo udtalt at det har været mod deres vilge at de har været med til at godkende den,men at de var nødt til at gøre et eller andet grundet blandt andet Nyhederne/ medierne og pres fra dele af befolkningen. At så HG har valgt at støtte et forbud der er lavet på et så spinkelt grundlag forbavser mig meget!

  • #13   12. mar 2012 Reglen er kommet fordi racen er ulovlig i Danmark.

  • #14   12. mar 2012 JOHN:

    skulle HG bare lukke øjnene for folk som stadig efter forbudet skamavler på de hunde- nogen gør det bare for at tjene penge! syntes du måske det er okay at HG støtter dem???

    Vi er enige om at hundeloven er noget hø...


  • #15   12. mar 2012 John...

    Loven er sgi ikke KUN mediernes skyld... Det er da ikke Medierne der har anskaffet sig hundene og ladet dem blive et problem, fordi man ikke gad at sørge for at holde dem i snor, så de ind imellem fik bidt andre hunde ihjel... eller tager jeg helt fejl???

    Jeg vil give dig ret i at medierne var med til at puste så meget til ilden at den brød ud og blev en brand... men skylden har de ikke!!!

    SKYLDIGE er tilgengæld alle de tåber der anskaffede sig disse hunde og gjorde ALT hvad der stod i deres magt for at få OPMÆRKSOMHED med dem.
    Nogen manglede en potens forlænger, andre manglede en hund at kysse på og give kærlighed nok til at den ihvertfald IKKE ville gøre nogen noget... Men fælles for de typer var desvære at de ikke vidste en levende dyt om hvad de havde i hænderne... DERFOR alle bide ulykkerne - DERFOR kom de i mediernes søgelys - DERFOR blev politikerne presset af de skræmte i befolkningen!!!

    DERFOR er de racer idag forbudt!!!


  • #16   12. mar 2012 Lene $Mor til Uffe&Bertha< 3.Nu er HG jo forhåbentlig ikke en politisk forening men et hundegalleri,hvor der kan vises hunde og snakkes store og små ting om hunde!Jeg kan ikke se hvordan man støtter noget det er jo ikke HG der køber listehunde eller avler blandinger heraf,det er kun holdninger der bliver talt om vi lever jo i et land hvor der er ytringsfrihed(eller hvad).

    "The One & Only"Charlotte H - TAVLEMAFIAEN :
    DERFOR alle bide ulykkerne - med skræk for at få på puklen kommer jeg alligevel til at skrive at den lille del af bidskaderne som listehundene stod for, er småting i forhold til bidskaderne fra en masse andre hunde hvor flere af dem dårligt nok for omtale, da racerne jo er familiehunde eller tjenestehunde.


  • #17   12. mar 2012 John:
    du skal have fat i kernen på problemet - de folk som fik en forkert hund i deres hænder !!
    de folk som solge hunde til højre og venstre , og sked hul i om folk var klar til netop sådan en hund.

    du kan ikke give medierne skylden, det er for plat! enig i at der blev pustet meget til ilden, men det gør der i alle sager når det først er begyndt at rulle....



  • #18   12. mar 2012 nemig ! accepterer nu bare de skide regler...

  • #19   12. mar 2012 John....

    Det samme der trækkes frem hver eneste gang dette emne kommer på bordet!!!

    Men nu er det så sådan - at rigtig mange af Listehundene har ET meget stort problem - deres ejere!!!
    De blev mode racer... blandt båtnakker, teenagere, små kriminelle og andre utilpassede typer, og de blev avlet og kastet ud på markedet i meget store og fuldstændig vanvittige udgaver - de blev et stort problem i gadebilledet, netop fordi de mennesker ikke lige havde den store tilgang til det med at holde hund og tage hensyn til andre!!!... Alle de der indtil da havde haft disse racer uden problemer, blev taberne sammen med hundene i dette spil!!

    Kathrine N
    du har ret!!!


  • #20   12. mar 2012 * Mamma del Culo Maculato *

    Det er vi enige om... der er racer som politikerne valgte at tage med i købet... Ingen haar nævnt racerne her og jeg skrev

    "Men nu er det så sådan - at rigtig mange af Listehundene har ET meget stort problem"

    Her tænkte jeg på de populære racer...
    Jeg havde Boer Boel og den er jo heldigvis heller ikke en af dem man løber mest på...

    Jeg er ked af listen, ked af loven... for jeg mener stadig det kunne være gjort på så meget bedre måde... end det der blev gjort!


  • #21   12. mar 2012 Minder liiiiiiiiige om at vores HA´ere arbejder gratis *G*

  • #23   12. mar 2012 Din hund er sikkert rigtig sød og rar, og ja, tror på, den er lovlig.
    Men den må ikke oprettes, og sådan er reglerne bare.
    - Hvis dine forældre, kæreste.. hvad ved jeg, har en hund, så kan du oprette den, og så lave et fotoalbum med din egen hund.


Kommentér på:
Amerikansk staffordshire terrier

Annonce